Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

LE MANS 956

Teppo T

Siinä vähän mallia Porken YLIVOIMASTA


http://www.dpccars.com/car-movies/10-11-06page-Porsche-956.htm

10

1237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • amerikkalainen perusmummokin

      menee tuosta varttimaililla ohi, puhumattakaan maailman vanhinta keksintöä, Corvettea, joka on keksitty ennenkuin tuli ja pyörä.

      • Toukka

        Mutta vakavasti puhuaksemme, tuo laite on kyllä melkoinen legenda mistä riittää keskusteltavaa.


      • legendaa
        Toukka kirjoitti:

        Mutta vakavasti puhuaksemme, tuo laite on kyllä melkoinen legenda mistä riittää keskusteltavaa.

        on siinä,että ainoa vehje jolla on voitettu kolme kertaa peräkkäin lemanssi oli ladattu vapaastihengittävällä V8:lla made in detroit. Antaa pikkunissejen niiskuttaa kun voima on puhunut


      • näistä on
        legendaa kirjoitti:

        on siinä,että ainoa vehje jolla on voitettu kolme kertaa peräkkäin lemanssi oli ladattu vapaastihengittävällä V8:lla made in detroit. Antaa pikkunissejen niiskuttaa kun voima on puhunut

        Detroitin veekasi?

        2006 3 Frank BIELA (GER) / Emanuele PIRRO (ITA) / Marco WERNER (GER) Audi R10 diesel
        2005 3 Tom KRISTENSEN (DEN) / J.J. LEHTO (FIN) / Marco WERNER (GER) Audi R8
        2004 5 Seiji ARA (JAP) / Rinaldo CAPELLO (ITA) / Tom KRISTENSEN (DEN) Audi R8

        2002 1 Frank BIELA (GER) / Tom KRISTENSEN (DEN) / Emanuele PIRRO (ITA) Audi R8
        2001 1 Frank BIELA (GER) / Tom KRISTENSEN (DEN) / Emanuele PIRRO (ITA) Audi R8
        2000 8 Frank BIELA (GER) / Tom KRISTENSEN (DEN) / Emanuele PIRRO (ITA) Audi R8

        1998 26 Laurent AIELLO (FRA) / Allan McNISH (GBR) / Stephane ORTELLI (FRA) Porsche 911 GT1-98
        1997 7 Michele ALBORETO (ITA) / Stefan JOHANSSON (SWE) / Tom KRISTENSEN (DEN) TWR Porsche WSC95
        1996 7 Davy JONES (USA) / Manuel REUTER (GER) / Alex WURZ (AUT) Joest Porsche WSC95

        1987 17 Derek BELL (GBR) / Al HOLBERT (USA) / Hans-Joachim STUCK (GER) Porsche 962C
        1986 1 Derek BELL (GBR) / Al HOLBERT (USA) / Hans-Joachim STUCK (GER) Porsche 962C
        1985 7 Paolo BARILLA (ITA) / Klaus LUDWIG (GER) / John "WINTER" (GER) Porsche 956B
        1984 7 Klaus LUDWIG (GER) / Henri PESCAROLO (FRA) Porsche 956B
        1983 3 Hurley HAYWOOD (USA) / Al HOLBERT (USA) / Vern SCHUPPAN (AUS) Porsche 956
        1982 1 Derek BELL (GBR) / Jacky ICKX (BEL) Porsche 956
        1981 11 Derek BELL (GBR) / Jacky ICKX (BEL) Porsche 936/81

        1974 7 Gerard LARROUSSE (FRA) / Henri PESCAROLO (FRA) Matra-Simca MS670B
        1973 77 Gerard LARROUSSE (FRA) / Henri PESCAROLO (FRA) Matra-Simca MS670B
        1972 15 Graham HILL (GBR) / Henri PESCAROLO (FRA) Matra-Simca MS670

        1964 20 Jean GUICHET (FRA) / Nino VACCARELLA (ITA) Ferrari 275P
        1963 21 Lorenzo BANDINI (ITA) / Ludovico SCARFIOTTI (ITA) Ferrari 250P
        1962 6 Olivier GENDEBIEN (BEL) / Phil HILL (USA) Ferrari 330LM
        1961 10 Olivier GENDEBIEN (BEL) / Phil HILL (USA) Ferrari 250TR 61
        1960 11 Paul FRERE (BEL) / Olivier GENDEBIEN (BEL) Ferrari 250TR 59/60

        1957 3 Ivor BUEB (GBR) / Ron FLOCKHART (GBR) Jaguar D-type
        1956 4 Ron FLOCKHART (GBR) / Ninian SANDERSON (GBR) Jaguar D-type
        1955 6 Ivor BUEB / Mike HAWTHORN (GBR) Jaguar D-type

        1934 9 Luigi CHINETTI (ITA) / Philippe ETANCELIN (FRA) Alfa Romeo 8C-2300
        1933 11 Tazio NUVOLARI (ITA) / Raymond SOMMER (ITA) Alfa Romeo 8C-2300
        1932 8 Luigi CHINETTI (ITA) / Raymond SOMMER (FRA) Alfa Romeo 8C-2300
        1931 16 Tim BIRKIN (GBR) / Earl HOWE (GBR) Alfa Romeo 8C-2300

        1930 4 Woolf BARNATO (GBR) / Glen KIDSTON (GBR) Bentley Speed 6
        1929 1 Woolf BARNATO (GBR) / Tim BIRKIN (GBR) Bentley Speed 6
        1928 4 Woolf BARNATO (GBR) / Bernard RUBIN (GBR) Bentley 4.4
        1927 3 John BENJAFIELD (GBR) / Sammy DAVIS (GBR) Bentley 3-litre Sport

        Vai oliko kyse kenties tästä:

        1969 6 Jacky ICKX (BEL) / Jackie OLIVER (GBR) Ford GT40
        1968 9 Lucien BIANCHI (BEL) / Pedro RODRIGUEZ (MEX) Ford GT40
        1967 1 A.J. FOYT Jr. (USA) / Dan GURNEY (USA) Ford GT Mk4
        1966 2 Chris AMON (NZL) / Bruce McLAREN (NZL) Ford GT Mk2

        Kyllä, myös detroittilaiskoneella on voitettu Le Mans ja vieläpä 4 kertaa peräkkäin. Hieno suoritus, muttei näytä olevan mitenkään ainutlaatuista kuten kirjoittaja väitti.

        Mitenköhän taas kävi niin että Tapastikokselta unohtui kokototuus?

        Kommunistinen niksmannilähdesivu noille tiedoille on: http://www.motorsportsetc.com/champs/le_mans.htm


      • mutta..
        näistä on kirjoitti:

        Detroitin veekasi?

        2006 3 Frank BIELA (GER) / Emanuele PIRRO (ITA) / Marco WERNER (GER) Audi R10 diesel
        2005 3 Tom KRISTENSEN (DEN) / J.J. LEHTO (FIN) / Marco WERNER (GER) Audi R8
        2004 5 Seiji ARA (JAP) / Rinaldo CAPELLO (ITA) / Tom KRISTENSEN (DEN) Audi R8

        2002 1 Frank BIELA (GER) / Tom KRISTENSEN (DEN) / Emanuele PIRRO (ITA) Audi R8
        2001 1 Frank BIELA (GER) / Tom KRISTENSEN (DEN) / Emanuele PIRRO (ITA) Audi R8
        2000 8 Frank BIELA (GER) / Tom KRISTENSEN (DEN) / Emanuele PIRRO (ITA) Audi R8

        1998 26 Laurent AIELLO (FRA) / Allan McNISH (GBR) / Stephane ORTELLI (FRA) Porsche 911 GT1-98
        1997 7 Michele ALBORETO (ITA) / Stefan JOHANSSON (SWE) / Tom KRISTENSEN (DEN) TWR Porsche WSC95
        1996 7 Davy JONES (USA) / Manuel REUTER (GER) / Alex WURZ (AUT) Joest Porsche WSC95

        1987 17 Derek BELL (GBR) / Al HOLBERT (USA) / Hans-Joachim STUCK (GER) Porsche 962C
        1986 1 Derek BELL (GBR) / Al HOLBERT (USA) / Hans-Joachim STUCK (GER) Porsche 962C
        1985 7 Paolo BARILLA (ITA) / Klaus LUDWIG (GER) / John "WINTER" (GER) Porsche 956B
        1984 7 Klaus LUDWIG (GER) / Henri PESCAROLO (FRA) Porsche 956B
        1983 3 Hurley HAYWOOD (USA) / Al HOLBERT (USA) / Vern SCHUPPAN (AUS) Porsche 956
        1982 1 Derek BELL (GBR) / Jacky ICKX (BEL) Porsche 956
        1981 11 Derek BELL (GBR) / Jacky ICKX (BEL) Porsche 936/81

        1974 7 Gerard LARROUSSE (FRA) / Henri PESCAROLO (FRA) Matra-Simca MS670B
        1973 77 Gerard LARROUSSE (FRA) / Henri PESCAROLO (FRA) Matra-Simca MS670B
        1972 15 Graham HILL (GBR) / Henri PESCAROLO (FRA) Matra-Simca MS670

        1964 20 Jean GUICHET (FRA) / Nino VACCARELLA (ITA) Ferrari 275P
        1963 21 Lorenzo BANDINI (ITA) / Ludovico SCARFIOTTI (ITA) Ferrari 250P
        1962 6 Olivier GENDEBIEN (BEL) / Phil HILL (USA) Ferrari 330LM
        1961 10 Olivier GENDEBIEN (BEL) / Phil HILL (USA) Ferrari 250TR 61
        1960 11 Paul FRERE (BEL) / Olivier GENDEBIEN (BEL) Ferrari 250TR 59/60

        1957 3 Ivor BUEB (GBR) / Ron FLOCKHART (GBR) Jaguar D-type
        1956 4 Ron FLOCKHART (GBR) / Ninian SANDERSON (GBR) Jaguar D-type
        1955 6 Ivor BUEB / Mike HAWTHORN (GBR) Jaguar D-type

        1934 9 Luigi CHINETTI (ITA) / Philippe ETANCELIN (FRA) Alfa Romeo 8C-2300
        1933 11 Tazio NUVOLARI (ITA) / Raymond SOMMER (ITA) Alfa Romeo 8C-2300
        1932 8 Luigi CHINETTI (ITA) / Raymond SOMMER (FRA) Alfa Romeo 8C-2300
        1931 16 Tim BIRKIN (GBR) / Earl HOWE (GBR) Alfa Romeo 8C-2300

        1930 4 Woolf BARNATO (GBR) / Glen KIDSTON (GBR) Bentley Speed 6
        1929 1 Woolf BARNATO (GBR) / Tim BIRKIN (GBR) Bentley Speed 6
        1928 4 Woolf BARNATO (GBR) / Bernard RUBIN (GBR) Bentley 4.4
        1927 3 John BENJAFIELD (GBR) / Sammy DAVIS (GBR) Bentley 3-litre Sport

        Vai oliko kyse kenties tästä:

        1969 6 Jacky ICKX (BEL) / Jackie OLIVER (GBR) Ford GT40
        1968 9 Lucien BIANCHI (BEL) / Pedro RODRIGUEZ (MEX) Ford GT40
        1967 1 A.J. FOYT Jr. (USA) / Dan GURNEY (USA) Ford GT Mk4
        1966 2 Chris AMON (NZL) / Bruce McLAREN (NZL) Ford GT Mk2

        Kyllä, myös detroittilaiskoneella on voitettu Le Mans ja vieläpä 4 kertaa peräkkäin. Hieno suoritus, muttei näytä olevan mitenkään ainutlaatuista kuten kirjoittaja väitti.

        Mitenköhän taas kävi niin että Tapastikokselta unohtui kokototuus?

        Kommunistinen niksmannilähdesivu noille tiedoille on: http://www.motorsportsetc.com/champs/le_mans.htm

        Eikö tuo ford GT:iin tullut tekniikka lolan kautta?


      • ,sillä
        mutta.. kirjoitti:

        Eikö tuo ford GT:iin tullut tekniikka lolan kautta?

        Ford nimenomaan tarvitsi kestävää ja voimakasta moottoria,jolloin katseet käännettiin FORDin USA-linjan V8-koneisiin. Kuten Corvettekin on hallinnut arvostetuinta GT1-luokkaa tuplavoitoillaan. Puhumattakaan kirkkaasta ylivoimasta varttimailiradoilla,niillä joilla maailman voimakkaimmat ja nopeimmat autot ajavat,sellaiset jotka kiihtyvät 400 metrin matkalla 550 km/h nopeuksiin alle 4,5 sekunnissa. Silloin tarvitaan puhdasta suorituskykyä moottoririlta.


      • siitä että Ford
        ,sillä kirjoitti:

        Ford nimenomaan tarvitsi kestävää ja voimakasta moottoria,jolloin katseet käännettiin FORDin USA-linjan V8-koneisiin. Kuten Corvettekin on hallinnut arvostetuinta GT1-luokkaa tuplavoitoillaan. Puhumattakaan kirkkaasta ylivoimasta varttimailiradoilla,niillä joilla maailman voimakkaimmat ja nopeimmat autot ajavat,sellaiset jotka kiihtyvät 400 metrin matkalla 550 km/h nopeuksiin alle 4,5 sekunnissa. Silloin tarvitaan puhdasta suorituskykyä moottoririlta.

        tarvitsi käyttökelpoisen kisa-auton joka myös pysyisi radalla, joten Ferrarin käännettyä selkänsä rahvaanomaiselle pikkuautovalmistaja Fordille, kääntyivät amerikkalaisinsinöörit brittien puoleen.

        "Lotus was already a Ford partner for their Indy 500 project. Ford executives already doubted the ability of Lotus to handle this new project. Colin Chapman probably had similar views as he asked a high price for his contribution and insisted that the car should be named Lotus and not Ford, an attitude that can be viewed as polite refusal.

        The Lola proposal was chosen, since Lola had used a Ford V8 engine in their mid-engined Lola Mk 6 (also known as Lola GT). It was one of the most advanced racing cars of the time, and made a noted performance in Le Mans 1962, even if the car didn't finish. However, Broadley agreed on a short-term personal contribution to the project without involving Lola cars.

        The agreement with Lola cars manager Eric Broadley included a one year collaboration between Ford and Broadley and the sale of the two Lola Mk 6 chassis built to Ford. To form the development team, Ford also hired the already ex-Aston Martin team manager John Wyer. Ford Motor Co. engineer Roy Lunn was sent to England. Lunn had designed the mid-engined Mustang 1 concept car powered by a 1.7 L V4. Despite the small engine of the Mustang 1, Lunn was the only Dearborn's engineer to have some experience with a mid-engined car.

        Broadley, Lunn and Wyer began working on the new car at Lola Factory in Bromley. At the end of 1963 the team moved to Slough, England near Heathrow airport. Ford established a new subsidiary under the direction of Wyer, Ford Advanced Vehicles Ltd to manage the project.

        The first chassis built by Abbey Panels of Coventry was delivered on March 16, 1963. The first "Ford GT" the GT/101 was unveiled in England on April 1st and soon after exhibited in New York.

        The car was powered by the 4.2 L Fairline engine with a Colotti transaxle, the same power plant was used by the Lola GT and the single-seater Lotus 29 that came in a highly controversial second at the Indy 500 in 1963. (A DOHC head design was used in later years at Indy. It won in 1965 in the Lotus 38.)

        The Ford GT was first raced in May 1964 at the Nürburgring 1000 km race and later at the 24 Hours of Le Mans, and was not very successful with all three cars retiring."

        Lähde: http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_GT40


      • ei välttämättä
        näistä on kirjoitti:

        Detroitin veekasi?

        2006 3 Frank BIELA (GER) / Emanuele PIRRO (ITA) / Marco WERNER (GER) Audi R10 diesel
        2005 3 Tom KRISTENSEN (DEN) / J.J. LEHTO (FIN) / Marco WERNER (GER) Audi R8
        2004 5 Seiji ARA (JAP) / Rinaldo CAPELLO (ITA) / Tom KRISTENSEN (DEN) Audi R8

        2002 1 Frank BIELA (GER) / Tom KRISTENSEN (DEN) / Emanuele PIRRO (ITA) Audi R8
        2001 1 Frank BIELA (GER) / Tom KRISTENSEN (DEN) / Emanuele PIRRO (ITA) Audi R8
        2000 8 Frank BIELA (GER) / Tom KRISTENSEN (DEN) / Emanuele PIRRO (ITA) Audi R8

        1998 26 Laurent AIELLO (FRA) / Allan McNISH (GBR) / Stephane ORTELLI (FRA) Porsche 911 GT1-98
        1997 7 Michele ALBORETO (ITA) / Stefan JOHANSSON (SWE) / Tom KRISTENSEN (DEN) TWR Porsche WSC95
        1996 7 Davy JONES (USA) / Manuel REUTER (GER) / Alex WURZ (AUT) Joest Porsche WSC95

        1987 17 Derek BELL (GBR) / Al HOLBERT (USA) / Hans-Joachim STUCK (GER) Porsche 962C
        1986 1 Derek BELL (GBR) / Al HOLBERT (USA) / Hans-Joachim STUCK (GER) Porsche 962C
        1985 7 Paolo BARILLA (ITA) / Klaus LUDWIG (GER) / John "WINTER" (GER) Porsche 956B
        1984 7 Klaus LUDWIG (GER) / Henri PESCAROLO (FRA) Porsche 956B
        1983 3 Hurley HAYWOOD (USA) / Al HOLBERT (USA) / Vern SCHUPPAN (AUS) Porsche 956
        1982 1 Derek BELL (GBR) / Jacky ICKX (BEL) Porsche 956
        1981 11 Derek BELL (GBR) / Jacky ICKX (BEL) Porsche 936/81

        1974 7 Gerard LARROUSSE (FRA) / Henri PESCAROLO (FRA) Matra-Simca MS670B
        1973 77 Gerard LARROUSSE (FRA) / Henri PESCAROLO (FRA) Matra-Simca MS670B
        1972 15 Graham HILL (GBR) / Henri PESCAROLO (FRA) Matra-Simca MS670

        1964 20 Jean GUICHET (FRA) / Nino VACCARELLA (ITA) Ferrari 275P
        1963 21 Lorenzo BANDINI (ITA) / Ludovico SCARFIOTTI (ITA) Ferrari 250P
        1962 6 Olivier GENDEBIEN (BEL) / Phil HILL (USA) Ferrari 330LM
        1961 10 Olivier GENDEBIEN (BEL) / Phil HILL (USA) Ferrari 250TR 61
        1960 11 Paul FRERE (BEL) / Olivier GENDEBIEN (BEL) Ferrari 250TR 59/60

        1957 3 Ivor BUEB (GBR) / Ron FLOCKHART (GBR) Jaguar D-type
        1956 4 Ron FLOCKHART (GBR) / Ninian SANDERSON (GBR) Jaguar D-type
        1955 6 Ivor BUEB / Mike HAWTHORN (GBR) Jaguar D-type

        1934 9 Luigi CHINETTI (ITA) / Philippe ETANCELIN (FRA) Alfa Romeo 8C-2300
        1933 11 Tazio NUVOLARI (ITA) / Raymond SOMMER (ITA) Alfa Romeo 8C-2300
        1932 8 Luigi CHINETTI (ITA) / Raymond SOMMER (FRA) Alfa Romeo 8C-2300
        1931 16 Tim BIRKIN (GBR) / Earl HOWE (GBR) Alfa Romeo 8C-2300

        1930 4 Woolf BARNATO (GBR) / Glen KIDSTON (GBR) Bentley Speed 6
        1929 1 Woolf BARNATO (GBR) / Tim BIRKIN (GBR) Bentley Speed 6
        1928 4 Woolf BARNATO (GBR) / Bernard RUBIN (GBR) Bentley 4.4
        1927 3 John BENJAFIELD (GBR) / Sammy DAVIS (GBR) Bentley 3-litre Sport

        Vai oliko kyse kenties tästä:

        1969 6 Jacky ICKX (BEL) / Jackie OLIVER (GBR) Ford GT40
        1968 9 Lucien BIANCHI (BEL) / Pedro RODRIGUEZ (MEX) Ford GT40
        1967 1 A.J. FOYT Jr. (USA) / Dan GURNEY (USA) Ford GT Mk4
        1966 2 Chris AMON (NZL) / Bruce McLAREN (NZL) Ford GT Mk2

        Kyllä, myös detroittilaiskoneella on voitettu Le Mans ja vieläpä 4 kertaa peräkkäin. Hieno suoritus, muttei näytä olevan mitenkään ainutlaatuista kuten kirjoittaja väitti.

        Mitenköhän taas kävi niin että Tapastikokselta unohtui kokototuus?

        Kommunistinen niksmannilähdesivu noille tiedoille on: http://www.motorsportsetc.com/champs/le_mans.htm

        1969 6 Jacky ICKX (BEL) / Jackie OLIVER (GBR) Ford GT40
        1968 9 Lucien BIANCHI (BEL) / Pedro RODRIGUEZ (MEX) Ford GT40
        1967 1 A.J. FOYT Jr. (USA) / Dan GURNEY (USA) Ford GT Mk4
        1966 2 Chris AMON (NZL) / Bruce McLAREN (NZL) Ford GT Mk2


        Tuossahan on tarkemmin ottaen kyse kolmesta ERI automallista, ei yksi ja sama Ford GT (GT40, GT Mk4 ja GT Mk2).
        Anyway, Porschella voittoja on moninkertaisesti muihin verrattuna, vieläpä ylivoimaisia.


      • ....
        ,sillä kirjoitti:

        Ford nimenomaan tarvitsi kestävää ja voimakasta moottoria,jolloin katseet käännettiin FORDin USA-linjan V8-koneisiin. Kuten Corvettekin on hallinnut arvostetuinta GT1-luokkaa tuplavoitoillaan. Puhumattakaan kirkkaasta ylivoimasta varttimailiradoilla,niillä joilla maailman voimakkaimmat ja nopeimmat autot ajavat,sellaiset jotka kiihtyvät 400 metrin matkalla 550 km/h nopeuksiin alle 4,5 sekunnissa. Silloin tarvitaan puhdasta suorituskykyä moottoririlta.

        Kyllä kun voimaa haetaan käännytään ihan toisten toimittajien ratkaisuihin ja näihin voi käydä tutustumassa tractor pulling -kisoissa.


      • ON....

        Mutta koskakohan kehitys jatkuu?????? Ajo-ominaisuudetkin on yhtä hyvät kuin puupyöräisellä hevosvankkurilla!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2005
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1420
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1327
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      13
      1285
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe