Ryokan

jwejw

Paljonko maksaa yksi yo kuppaisimmassa ryokanissa, siis halvimmassa, noin keskimaaraisesti? Tokion seudulla. Kuinka moneksi paivaksi voi varata sielta huoneen, ja kuinka paljon etuajssa nain pitaa tehda?
Ja onko halvin vaihtoehto asumiseen yleensa? Vai mika sitten olisi halvin vaihtoehto? Kiitoksia!

7

859

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sasae

      Kirjoita googleen Kimi Ryokan Tokyo tai Ikebukuro paikaksi, on edullinen. Kyllä siellä saa asua vaikka viikkokausia.

      • kiitoskjn.vnjb,lfsdjasdfkl

        viikkokausia, kuulostaa hyvalta... onko hirvean tukossa yleensa? paljonko ihmisia elpymassa siella?


      • sasae
        kiitoskjn.vnjb,lfsdjasdfkl kirjoitti:

        viikkokausia, kuulostaa hyvalta... onko hirvean tukossa yleensa? paljonko ihmisia elpymassa siella?

        Olin kerran ikuisuuksia sitten siellä. Siellä tuntui olevan paljon sellaisia, jotka olivat tulleeet duuniin Japaniin, ja asuivat Kimi Ryokanissa etsiessään asuntoa. Kyllä siellä porukkaa oli, mutta nykytilannetta en tiedä.


    • Sini-Lintu

      Parhaillaan Tokyossa tiedan aika paljon majoittumisesta, koska etsin itsekin nimenomaan halpaa majoitummisvaihtoehtoa.

      Ryokanit eivat ole muuten kuppaisia. Siis huonoja. Hinta riippuu sijainnista (pitkalle), halvimmatkin voivat olla hyvia. Mutta usein ryokanit ovat kauniisti sisutettuja, perinteisia japanilaiskoteja. Hotellit taas saattavat olla hyvin karuja.

      Itse majoituin Lansi-Tokion ehka halvimmassa, amerikkalaisen miehen ja taman japanilaisen vaimon pitamassa ryokanissa. www.tamaryokan.com. Hinta yolle on noin 32 euroa yhdelta hengelta. Sijainti on loistava, mm. kavelynmatkan paassa Shinjukusta. Osa huoneista on alttiita katuhalylle ja valilla ryokan on ylibuukattu. Esim. mina olisin joutunut yhdeksi yoksi muuttamaan jonnekin toisaalle. Taman sotkun olisi tietenkin hoitanut omistaja itse. (Tein niin, etta muutin loppuajaksi hotelliin, jossa olin ollut ennen ryokania).

      Hotelleissa paasee halvemmalla. Juyoh (googleta) on ehka halvin hotelli. Yo maksaa siella 24e hlo. Miinusta on sijainti mitattomalla alueella vahemman mielenkiintoisessa Ita-Tokyossa. Huoneet ovat kaksi kertaa pienemmat kuin Tamassa, mutta silti yllattavan toimivat.

      Huonevaraus riippuu ajankohdasta. Esim. nyt lokakuussa Juyohiin ei ole tarvinnut tehda etukateisvarausta. Marras- ja joulukuu ovat jo vilkkaampia kuukausia. Yleensa vaitetaan, etta kaksi viikkoa on minimi varausaika, mutta se ei ihan pida paikkaansa. Tamastakin voi kysella huonetta viikon varoituksella.

      • edellinen

        Tarkistin vaihtokurssin eli hinnat menevat nain:

        Hotel Juyoh 3200 yen eli 21 e
        Tama Ryokan 4500 yen eli 30e.


    • kesäreissaaja

      Itse majoituimme Japanissa Ikebukoron Kimi ryokanissa, jonka sasae mainitsikin aikaisemmassa viestissä. Itse pidin paikasta todella paljon, maijoituimme siellä kaksi viikkoa. Singleroomista pulitetaan 4500 yeniä eli ei mielestäni kovinkaan paljon. Huoneet ovat aika pieniä ja yksinkertaisia, mutta henkilökunta on mukavaa ja paikka on todella siisti. Ikebukuro station on n. viiden minuutin kävelymatkan päässä ja muutenkin varsin hauska kaupunginosa.. www.kimi-ryokan.jp sieltä löytää vapaiden huoneiden tilanteen. Käsittääkseni voit asua siellä niin kauan kuin huvittaa.

      • fsdfdf

        mihin aikaan siella pitaa olla illalla?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      375
      4779
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1924
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1652
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      256
      1509
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1377
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1264
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe