Yösuihkuista...

sekottaja

Asumme pienkerrostalossa,toinen kerros ja kun muutimme luulimme pääsevämme lähemmäs taivasta,eihän yläpuolellamme ole kävelevää norsua tms.

Mutta mutta.Alapuolellamme on himopesijä.Ei raskaan työn raataja,vaan vaatimaton(?)opiskelijaneitonen joka tykkää käydä ns.puhdistautumassa keskellä yötä,klo2-3 lorottelee suihkussa reilusti!
Laskee vettä,hana kiinni,hana auki,lotraa ja pesee ja pesee.Mahtaa olla puhdas ihminen.Ja aamulla taas!

Ja vesihanat kohisee yön hiljaisuudessa.Olemme neuvottelemalla yrittäneet hänen kanssa päästä sopimukseen että aikaistaisi suihkuun menoa.Olemme keskustelleet isäännöitsijän kans,ja jokaisella on pesuun oikeus,ymmärrämme.
Mutta meillä on myös OIKEUS uniimme,olemme jo vanhempia 60 ja haluaisimme nukkua rauhassa,ja että meitä ei enää häirittäisi öisin.
Tämä lienee kerrostalossa mahdotonta.Tietoituus siitä nukkumaan mennessä että koskakohan taas joutuu heräämään vie ne vähäisetkin unet mennessään.
Olemme niin väsyneet ihmisten ajattelemattomuuteen,ja emme voi ymmärtää miksi itsekkyys saa niin vallan.

Ymmärtäisimme jos asukkaalla on likainen ja raskas työ,jonka takia tarvii peseytyä.

34

4093

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niponipo!

Muuttakaa helvetti maalle omakotitaloon jos pitää pikkuasioista nipottaa saatana!

• David M.

Jeesus mitä valittamista! Ette selvästikään ole kerrostalotyyppiä. Mahtaisiko kaupungiltanne löytyä vanhainkotia? Asenteenne puolesta kuuluisitte sinne.

Yöllä suihkussa käymisessä ei ole mitään erikoista, etenkään kun se liittyy henkilökohtaiseen hygieniaan. Tiedättekö varmaksi ettei tällä neidolla ole esim. allergian tapaista sairautta joka vaatii säännöllistä peseytymistä? Niin, eipä tainnut tulla mieleen. Vali vali ...

Ihan pienenä vinkkinä mainittakoon että kerrostaloissa ihmisillä on elämää. Sitä on ympäri vuorokauden, työt ja muut kun alkavat kaikilla vähän eri aikoihin, ja sitä kautta mukaan tulee normaalia elämää ja siihen liittyviä ääniä ympäri vuorokauden. Mikäli tämän kanssa ei pysty elämään, kannattaa ostaa vaikka asuntovaunu ja muuttaa korpeen. Lisäksi vähän luulen että tuollaiset valittajat pitäisivät turpansa visusti kiinni jos siellä alapuolella asuisikin partainen 200cm/120kg duunari-Reiska. Opiskelijatytölle onkin sitten helpompi soittaa poskea, se on tätä ritarillisuutta vai mitä? Ei varmaan olisi tarvinnut Reiskaa mennä neuvomaan, Reiska kun olisi voinut kertoa oman aika painavan mielipiteensä, tavalla jota nuori nainen tuskin tekee.

• tollll

> Yöllä suihkussa käymisessä ei ole mitään erikoista, etenkään kun se liittyy henkilökohtaiseen hygieniaan

Jos yöllä tai aikaisin aamulla suihkussa käydessään ei juoksutetakaan vettä kovalla paineella missään vaiheessa (ei edes alkuvaiheessa), ei siitä kuulu kovinkaan paljoa kohinaa muihin asuntoihin! Ja silti puhdistuu eikä vettäkään mene niin paljoa. Eivätkä naapurit herää.

Miksei noin? Miksi pitää aukoa päätään ja vähätellä, kun ei itse tiedä mistään mitään? Kyllä ongelma on todellinen, jos siihen herää. Ja kompromissiehdotuksena yllä oleva.

Miksi taloyhtiöiden säännöissä on, että yöllä ei saa meluta tai juoksuttaa tarpeettomasti vettä? No, sen takia, että saataisiin nukuttua.

• Sama ääni suikusta

Toinen häiritsee, toinen ei.
      - ei ymmärrä.

• paskaperse

pentu, jota pestään, niin se ei häiritse (vaikka huutakin kuin syötävä), mutta jos joku käy esim. seksin (ei apina- vaan ihan normaali toimitus) jälkeen, niin häritsee...

Ei voi tajuu...

• 8 kerrosta
        paskaperse kirjoitti:

pentu, jota pestään, niin se ei häiritse (vaikka huutakin kuin syötävä), mutta jos joku käy esim. seksin (ei apina- vaan ihan normaali toimitus) jälkeen, niin häritsee...

Ei voi tajuu...

Edellisessä asuintalossani oli asunto missä möykättiin joka viikonloppu (keski-ikäisiä), kukaan ei valittanut koskaan. Yhdessä toisessa asunnossa oli yhden kerran puolta hiljaisemmat bileet (nuoripari), he saivat valituksia ja heistä tuli silmätikkuja kaikessa muussakin.

• kerrostaloasukki

Tuo on vaan typerää. Aivan kuin te voisitte määritellä kuinka paljon toisen tarvitsee peseytyä. Hankkikaa korvatulpat, jos todella olette noin heikkounisia, että yöllä ei saa laskea edes vettä teidän heräämättä siihen. Tulee väistämättä mieleen vanhempieni alakerran naapuri (vanhempi ihminen hänkin), joka soitti valittaen siitä, että yöllä vedetään vessaa??? ja joutuu heräämään siihen.

Luulenpa, että tekin olette muuttaneet omasta talosta kerrostaloon, niinkuin tämäkin naapuri. Tälloin tulisi käsittää se, että enään ei ole niin hijaista kuin omassa mökissä. Jos tämä tuntuu niin ylitsepääsemättömältä, että täytyy käydä arvostelemaan toisen pesurytmejä, aina voi muuttaa takaisin omaan tai sitten suoraan vanhainkotiin, siellä kaikki hiljennetään viime kädessä lääkkeillä.

• pienistä asioista

Mene itse itseesi, typerys! Jos meluun herää, on se todellista ja se haittaa. Koeta itse nukkua korvatulpat korvissa muutaman minuutin meluhaitan takia. Siitä ei tule mitään. Sinä vanhenet ja ehkä tajuat asian joskus.

Ehdotan, että VETTÄ JUOKSUTETAAN YÖLLÄ PIENEMMÄLLÄ PAINEELLA, niin siitä ei kuulu melua, kuuluu vain hiljaista kohinaa tai ei välttämättä sitäkään vaikka talossa olisikin huonosti tehdyt äänieristykset!

Itse olin törmännuyt ongelmaan, että yläkerran duunari juoksutti vettä kymmenisen sekuntia täydellä paineella aamuviiden aikaan ja siihenhän minä heräsin. Vasta sen jälkeen sääti vesihanaa pienemmälle eikä enää kuulunut pahempaa kohinaääntä. Ei se tyyppi OSANNUT käyttää vesihanaa. Jos olisi ajatellut, olisi osannut laittaa hanan jo heti alusta vaikka puolelle teholle. Eli kyse on varsin PIENISTÄ ASIOISTA, joilla voi parantaa lähiympäristön viihtyvyyttä.

Haha, asun PT:ssä nyt kohta kymmenettä vuotta. Ei mitään ongelmia, ei ole edes himoruohonleikkaajia naapureina. :)

• Yön virkku Päivän torkku
        pienistä asioista kirjoitti:

Mene itse itseesi, typerys! Jos meluun herää, on se todellista ja se haittaa. Koeta itse nukkua korvatulpat korvissa muutaman minuutin meluhaitan takia. Siitä ei tule mitään. Sinä vanhenet ja ehkä tajuat asian joskus.

Ehdotan, että VETTÄ JUOKSUTETAAN YÖLLÄ PIENEMMÄLLÄ PAINEELLA, niin siitä ei kuulu melua, kuuluu vain hiljaista kohinaa tai ei välttämättä sitäkään vaikka talossa olisikin huonosti tehdyt äänieristykset!

Itse olin törmännuyt ongelmaan, että yläkerran duunari juoksutti vettä kymmenisen sekuntia täydellä paineella aamuviiden aikaan ja siihenhän minä heräsin. Vasta sen jälkeen sääti vesihanaa pienemmälle eikä enää kuulunut pahempaa kohinaääntä. Ei se tyyppi OSANNUT käyttää vesihanaa. Jos olisi ajatellut, olisi osannut laittaa hanan jo heti alusta vaikka puolelle teholle. Eli kyse on varsin PIENISTÄ ASIOISTA, joilla voi parantaa lähiympäristön viihtyvyyttä.

Haha, asun PT:ssä nyt kohta kymmenettä vuotta. Ei mitään ongelmia, ei ole edes himoruohonleikkaajia naapureina. :)

Mä teen yöt työtä. Nukkuisin mielelläni päivät, mutta eläkeläiset ja kakarat ei anna metelillään. En kuitenkaan valita huonosti nukutuista päivistä tämän enempää.

• yötyössä
        pienistä asioista kirjoitti:

Vai, että hiljaista kohinaa. Entä sitten kun tulee paineella virtsaa, sitä onkin vaikeampi pidätellä. Naurettavaa nipottamista.

Oletko ajtellut miltä nuo normaaliäänet mahtaa kuulostaa päivällä yöt töitä tekevän korvissa?
        Nykypäivänä ihmiset tekevät hyvin erilaisia työvuoroja ja ns. normaaliäänet kuuluvat eri aikoihin. Jos tähän elämään ei totu, niin muuttaa sitten sinne metsän perukoille.

Itselläni on ainkin korvatulpat olleet pelastus päivällä unta hakiessa, joten ei ole vaikeaa jos ei välttämättä tykkää vaan natista.

• naapurisi
        yötyössä kirjoitti:

Vai, että hiljaista kohinaa. Entä sitten kun tulee paineella virtsaa, sitä onkin vaikeampi pidätellä. Naurettavaa nipottamista.

Oletko ajtellut miltä nuo normaaliäänet mahtaa kuulostaa päivällä yöt töitä tekevän korvissa?
        Nykypäivänä ihmiset tekevät hyvin erilaisia työvuoroja ja ns. normaaliäänet kuuluvat eri aikoihin. Jos tähän elämään ei totu, niin muuttaa sitten sinne metsän perukoille.

Itselläni on ainkin korvatulpat olleet pelastus päivällä unta hakiessa, joten ei ole vaikeaa jos ei välttämättä tykkää vaan natista.

Eli sinun yötyössä käyvän mielestä ei kannata yrittää edes yöllä olla hiljaa, koska päivällä kuitenkin on melua? Suurin osa ihmisistä kuitenkin nukkuu yöllä, joten siksi yöajaksi on taloyhtiön säännöissä määrätty ettei meluta. Ei tietenkään ole järkeä meluta päivälläkään turhaan, mutta vaikka kuinka turhautunut olisit, niin älä vie muilta yöunea.

Siis, onko sinusta turhaa että muutkaan nukkuvat yöllä?

> Entä sitten kun tulee paineella virtsaa, sitä onkin vaikeampi pidätellä

Yksinkertaista, rakas yötyöläinen. Tähtää vähän reunempaan, niin et osu pytyn keskiosassa olevaan veteen. Kokeile vaikka ensi kerralla. Ei kuulu mitään kovempaa lorinaa, joka raikaisi läpi talon! Tietysti jos on vaikea muutoinkin tähdätä, niin unohda koko asia. :)

• Eräs naapuri
        naapurisi kirjoitti:

Eli sinun yötyössä käyvän mielestä ei kannata yrittää edes yöllä olla hiljaa, koska päivällä kuitenkin on melua? Suurin osa ihmisistä kuitenkin nukkuu yöllä, joten siksi yöajaksi on taloyhtiön säännöissä määrätty ettei meluta. Ei tietenkään ole järkeä meluta päivälläkään turhaan, mutta vaikka kuinka turhautunut olisit, niin älä vie muilta yöunea.

Yksinkertaista, rakas yötyöläinen. Tähtää vähän reunempaan, niin et osu pytyn keskiosassa olevaan veteen. Kokeile vaikka ensi kerralla. Ei kuulu mitään kovempaa lorinaa, joka raikaisi läpi talon! Tietysti jos on vaikea muutoinkin tähdätä, niin unohda koko asia. :)

Aivan tajutonta turhasta nipottamista. Ja kuule, kyllä nykyään hyvin moni käy yötöissä. Ainakin meidän taloyhtiön järjestyssäännöissä lukee, että yötyöläinen saa käydä suihkussa vuoronsa jälkeen. Jos olet töissä ravintolassa ja pääset kotiin yöaikaan, et todellakaan halua mennä tunkkaisena ja hienhajuisena nukkumaan. Tietenkään siihen aikaan en mitään turhia siellä suihkussa notku, vaan peseydyn ja menen nukkumaan. Jos jollakin on siitä valittamista niin tutustukoon järjestyssääntöihin.

Onko käynyt mielessä, että kyseinen opiskelijaneitonen kävisi töissä opintonsa rahoittamiseksi? Tuskin monikaan opiskelija elää pelkällä opintorahalla tai lainalla. Ainakaan allekirjoittanut ei.

• Himosuihkuttelija
        Eräs naapuri kirjoitti:

Aivan tajutonta turhasta nipottamista. Ja kuule, kyllä nykyään hyvin moni käy yötöissä. Ainakin meidän taloyhtiön järjestyssäännöissä lukee, että yötyöläinen saa käydä suihkussa vuoronsa jälkeen. Jos olet töissä ravintolassa ja pääset kotiin yöaikaan, et todellakaan halua mennä tunkkaisena ja hienhajuisena nukkumaan. Tietenkään siihen aikaan en mitään turhia siellä suihkussa notku, vaan peseydyn ja menen nukkumaan. Jos jollakin on siitä valittamista niin tutustukoon järjestyssääntöihin.

Onko käynyt mielessä, että kyseinen opiskelijaneitonen kävisi töissä opintonsa rahoittamiseksi? Tuskin monikaan opiskelija elää pelkällä opintorahalla tai lainalla. Ainakaan allekirjoittanut ei.

Rakastelu on yöllä villimpää kuin päivällä. Keneltä pitää kysyä lupa, saako yöllä rakastella? Olenko ainoa suihkussa kävijä rakastelun jälkeen?

• jatkaen
        Eräs naapuri kirjoitti:

> Ainakin meidän taloyhtiön järjestyssäännöissä lukee, että yötyöläinen saa käydä suihkussa vuoronsa jälkeen.

Mitä sinä meuhkaat? Olenko minä sitä kieltänytkään??

TÄllaista se aina on. Jos jotain hienosäätöä haluaa, niin joku tulkitsee sen, että toinen on kieltämässä ihan kaiken eli ei saisi edes kotonaan sipsutellakaan kun siitäkin kuuluu ääntä.

Kirjoitin, että suihkua ei tarvitse pitää täysillä yöllä -> silloin tulee vähemmän kohinaa ja melua.
        Kirjoitin, että lorottelemassa käydessä voi tähdätä keskikohdan sijaan vähän sivummalle, mutta siis kuitenkin pytyn sisälle tietenkin. Silloin ei kuulu sitä koko taloon raikavaa lorinaääntä.

En ollut kieltämässä mitään! Miksi kaikki tuollaisen tulkitaan kaiken kieltämiseksi?? Yöllä pitää pyrkiä välttämään melua ja tuossa on kaksi helppoa keinoa.

Höh? Vai luitko vai ymmärsitkö sinä, "Eräs naapuri", tekstini väärin?

> Tietenkään siihen aikaan en mitään turhia siellä suihkussa notku, vaan peseydyn ja menen nukkumaan.

Ihan asiallista! Ja täydellistä, jos et juoksuta vettä täydellä painella. Sitä et kertonut, joten en tiedä, annanko täydet pisteet.

• ..............
        naapurisi kirjoitti:

Hasta la.....

Ei se ole meluamista, jos suoritan normaaleja hygieenisiä toimintoja. Enkä todellakaan tarkoituksella aiheuta meteliä, mutten kyllä ala varomaankaan elämistäni yöllä hipsuttamalla ja muutenkin rajoittamalla normaalia liikkumistani. Sehän olisi ihan järjetöntä! Miksen minä saisi viettää normaalia (lue NORMAALIA) elämää omalla vapaa-ajallani, jos sinäkin saat?

Onneksi ei asu heikkohermoisia naapureina, vaan voin yöllä rauhassa täyttää vesilasin ja käydä kusella, ilman että naapurin mummo tulee sitäkin kädestä pitäen neuvomaan.

• hössöttäjä
        jatkaen kirjoitti:

> Ainakin meidän taloyhtiön järjestyssäännöissä lukee, että yötyöläinen saa käydä suihkussa vuoronsa jälkeen.

TÄllaista se aina on. Jos jotain hienosäätöä haluaa, niin joku tulkitsee sen, että toinen on kieltämässä ihan kaiken eli ei saisi edes kotonaan sipsutellakaan kun siitäkin kuuluu ääntä.

Kirjoitin, että suihkua ei tarvitse pitää täysillä yöllä -> silloin tulee vähemmän kohinaa ja melua.
        Kirjoitin, että lorottelemassa käydessä voi tähdätä keskikohdan sijaan vähän sivummalle, mutta siis kuitenkin pytyn sisälle tietenkin. Silloin ei kuulu sitä koko taloon raikavaa lorinaääntä.

En ollut kieltämässä mitään! Miksi kaikki tuollaisen tulkitaan kaiken kieltämiseksi?? Yöllä pitää pyrkiä välttämään melua ja tuossa on kaksi helppoa keinoa.

> Tietenkään siihen aikaan en mitään turhia siellä suihkussa notku, vaan peseydyn ja menen nukkumaan.

Ihan asiallista! Ja täydellistä, jos et juoksuta vettä täydellä painella. Sitä et kertonut, joten en tiedä, annanko täydet pisteet.

Voi mummoseni, elämä ei ole täydellistä ja kaikkea ei voi pisteyttää. Sinun kova paineesi voi olla toisen pieni -tiesitkö sitä?

• yksi aiempi
        .............. kirjoitti:

Hasta la.....

Ei se ole meluamista, jos suoritan normaaleja hygieenisiä toimintoja. Enkä todellakaan tarkoituksella aiheuta meteliä, mutten kyllä ala varomaankaan elämistäni yöllä hipsuttamalla ja muutenkin rajoittamalla normaalia liikkumistani. Sehän olisi ihan järjetöntä! Miksen minä saisi viettää normaalia (lue NORMAALIA) elämää omalla vapaa-ajallani, jos sinäkin saat?

Onneksi ei asu heikkohermoisia naapureina, vaan voin yöllä rauhassa täyttää vesilasin ja käydä kusella, ilman että naapurin mummo tulee sitäkin kädestä pitäen neuvomaan.

> Ei se ole meluamista, jos suoritan normaaleja hygieenisiä toimintoja.

Höh. No niin, onko sinua kiellettykään täällä??? Missä näet sen kiellon? Oletko vainoharhainen? :-)

Itse kirjoitin, että kun yöllä juoksuttaa vettä, ei laiteta hanaa täysille. Jos otat vesilasin ja laitat hanan täysille, saatko lasin täyteen?? Testaapa. :) Eli et siis juoksuta vettä täysillä ja siten aiheuta kohinaa eli olet kunnon ihminen ja kerrostalon asukas! :)

Sehän on tietysti selvää, ettei yöllä tömistellä eli ei ns. kantapääkävelyä. Muutoin saat kyllä kävellä ja elää (ja siis hengittääkin).

Tiedät siis kuitenkin, ettei kerrostalon normaali yöelämä ei ole sama kuin normaali päiväelämä! :)

• mummosesi
        hössöttäjä kirjoitti:

Voi mummoseni, elämä ei ole täydellistä ja kaikkea ei voi pisteyttää. Sinun kova paineesi voi olla toisen pieni -tiesitkö sitä?

No, ei se mitään, vaikka hössötätkin joskus. Saat sen anteeksi. :)

Kerrotko lisää paineistasi?

• ...............
        yksi aiempi kirjoitti:

> Ei se ole meluamista, jos suoritan normaaleja hygieenisiä toimintoja.

Höh. No niin, onko sinua kiellettykään täällä??? Missä näet sen kiellon? Oletko vainoharhainen? :-)

Itse kirjoitin, että kun yöllä juoksuttaa vettä, ei laiteta hanaa täysille. Jos otat vesilasin ja laitat hanan täysille, saatko lasin täyteen?? Testaapa. :) Eli et siis juoksuta vettä täysillä ja siten aiheuta kohinaa eli olet kunnon ihminen ja kerrostalon asukas! :)

Sehän on tietysti selvää, ettei yöllä tömistellä eli ei ns. kantapääkävelyä. Muutoin saat kyllä kävellä ja elää (ja siis hengittääkin).

Tiedät siis kuitenkin, ettei kerrostalon normaali yöelämä ei ole sama kuin normaali päiväelämä! :)

Oletko itse huomioinut sitä, että sinun täysilläsi saattaa olla minun normaalia? Mikä ihmeen rajaveto täytyy alkaa jo vetämään siihenkin, mikä on naapuri-direktiivien mukainen veden kohina-aste!

Valitettavasti et pysty näitä verhon takaa tehtyjä määräyksiäsi kirjaamaan meidän taloyhtiön typerääkin typerämmiksi järjestyssäännöiksi.

Naurettava olet, et muuta!

• meilläkin
        Himosuihkuttelija kirjoitti:

Rakastelu on yöllä villimpää kuin päivällä. Keneltä pitää kysyä lupa, saako yöllä rakastella? Olenko ainoa suihkussa kävijä rakastelun jälkeen?

No et todellakaan ole ainoa. Me mieheni kanssa saatetaan suihkutella parikin kertaa yössä ja todellakin joskus nää suihkuttelut venyy pitkäaikaisemmaksi toisen lähellä.

Ihan normaalia elämää, sanon ma!

• mummosesi
        ............... kirjoitti:

Oletko itse huomioinut sitä, että sinun täysilläsi saattaa olla minun normaalia? Mikä ihmeen rajaveto täytyy alkaa jo vetämään siihenkin, mikä on naapuri-direktiivien mukainen veden kohina-aste!

Valitettavasti et pysty näitä verhon takaa tehtyjä määräyksiäsi kirjaamaan meidän taloyhtiön typerääkin typerämmiksi järjestyssäännöiksi.

Mikä hätänä?? Mikä sinua nyt kismittää? Onko sinun vapauttasi rajoitettu ja onko sinulla nyt paha mieli? Kerropa, niin äitisi lohduttaa! :)

> Oletko itse huomioinut sitä, että sinun täysilläsi saattaa olla minun normaalia?

Täh, onko meillä erilaiset hanat? Perk*een talonmies kun on taas säätänyt... Saako sinulla hanaa isommalle kuin minulla? Vai miten se on säätänyt sen?

> Mikä ihmeen rajaveto täytyy alkaa jo vetämään siihenkin, mikä on naapuri-direktiivien mukainen veden kohina-aste!

Käytä vaan järkeäsi asiassa äläkä pelkää, että isoveli rajoittaa sinun tekemisiäsi. Onko sinua mukamas täällä nyt rajoitettu niin pahasti, että tuli paha mieli?

Ja ei minua haittaa yhtään, vaikka täyttäisit ammeen yöllä. Tai vaikka kaikki täyttäisivät eri aikaan yöstä ammeen. Ha ha... En asu kerrostalossa. Ha ha!

• psykiatrisi
        ............... kirjoitti:

> Valitettavasti et pysty näitä verhon takaa tehtyjä
        > määräyksiäsi kirjaamaan meidän taloyhtiön
        > typerääkin typerämmiksi järjestyssäännöiksi

Tuntuu että sinua ahdistaa kerrostalossa asuminen. Eikö sinun olisi syytä jo hankkia omakotitalo ennen kuin verisuoni repeää päästä?

• Eräs naapuri
        Himosuihkuttelija kirjoitti:

duunarit saa käydä suihkussa, ei mielestäni naapureille kuulu, että onko harrastettu seksiä vai käyty töissä. Mielestäni kyllä saa käydä. Oikeesti, jos joku on niin herkkäuninen, niin ei kannata asua kerrostalossa. Suihkussa käynti yöllä on aivan turha napisemisen aihe.

• Eräs naapuri
        jatkaen kirjoitti:

Joo luin kyllä, ja ymmärsin, mutta entäs jos suihkussa on alunperin niin pieni paine, että sitä ei yksinkertaisesti voi enää säätää pienemmälle? Näin nimittäin meillä. Suihku ei pysy päällä jos sen säätää pienemmälle, ja toisekseen joutuisi lotraamaan kahta pitempään, vaikka se onnistuisikin. En tiiä että millaset vesitykit teidän taloyhtiön suihkussa sitten on...

En mitään meuhkannu, vaan ilmaisin oman kantani poissulkematta sitä, että tossa veden voimakkuuden säätämisessä olisi järkeä jos se joka paikassa onnistuisi.

• diibadaapadaa
        psykiatrisi kirjoitti:

> Valitettavasti et pysty näitä verhon takaa tehtyjä
        > määräyksiäsi kirjaamaan meidän taloyhtiön
        > typerääkin typerämmiksi järjestyssäännöiksi

Tuntuu että sinua ahdistaa kerrostalossa asuminen. Eikö sinun olisi syytä jo hankkia omakotitalo ennen kuin verisuoni repeää päästä?

että osaa ne mummotkin käyttäytyä huonosti...

• tyttö yötiskin takaa
        naapurisi kirjoitti:

Oletteko edes tietoisia tuosta valittamastanne tapauksesta, jos taustalla on yötyö tai rakastaja. Mihin suihkussa käynteihin tytön pitäisi pyytää teiltä lupa?

On vaikeaa yrittää olla kaikille mieliksi ja olla hipi-hiljaa, kun haluaa vain suorittaa ne samat arkiaskareet, mitä muut voivat tehdä päivällä.

On todella helppoa puuttua aina muiden tekemisiin ja tekemättä jättämisiin... ja todistetusti mitä vanhempi, sen pahempi kärttämään toisen normaali-elämää.

Jos ei pysty asumaan muiden ja heidän ääniensä kanssa, asuu sitten erossa muista.

• mielipiteeni
        Eräs naapuri kirjoitti:

Asiaa puhut. Olettaisin että kaikissa taloyhtiön säännöissä on jossain muodossa maininta vuorotyöläisten pesusta yöllä. Eihän vuorotyöläisenkään tarvii mennä likaisena ja hikisenä yöpuulle. Ja jos siihen herää kun talossa kustaan vaikka keskelle pyttyä,niin eipä ole silloin omatkaan hermot täysin kunnossa. Suosittelisin tällaisia nipottajia hakeutumaan asumaan muualle kuin kerrostaloon. Jo on asiat huonosti jos esim: naapurin kuseminen yöllä herättää hu..hu.Suihkivatko nämä nipottajat omat nesteensä pitkin reunoja. Missä on ihmisiä on siellä elämän ääntäkin. Varsinainen tahallinen häirintä on taas asia erikseen.

• Kateellisten paneteltavana

Me ollaan nuoria, me sekstaillaan joka yö moneen kertaan. Suihkusessiot on parhaita, seksin jälkeen on ihanaa mennä yhdessä suikuun, pestä toisemme, siitä se herkästi käynnistyy taas, uusi sexsessio.

• kljhlkjl

Itse ruiskutun uretaanipullon 4e seinään poratusta reiästä suoraan vesiputkien päälle.
      Jo hiljeni äänet.
      Josw esim talossa on huoltoluukku, josta pääsee putkiin käsiksi, niin sinne ääniristemattoa täyteen.

Kyllä putket hiljaiseksi saadaan.

• mulukukka

tässä 2001 rakennetussa elementtitalossa ei kuulu ollenkaan naapurin suihkun ääni tai vessan veto, sama juttu kaverilla joka asuu 2005 rakennetussa talossa. nämä äänet ovat juuri noitten vanhojen talojen ongelmia.

• Erja

Jokainen ihminen saa käydä mihin aikaan suihkussa tahansa! Siitä ei pitäisi olla kenelläkään mitään sanomista. Jos täytyy käydä klo:2 suihkussa, niin sitten täytyy. Ei naapureitakaan voi aina ajatella kuitenkaan ihan joka asiassa. Muutoin kannattaa muuttaa omakotitaloon! Elämisen ääniä kuuluu aina ja niin saa kuuluakkin.

• Rokki musiikkia

On epäilyttävän hiljaista. Pidän radion niin hiljaisella, ettei minulta jää mitään kuulematta. Seuraan tarkasti liikuskelijoita, jos joku naapureista jää päivittäin näkemättä, epäilen heti kuolemantapausta. Melkein kaikki naapurit ovat aliravittuja, mutta nestetasapaino on vakaa, kantavat pelkkää olutjuomaa liikkeestä. Naapureiden kannalta on hyvä ilmoittaa yöpoissaolot alakerran taululle, ei turhaan huolestuta, kun ei näy. Suikussa on käytäväkin yöllä, kohinalorinasta varmistuu naapurin olevan hengissä. Mitä enemmän naapureita, sen enemmän huolta ja kohinalorinaa. Minulla on maailman parhaat naapurit.

• ^^^

Että voisin mennä kylpyyn. Rauhallista kylpeä, kun kaikki nukkuu. Polttelen kynttilöitä vannan reunalla ja romanttista taustamusaa kuunnellen rentoudun vannassa.

• Dara

Oletko tullut ajatelleeksi, että opiskelijaneitonen saattaa leipänsä eteen tehdä töitä? Ja koska opiskelut pääasiassa edelleen nykyään tapahtuvat päiväsaikaan, on töissä oltava muulloin. Minun opiskeluaikoinani moni työskenteli esim. ravintolassa tarjoilijana rahoittaakseen opintojaan ja elämistään. Itsekin jaoin yhdessä vaiheessa Hesaria aamyöisin.

Jos ymmärrät, että jokaisella on pesuun oikeus, katsotko, että se oikeus on niilläkin, jotka joutuvat tekemään töitä öisin? Tai niillä, jotka lähtevät töihin jo aamuyöllä? Minusta on aika kohtuutonta syyttää suihkussa käyvää naapuria ajattelemattomuudesta, jos kuitenkin itse ei ajattelemattomuuttaan ymmärrä, että toinen haluaa vain peseytyä, ei siis erityisesti aiheuttaa häiriötä kenellekään. On kohtuutonta syyttää naapuria itsekkyydestä, jos itse on niin itsekäs, että katsoo omat oikeutensa tärkeämmiksi kuin naapurin oikeudet. Nyt on kyse kuitenkin normaalielämään kuuluvista asioista, ei mistään tarkoituksellisesta häirinnästä.

Täytyy sanoa, etten ymmärrä valitustasi. Teidänhän ei tarvitse sietää öillisiä suihkuja omassa asunnossanne kuitenkaan. Minun puolisoni on kolmivuorotyössä, ja hän kyllä saa käydä suihkussa töistä tullessaan vaikka keskellä yötä. Jos minusta tuntuu, että se minun yöuntani liiaksi häiritsee, käytän korvatulppia.

Kerrostaloasumiseen kuuluu elämisen äänet. Jos on niin herkkäuninen, että herää naapurin peseytymiseen, vessassakäyntiin, vessan vetämiseen, huikopalan valmistukseen tms., on varmaan kerrostaloasuminen aika tuskaista. Silloin on paras vaihtoehto mielestäni muuttaa itse muualle. Maailma kun ei koskaan sellaiseksi muutu, että se kaikkia miellyttäisi. Yhteisössä eläminen edellyttää tiettyä sietokykyä kaikilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      85
      1788
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      120
      1204
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      62
      1070
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      62
      946
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      74
      866
    6. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      81
      817
    7. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      29
      816
    8. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      810
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      46
      810
    10. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      116
      773
    Aihe