Ethernet-ongelma

Jullikka_

Kyelin jotätä samaa kysymystä tuolla:

http://www.hopeinenomena.net/viewtopic.php?t=82516&sid=f3ef901ec35a21d661a0a3d3be4caa70

Satuin saamaan G3 Imacin lippueemme jatkoksi. Ongelma on se, ettei kone suostu hakemaan IP-osoitetta eikä yhdistämään ADSL-sovittimen kautta nettiin.

Mikä neuvoksi?

5

580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mäkkihöperö

      Ainakin PowerBookilla toimii Mac OS 8.6, joka on ollut ilmaisena päivityksenä saatavissa, vaikka en sitä nyt tuolta löytänytkään: http://www.info.apple.com/support/oldersoftwarelist.html
      Paketin nimi on: K-Mac OS 8.6 Update.smi
      K alussa tarkoittaa suomenkielistä ja kooltaan se on 35.5Mt.
      Mihin osoitteeseen haluat sen?

      Siis Omppuvalikosta Säätimet ja sieltä TCP/IP-ikkuna auki.
      Kytkentä: Ethernet
      Määrittelytapa: DHCP-palvelin
      Ja varmuuden vuoksi vielä Finderin Ylläpito-valikosta:
      Käynnistä uudestaan

      • Jullikka_

        Mutta eipä auttanut. :(


      • Jullikka_ kirjoitti:

        Mutta eipä auttanut. :(

        lienee rikki. Ukkonen tai muu syy.


      • Jullikka_
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        lienee rikki. Ukkonen tai muu syy.

        Kun vetää kaapelin koneesta ASDL-reittitimeen, niin reitittimeen syttyy valo.


    • G4 Yikes

      8 ja 9 käyttis tarvitsi, minulla ainakin, operaattorilta saatavan ohjelman avuksi ennen kuin pääsi nettiin. Tosin sitten kun laitettiin D-link palomuuri ja koneet kotiverkkoon, ei apuohjelmaa tarvitse.

      Millä systeemillä koneenne menee nettiin, monella operaattorilla on 4 julkista ip-osoitetta/liittymä. Meillä ei neljä riittänyt, joten laitettiin tuo palomuuri, niin voi laittaa niin monta konetta kuin haluaa. Palomuurihan antaa ulos vain yhden ip-osoitteen koneiden määrästä riippumatta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      182
      1772
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      60
      1240
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      56
      986
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      76
      872
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      138
      854
    6. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      42
      837
    7. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      778
    8. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      719
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      72
      710
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      320
      678
    Aihe