Kalevalan jälkeen… ISBN 952-91-6940-X
Jälkeistä Kalevalaa
Kierrekantattuna, filmisuojattuna taidepainolehtiönä toteutettu Mikke Jalosen vuonna 2004 julkaistu ’’Kalevalan jälkeen…’’ sarjakuva on hieno näyttö tältä tosissaan piirtävältä nuorelta mieheltä. Kyllä pojalla kynä kulkee ja piirustusmielikuvitusta riittää vaikka muille jakaa. Hänellä kun on kynässään tuo into ja omaperäisyyden ote. Aihevalintakin on omaperäisesti onnistunut.
Miken mukana pääsemme Kalevalan uudistuneille kultamaille seuraamaan tapahtumarikkaita mielenmarkkinoita. Tarinankerronta voisi olla hieman jämäkämpää ja enemmän lisäpotkua tarjoavaa, mutta kyllä kuvat kummasti oikaisevat sanapolkujen mutkia ja pitävät tarinan koossa. Viivassa on vauhtia. Kuvakerronta vinhan rytmikästä ja vauhtia riittää.
Suuri kiitos julkaisun synnystä kuuluu sponsoroineille tahoille Waasa Graphicsille ja Multiprintille.
Huomaahan poika lopussa kiittää avusta lähisukulaistakin, mikä on hyvin diplomaattista, että pysyy faijan kanssa väleissä. Ylpeänä voinkin todeta, että ei tässä kukaan ole apua
turhanpäiten tarjonnut.
- Risto Jalonen
Kalevala Deja Vu Mikke Jalosen malliin
r.jalonen
2
493
Vastaukset
- Ohimennen läpi selannut
Kalevalan jälkeen... sarjakuva on omalaatuinen näkemys Väinämöisen matkasta. juonesta huomasin, että pitää olla tavallista välkympi sen tajuamiseen.. Minä en sitä kokonaan tajunnut, mutta melkein.
- tällasta
pääsis tsiikaamaan. Et onks näitä näköpiirissä jossain. Ja jos niin mis?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145895Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324007- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182966Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2502017Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881984- 1421771
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421743Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881549