Veteraani-lehtikala

ksenia-74

Minulla on lehtikala parvestani 1 uros jäljellä.Ikää urokselle on kertynyt 8 vuotta ja 5kk.Onko teillä kokemuksia,kuinka vanhaksi voin odottaa lehtikalani elävän ilman laji tovereita(nyt seurana selkäuimari,partamonni ja 10 seeprakirjoahventa).

2

373

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

Mulle kelpais tuo selkä uimari...jos on terve, teretulemast Mansen perukoille?

Lehtikala koiras voi elää jopa parikymppiseksi joten miettisin hanksisnko sille vielä yhden naaraan siihen kaveriksi.

Mutta jos ei lehtikalat kiinnosta niin kyllä se tuolla yksinkin elelee eikä tunne kaipuuta naaraista mutta saattaa äiytä agressiiviseksi muita kalojasi kohtaan kutu kausina ja kenties muutenkin. Varsinkin seepraaffenat saattavat joutua iskujen kohteeksi tai sitten päin vastoin, riippuu lehtis koiraasi luonteesta.

Saako udella akvaarion kokoa?

• ksenia-74

Mulla oli 3 selkäuimaria nyt jäljellä 1(silläkin ikää jo about 5-vuotta).Tällä hetkellä aika tylsä kala seeprat ollut,mulla n.6kk ja niiden takia jouduin laittaa piilopaikkoja reilusti-seurauksena selkäuimaria ei näy käytännössä ollenkaan,etsimällä saa etsiä,jotta voi tarkistaa elossa olon. Seuraavista kaloista en tiedä sain seeprat puoli tutulta ilmaiseksi,enkä ihmettele,kutevat reippaasti(itselläni 2 poikasta säilynyt,muut syöty). Ennen seeproja "haaveilin" vilkkaista/värikkäistä(esim.platyistä,on muuten joskus ollut niitä vekkuleita) pikku kaloista,joita lasteni olisi ollut kiva seurata,mut ehkä sit joskus. Ai niin se akvaarion koko on 200l,mut nyt pitää lopettaa,juttua kyllä riittäis.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      77
      5268
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      67
      4678
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      128
      4620
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      341
      1962
    5. Kerro kaivattusi etunimi

Miehille..
      Ikävä
      90
      1620
    6. 94
      1556
    7. Sulla on mies

Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      257
      1486
    8. 344
      1174
    9. Kadutko mitään?

Minä kadun ikävässä kirjoittamista, mutta en saa sitä tekemättömäksi.
      Sinkut
      200
      991
    10. Pääsit koskettamaan

Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      56
      980
    Aihe