Mitä on jääkaapissa nyt?
Ei muistella mitä oli lapsena vaan muistellaan
45
1768
Vastaukset
- Angi *
Puolikiloa juustoa. 1,litra kevyt maitoa.
6 kananmunaa. Sipulia, porkkanaa, lanttu pieni, Kattila missä on oikein hyvää lihasoppaa huomiseksi. Voi rasia. Ovessa näytti olevan Ketsuppi pullo, sinappia, valkosipuli, kalanmaksapullo, hiiva, tummaa suklaata. Mitäs sinulla on?- Anskuliini
mutta siellä on:
2 jogurttia
3 karjalanpiirakkaa
3 tomaattia
1 kurkku
1 jääsalaatti
mustaviinimarja mehua
puolukkahilloa
kuningatarhilloa
vajaa rasvaton maitojuoma
beceliä
muutama vajaa mausteseos plo
450 g broilerinfilesuikaleita
muutama peruna
Mitä sinulla? - tinnun
Johan pistit pahan, minulla on ylikuormitettu jääkaappi nyt, jäi ruokaa, kun tytär kävi perheineen kylässä, heitä on 6henk. minä aina ylireagoin heidän käyntejä,, seli,,seli,
maitoa,piimää,jogurttia,juustoa,raejuustoa,kevyt-voita,karjalanpiirakoita,maksamakkaraa,ylikypsää kinkkua,kananleikettä,(huominen ruoka, oli eilinenkin),ravintolafileitä(avaamaton),suolakurkkuja,punajuurisalaattia,puna-viinimarjahillo,(avaamaton),perunoita,porkkanoita,luumuja,sipu-
lia,kananmunia,sinappia,ketsuppia,etikkaa,sitruu-namehua,omenamehua,olutta 4pull,vajaa pullo limua,suklaapatukka,(ollut jo kuukauden),öljyä,
tabascoa,antseptinen lios, bacibact-jauhe,teelusikoita 2kpl..
Aikalailla on syötävää, mutta kaapissa valoja ei ole ollut moneen vuoteen..virnuilee tinnun
Miksiköhän kananmunat tulee laitettua jääkaappiin?? Säilyishän nuo huoneenlämmössäkin... tinnun kirjoitti:
Johan pistit pahan, minulla on ylikuormitettu jääkaappi nyt, jäi ruokaa, kun tytär kävi perheineen kylässä, heitä on 6henk. minä aina ylireagoin heidän käyntejä,, seli,,seli,
maitoa,piimää,jogurttia,juustoa,raejuustoa,kevyt-voita,karjalanpiirakoita,maksamakkaraa,ylikypsää kinkkua,kananleikettä,(huominen ruoka, oli eilinenkin),ravintolafileitä(avaamaton),suolakurkkuja,punajuurisalaattia,puna-viinimarjahillo,(avaamaton),perunoita,porkkanoita,luumuja,sipu-
lia,kananmunia,sinappia,ketsuppia,etikkaa,sitruu-namehua,omenamehua,olutta 4pull,vajaa pullo limua,suklaapatukka,(ollut jo kuukauden),öljyä,
Aikalailla on syötävää, mutta kaapissa valoja ei ole ollut moneen vuoteen..virnuilee tinnun
Miksiköhän kananmunat tulee laitettua jääkaappiin?? Säilyishän nuo huoneenlämmössäkin...jääkaapissasi asustavat myös etikka, avaamaton hillopurkki, suklaapatukka ja öljy?
Teelusikoiden paikka on tietysti jääkaappi, mutta miten on suklaan kanssa, kun se muuttaa siellä väriäänkin.
Pelottelisinko sinua muun hävyttömyyden lisäksi?Voisin kertoa allergiasairaalan lääkärin sanoneen, että bacimysiiniä ei olisi pitänyt koskaan keksiä, koska useimmat ihmiset tulevat sille allergisiksi. Niin minäkin, vaikka olin vaan 50 vuotta käyttänyt sitä. ;))- Angi *
optimisti-orvokki kirjoitti:
jääkaapissasi asustavat myös etikka, avaamaton hillopurkki, suklaapatukka ja öljy?
Teelusikoiden paikka on tietysti jääkaappi, mutta miten on suklaan kanssa, kun se muuttaa siellä väriäänkin.
Pelottelisinko sinua muun hävyttömyyden lisäksi?Voisin kertoa allergiasairaalan lääkärin sanoneen, että bacimysiiniä ei olisi pitänyt koskaan keksiä, koska useimmat ihmiset tulevat sille allergisiksi. Niin minäkin, vaikka olin vaan 50 vuotta käyttänyt sitä. ;))Kävin erästä mummoa katsomassa joka on minua melkein 25 vuotta vanhempi... Hänen kaapissaan oli kummallisia kääröjä. Yhdessä oli aloitettu voileipä, vanhajuuston siivu päällä. Hapantunutta maitoa hiukan purkin pohjalla. Juoksettunutta viiliä eli aika ylivanhaa jota en suuhuni laittasi. Kaapin kun avasi niin se haisi kauheelle, suorastaan voin pahoin. Minun ei auttanut muu kuin ruveta hänelle siivoamaan jouduin melkein kaiken heittämään roskiin. Nyt mummolla on puhdas ja hajuton kaappi. Kävin kaupasta hakemassa hänelle tärkeimmät ruuat.
- Angi *
tinnun kirjoitti:
Miksiköhän kananmunat tulee laitettua jääkaappiin?? Säilyishän nuo huoneenlämmössäkin...Oletko pakastanut paljon ruokaa vai marjoja ja mehuja?
- tinnun
optimisti-orvokki kirjoitti:
jääkaapissasi asustavat myös etikka, avaamaton hillopurkki, suklaapatukka ja öljy?
Pelottelisinko sinua muun hävyttömyyden lisäksi?Voisin kertoa allergiasairaalan lääkärin sanoneen, että bacimysiiniä ei olisi pitänyt koskaan keksiä, koska useimmat ihmiset tulevat sille allergisiksi. Niin minäkin, vaikka olin vaan 50 vuotta käyttänyt sitä. ;))Suklaapatukka, pysyy kovana, kun se on jääkaapissa, minun kamu, tykkää kovasta suklaasta, hillopurkki on kotona tehtyä, ei ole lisätty säilöntäainetta, öljypullo on avattu, ja etiketissä lukee, avattuna säilyy pimeässä ja viileässä, etikka no jaa, onhan siellä kanamunatkin,,tapa, onkohan pahatapa, no jaa..Siittä olenkin tosi kiitollinen, minulla ei ole koskaan ollut minkäänlaista allergiaa, ihoni on vahva, kestää jopa konepesuainetta, kloritea, ja voin syödä kaikkia ruokia,,kiitosta vaan luojalle siittä..
Kiva Orvokki, kun tiesit nuo teelusikat, olet ajantasalla oleva nainen..
Onko joku lukinnut jääkaappisi vai laitoitko itse siihen aikalukon? ;))
- Angi *
hoh hoo... Pitelen vatsastani ja nauran.. Näetkö?
Jotain pitää keksiä, jotain vähän älytöntä mutta mukavaa. Jännää kuulla kuinka ihmiset eivät uskalla sanoa totuutta mikä heidän jääkaappinsa sisältää... Nyt on muutama uskaltanut. Minä en ole tullut sille rasvalle allergiseksi vaikka olen sitä käyttänyt lähes 100 vuotta.. ;-)) - Anu.1
Angi * kirjoitti:
hoh hoo... Pitelen vatsastani ja nauran.. Näetkö?
Jotain pitää keksiä, jotain vähän älytöntä mutta mukavaa. Jännää kuulla kuinka ihmiset eivät uskalla sanoa totuutta mikä heidän jääkaappinsa sisältää... Nyt on muutama uskaltanut. Minä en ole tullut sille rasvalle allergiseksi vaikka olen sitä käyttänyt lähes 100 vuotta.. ;-))Herranjestas, mistä sä kaikki keksit tälläiset aloitukset, olen nauranut niin että nyt minulla on maha kipeänä.
Mitähän minun jääkaapissani olisi näin myöhäis-iltasella.
Vain valot mitä ei yhdellä kirjoittajalla ollut,
mutta on siellä benagolia 250 grammaa siis avaamaton rasia, en viitsi sitä semmosenaan syödä.
Sitten siellä on avattu tuoremehu-purkki, tänään join siitä lasillisen.
Herttileijaa eihän siellä sitten muuta olekkaan.
Olipa köyhä kaappi.
Sitten vielä alat pakastimesta kyselemään, no se on niin täynnä että ei sinne sormi ees mahdu, on pakastettuja marjoja ja hilloja, lihaa sun muuta.
Itse keitettyä papusoppaa jonka aina lopun pakastan, samoin kaalikeiton.Ja kun tulee jotain liikaa keitettyä niin pakkaseen vain aina loppu.
Ei tarvitse joka päivä huseerata keittämässä jotain kun saa vain pakkasesta ottaa. - Angi *
Anu.1 kirjoitti:
Herranjestas, mistä sä kaikki keksit tälläiset aloitukset, olen nauranut niin että nyt minulla on maha kipeänä.
Mitähän minun jääkaapissani olisi näin myöhäis-iltasella.
Vain valot mitä ei yhdellä kirjoittajalla ollut,
mutta on siellä benagolia 250 grammaa siis avaamaton rasia, en viitsi sitä semmosenaan syödä.
Sitten siellä on avattu tuoremehu-purkki, tänään join siitä lasillisen.
Herttileijaa eihän siellä sitten muuta olekkaan.
Olipa köyhä kaappi.
Sitten vielä alat pakastimesta kyselemään, no se on niin täynnä että ei sinne sormi ees mahdu, on pakastettuja marjoja ja hilloja, lihaa sun muuta.
Itse keitettyä papusoppaa jonka aina lopun pakastan, samoin kaalikeiton.Ja kun tulee jotain liikaa keitettyä niin pakkaseen vain aina loppu.
Ei tarvitse joka päivä huseerata keittämässä jotain kun saa vain pakkasesta ottaa.aikana on hyvä syödä kaikki valmiiksi tehdyt ruuat ja lihat? Valmis ruuista häipyy sulatus vaiheessa tärkeät vitamiinit ja hiven aineet. Niille käy kuin kuivuneelle pahville.. Eli maistuvat pahville.. Ai etkö ole maistanut? No maista ensin pahvia niin tiedät mitä syöt pakkasesta..
- Angi *
Angi * kirjoitti:
aikana on hyvä syödä kaikki valmiiksi tehdyt ruuat ja lihat? Valmis ruuista häipyy sulatus vaiheessa tärkeät vitamiinit ja hiven aineet. Niille käy kuin kuivuneelle pahville.. Eli maistuvat pahville.. Ai etkö ole maistanut? No maista ensin pahvia niin tiedät mitä syöt pakkasesta..
otin sen pois tuolla alemmassa ketjun osassa. Mene katsomaan.. Tämä oli tosi mukava juttu itsellenikin. Nyt olen aikalailla saanut vihjeitä ihmisten ruokatavoista. Silti olen iloinen jos jatkavat asiaa.
- Anu1
Angi * kirjoitti:
aikana on hyvä syödä kaikki valmiiksi tehdyt ruuat ja lihat? Valmis ruuista häipyy sulatus vaiheessa tärkeät vitamiinit ja hiven aineet. Niille käy kuin kuivuneelle pahville.. Eli maistuvat pahville.. Ai etkö ole maistanut? No maista ensin pahvia niin tiedät mitä syöt pakkasesta..
Luuletko todella, että valmiit ruuat niinkauan pakastimessa kestävät, kyllä ne syödään aina viikonloppuisin kun porukkaa tulee.
Ei ees kolmea viikkoa, mitä sitten kolmea kuukautta.
Ei minun tarvi pahvia maistaa, kun pikkusena olin syönyt ostoskupongitkin, mitä ennenvanhaan oli sodan jälkeen.
Oli tippunut lattialle ja tämä tyttö oli pistellyt poskeensa.
Oli mennyt sokeri ja kahvikupongit sun muut mitä nyt niissä yleisostokorteissa oli ollutkaan.
Sainpahan taas nauraa vitsilläsi huh huu voi minun vatsa parkaani;=)) - Angi *
Anu1 kirjoitti:
Luuletko todella, että valmiit ruuat niinkauan pakastimessa kestävät, kyllä ne syödään aina viikonloppuisin kun porukkaa tulee.
Ei ees kolmea viikkoa, mitä sitten kolmea kuukautta.
Ei minun tarvi pahvia maistaa, kun pikkusena olin syönyt ostoskupongitkin, mitä ennenvanhaan oli sodan jälkeen.
Oli tippunut lattialle ja tämä tyttö oli pistellyt poskeensa.
Oli mennyt sokeri ja kahvikupongit sun muut mitä nyt niissä yleisostokorteissa oli ollutkaan.
Sainpahan taas nauraa vitsilläsi huh huu voi minun vatsa parkaani;=))Nauratat minut sänkypotilaaksi. Kyllä mua naurattaa vieläkin niin että silmät kostuvat ja vatsaa vääntää..Sinäkö olet jo maistanut pahvia? VOI KAUHEETA! Siitä on jo eräskin vuosi aikaa että muistatko miltä maistui? Hahhaaa!!
Toivottavasti kaikilla tänne kirjoittaneilla on yhtä mukavaa kuin on sulla ja mulla?
- Tanttaralla
Hauskaa.Piti mennä jääkaapille katsomaan ja siellä oli:sinappituugi,ketsuppipullo ,konjakkipullo,kevyttä salaatinkastiketta,rasvatonta hylajugurttia ja rasvatonta hylapiimää,Kinkkusiivuja 3%,juustonpala 5%,ohrauunipuuroa,mansikkasoppaa,1 grillimakkara,munarasia.omenoita,tomaattia,kurkkua.Ukko on mökillä ja siellä on jääkaapissa lisää ja säiliöpakastin.Niin tuossa pakastimessa on:mansikoita,mustikoita,puolukoita,omenasosetta,viinimarjamehua,jäätelöå,pakastevihanneksia.
- Angi *
ruokia. Mutta miten voit pitää omenia jääkaapissa niistä voi lähteä makua muihin ruokiin.
Minä pidän tomaatit keittiössä työpöydällä. Oletko koskaan ajatellut että niin voisi tehdä? Omenat ovat myös samassa astiassa. On muuten hieno yhdistelmä. - Tanttaralla
Angi * kirjoitti:
ruokia. Mutta miten voit pitää omenia jääkaapissa niistä voi lähteä makua muihin ruokiin.
Minä pidän tomaatit keittiössä työpöydällä. Oletko koskaan ajatellut että niin voisi tehdä? Omenat ovat myös samassa astiassa. On muuten hieno yhdistelmä.No kun niistä omenista tulee niitä pikkukärpäsiä.En öle tiennytkään että tomaatit säilyvät pöydällä.No syön niitä kyllä paljon leivän päällä ja salaateissa että varmaan pari päivää säilyvätkin.
- Angi *
Kyselin mitä muilla on pakkasessa, niin meinasin kuolla nauruun, kun kävin oman pakastimen tarkistamassa. Voi kamala, olipa hyvä että muistin kysellä muilta, niin tuli omat jututkin mieleen kun avasin oven. Minulla on samaa lihasoppaa pakkasessa mitä minulla on jääkaapissa tänään keitettynä, joten anteeksi neuvoni Anu1 ;lle En ees muista koska sen sopan sinne olin laittanut. Joudun ottamaan sen sulaan huomiseksi. Huomena näen voimmeko syödä sen. ;-))
- Tanttaralla
Kyllä täältäkin ruoanloppuja rasioista löytyy.Ei hanno heittää loppuja muutakuin jääkaapin kautta pois.Jääkaappitarkastuksen pitää yleensä ukko ja tentuu mitä tämäkin on.Pakasteessa rasioissa on epämääräisen näköistä jäätynyttä mössöä.Kun sen sulattaa ja suuhunsa laittaa vasta alkaa miettiä onko se riisiä.makaronilaatikkoa vai hernesoppaa.
- sant-tu
Munko kaapissa äääh" mulla ei oo kun kaljaa ja viinaa.. Mutsi sano että mun täytys syyä kotona kun en viitti tehä ite..Tarkotti vissiin itteensä et hällä saisin syödä? Mut kun mää en haluu äiskä natisee koko ajan rahasta jota mulla ei oo.. Aaah multa löyty pakastimesta yks limpunnäkönen paketti panin sen sulaan mikroon. Kuule on sust vaan hyotyy kun määkin löysin ruokaa ittelleni.. kiitti sulle hyvästä alotuksesta.
- Angi *
Ensin luulin että olit kamalan vihainen minulle. Sitten huomasin ettet ollutkaan sinulla oli erikoista se ettet muista katsoa pakastimeen ja voit unohtaa ruokasi sinne. Oliko löytämäsi paketti limppu? Vai jokin muu? Toivon sinulle oikein hyvää ja mene hyvä ihminen syömään äitisi luo ainakin kerran viikossa..."
- Catleija2
Taidan perua huomisen kauppaan menon. Paljon siellä on tavaraa.
paprikaa
3l maitoa,omenasose,
1l piimää,mustaviinimarjahyytelö,
Sweet in sour kastikepullo, puolukkasurvos,
Curry kastekepullo,maissinjyviä,
Chili sauce,silliä,
Turun sinappia,sieniä,Soijakastike, tonnikalaa,Öljyä,jogurttia,
munia, Becel marg,ruokakermaa,voita juustoa,ultrakev.kinkkumakkaraa, inkivääritahnaa,
kukkakaali, maksapasteijaa,valkokaali, silmätipat,perunaa,Herpolips salva,
porkkanaa , Magnesiamaito.- Catleija2
kolme broilerin rintapalaa.
- Angi *
sulla on sapuskaa aivan kylliksi. Aina voit jättää yhden päivän väliin. Sitä kun tulee kaupasta tuotua aina ylimääräistä. Eikös tulekkin?
- Catleija2
Angi * kirjoitti:
sulla on sapuskaa aivan kylliksi. Aina voit jättää yhden päivän väliin. Sitä kun tulee kaupasta tuotua aina ylimääräistä. Eikös tulekkin?
Jos menee kauppaan hakemaan vaikka ne unohtuneet kahvin suodatinpaperit, niin johan sieltä kaupasta palaa kassi kukkurillaan tavaraa.
Viisihenkisen perheen emona olleena tuo hamstraus on jäänyt selkäytimeen.
- karavaanari90
Toivottavasti tämä ei ollut tarkoitettu vain naisille.Tätä kirjoittaessani syön piimälimppua aurinkokuivatullatomaatilla maustettua maksapasteijaa, mustaleima 17% juustoa ja muutaman amerikan kurkkusiivun, pulolla lapinkultaa höystetynä.Kuten otsikossa sanoin otin pönkän pois ovelta ja kas sieltä sieltä löytyi vietnamilainen wokkivihannes pussi sikalihasuikaleita ja siinä tämänpäiväinen soppa ja tietysti mausteita.Ensin itkettää, sitten hikoiluttaa, lopuksi viisain selvittää huussin paikka johon ovet on auki.
- Angi *
ja kaiken ikäisille. En missään vaiheessa ajatellut kuka vastaa ja mitä. Kiva kun katsoit kaappiisi sinäkin. Joskus se on hyvä että katsoo sinne nuukemmin. Silloin voi huomata kaapissaan sellaista mitä ei aikaisemmin tullut edes ajateltua.
- Yykaakoo
Maitoa kahta sorttia, Becel, munia, kaali, pottuja, Alpro-soija, IceTea, graavilohi, vaahterasiirappi,
maustekurkku, tuorekurkku, kirjolohikeitto (mikrojuttu), omenahillo, puolukkahillo, kivennäisvettä, soijalesitiini, oliivi, ketsuppi, majoneesi, pellavaöljy, karpalomehu, tyrnimehu, juustonjuoksutin, piparjuuritahna, kaurajuoma, sinappi, Datacort-voide, jogurtti, kapriisi, margariini, sipulisilakka
Ai, oisko pitänyt muistella...en ois kyllä kaikkia muistanut. Nyt seisoin jääkaapin ovella ja merkkasin kaiken ylös, noh, olkoot nyt näin.
Hauskaahan tää oli. Ihka omaperäinen lysti idea, kiitos!- Angi *
Olitko tyytyväinen sen sisältöön? Sinulla on kuitenkin tämänpäivän ruoka taattu. Hyvää päivän jatkoa. Jos käyt kaupassa niin kerro mitä ostit lisää?
- isoäiti*
Nikitolle voimia, toivotaan parasta
Minäkin kurkistin kaappiini ja löytyihän sieltä:
rasvaton maito
appelsiinituoremehu, karpalomehu
vettä
voileipämarg.
voi
juustot: philadelphia kevyt, lappi, roquerfort, raejuusto kevyt
maustamaton jugurtti kevyt
hapankerma kevyt
hiiva
kananmunia
salsakastike
osterikastike
anjovistahna
piparjuuritahna
jerkkastike
rucolatahnaa
balsamiviinietikka,kiinalainen viinietikka
kuivattuja tomaatteja öljyssä
oliiveja kahdenlaisia oliivitahna
sillipurkki
karpalohillo
puolikas ananas
puolikas cantaloupe (kurpitsa)
tomaatteja kahdenlaisia
paprika vihr pun
vihr. salaatti
parsaa
purjosipulia
perunoita sweet potato
luumuja
hillottuja viikunoita
sinappia kolmenlaista
acidophiluskapseleita
2 paprikaa (sienijuustotäyte) tähteitä
kurpitsapiirakkaa (tähteitä)
hedelmäsalaattia (eilistä)
Kaapin ovessa magneetti kertoo:
WEAPONS OF MASS DESTRUCTION (JOUKKOTUHOASEITA)- Angi *
tähden, niin kuitenkin mua nauratti sinun asiasi. Varsinkin tuo tarra jääkaapissasi.
Se sopii tosi hyvin jääkaapin oveen muistuttamaan mitä sinne ostat? Onko ruoka ase sinua vastaan vai sinua auttamaan. Ruualla me näet voimme itsemme vaikka tappaa. - Anu.1
Angi * kirjoitti:
tähden, niin kuitenkin mua nauratti sinun asiasi. Varsinkin tuo tarra jääkaapissasi.
Se sopii tosi hyvin jääkaapin oveen muistuttamaan mitä sinne ostat? Onko ruoka ase sinua vastaan vai sinua auttamaan. Ruualla me näet voimme itsemme vaikka tappaa.Olihan minulla vielä konjakkipullo jääkaapissani, sitä en muistanut
ennemmin, kuin illalla otin pienen yömyssyn.
Enkä muista kyllä miltä pahvi tai paperiahan se yleisostokortti oli miltä mahtoi maistua.
On siitä jo päälle 60 vuotta, että turhaan sitä alkaa enää maistelemaan, makukin olisi varmaan erilainen.
Tänä aamuna ei minua naurata yhtään, eilen iltapäivällä taxsi ajoi kolarin, mutta en puutu siihen nyt tämän enempää.
Heippa kaikille.
- *jemina
Valoa ei minun jääkaapista löydy, lamppu paloi eilen enkä ole ehtinyt ostaa uutta.
Muuta tavaraa kylläkin:
rasvaton piimä, vichy Novelle,
ketsuppi, sinappia, soijakastiketta, Tabascoa, liemikuutioita
kevyt ruokakermaa, juoksevaa Flooraa, rypsiöljyä, leivontamargariinia,
rasvatonta maitorahkaa, rasvatonta jogurttia
raejuustoa, feta 3% juustoa, tuorejuustoa,
kananmunia, tonnikalaa vedessä, teepussi
guacamolea, tacokastiketta, salaattikastiketta kevyt versio,
ykkös viiliä, luppa koiran ruokaa, lihapyöryköitä,
kalkkunaleikettä, tomaattimurskaa tölkki ( mitä sekin jääkaapissa tekee)
perunaa, kukkakaali, muutama pehmeä porkkana,
puoli paprikaa, pala kurkkua, salaattia, sipuli pussi, chili tahnaa
linssikeittoa, eilistä rahkapannaria, puolukkahillo
pala sokerikakkua, Becel margariinia
silmätippoja, nekin vanhentuneita huomasin- Maito ,molempia
Kevyt ja rasvatonta maitoa,voita,koti ja oliivijuustoa,munia,öljyä,jäävuorisalaattia,porkkanoita,perunoita ,kurkkua,tomaattia,salaatinkastiketta,Feta-juustoa,kevyt kermaa,sitruuna,Bioteekin tehorauta,bacimysin,silmätipat
- hohhoijaa ????????
Maito ,molempia kirjoitti:
Kevyt ja rasvatonta maitoa,voita,koti ja oliivijuustoa,munia,öljyä,jäävuorisalaattia,porkkanoita,perunoita ,kurkkua,tomaattia,salaatinkastiketta,Feta-juustoa,kevyt kermaa,sitruuna,Bioteekin tehorauta,bacimysin,silmätipat
Miksi täältä on myös poistettu viestejä, yksikään ei ainakaan ole ollut häirikkö viesti?????
- Angi *
Oikein isoa sellaista?
- Angi *
Maito ,molempia kirjoitti:
pieniä eroavaisuuksia. Mihinkäs me päästäisiin karkuun melkein joka kaupassa myydään näitä tuotteita. Feta on aika monella. Minä tykkään siitä salaatin seassa.
- Elma05
Kävin kyllä tänään kaupassa ,kun pojan perhe tulee huomenna.Norm.ruoan,mitä muillakin on ollut (maito voi,munat lihat juustot makkarat,vihannekset,mehupullot,sienisalaatit ..j.n.e ) 42 erilaista artikkelia.Hassuinta oli kortisonirasva,hunajatölkki,,lihaliemikuut.vanhaa mannapuuroa ja muutama "eilinen" voileipä.(viikko kaksi...vanhoja)
Aika paljon sitä kaappiin mahtuu,oli muuten uutta lanttulootaakin (hyvää)- Angi *
Minä pidän myös lantusta. Teen siitä monenlaisia ruokia ja sekoitan aina monenlaisia vihanneksia sekasin ja varmasti lanttua. Jouluna syömme vain lanttulootaa.
- Angi *
pakastimen vuodessa?
- *jemina
Vanha jää/pakastin kaappi, sulatan neljä kertaa vuodessa. Pakastan ruokia koko ajan, eli teen keittoja ja muutakin isomman määrän, pakastan annoksina mitkä käytän sitten viikon mittaan.
Kaupassa käyn kerran viikossa listan kanssa.
Tämä on minun tapa harjoittaa itsekuria. Kauppareissulla kun tuppaa sinne ostoskärryyn kertymään kaikkea sellaista mitä en tarvitse. Mieheni kuoleman jälkeen huomasin, että ostan ruokaa samaan malliin kuin ennen, kaikenlaista pientä hyvää mistä hän piti ja minä en. Hedelmiä, leipää ja jälkiruokia sain heittää pois jatkuvasti ennen kuin opin ostamaan sen verran mitä itse söin.
Saman ilmiön huomasin lasten muutettua omilleen, ostin edelleen koko rykmentille ruokaa. - Angi *
*jemina kirjoitti:
Vanha jää/pakastin kaappi, sulatan neljä kertaa vuodessa. Pakastan ruokia koko ajan, eli teen keittoja ja muutakin isomman määrän, pakastan annoksina mitkä käytän sitten viikon mittaan.
Kaupassa käyn kerran viikossa listan kanssa.
Tämä on minun tapa harjoittaa itsekuria. Kauppareissulla kun tuppaa sinne ostoskärryyn kertymään kaikkea sellaista mitä en tarvitse. Mieheni kuoleman jälkeen huomasin, että ostan ruokaa samaan malliin kuin ennen, kaikenlaista pientä hyvää mistä hän piti ja minä en. Hedelmiä, leipää ja jälkiruokia sain heittää pois jatkuvasti ennen kuin opin ostamaan sen verran mitä itse söin.
Saman ilmiön huomasin lasten muutettua omilleen, ostin edelleen koko rykmentille ruokaa.Sillä erotuksella etten ole leski. Lapset kun muuttivat kotoa, niin minä toin ruokaa kaikille kuten ennen. Ruokaan meni yhtäpaljon rahaa kuin aina ja me lihottiin. Kunnes eräänä päivänä huomasin etten mahdu enään vaatteisiini ja mieheni vyöhön piti lisätä yksi reikä. Heh..
Siitä alkoi meidän / minun ymmärrys että kauppaan mennään kerran viikossa ja sieltä tuodaan sen verran kun viikossa menee kahden ihmisen taloudessa. Nyt olemme hiukan laihtuneet siitä ainakin mieheni. Minä olen vain vähän laihtunut.
Me teemme pakastimen kanssa aivan kuten sinä ja moni täällä aikaisemmin kirjoittanut. Luultavasti kaikki tekevät näin kuin mekin. Nuorilla saattaa olla hiukan toisin. - infentaariota
Angi * kirjoitti:
Sillä erotuksella etten ole leski. Lapset kun muuttivat kotoa, niin minä toin ruokaa kaikille kuten ennen. Ruokaan meni yhtäpaljon rahaa kuin aina ja me lihottiin. Kunnes eräänä päivänä huomasin etten mahdu enään vaatteisiini ja mieheni vyöhön piti lisätä yksi reikä. Heh..
Siitä alkoi meidän / minun ymmärrys että kauppaan mennään kerran viikossa ja sieltä tuodaan sen verran kun viikossa menee kahden ihmisen taloudessa. Nyt olemme hiukan laihtuneet siitä ainakin mieheni. Minä olen vain vähän laihtunut.
Me teemme pakastimen kanssa aivan kuten sinä ja moni täällä aikaisemmin kirjoittanut. Luultavasti kaikki tekevät näin kuin mekin. Nuorilla saattaa olla hiukan toisin.tytöt pitää... Luulin ensin että olin teinien palstalla. Siten joku kertoi, mitä oli ollut vielä 25 v vanhemman jääkaapissa. kuten niitä hapanneita ruokia, jotka jo melkein itsestään liikkui....... ! Eipä ole ihme jos niillä vielä vanhemmilla mummuilla on välillä vatsat sekaisin. Kun itsekseen ruokahuushollia hoitelevat !! Itse kävin aamulla kaupassa ruokaostoksilla ja säästyy paljon palstatilaa ja aikaa jos en käy luettelemaan...
tuntui että puolikauppaa osti sillä hetkellä kun niitä RAAHASIN kotiin ! - Angi *
infentaariota kirjoitti:
tytöt pitää... Luulin ensin että olin teinien palstalla. Siten joku kertoi, mitä oli ollut vielä 25 v vanhemman jääkaapissa. kuten niitä hapanneita ruokia, jotka jo melkein itsestään liikkui....... ! Eipä ole ihme jos niillä vielä vanhemmilla mummuilla on välillä vatsat sekaisin. Kun itsekseen ruokahuushollia hoitelevat !! Itse kävin aamulla kaupassa ruokaostoksilla ja säästyy paljon palstatilaa ja aikaa jos en käy luettelemaan...
tuntui että puolikauppaa osti sillä hetkellä kun niitä RAAHASIN kotiin !kauppaan on hyvä mennä kun on kaikki loppu kaapista. Muulloin täytyisi välttää sinne menoa, ainakin minun. Näyttää olevan sinulla sama juttu:-)
- sanna-Liisa
1 avattu sillipurkki. pikkunen nokare voita ja makkaraa tollanen 1cm pala. Rahat on vähis ja seuraavaa tulee kuun lopus..
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka572326Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1121681Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181