Sadeasut partiossa

miia-86

moikka kaikki partiolaiset. onko teillä sadeasuja, ja jos on niin minkälaisia ja käytättekö mielellänne :) ? Itselläni muutama, ja on mielestäni kiva pitää, niin metsässä liikkuessa kuin kaupungillakin.

14

8218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kpmi

      Nykyään Sastan Gore-texit aina huonolla ilmalla, niin että näytän mettäläiseltä...

      Edellinen oli kevyt ja kiva sadepuku, joka toimi hyvin eli piti sateen, mutta ei hengittänyt.

      Sitä ennen elin Rukka-aikaa.

      Sen olen todennut, että kunnon pukuun kannattaa vähän satsata.

    • ipa.

      ja pidän sitä mielelläni.

    • Sadetyttö89

      Minulla on ihanan värikäs AprilRainin (www.aprilrain.fi) perinteinen sadeasu. Voi vapaasti valita värit ja niiden yhdistelmät.

      • Nimetön

        Moikka, mullakin oisi tarkoitus ostaa aprilrainin sadeasu, niillä kun on kivan värisiä, ja jotenkin parempaa materiaalia kuin nuo rukat. Itelläni on nyt rukan vihreä ja sininen asu. ja sitten on aartolahden sininen asu kanssa. :) oisko sulla meiliä ? ois kiva muutenkin tutustua suhun...voit vaikka meilata mulle. [email protected]


      • jausu

        moikka mullakin on tota rukkaa ja aprilainia ihan hyviä ne on käytäkö sä paljonkin niitä onko sulla mailia mist päin olet


      • Nimetön
        jausu kirjoitti:

        moikka mullakin on tota rukkaa ja aprilainia ihan hyviä ne on käytäkö sä paljonkin niitä onko sulla mailia mist päin olet

        moikka moi, juu onhan mulla meili: [email protected] ja uudeltmaalt oon, sä ?


      • jausu
        Nimetön kirjoitti:

        moikka moi, juu onhan mulla meili: [email protected] ja uudeltmaalt oon, sä ?

        pk seudulta mä olen


    • Vanha Fillari

      Sadepuku oli seitsämänkymmentäluvulla ylellisyyttä ja useimmilla oli vain sadetakki. Sateen jälkeen oli sitten läpi märkä vyötäröstä alaspäin. Myöhemmin seitsämänkymmentäluvun lopulla tuli ostettua (siis isä osti) sitten koko puku, josta en koskaan pitänyt, sillä se hiosti aivan liikaa.

      Koko kahdeksankymmentäluku menikin Fjällun puuvillakankaisilla asuilla, jotka vahattiin vedebpitäviksi. Kun hommanoppi, oli asu erittäin hyvä: piti sateen ja hengitti.

      Nyt on erilaisia kalvoja, jotka pitävät riittävästi kosteutta ulkona ja hengittävät tyydyttävästi, joten varsinaista sadepukua en nykyään enään ole käyttänyt. Toisaalta en myöskään tee kokoviikonlopun retkiä. Pidän kuitenkin yhä hyvää puuvillakangasta ja luonnonvahaa parhaimpana yhdistelmänä, joka tosin vaatii säännöllistä huoltoa.

      Oma lukunsa oli sitten intin sadevehkeet, joista kaksiosainen puku on mielestäni huono. Erittäin hiostava ja hankala pukea. Sen sijaan sadeviitta on hyvä, kunhan saa kuitattua hyväkuntoisen. Siitä on vaikka majoitteeksi, jos on tarvetta.

      Kerrospukeutuminen ei enään ole hinnasta kiinni. Mm Erätukku myy satasella settiä, jossa on kaikki kolme kerrosta: alusasu, fleece ja kuorikerros. Laatu mm kalvossa ei tietystikään ole paras mahdollinen, mutta ajaa asiansa.

      Siis vastauksena kysymykseesi: kyllä on, mutta en käytä kuin veneen pesussa tms missä tulee käytettyä painepesuria. Muuten käytän kalvollista kuoriasua. Omani on tällä hetkellä Haltin, mikä on ihan kelvollinen.

    • jausu

      tervehdys taas mulla on jotain 3tai 4 rukan asua käytän niit milelläní käytätkö muutenkin niitä

      • Sadeasuilija

        Kiva kuulla ja nähdä kirjoituksia, miten on muillakin sadeasuja käytössä.Itse olen suorastaan niiden suurkäyttäjä ja tykkään myös niihin pukeutua.


      • jausu
        Sadeasuilija kirjoitti:

        Kiva kuulla ja nähdä kirjoituksia, miten on muillakin sadeasuja käytössä.Itse olen suorastaan niiden suurkäyttäjä ja tykkään myös niihin pukeutua.

        onko sulla montakin? niitä sadeasuja käytätkö muuallakin kuin esim metsässä liikkuessa?


      • Sadeasuilija
        jausu kirjoitti:

        onko sulla montakin? niitä sadeasuja käytätkö muuallakin kuin esim metsässä liikkuessa?

        Joo tulee noita muutenkin käytettyä kuin metsällä ja löytyy useampiakin asuja kaapista. Joillakin on oma käyttötarkoituksensa ja toiset ovat sitten ns. arkisia käyttöasuja. Muutenkin ne ovat sellainen asuste jota pitää mielellään päällä kun kelit vaan sen sallivat.


      • tapsa3
        Sadeasuilija kirjoitti:

        Kiva kuulla ja nähdä kirjoituksia, miten on muillakin sadeasuja käytössä.Itse olen suorastaan niiden suurkäyttäjä ja tykkään myös niihin pukeutua.

        tykkään sadeasussa liikkua metsässä ja runkkailla housujen päälle


    • Sadeviitta on hyvä kesällä, toimii tuuletus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8186
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1163
    Aihe