Mulla on kohta näyttö edessä ja suunnitelman teko takkuaa. Onko teidän pitänyt keksiä esimerkkejä noin 50 eri pallukasta, kuinka aioitte toteuttaa sen kriteerin näyttöviikollanne?
Kuinka tuo suunnitelma tehdään????
Kasvun näyttösuunnitelma
12
20105
Vastaukset
- pulmakohtana?
Vai onko aloitus ylipäätään vaikeaa? :)
Sellaisethan kerrotaan aika tarkkaan, miten tehdään. Annetaan monisteet ja käydään tunneillakin läpi.
Älä käsitä väärin, en tarkoittanut tätä pahalla. Kerro ensin vaikeus ja yritän sitten neuvoa sinua parhaani mukaan :) ....- ulalla
Aloittaminen takkuaa ja tuntuu että ei niitä esimerkkejä keksi vaan kääntää lauseen toiseen muotoon. Se ei ilmeisesti riitä vaan siinä täytyy olla ihan konkreettinen esimerkki.
Minulla ei ole kouluryhmää tukena, vaan teen ihan yksin tämän suunnitelman. Olen koulujaksot käynyt jo aiemmin. Joten tunnen itseni todellakin yksinäiseksi ja ei ole ketään keneltä kysyä tai jutella yleensäkin näytöstä. - jo sen ensimmäisen ...
ulalla kirjoitti:
Aloittaminen takkuaa ja tuntuu että ei niitä esimerkkejä keksi vaan kääntää lauseen toiseen muotoon. Se ei ilmeisesti riitä vaan siinä täytyy olla ihan konkreettinen esimerkki.
Minulla ei ole kouluryhmää tukena, vaan teen ihan yksin tämän suunnitelman. Olen koulujaksot käynyt jo aiemmin. Joten tunnen itseni todellakin yksinäiseksi ja ei ole ketään keneltä kysyä tai jutella yleensäkin näytöstä.osion, eli sen, missä kerrotaan ylipäätään tästä paikasta, johon menet näyttöä tekemään. Siinä missä kuvailet näyttöympäristöäsi, henkilökuntaa, sen koulutusta etc ... lapsia (millaiset ryhmäkoot etc.)? Vai ymmärsinkö oikein, ettet ole aloittanut vielä ensimmäistäkään lausetta? :)
No, ei hätä ole sen näköinen. Yleensä, kun alkuun pääse, kirjoitus alkaa sujua kuin itsestään. Milloin näyttösi on? Millaisia suunnitelmia teillä on ylipäätään vaadittu (pituus esim.)? - ulalla
jo sen ensimmäisen ... kirjoitti:
osion, eli sen, missä kerrotaan ylipäätään tästä paikasta, johon menet näyttöä tekemään. Siinä missä kuvailet näyttöympäristöäsi, henkilökuntaa, sen koulutusta etc ... lapsia (millaiset ryhmäkoot etc.)? Vai ymmärsinkö oikein, ettet ole aloittanut vielä ensimmäistäkään lausetta? :)
No, ei hätä ole sen näköinen. Yleensä, kun alkuun pääse, kirjoitus alkaa sujua kuin itsestään. Milloin näyttösi on? Millaisia suunnitelmia teillä on ylipäätään vaadittu (pituus esim.)?Näyttö on marraskuun alussa.
Olen alulörinät kirjoittanut eli nämä esittelyt.
Seuraavaksi täytyy jokaisesta pallukasta kirjoittaa esimerkki ja sit suunnitella mitä teen mikin päivä päiväkodissa. Mitään pituuksia ei ole sanottu. Mitähän vaaditaan tehtävän? Ei kait ole tarkoitus että minä suunnittelen joka päivälle ohjatut hommat? Eikö riitä että joku päivä ohjaan esim. askartelussa tai laulutuokiossa ja sit lukemisia, pelejä yms. vapaata toimintaa?
Täytyyköhän noista toimintatuokioista kirjoittaa suunnitelmat (kenelle, tavoitteet, montako lasta, tuokion kulku yms.)? - pääpiirteittäin joka päiväs...
ulalla kirjoitti:
Näyttö on marraskuun alussa.
Olen alulörinät kirjoittanut eli nämä esittelyt.
Seuraavaksi täytyy jokaisesta pallukasta kirjoittaa esimerkki ja sit suunnitella mitä teen mikin päivä päiväkodissa. Mitään pituuksia ei ole sanottu. Mitähän vaaditaan tehtävän? Ei kait ole tarkoitus että minä suunnittelen joka päivälle ohjatut hommat? Eikö riitä että joku päivä ohjaan esim. askartelussa tai laulutuokiossa ja sit lukemisia, pelejä yms. vapaata toimintaa?
Täytyyköhän noista toimintatuokioista kirjoittaa suunnitelmat (kenelle, tavoitteet, montako lasta, tuokion kulku yms.)?erikseen, mutta yhdestä suunnittelemastasi tuokiosta tarkan kuvauksen alkaen ryhmän koosta, tavoitteesta jne.
- yhdestä päivästä tarkan
pääpiirteittäin joka päiväs... kirjoitti:
erikseen, mutta yhdestä suunnittelemastasi tuokiosta tarkan kuvauksen alkaen ryhmän koosta, tavoitteesta jne.
kuvauksen toimintatuokioineen (sen minkä itse järjestät). Siinä tulee selostaa myös se, miksi teet juuri näin huomioiden lapsen ikä, henkinen kypsyys jne.
- älkää
yhdestä päivästä tarkan kirjoitti:
kuvauksen toimintatuokioineen (sen minkä itse järjestät). Siinä tulee selostaa myös se, miksi teet juuri näin huomioiden lapsen ikä, henkinen kypsyys jne.
tehkö yksinkertasista asioista liian monimutkasia..ei se homma hienommaks muutu vaikka miten selvittäsitte..selostatte vaan ihan simppelii käytännön työtä..ei se mitään ruudinkeksimistä todellakaan oo..
- Se riippuu kuitenkin ...
älkää kirjoitti:
tehkö yksinkertasista asioista liian monimutkasia..ei se homma hienommaks muutu vaikka miten selvittäsitte..selostatte vaan ihan simppelii käytännön työtä..ei se mitään ruudinkeksimistä todellakaan oo..
niin paljon opettajista. Toiset opettajat vaatii paljon enemmän saman alan oppilaitoksissa, kuin toiset. Eli suomeksi sanottuna, jotkut opettajat kuvittelevat tekevänsä lähihoitajista vähintään sairaanhoitajia (mikä ei ole mahdollista), toiset taas eivät. Olen nähnyt myös todella pitkiä ja pikkutarkkoja (hyvin laajoja) näyttösuunnitelmia erään oppilaitoksen opiskelijoilta, jotka itkua vääntäen sen joutuivat tekemään ... moneen otteeseen kirjoittaen. Sen pitäisi olla simppeli juttu ... ellei epäinhimillinen opettaja tule siihen omia juttujaan lisäten ja paljon ylimääräistä säätäen.
- LH-opiskelija
Kirjoitat siihen mitä aiot näyttää ja millä tavoin osoitat osaamisesi. Esim. valvot vaikka ulkoilun, huomioit siinä leikkien turvallisuuden ym :)
- täälläkin vähän ulalla
Mua ei itse se näyttö jännitä yhtään, mutta tosiaan toi suunnitelma kauhistuttaa. Pitäis varmaan alottaa tekemään sitä niin helpottais. Tsemppiä suunnitelman tekemiseen!
- lasten kanssa ikänsä työske...
esim. olen työskennellyt 10 vuotta pph:na ja ottanut yksin vastuun toiminnasta. Vai täytyykö siihen kirjoittaa joku esimerkki miten ottaa vastuun toiminnastaan harjoittelussa??
- jeps
lasten kanssa ikänsä työske... kirjoitti:
esim. olen työskennellyt 10 vuotta pph:na ja ottanut yksin vastuun toiminnasta. Vai täytyykö siihen kirjoittaa joku esimerkki miten ottaa vastuun toiminnastaan harjoittelussa??
Täytyyperustella miten aiot näyttää vastuunottamisesi. Näyttösuunnitelmassa pitää kaikki perustella ja antaa esimerkki miten aiot näyttää kunkin asian työssäsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1532520- 1572311
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee551983Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1181907"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!591374Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu1941237Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää761036Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa198956Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.326940Kaupungin yt
Honkolan tai hietaman koulu suljetaan. Säästölistalle on nostettu muun muassa Honkolan tai Hietaman koulun toiminnan l24694