Avotilassa on kuomuun kesän aikaan pinttynyt melkoisesti hometta. Yritin kloritilla ja sillä lähtikin melkoisesti hometta pois. Hometta kuitenkin jäi vielä, miten homeen saa kuomusta pois.
Homeen poisto-Kuomu
5
27618
Vastaukset
- valkaisuaineessa
Olen poistanut homeen tekstiileistä liottamalla "Klorin"-nimisellä valkaisu-/puhdistusaineella. Saa ainakin Prismasta. Vuorokauden kun liotat melko vahvassa liuoksessa, niin on varmasti homevapaa kuomu! Kannattaa tosin ensin kokeilla johonkin ei-näkyvään paikkaan, sillä joistain materiaaleista lähtee väri.
- Merikarju
Hämmästyin miten Tikkurilan homepesu (tai oliko sen homeenpoisto, hypokloriittia joka tapauksessa) poisti sprayhoodista pinttyneen lian ja homeen. Samoin sisätilan vinyyliverhoilusta, jossa vinyylin painaumiin oli parin vuosikymmenen aikana päässyt pinttynyttä likaa. Käytän ainetta myös laimennettuna ja yhdessä Tolun kanssa ulkotilojen pesuun.
- Pekka pressunpesijä
Veneeni reilu 10 vuotta vanha avotilan pressu oli pahoin homeen saastuttama. Pesin etuosan ensin Acapella-nimisellä aineella, mutta tulos oli surkea. Sitten löysin Star brite Mildew Stain Remover ainetta ja suihkutin sitä pressun sisäpintaan, annoin vähänaikaa muhia ja harjasin kovahkolla harjalla. Huuhtelun jälkeen pressu on kuin uusi, lähes kaikki home on poissa. Hieno aine! Eikä maksanut kuin alle 10€ pullo.
- Anonyymi
Moro, kuomut lähtee hypokloriittiliouksella hyvin puhtaaksi, kaikki pesulat käyttää samaa kamaa, kiilto esim valmistaa sitä, sininen 20 litran kanisteri niin peset kaverin kuomut kans, muistakaa, Natriumhypokloritti se on paras
- Anonyymi
15% klooria blandasin veteen n. 2l vettä. sivelin pensselillä reilusti litkua homekohtiin ja n. 10min ja homeet oli pois. tämän jälkeen reilusti vettä ja kyllästys myöhemmin.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau596835Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens414785- 752597
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat411969- 181698
- 301517
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,81502Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151319- 241234
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671127