Kalevalan jälkeen… ISBN 952-91-6940-X
Jälkeistä Kalevalaa
Kierrekantattuna, filmisuojattuna taidepainolehtiönä toteutettu Mikke Jalosen vuonna 2004 julkaistu ’’Kalevalan jälkeen…’’ sarjakuva on hieno näyttö tältä tosissaan piirtävältä nuorelta mieheltä. Kyllä pojalla kynä kulkee ja piirustusmielikuvitusta riittää vaikka muille jakaa. Hänellä kun on kynässään tuo into ja omaperäisyyden ote. Aihevalintakin on omaperäisesti onnistunut.
Miken mukana pääsemme Kalevalan uudistuneille kultamaille seuraamaan tapahtumarikkaita mielenmarkkinoita. Tarinankerronta voisi olla hieman jämäkämpää ja enemmän lisäpotkua tarjoavaa, mutta kyllä kuvat kummasti oikaisevat sanapolkujen mutkia ja pitävät tarinan koossa. Viivassa on vauhtia. Kuvakerronta vinhan rytmikästä ja vauhtia riittää.
Suuri kiitos julkaisun synnystä kuuluu sponsoroineille tahoille Waasa Graphicsille ja Multiprintille.
Huomaahan poika lopussa kiittää avusta lähisukulaistakin, mikä on hyvin diplomaattista, että pysyy faijan kanssa väleissä. Ylpeänä voinkin todeta, että ei tässä kukaan ole apua
turhanpäiten tarjonnut.
- Risto Jalonen
Kalevala Deja Vu Mikke Jalosen malliin
r.jalonen
2
526
Vastaukset
- Ohimennen läpi selannut
Kalevalan jälkeen... sarjakuva on omalaatuinen näkemys Väinämöisen matkasta. juonesta huomasin, että pitää olla tavallista välkympi sen tajuamiseen.. Minä en sitä kokonaan tajunnut, mutta melkein.
- tällasta
pääsis tsiikaamaan. Et onks näitä näköpiirissä jossain. Ja jos niin mis?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503844
- 1053425
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342791Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262448- 201869
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51809- 1851756
- 271487
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3861459Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91238