Mopsi tulee taloon...?

mopsi81

Hei!

Olemme hankkimassa "perheeseemme" pikku mopsi-poikaa, ja olisi kiva kuulla muiden kokemuksista pentujen kanssa! Tai niiden hankkimisesta yms...

Meillä on alkamassa "odotusaika" sillä olemme tehneet päätöksen pennun hankinnasta, mutta vielä ei pentua tiedossa ole... =)
Monta mutkaa voi siis vielä tulla matkaan!

Muutamia kysymyksiä, joihin mielellään kuulisin kommentteja:

- Mikä on tällä palstalla käsitys mopsin pentujen hinnoista?
Eräs kasvattaja kertoi, että minimi olisi 1200e, mutta toisaalta ilmoitukset ovat vaihdelleet 650- ylös päin. Hinta ei sinänsä ole meillä valinta kriteeri, mutta ei nyt kauheasti "ylihintaa" haluaisi maksaa.

- Kuinka haluttuja mopsit ovat, onko pentua vaikea saada?
Aika ei sinänsä ole oleellinen, mutta on hyvä olla varautunut, ettei sitten tule pettymään kovin paljoa, jos joutuu odottelemaan ja etsiskelemään pitkäänkin...

No tässä nyt alkuun, olisi kiva jos kommentoisitte! =)

10

1487

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnellinen mopsinomistaja

Heippa! Meillä talossa kohta vuoden täyttävä mopsukka, ja pois en vaihtaisi ; ) Tämä herra maksoi 1400 €, ja paperilliset mopsinpennut ovat noin 1100-1500 € tietojeni mukaan. Kauheasti en ole tilannetta seuraillut, mutta mopsi ei mikään älyttömän yleinen rotu ole joten pentua voi joutua odottelemaan, toisaalta ei se mikään harvinaisuuskaan ole. Mutta ajoissa kontaktia kasvattajiin, pennut kyllä menevät melko nopeasti...

• nel-lie

Onnea valinnasta, mopsi on IHANA rotu!:) Meillä on juuri vuoden täyttänyt mopsipoika. Se maksoi silloin 1200 euroa. Että ei ole "ylihintaa" jos noin 1200 joudutte siitä maksamaan. Ja kuulemma musta voi maksaa enemmänkin. Onhan noita mopsikasvattajia suomessa aika paljon, löydät linkit sivuille täältä http://www.suomenmopsikerho.fi/linkit.htm
        Kenneleiden sivuilla usein lukee, onko pentuja suunnitelmissa..

• 123

Jouduimme etsimään kaksi vuotta ennenkun löysimme omamme mopsin musta poika papereilla. Olihan se sijoitus mutta nyt puolenvuodenjälken en luopuisi siitä mistään hinnasta. Hinnat liikkuuu 1200-1600 välillä. Yllättävän äkki oppi sisä siistiksi.

• mopsi äiti

Meillä on 6kk mopsin. Maksoi 1300€.

Ne maksaa n. 1200-1500€. Älä osta niitä jotka maksavat vain 600-800€, ne on varmasti virosta tuotu. Me luimme ilmoituksen että oli mopsinpentuja, 650€, ja menimme katsomaan, ja niillä ei ollut muuta paperieta kun joku passi ja nainen oli ihan selvästi virolainen.
      Hän väitti että pennut olivat 8vk, mutta kun me saimme meidän pikku riiviö kotiin, hän oli paljon isompi kun ne virokoirat.

Nii rakkaat ihmiset, ÄLÄ osta halvan mopsin, se ei kannata! Osta mielummin joku 1200-, niin tiedät mitä saat!

Odotusaika on aika pitkä, me odotimme 6kk että löysimme mopsipojan.

• marddis

Mopsi meillekin kaipa tulossa=) Saako tonnilla hyvän pennun kun en sitä 1300 maksaisi

• Mopsimospi

Meillä on joskus pitkän aikaa sitten ollut mopsipoika, oikein oli suloinen ja mukavaluonteinen. Itse en enää mopsia ota, koska olen nähnyt sen miten hankalasti ne hengittävät, johtuen lyttykuonosta, tulee niin sääli toista kun ei voi kunnolla hengittää, jalostus on mennyt liialliseksi.
      Mopsi on hyvä seurakoiraksi, hinnat pyörii siinä 1000 euron yläpuolella, OTA KOIRA KUNNOLLISELTA KASVATTAJALTA, älä sorru noihin 600 euron koiriin, koska myyjällä ei luultavasti ole täysin puhtaat jauhot pussissa.

Pentuja tulee suht paljon, joten pennun aika varmasti saa kunhan on hyvissä ajoin yhteydessä kasvattajaan, ennen pentujen syntymää vaikkapa.

• Pug*

Kahden mopsipojan kokemuksella, SUOSITTELEN!:) Todella ihana rotu, luonteeltaan seurallinen, hellyyden kipeä ym. Ja jaksaa lenkkeillä ja leikkiä yms. Meidän koirilla ei ole kyllä ollu minkäänlaisia hengitysvaikeuksia, ja terveitä ovat muutenkin olleet!
        1200€ taitaa olla nykyään se "normaalihinta", ja sen verran maksoi meidänkin reilu vuosi sitten hankittu pentu.
        Itse EN OSTAISI mitään alle 1000€ maksavaa, vaan satsaisin johonkin tunnetun kennelin pentuun, mopsikerhon sivuilta löytyy tietoja!
        Lehtienpalstoilla ilmoitetut "halvat" pennut ei välttämättä ole niin hyvä sukuisia, eikä vanhempia ole testattu mitenkään tms. Mopseilla kun on näitä perinnöllisiä sairauksia, jotka kiertää toisissa suvuissa..

• Mopsityttö

Mistä sitten tietää mikä on hyvä kennel ja missä kennelissä myydään mopseja niistä sairaista suvuista??

• moppero

Niin.. siinäpä kysymys. Ei varmaankaan nykyään kukaan kunnon kasvattaja myy tarkotuksella sairaista suvuista olevia pentuja. Tietenkin jos jalostustyötä on tehnyt pitkään ja on jo monta sukupolvea itse kasvattamia mopseja, tietää aina enemmän niitten taustoista ja sairauksista. Itse jos olisin nyt ostamassa mopsia valitsisin sen kennelistä jossa olis enemmän kuin yksi tai kaksi jalostus narttua. Koska silloin kasvattajalla on vara valita jalostuskäyttöön parhaat yksilöt, ja heidän jälkeläisistä taas parhaat/terveimät... (ei ole pakko käyttää sitä mitä on, jos on useampi valittavana) Sitten hyvä kennell...Mielestäni sellainen jossa koiria kohdellaan kunnolla. Heille jutellaan, ollaan heidän kanssaan, eletään arkea, on isot siistit asianmukaiset tilat ym. Ei niinkään se kuinka paljon käydään näyttelyssä ja kuinka siellä menestytään. Se ei kerro kaikkea terveydestä eikä koirien oloista kotona. Kennel on hyvä olla kenneltarkastettu. Se kertoo jo sen ettei kasvattajalla ole salattavaa ja hän haluaa panostaa koirien hyvinvointiin.

• mopsigirl

Me olemme varanneet tänään eräältä kasvattajalta mopsitytön. Pennun hintaa emme vielä tiedä,koska varaus varmistuu,kun käymme keskiviikkona niitä katsomassa. Pentua ei juuri tarvinnut etsiä,koska ennempää olimme kyselleet eräältä toiselta kasvattajalta pentuja, ja saimme viimekuun loppupuolella sieltä viestin, että olisi nyt taas sitten uusi pentue. Edellisestä pentueesta emme voineet koiraa ottaa, koska perheemme käy töissä/koulussa. Tämänkin pentueen luovutus on elokuun lopulla,kouluaikaan.. Löysimme kuitenkin tämän toisen kennelin, josta olemme nyt alustavan varauksen tehnyt. Näiden pentujen luovutus on ensiviikon maanantaina, eli 3 päivän kuluttua.. Aika äkkiä! Mutta menemme siis keskiviikkona katsomaan ja jos pentu on oikea, se lähtee mukaamme heti. :) Näissä pennuissa, verrattuna toiseen on etua siitä, että luovutus on kesäloma-aikaan, joka on suuri plussa, koska aina joku on kotona, eikä pennun tarvitse olla yksin. Olemme jo useita vuosia harkinneet koiraa, mutta sopivaan aikaan, kesälomalla, ei juuri ole pentuja tarjolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4659
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      272
      2376
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2247
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1642
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe