Ongelmia, Motorola SBG900E..

Pärräpimu

Ostin vähän aikaa sitten (käytetyn) Motorola SBG900E, langaton modeemi/wlan. Minulla on Fujitsu Siemensin kannettava, jossa itsessään ei ole modeemia, joten ajattelin päästä helpommalla ostamalla modeemin ja wlanin samalla. Näin ei näköjään kuitenkaan käynyt...

Kannettava tunnistaa langattoman verkon ja pystyy yhdistämään siihen, mutta koneellani ei pääse nettiin. Olen ymmärtänyt että kyseinen laite pitäisi konfiguroida (??), eli ilmeisesti muuttaa modeemin asetukset yhteensopiviksi koneeni kanssa?!

Muodostin yhteyden kannettavan ja modeemin välille verkkokaapelilla, ja yritin muuttaa asetuksia selaimen kautta tietyllä ip-osoitteella. Mutta jostain syystä kone keskeyttää aina asetuksen, ja lyö yhtäkkiä ruudulle "Internet explorer ei voi näyttää www-sivua".

Nykyään koneeni ei enää edes pysty yhdistämään langattomaan verkkoon, vaan kysyy aina verkkoavainta ja ilmoittaa että "verkko ei osoittanut tietokoneelle verkko-osoitetta".

Olisin todella kiitollinen jos joku kiltti ihminen voisi auttaa lirissä olevaa pimua...

Kysykää jos haluatte lisää tietoa.

1

4301

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minulla myös kaapeli modeem...

Noh ensteks ..mulla oli sama homma ...kone mäki kyllä sen kaapeli wlan murkula yhteuden jne ...ja nettiin en päässyt koska linjaa ei oltu operaattorin päästä pistetty kuntoon...ja operaattroin tarvi tietää Sen modeemimurkulan Mac osote joka löty mun tapauksessa sen modeemin pohjasta...ja niin kyllä se sun laite pitää "konffata" niihin asetuksiin mitä operaattorisi käyttää jos nyt ei säkällä ole ollut niin että käytät semmosta operaattoria kuin sen edellinen käyttäjä on käyttänyt.

ja parhaiten toi netti yhteyden toimivuus pääset testaileen sillä verkkokaapelilla..kun toi wlan on sitteen se toinen juttu johon on omat juttunsa joten suosittelen että keskityt ensteks sillä verkkojohdolla jne...ai niin onkos koneessa wlan anteni kytketty että onko se sulla napintakana vaiko jostain päällä ja pois noin niikun ohjellmallisesti......Niin jos nyt en ole asiaa ymmärtänyt väärin niin nui asetusten vaihto noihin murkuloihin tehään USB johdolla..joka kytketään erityiseen paikkaan siellä modeemin takana ...ainakin mulla kaikissa on ollut USB johdolla toi asetusten vaihto adsl/kaapeli modeemeihin...pienemmällä säätämisellä olisit päässyt kun olisit ostanut palvelun tarjoajalta valmiiksi konffatun kaapelimodeemin ..Elisalla oli tuommoinen wlanin sisältävä kaapelimodeemi myynnissä ihan kilpailukykyiseen hintaan..:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4220
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2141
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      551
      1687
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      99
      1415
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1147
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1068
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      216
      957
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      893
    9. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      868
    10. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      864
    Aihe