Baha-kuulolaite?? Kenellä kokemuksia

"Bahis"

Hei, Haluaisin rehellisiä kommenteja niiltä henkilöiltä/lasten vanhemmilta joille on asennettu Baha-kuulolaite. Pojalleni on nyt sellainen suunnitteilla. Kovin vähän näyttää netissä olevan tietoa, paitsi tietty ko.laitetoimittajan omilla sivuilla "testimonials" mutta voiko niihin sitten luottaa?
Eli jos lapsellesi on asennettu Baha (tai sinulle itsellesi) mitä hyötyä siitä on ollut, onko titaaninappulan/laitteen hoito hankalaa. Kiinnittävätkö ihmiset enemmän huomiota tähän laitteeseen kuin normaaliin korvantauslaitteeseen jne. Baha divino ilmeisesti mahdollistaa myös hiusten olemisen laitteen päällä (siis niin, että kasvattaa hiuksia peittämään laitetta?)
Kiitos oikein paljon vastauksista.

6

4338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esids

      Minulla on usean vuoden ajan ollut.Koje on huomaamaton,jos on hiuksia päällä,se pysyy hyvin,ja kuulen sen kanssa melko hyvin,mutta taustahälinä häiritsee kuulemista esim.liikenteessä.Jos päässä on pipo,herkästi koje vinkuu,ulkona se ei haittaa,mutta sisällä muut lähellä kuulevat vinkunan.Koje on helppo laittaa ja ottaa pois,kojeen ympäristön iho voi tulehtua tai olla arka.Iho pitää myös puhdistaa n.2-5 krt viikossa,ei välttämättä niinkään usein.Itse kuulen kuiskauksenkin muutaman metrin päästä,kun koje on täysillä.Ilman kojetta ehkä n.70 db.äänen hyvin vierestä.

      • kysyjä bahasta

        Hei, KIITOS tuhannesti kokemuksiesi jakamisesta. Olen ollut kovin yllättynyt siitä, kuinka vähän tietoa laitteen käytöstä on ollut saatavilla (lähes 0-marginaalilla). Pojallani on parhaillaan kokeilussa Baha-panta; hän on ollut aivan ihastuksissaan kun kykenee kuulemaan. Toki panta itsessään on kömpelö käyttää (puristaa jne) mutta antaa ainakin kuvan siitä, että kuulo paranee uskomattomasti. Uskon, että mikäli leikkauksella ei kuuloa saada kuntoon päädymme baha-laitteen hankintaan.
        Kiitos vielä kerran tuhannesti. Toivottavasti vielä muitakin kokemuksia ilmestyy.


      • vaivansa kullakin
        kysyjä bahasta kirjoitti:

        Hei, KIITOS tuhannesti kokemuksiesi jakamisesta. Olen ollut kovin yllättynyt siitä, kuinka vähän tietoa laitteen käytöstä on ollut saatavilla (lähes 0-marginaalilla). Pojallani on parhaillaan kokeilussa Baha-panta; hän on ollut aivan ihastuksissaan kun kykenee kuulemaan. Toki panta itsessään on kömpelö käyttää (puristaa jne) mutta antaa ainakin kuvan siitä, että kuulo paranee uskomattomasti. Uskon, että mikäli leikkauksella ei kuuloa saada kuntoon päädymme baha-laitteen hankintaan.
        Kiitos vielä kerran tuhannesti. Toivottavasti vielä muitakin kokemuksia ilmestyy.

        Vuonna 95 tätä BAHA-tietoa ei ollut senkään verran. Kovan työn takana oli minunkin tiedon hankinta. Eipä ole vielä tiedonsaanti parempaa kymmenenkään vuoden jälkeenkään. Lääkärit ei tahdo ihan hevillä tätä laitetta tarjota, mutta kuulontutkijat ovat olleet samaa mieltä. Laite on simppeli käytettävä, laite "parantaa" todella kuuloa, puhdistus ja hoito onkin sitten oman tahdon varassa.
        Asennus onkin sitten aikuisemmalle hiukan rankempi. 1.asennus on pelkällä paikallispuudutuksella&hammaslääkärin poralla. Paikoillaan oloa jopa 8-10 tuntia. Kannattaa vaatia lekurilta fysikaalista kuntousta operoinnin jälkeen. Niskat on melko käyttökelvottomat asennuksen jälkeen.
        2.asennus onkin ihan simppeli 1.asennuksen jälkeen.
        Päähineen käyttö on sitten hiukan ongelmallista, laitteen vinkumisesta johtuen. Olen ratkaisuut asian ottamalla laitteen pois kokonaan.
        Nämä tiedot tulevat varmaan kysyjälle vähän myöhään, mutta jos joku muu saa tästä apua, niin hyvä.


    • skoskima

      Minulle asennettiin Baha 1993 (muistaakseni). Olin silloin 14-vuotias. Toinen korvani on nykyisin kuuro ja toisen korvan kuulo todella heikko.

      Olen ollut erittäin tyytyväinen nykyiseen Compactiini ainakin kun vertaa aiempaan Classic 300-malliin joka oli kömpelömpi ja ankkurointi oli huonompi.

      Uusi Divino-malli kiinnostaisi saada ainakin kokeiluun suuntaavien mikrofonien takia. Compact kun on vähän hankala hälyisissä tiloissa (kuten varmasti kaikki vanhemmat kuulokojeet).
      Lisäksi kuuntelen todella paljon musiikkia jolloin suuntaavuudesta voisi olla todella miellyttäviä etuja (eihän nykyisellä laitteella havaitse esim. stereoääntä).

      Titaaninuppi on irronnut kaksi kertaa mutta se johtui omista pikku tapaturmista... nuorenpanahan sitä aina sattuu ja tapahtuu. Ensimmäisellä kerralla löin takaraivoni maahan kun nuppi oli varmasti vielä luuntumisvaiheessa ja puolisen vuotta myöhemmin nuppi vaan löytyi ja irtosi luusta. Myöhemmin tölväisin nuppia noustessani autosta ja kuulolaite titaaninuppeineen päivineen irtosi. Nyt ei ole 9 vuoteen sattunut mitään kummempaa paitsi kuulokojeen hajoamisia (mikä on ihan normaalia).

      Titaaninupin ympäristö tulehtuu aivan lievästi silloin tällöin. Itselläni olisi varmasti parannettavaa puhdistamisen suhteen koska ei minulla ole oikeastaan mitään säännöllistä puhdistuväliä sen kanssa. Eli minusta nupin hoitamisessa ei ole mitään ongelmaa.

      Aluksi yritin peittää kuulokojetta kasvattamalla pidemmät hiukset mutta nykyisin pidän hiuksia ponnarilla eikä laitteella ole mitään näköestettä. Yllättävän harvoin kukaan kysyy mikä laite tuo on...

      • bahis2

        Hei,
        Ihanaa kuulla kokemuksia! On ollut todella vaikeaa saada tietoa laitteen hyödyistä ja haitoista. Selkeästi sinä olet tyytyväinen käyttäjä. On loistavaa, että tekniikka kehittyy koko ajan ja mahdollistaa yhä parempia tuloksia. Kiitos vielä kerran, olen todella kiitollinen kokemuksesi jakamisesta.


    • BAHA

      Tuhannesti kiitoksia kaikille kokemuksien kertojille! Meidän pieni tyttömme (3kk) on tänään saanut BAHA-pannan. Teidän kuulumisenne kuulokojeista ja niiden kanssa elämisestä antavat meille voimia arkeen ja kuulokojeen käytön opetteluun. 😊

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe