Ongelmia, Motorola SBG900E..

Pärräpimu

Ostin vähän aikaa sitten (käytetyn) Motorola SBG900E, langaton modeemi/wlan. Minulla on Fujitsu Siemensin kannettava, jossa itsessään ei ole modeemia, joten ajattelin päästä helpommalla ostamalla modeemin ja wlanin samalla. Näin ei näköjään kuitenkaan käynyt...

Kannettava tunnistaa langattoman verkon ja pystyy yhdistämään siihen, mutta koneellani ei pääse nettiin. Olen ymmärtänyt että kyseinen laite pitäisi konfiguroida (??), eli ilmeisesti muuttaa modeemin asetukset yhteensopiviksi koneeni kanssa?!

Muodostin yhteyden kannettavan ja modeemin välille verkkokaapelilla, ja yritin muuttaa asetuksia selaimen kautta tietyllä ip-osoitteella. Mutta jostain syystä kone keskeyttää aina asetuksen, ja lyö yhtäkkiä ruudulle "Internet explorer ei voi näyttää www-sivua".

Nykyään koneeni ei enää edes pysty yhdistämään langattomaan verkkoon, vaan kysyy aina verkkoavainta ja ilmoittaa että "verkko ei osoittanut tietokoneelle verkko-osoitetta".

Olisin todella kiitollinen jos joku kiltti ihminen voisi auttaa lirissä olevaa pimua...

Kysykää jos haluatte lisää tietoa.

1

4283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minulla myös kaapeli modeem...

      Noh ensteks ..mulla oli sama homma ...kone mäki kyllä sen kaapeli wlan murkula yhteuden jne ...ja nettiin en päässyt koska linjaa ei oltu operaattorin päästä pistetty kuntoon...ja operaattroin tarvi tietää Sen modeemimurkulan Mac osote joka löty mun tapauksessa sen modeemin pohjasta...ja niin kyllä se sun laite pitää "konffata" niihin asetuksiin mitä operaattorisi käyttää jos nyt ei säkällä ole ollut niin että käytät semmosta operaattoria kuin sen edellinen käyttäjä on käyttänyt.

      ja parhaiten toi netti yhteyden toimivuus pääset testaileen sillä verkkokaapelilla..kun toi wlan on sitteen se toinen juttu johon on omat juttunsa joten suosittelen että keskityt ensteks sillä verkkojohdolla jne...ai niin onkos koneessa wlan anteni kytketty että onko se sulla napintakana vaiko jostain päällä ja pois noin niikun ohjellmallisesti......Niin jos nyt en ole asiaa ymmärtänyt väärin niin nui asetusten vaihto noihin murkuloihin tehään USB johdolla..joka kytketään erityiseen paikkaan siellä modeemin takana ...ainakin mulla kaikissa on ollut USB johdolla toi asetusten vaihto adsl/kaapeli modeemeihin...pienemmällä säätämisellä olisit päässyt kun olisit ostanut palvelun tarjoajalta valmiiksi konffatun kaapelimodeemin ..Elisalla oli tuommoinen wlanin sisältävä kaapelimodeemi myynnissä ihan kilpailukykyiseen hintaan..:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe