Venakko vai skotti???

höppänä

Tervehdys!!Auttakaa nyt minua....en osaa päättää, vaikka jo vuoden miettinyt että kumpi,skotti vaiko venakko lauman jatkoksi, jossa pumi ja mäyräkoira, mies sekä vinttikoirakuumeinen emäntä ennestään.
Siis kertokaa mitä vaan kummasta rodusta tahansa ja sähköpostiakin saa lähettää jos siltä tuntuu.
Olen tosiaan rakastunut kumpaiseenkin rotuun.
Nyt kun laumastamme lähti rakas saksanpaimenemme taivaaseen,olisi suuri halu antaa koti pikkuiselle.

[email protected]

5

1096

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oitis

Borzoin turkki on helpompi hoitaa, kun skotin.
      Skottihan on nypittävä rotu.

Molemmat ihan kivoja rotuja, mutta tuo turkinhoito on erilainen.

Onnea rotunne valinnalle .. päädytte sitten kumpaan tahansa, niin mukavia ovat.

• Deerhound

Kopioitu toiselta kesk.palstalta jossa borzoi kasvattaja kertoo venakoistaan seuraavaa :
        Karvanlähtöaikana sitä lähtee niin että tukehtuu, imurin pölypussi täyttyy 10 minuutissa ja kaikki siivoaminen on aivan turhaa.
        Normaalisti sitä lähtee niin että villakoiria pyörii nurkissa mutta ei keskellä lattiaa, omat vaatteet jää karvaisiksi kun koiraan koskee, mutta karvaa ei lähde niin paljoa etteikö sitä kärsisi halata.
        Karvanlähtöaikana en todellakaan voi halat koiraa koska sen jälkeen on naama niin täyttä karvaa että oksennan....

Skotti = Skotlanninhirvikoira ei ole nypittävä rotu ! Ainoastaan korvat nypitään näyttelyyn .
        Että näinpäin on turkki asiat näissä roduissa .

• oitis
        Deerhound kirjoitti:

Kopioitu toiselta kesk.palstalta jossa borzoi kasvattaja kertoo venakoistaan seuraavaa :
        Karvanlähtöaikana sitä lähtee niin että tukehtuu, imurin pölypussi täyttyy 10 minuutissa ja kaikki siivoaminen on aivan turhaa.
        Normaalisti sitä lähtee niin että villakoiria pyörii nurkissa mutta ei keskellä lattiaa, omat vaatteet jää karvaisiksi kun koiraan koskee, mutta karvaa ei lähde niin paljoa etteikö sitä kärsisi halata.
        Karvanlähtöaikana en todellakaan voi halat koiraa koska sen jälkeen on naama niin täyttä karvaa että oksennan....

Skotti = Skotlanninhirvikoira ei ole nypittävä rotu ! Ainoastaan korvat nypitään näyttelyyn .

.. hm ..

tarkentaisitko kuitenkin.

Minulla ollut borzoita ja skotti ja silloin ainakin piti myös päälakea nyppiä.

Samoin skotti on minun mielestäni " vauhdikkaampi eli koko ajan menossa ", kun vertaan borzoihin.

Nämähän ovat mielipide kysymyksiä, mutta tuohon päälaki asiaan toivoisin kommenttiasi " Deerhound " :o)

Hyvää syksyä kaikille palstalaisille :o)

• 2 Borzoin omistaja
        Deerhound kirjoitti:

Karvan lähtöä oli "hiukan liioiteltu".
        Liki kaikista pitkäturkkisista karvaa lähtee. Paljon auttaa aktiivinen harjaaminen ja pesu.

Itsekkin mietin aiemmin skotti vai borzoi. Borzoin omistin nuorena ja kyll jo silloin menetin sydämeni tälle rodulle. Nyt minulla on 2, jotka ovat aivan erilaisia persoonia. Toinen on kuuliainen ja jopa tottelee komentoja. Toinen nenällään ajatteleva ja niinpä vietit vie voimakkaasti. Silti aivan ihana pikkuvintiö.

Tutustu tarkoin luonnekuvauksiin ja etsi kaikki mahdollinen tieto. Ota yhteyttä molempian rotujen kasvattajiin. Venakoiden luonteissa on paljon yksilöeroja, joten näitä ei voi panna samaan pakettiin.

• Joku borzoi fani

Minä ainakin aion ottaa seuraavana vuonna borzoin, ne ovat paljon mielenkiintoisempia kuin skotit... (mielipiteitä on silti monia) Koiraroduilla ei sinänsä ole edes paljon eroa. En oikein osaa sanoa mitään uutta borzoista, mutta toivottavasti kerrot täällä kumpaan päädyit! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      60
      1701
    2. Nainen, onko sinussa sitä aitoa feminiinisyyttä jäljellä

Vai onko se jäänyt meikkien, korujen, hameiden ym. alle peittoon? Onko naisellisuutesi aitoa vai opetettua? Jos teet nai
      Ikävä
      366
      1179
    3. Kirjoita jotain

Kivaa, hellää ja piristävää
      Ikävä
      138
      963
    4. Missäs se Miss Suomussalmi luuraa?

Jokin aika sitten eräs myyjätär tituleerasi itsensä Miss Suomussalmeksi. Asiakas oli kuulemma Tokmannin kassalla todennu
      Suomussalmi
      15
      811
    5. Voisit nainen joskus vastata minulle

Ja antaa jotain itsestäsi. Pientä tunnistetta ja juttua itsestäsi ja meistä. Kannustan.
      Ikävä
      63
      632
    6. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      41
      608
    7. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      70
      583
    8. Päälle hautaus?

Hautauksissa puhutaan päällehautauksista jos vaikka mies on kuollut ensin ja vaimo 20 vuotta myöhemmin! Todellisuudessa
      Lieksa
      91
      571
    9. On tuota ikäeroa meillä kyllä aivan liian paljon

Etsi samanikäistä kuin olet, niin minäkin.
      Ikävä
      45
      508
    10. Mies Naiselle pyydän...

älä satuta minua.
      Ikävä
      47
      495
    Aihe