Ryokan

jwejw

Paljonko maksaa yksi yo kuppaisimmassa ryokanissa, siis halvimmassa, noin keskimaaraisesti? Tokion seudulla. Kuinka moneksi paivaksi voi varata sielta huoneen, ja kuinka paljon etuajssa nain pitaa tehda?
Ja onko halvin vaihtoehto asumiseen yleensa? Vai mika sitten olisi halvin vaihtoehto? Kiitoksia!

7

969

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sasae

Kirjoita googleen Kimi Ryokan Tokyo tai Ikebukuro paikaksi, on edullinen. Kyllä siellä saa asua vaikka viikkokausia.

• kiitoskjn.vnjb,lfsdjasdfkl

viikkokausia, kuulostaa hyvalta... onko hirvean tukossa yleensa? paljonko ihmisia elpymassa siella?

• sasae
        kiitoskjn.vnjb,lfsdjasdfkl kirjoitti:

viikkokausia, kuulostaa hyvalta... onko hirvean tukossa yleensa? paljonko ihmisia elpymassa siella?

Olin kerran ikuisuuksia sitten siellä. Siellä tuntui olevan paljon sellaisia, jotka olivat tulleeet duuniin Japaniin, ja asuivat Kimi Ryokanissa etsiessään asuntoa. Kyllä siellä porukkaa oli, mutta nykytilannetta en tiedä.

• Sini-Lintu

Parhaillaan Tokyossa tiedan aika paljon majoittumisesta, koska etsin itsekin nimenomaan halpaa majoitummisvaihtoehtoa.

Ryokanit eivat ole muuten kuppaisia. Siis huonoja. Hinta riippuu sijainnista (pitkalle), halvimmatkin voivat olla hyvia. Mutta usein ryokanit ovat kauniisti sisutettuja, perinteisia japanilaiskoteja. Hotellit taas saattavat olla hyvin karuja.

Itse majoituin Lansi-Tokion ehka halvimmassa, amerikkalaisen miehen ja taman japanilaisen vaimon pitamassa ryokanissa. www.tamaryokan.com. Hinta yolle on noin 32 euroa yhdelta hengelta. Sijainti on loistava, mm. kavelynmatkan paassa Shinjukusta. Osa huoneista on alttiita katuhalylle ja valilla ryokan on ylibuukattu. Esim. mina olisin joutunut yhdeksi yoksi muuttamaan jonnekin toisaalle. Taman sotkun olisi tietenkin hoitanut omistaja itse. (Tein niin, etta muutin loppuajaksi hotelliin, jossa olin ollut ennen ryokania).

Hotelleissa paasee halvemmalla. Juyoh (googleta) on ehka halvin hotelli. Yo maksaa siella 24e hlo. Miinusta on sijainti mitattomalla alueella vahemman mielenkiintoisessa Ita-Tokyossa. Huoneet ovat kaksi kertaa pienemmat kuin Tamassa, mutta silti yllattavan toimivat.

Huonevaraus riippuu ajankohdasta. Esim. nyt lokakuussa Juyohiin ei ole tarvinnut tehda etukateisvarausta. Marras- ja joulukuu ovat jo vilkkaampia kuukausia. Yleensa vaitetaan, etta kaksi viikkoa on minimi varausaika, mutta se ei ihan pida paikkaansa. Tamastakin voi kysella huonetta viikon varoituksella.

• edellinen

Tarkistin vaihtokurssin eli hinnat menevat nain:

Hotel Juyoh 3200 yen eli 21 e
        Tama Ryokan 4500 yen eli 30e.

• kesäreissaaja

Itse majoituimme Japanissa Ikebukoron Kimi ryokanissa, jonka sasae mainitsikin aikaisemmassa viestissä. Itse pidin paikasta todella paljon, maijoituimme siellä kaksi viikkoa. Singleroomista pulitetaan 4500 yeniä eli ei mielestäni kovinkaan paljon. Huoneet ovat aika pieniä ja yksinkertaisia, mutta henkilökunta on mukavaa ja paikka on todella siisti. Ikebukuro station on n. viiden minuutin kävelymatkan päässä ja muutenkin varsin hauska kaupunginosa.. www.kimi-ryokan.jp sieltä löytää vapaiden huoneiden tilanteen. Käsittääkseni voit asua siellä niin kauan kuin huvittaa.

• fsdfdf

mihin aikaan siella pitaa olla illalla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      167
      3837
    2. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      76
      3044
    3. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      44
      2111
    4. Vedonlyöntiä .

Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka
      Ähtäri
      22
      1964
    5. Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi

pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?
      Ikävä
      46
      1828
    6. TUNNISTELAATIKKO

Tähän ketjuun voi laittaa yhdellä tai kahdella lauseella (tai vaikka yhdellä sanalla) täydellisen tunnisteen, jonka vain
      Ikävä
      85
      1331
    7. Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä?

Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä? Moni reality ja visailuohjelma luottaa julkkiksiin, mutta sentään
      Tv-sarjat
      25
      1258
    8. Minkä tunteen tunnet

juuri nyt? ap kiitollisuuden.
      Tunteet
      40
      1250
    9. Zoo jatkaa - jatkuuko mustamaalaus?

Tänään on päätetty Zoon avaamisesta uudelleen. Mielenkiintoista nähdä kautokurujen reaktio, nyt kun kyse ei ole kunnalli
      Ähtäri
      58
      1038
    10. Valehdella saa, totuus salataan

Vaikuttaa vähän siltä, että sensuuria toteutetaan juorupalstallakin. Asioita saa kaunistella ja vääristellä, mutta totuu
      Savonlinna
      10
      738
    Aihe