Apua! Olen tehnyt kaiken mahdollisen ja mahdottoman Whirlpool-pesukoneelleni, jolla on ikää vasta kolmisen vuotta! Ongelma piilee siinä, ettei kone ota huuhteluainetta lokerosta ollenkaan, vaan aine jää siihen. Olen käyttänyt koko "aine-höskää" irtikin ja puhdistellut, samoin muita, muttei siitäkään ollut apua. Oliskos jotain "kikka kolmosta" siihen, jos esim. tukos siltikin kyseessä? Onko olemassa jotain ainetta, mitä voisi koneeseen kokeilla, että puhdistuisi nämä tukokset pois? Olen kuullut, että sitruunahappoa voisi kokeilla, mutta paljonko sitä pitäs laittaa ja millasella ohjelmalla konetta sitten käyttää..? Jos yleensäkään sitruunahappoa voi käyttää..
Kiitokset tuhannesti, jos joku vaivautuu vastaamaan tämmöselle "kodinkone-tumpelolle"..!!!!
T:Uneton yökkö :)
Pesukoneen huuhteluaine-lokero
7
25032
Vastaukset
- Hilppa
En osaa auttaa ongelmassasi, mutta minulla taas on uusi upo 8300 D pesukarhu, jonka huuhteluaine kotelo on kannessa ja kun laittaa aineen koteloon se valuu suoraan kotelon alareunassa olevasta reiästä pyykkirummun päälle?? Onko kenelläkään vastaavaa konetta,mielestäni huuhteluaine ei voi heti valua rumpuun, eihän sen vaikutusta voi enää pesun jälkeen olla.?
- Mielessäni
Aikaisemmin nimim."Leena koo" kysyi AEG Öko_Lavamat pesukoneen samanlaisesta pulmasta!
Itsellä kävi samoin.
Olin puhdistanut ja kuivannut lokeron ja putket, lokeroon tuli kyllä uusi vesi mutta ei vienyt pesuainetta mennessään.
Lähetin viestin maahantuojan huoltoon ko. asiasta.
Ohje oli että joskus käy niin että jokin osa on takaisin pistettäessä jäänyt huonosti.
Kyllä näin oli, minun koneessani pieni nostettava osa (komponenetti) ei ollut hahlossa oikeassa kohtaa.
Asia korjaantui!
Ps. kuivaa lokero hyvin, ja pistä kone käymään,
jos lokero on pesun jälkeen täynnä vettä, niin jokin osa saattaa olla huonosti paikoillaan!
Onnea! - joskus pesukonetta korjaillut.
Pesukoneita sen enempää tuntematta:
1. Käytätkö oikeata pesuohjelmaa jossa on huuhtelu.
2. Jos huuhteluainekotelo on pesun jälkeen täynnä (vettä tullut) on ilmeisesti se lappojuttu tukossa.
3. jos ei ole tullut vettä (pelkkä huuhteluaine kotelossa) saattaapi huuhtelun magneettiventtiili olla sökö taikka ohjelmakoneistossa häikkää taikka..... - Tarkistitko?
Itselläni on myös Whirlpool-pesukone, jossa oli ongelmia juuri saman asian kanssa eli huuhteluaine jäi lokeroon. Ohjekirja neuvoo tarkistamaan onko pesuainelokero kunnolla paikallaan eikä ole tukossa, minkä olitkin jo tarkistanut. Mutta oletkos tarkistanut vedenottoletkun sihdin? Sekin kun saattaa mennä tukkoon. Sihti pitäisi tarkistaa ja puhdistaa säännöllisesti, eli vähintään 2-3 kertaa vuodessa. Puhdistus tapahtuu sulkemalla vesihana ja irrottamalla letku. Letkun päässä olevan sihdin voi varovasti puhdistaa esim. hammasharjalla. Sihdin puhdistaminen auttoi ainakin meidän konetta.
- saarruu
Pesukoneeni huollettiin ja sain neuvoksi seuraavaa;ohenna huuhteluaine vedellä ja pese välillä pyykkiä 90 asteessa.Kone pysyy kunnossa ja röörit aukee
- Anonyymi
Ei ota huuhteluainetta missä vika
- Anonyymi
Ei huuhteluainetta tarvitse mihinkään, aiheuttaa vaan allergioita, turhaa rahanmenoa ja tukkii koneen. En ole käyttänyt ainakaan 10 vuoteen ja olen erittäin tyytyväinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1782638Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482397Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1031090- 64911
- 65869
Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20770Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait228761Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka276747Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies87734Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22688