Grimaldi

tiemu

Niin se vaan lipui Italiaan suuri ja komea suomalainen Finnlines, minkähän takia sen nimi on vielä Finnlines???
Olisiko parempi jos suomalaiset merimiehet ei pestautuisi suomalaisten pörssiyhtiöiden laivoihin tai nythän niitä ei enää ole.

8

1506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan oikeesti

      Ketä tää kiinnostaa?

      • Wanha äijä

        Pitäisi muuten kiinnostaa kaikkia. Valitettavasti vaan tässä turvenuijalandiassa ei koskaan ole ymmärretty oma kauppalaivaston tärkeyttä. Juuri siksi olemme nykyisessä tilanteessa, jolloin laivastoa ei käytännössä enää ole. Toivottavasti minun elinaikanani ei tule kriisiä jolloin maamme huolto olisi riippuvainen kauppalaivastosta jota ei ole. Teille jälkeeni jääville mistään kiinnostumattomille ääliölle saakin sitten puolestani tapahtua aivan mitä hyvänsä.


      • Manjaana
        Wanha äijä kirjoitti:

        Pitäisi muuten kiinnostaa kaikkia. Valitettavasti vaan tässä turvenuijalandiassa ei koskaan ole ymmärretty oma kauppalaivaston tärkeyttä. Juuri siksi olemme nykyisessä tilanteessa, jolloin laivastoa ei käytännössä enää ole. Toivottavasti minun elinaikanani ei tule kriisiä jolloin maamme huolto olisi riippuvainen kauppalaivastosta jota ei ole. Teille jälkeeni jääville mistään kiinnostumattomille ääliölle saakin sitten puolestani tapahtua aivan mitä hyvänsä.

        On kumma,että on kehdattu pitää Finnlines nimi, se olisi pitänyt vaihtaa joksikin muuksi jo vuosia sitten.Ei Finnlinesillä ole Suomen kanssa muuta tekemistä, kuin rahastaa rekkafirmoja, tosin viisaammat ovat siirtyneet käyttämään muiden varustamojen palveluja.Täytyy ihmetellä osakkeenomistajien tyhmyyttä, kun ovat antaneet Laageroosin kupata ja tuhota firmaansa.Kun Antti tuli finskilinskille niin ensimmäiseksi sille piti hommata merenkulkuneuvoksen titteli, vaikkei äijä ymmärrä merenkulusta mitään.


      • liki 2 milssiä
        Manjaana kirjoitti:

        On kumma,että on kehdattu pitää Finnlines nimi, se olisi pitänyt vaihtaa joksikin muuksi jo vuosia sitten.Ei Finnlinesillä ole Suomen kanssa muuta tekemistä, kuin rahastaa rekkafirmoja, tosin viisaammat ovat siirtyneet käyttämään muiden varustamojen palveluja.Täytyy ihmetellä osakkeenomistajien tyhmyyttä, kun ovat antaneet Laageroosin kupata ja tuhota firmaansa.Kun Antti tuli finskilinskille niin ensimmäiseksi sille piti hommata merenkulkuneuvoksen titteli, vaikkei äijä ymmärrä merenkulusta mitään.

        vuodessa rahaa tienaa. Kyllä (hän) ymmärtää, me emme.


      • Gyl se niin on
        Wanha äijä kirjoitti:

        Pitäisi muuten kiinnostaa kaikkia. Valitettavasti vaan tässä turvenuijalandiassa ei koskaan ole ymmärretty oma kauppalaivaston tärkeyttä. Juuri siksi olemme nykyisessä tilanteessa, jolloin laivastoa ei käytännössä enää ole. Toivottavasti minun elinaikanani ei tule kriisiä jolloin maamme huolto olisi riippuvainen kauppalaivastosta jota ei ole. Teille jälkeeni jääville mistään kiinnostumattomille ääliölle saakin sitten puolestani tapahtua aivan mitä hyvänsä.

        että onko siinä jotain uutisarvoa, kun firma, jossa on kaksi kuppasta ropaxia finskilipun alla (vielä toistaiseksi) häviää jonnekin Naappoolliinn. Et ei se oo mun mielestä kyse turvenuijamaisuudesta tässä tapauksessa, ei jää vaan varmaan kauhean moni kaipaamaan niitä kahta ropaxia, niitä vuosien varrella menetettyjä työpaikkoja on niin paljon enemmän.


      • Luigi
        Gyl se niin on kirjoitti:

        että onko siinä jotain uutisarvoa, kun firma, jossa on kaksi kuppasta ropaxia finskilipun alla (vielä toistaiseksi) häviää jonnekin Naappoolliinn. Et ei se oo mun mielestä kyse turvenuijamaisuudesta tässä tapauksessa, ei jää vaan varmaan kauhean moni kaipaamaan niitä kahta ropaxia, niitä vuosien varrella menetettyjä työpaikkoja on niin paljon enemmän.

        Niin on se kumma ettei kukaan ole noteerannut aiempia liputuksia, 80 laivaa on jo muitten lippujen alla Finnlinesilla.Tuntuu,että on mennyt puurot ja vellit sekaisin päättäjillä, Finnlineshan on pörssiyhtiö, jonka osakkeita voi ostaa kuka hyvänsä.Merimiehelle on se ja sama mikä lippu liehuu laivan perässä, palkkahan on pääasia, Laagerroos vaan ei halua työllistää suomalaisia merimiehiä lippulaivoihinsa, kaikki muut kansallisuudet on hänen mielestä parempia. Muuttuuko huoltovarmuus paremmaksi jos Italialaisvarustamon laivat ovat suomen lipun alla? Eiköhän lippu vaihdu kriisitilanteessa äkkiä. Peli oli pelattu siinä vaiheessa, kun Enso myi Finnlinesin yksityisille koijareille.


    • finnlines321

      Minäkin luulin että finnlines on kotimainen, joopa joo.

    • KeikkuukoNe

      Giggoloo, Bersusglooni, mammamia, Italiaanoo...... !! Sokka IRTI ! Napolin katupojat !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1642
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1369
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1212
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1076
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      838
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      717
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      713
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe