Pesukoneen huuhteluaine-lokero

ei tyhjene

Apua! Olen tehnyt kaiken mahdollisen ja mahdottoman Whirlpool-pesukoneelleni, jolla on ikää vasta kolmisen vuotta! Ongelma piilee siinä, ettei kone ota huuhteluainetta lokerosta ollenkaan, vaan aine jää siihen. Olen käyttänyt koko "aine-höskää" irtikin ja puhdistellut, samoin muita, muttei siitäkään ollut apua. Oliskos jotain "kikka kolmosta" siihen, jos esim. tukos siltikin kyseessä? Onko olemassa jotain ainetta, mitä voisi koneeseen kokeilla, että puhdistuisi nämä tukokset pois? Olen kuullut, että sitruunahappoa voisi kokeilla, mutta paljonko sitä pitäs laittaa ja millasella ohjelmalla konetta sitten käyttää..? Jos yleensäkään sitruunahappoa voi käyttää..

Kiitokset tuhannesti, jos joku vaivautuu vastaamaan tämmöselle "kodinkone-tumpelolle"..!!!!

T:Uneton yökkö :)

7

25032

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hilppa

En osaa auttaa ongelmassasi, mutta minulla taas on uusi upo 8300 D pesukarhu, jonka huuhteluaine kotelo on kannessa ja kun laittaa aineen koteloon se valuu suoraan kotelon alareunassa olevasta reiästä pyykkirummun päälle?? Onko kenelläkään vastaavaa konetta,mielestäni huuhteluaine ei voi heti valua rumpuun, eihän sen vaikutusta voi enää pesun jälkeen olla.?

• Mielessäni

Aikaisemmin nimim."Leena koo" kysyi AEG Öko_Lavamat pesukoneen samanlaisesta pulmasta!
      Itsellä kävi samoin.
      Olin puhdistanut ja kuivannut lokeron ja putket, lokeroon tuli kyllä uusi vesi mutta ei vienyt pesuainetta mennessään.
      Lähetin viestin maahantuojan huoltoon ko. asiasta.
      Ohje oli että joskus käy niin että jokin osa on takaisin pistettäessä jäänyt huonosti.
      Kyllä näin oli, minun koneessani pieni nostettava osa (komponenetti) ei ollut hahlossa oikeassa kohtaa.
      Asia korjaantui!
      Ps. kuivaa lokero hyvin, ja pistä kone käymään,
      jos lokero on pesun jälkeen täynnä vettä, niin jokin osa saattaa olla huonosti paikoillaan!
      Onnea!

• joskus pesukonetta korjaillut.

Pesukoneita sen enempää tuntematta:
      1. Käytätkö oikeata pesuohjelmaa jossa on huuhtelu.
      2. Jos huuhteluainekotelo on pesun jälkeen täynnä (vettä tullut) on ilmeisesti se lappojuttu tukossa.
      3. jos ei ole tullut vettä (pelkkä huuhteluaine kotelossa) saattaapi huuhtelun magneettiventtiili olla sökö taikka ohjelmakoneistossa häikkää taikka.....

• Tarkistitko?

Itselläni on myös Whirlpool-pesukone, jossa oli ongelmia juuri saman asian kanssa eli huuhteluaine jäi lokeroon. Ohjekirja neuvoo tarkistamaan onko pesuainelokero kunnolla paikallaan eikä ole tukossa, minkä olitkin jo tarkistanut. Mutta oletkos tarkistanut vedenottoletkun sihdin? Sekin kun saattaa mennä tukkoon. Sihti pitäisi tarkistaa ja puhdistaa säännöllisesti, eli vähintään 2-3 kertaa vuodessa. Puhdistus tapahtuu sulkemalla vesihana ja irrottamalla letku. Letkun päässä olevan sihdin voi varovasti puhdistaa esim. hammasharjalla. Sihdin puhdistaminen auttoi ainakin meidän konetta.

• saarruu

Pesukoneeni huollettiin ja sain neuvoksi seuraavaa;ohenna huuhteluaine vedellä ja pese välillä pyykkiä 90 asteessa.Kone pysyy kunnossa ja röörit aukee

• Anonyymi

Ei ota huuhteluainetta missä vika

• Anonyymi

Ei huuhteluainetta tarvitse mihinkään, aiheuttaa vaan allergioita, turhaa rahanmenoa ja tukkii koneen. En ole käyttänyt ainakaan 10 vuoteen ja olen erittäin tyytyväinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      178
      2638
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2397
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      103
      1090
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      911
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      869
    6. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      770
    7. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      761
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      276
      747
    9. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      87
      734
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      688
    Aihe