Siinä vähän mallia Porken YLIVOIMASTA
http://www.dpccars.com/car-movies/10-11-06page-Porsche-956.htm
LE MANS 956
10
1284
Vastaukset
- amerikkalainen perusmummokin
menee tuosta varttimaililla ohi, puhumattakaan maailman vanhinta keksintöä, Corvettea, joka on keksitty ennenkuin tuli ja pyörä.
- Toukka
Mutta vakavasti puhuaksemme, tuo laite on kyllä melkoinen legenda mistä riittää keskusteltavaa.
- legendaa
Toukka kirjoitti:
Mutta vakavasti puhuaksemme, tuo laite on kyllä melkoinen legenda mistä riittää keskusteltavaa.
on siinä,että ainoa vehje jolla on voitettu kolme kertaa peräkkäin lemanssi oli ladattu vapaastihengittävällä V8:lla made in detroit. Antaa pikkunissejen niiskuttaa kun voima on puhunut
- näistä on
legendaa kirjoitti:
on siinä,että ainoa vehje jolla on voitettu kolme kertaa peräkkäin lemanssi oli ladattu vapaastihengittävällä V8:lla made in detroit. Antaa pikkunissejen niiskuttaa kun voima on puhunut
Detroitin veekasi?
2006 3 Frank BIELA (GER) / Emanuele PIRRO (ITA) / Marco WERNER (GER) Audi R10 diesel
2005 3 Tom KRISTENSEN (DEN) / J.J. LEHTO (FIN) / Marco WERNER (GER) Audi R8
2004 5 Seiji ARA (JAP) / Rinaldo CAPELLO (ITA) / Tom KRISTENSEN (DEN) Audi R8
2002 1 Frank BIELA (GER) / Tom KRISTENSEN (DEN) / Emanuele PIRRO (ITA) Audi R8
2001 1 Frank BIELA (GER) / Tom KRISTENSEN (DEN) / Emanuele PIRRO (ITA) Audi R8
2000 8 Frank BIELA (GER) / Tom KRISTENSEN (DEN) / Emanuele PIRRO (ITA) Audi R8
1998 26 Laurent AIELLO (FRA) / Allan McNISH (GBR) / Stephane ORTELLI (FRA) Porsche 911 GT1-98
1997 7 Michele ALBORETO (ITA) / Stefan JOHANSSON (SWE) / Tom KRISTENSEN (DEN) TWR Porsche WSC95
1996 7 Davy JONES (USA) / Manuel REUTER (GER) / Alex WURZ (AUT) Joest Porsche WSC95
1987 17 Derek BELL (GBR) / Al HOLBERT (USA) / Hans-Joachim STUCK (GER) Porsche 962C
1986 1 Derek BELL (GBR) / Al HOLBERT (USA) / Hans-Joachim STUCK (GER) Porsche 962C
1985 7 Paolo BARILLA (ITA) / Klaus LUDWIG (GER) / John "WINTER" (GER) Porsche 956B
1984 7 Klaus LUDWIG (GER) / Henri PESCAROLO (FRA) Porsche 956B
1983 3 Hurley HAYWOOD (USA) / Al HOLBERT (USA) / Vern SCHUPPAN (AUS) Porsche 956
1982 1 Derek BELL (GBR) / Jacky ICKX (BEL) Porsche 956
1981 11 Derek BELL (GBR) / Jacky ICKX (BEL) Porsche 936/81
1974 7 Gerard LARROUSSE (FRA) / Henri PESCAROLO (FRA) Matra-Simca MS670B
1973 77 Gerard LARROUSSE (FRA) / Henri PESCAROLO (FRA) Matra-Simca MS670B
1972 15 Graham HILL (GBR) / Henri PESCAROLO (FRA) Matra-Simca MS670
1964 20 Jean GUICHET (FRA) / Nino VACCARELLA (ITA) Ferrari 275P
1963 21 Lorenzo BANDINI (ITA) / Ludovico SCARFIOTTI (ITA) Ferrari 250P
1962 6 Olivier GENDEBIEN (BEL) / Phil HILL (USA) Ferrari 330LM
1961 10 Olivier GENDEBIEN (BEL) / Phil HILL (USA) Ferrari 250TR 61
1960 11 Paul FRERE (BEL) / Olivier GENDEBIEN (BEL) Ferrari 250TR 59/60
1957 3 Ivor BUEB (GBR) / Ron FLOCKHART (GBR) Jaguar D-type
1956 4 Ron FLOCKHART (GBR) / Ninian SANDERSON (GBR) Jaguar D-type
1955 6 Ivor BUEB / Mike HAWTHORN (GBR) Jaguar D-type
1934 9 Luigi CHINETTI (ITA) / Philippe ETANCELIN (FRA) Alfa Romeo 8C-2300
1933 11 Tazio NUVOLARI (ITA) / Raymond SOMMER (ITA) Alfa Romeo 8C-2300
1932 8 Luigi CHINETTI (ITA) / Raymond SOMMER (FRA) Alfa Romeo 8C-2300
1931 16 Tim BIRKIN (GBR) / Earl HOWE (GBR) Alfa Romeo 8C-2300
1930 4 Woolf BARNATO (GBR) / Glen KIDSTON (GBR) Bentley Speed 6
1929 1 Woolf BARNATO (GBR) / Tim BIRKIN (GBR) Bentley Speed 6
1928 4 Woolf BARNATO (GBR) / Bernard RUBIN (GBR) Bentley 4.4
1927 3 John BENJAFIELD (GBR) / Sammy DAVIS (GBR) Bentley 3-litre Sport
Vai oliko kyse kenties tästä:
1969 6 Jacky ICKX (BEL) / Jackie OLIVER (GBR) Ford GT40
1968 9 Lucien BIANCHI (BEL) / Pedro RODRIGUEZ (MEX) Ford GT40
1967 1 A.J. FOYT Jr. (USA) / Dan GURNEY (USA) Ford GT Mk4
1966 2 Chris AMON (NZL) / Bruce McLAREN (NZL) Ford GT Mk2
Kyllä, myös detroittilaiskoneella on voitettu Le Mans ja vieläpä 4 kertaa peräkkäin. Hieno suoritus, muttei näytä olevan mitenkään ainutlaatuista kuten kirjoittaja väitti.
Mitenköhän taas kävi niin että Tapastikokselta unohtui kokototuus?
Kommunistinen niksmannilähdesivu noille tiedoille on: http://www.motorsportsetc.com/champs/le_mans.htm - mutta..
näistä on kirjoitti:
Detroitin veekasi?
2006 3 Frank BIELA (GER) / Emanuele PIRRO (ITA) / Marco WERNER (GER) Audi R10 diesel
2005 3 Tom KRISTENSEN (DEN) / J.J. LEHTO (FIN) / Marco WERNER (GER) Audi R8
2004 5 Seiji ARA (JAP) / Rinaldo CAPELLO (ITA) / Tom KRISTENSEN (DEN) Audi R8
2002 1 Frank BIELA (GER) / Tom KRISTENSEN (DEN) / Emanuele PIRRO (ITA) Audi R8
2001 1 Frank BIELA (GER) / Tom KRISTENSEN (DEN) / Emanuele PIRRO (ITA) Audi R8
2000 8 Frank BIELA (GER) / Tom KRISTENSEN (DEN) / Emanuele PIRRO (ITA) Audi R8
1998 26 Laurent AIELLO (FRA) / Allan McNISH (GBR) / Stephane ORTELLI (FRA) Porsche 911 GT1-98
1997 7 Michele ALBORETO (ITA) / Stefan JOHANSSON (SWE) / Tom KRISTENSEN (DEN) TWR Porsche WSC95
1996 7 Davy JONES (USA) / Manuel REUTER (GER) / Alex WURZ (AUT) Joest Porsche WSC95
1987 17 Derek BELL (GBR) / Al HOLBERT (USA) / Hans-Joachim STUCK (GER) Porsche 962C
1986 1 Derek BELL (GBR) / Al HOLBERT (USA) / Hans-Joachim STUCK (GER) Porsche 962C
1985 7 Paolo BARILLA (ITA) / Klaus LUDWIG (GER) / John "WINTER" (GER) Porsche 956B
1984 7 Klaus LUDWIG (GER) / Henri PESCAROLO (FRA) Porsche 956B
1983 3 Hurley HAYWOOD (USA) / Al HOLBERT (USA) / Vern SCHUPPAN (AUS) Porsche 956
1982 1 Derek BELL (GBR) / Jacky ICKX (BEL) Porsche 956
1981 11 Derek BELL (GBR) / Jacky ICKX (BEL) Porsche 936/81
1974 7 Gerard LARROUSSE (FRA) / Henri PESCAROLO (FRA) Matra-Simca MS670B
1973 77 Gerard LARROUSSE (FRA) / Henri PESCAROLO (FRA) Matra-Simca MS670B
1972 15 Graham HILL (GBR) / Henri PESCAROLO (FRA) Matra-Simca MS670
1964 20 Jean GUICHET (FRA) / Nino VACCARELLA (ITA) Ferrari 275P
1963 21 Lorenzo BANDINI (ITA) / Ludovico SCARFIOTTI (ITA) Ferrari 250P
1962 6 Olivier GENDEBIEN (BEL) / Phil HILL (USA) Ferrari 330LM
1961 10 Olivier GENDEBIEN (BEL) / Phil HILL (USA) Ferrari 250TR 61
1960 11 Paul FRERE (BEL) / Olivier GENDEBIEN (BEL) Ferrari 250TR 59/60
1957 3 Ivor BUEB (GBR) / Ron FLOCKHART (GBR) Jaguar D-type
1956 4 Ron FLOCKHART (GBR) / Ninian SANDERSON (GBR) Jaguar D-type
1955 6 Ivor BUEB / Mike HAWTHORN (GBR) Jaguar D-type
1934 9 Luigi CHINETTI (ITA) / Philippe ETANCELIN (FRA) Alfa Romeo 8C-2300
1933 11 Tazio NUVOLARI (ITA) / Raymond SOMMER (ITA) Alfa Romeo 8C-2300
1932 8 Luigi CHINETTI (ITA) / Raymond SOMMER (FRA) Alfa Romeo 8C-2300
1931 16 Tim BIRKIN (GBR) / Earl HOWE (GBR) Alfa Romeo 8C-2300
1930 4 Woolf BARNATO (GBR) / Glen KIDSTON (GBR) Bentley Speed 6
1929 1 Woolf BARNATO (GBR) / Tim BIRKIN (GBR) Bentley Speed 6
1928 4 Woolf BARNATO (GBR) / Bernard RUBIN (GBR) Bentley 4.4
1927 3 John BENJAFIELD (GBR) / Sammy DAVIS (GBR) Bentley 3-litre Sport
Vai oliko kyse kenties tästä:
1969 6 Jacky ICKX (BEL) / Jackie OLIVER (GBR) Ford GT40
1968 9 Lucien BIANCHI (BEL) / Pedro RODRIGUEZ (MEX) Ford GT40
1967 1 A.J. FOYT Jr. (USA) / Dan GURNEY (USA) Ford GT Mk4
1966 2 Chris AMON (NZL) / Bruce McLAREN (NZL) Ford GT Mk2
Kyllä, myös detroittilaiskoneella on voitettu Le Mans ja vieläpä 4 kertaa peräkkäin. Hieno suoritus, muttei näytä olevan mitenkään ainutlaatuista kuten kirjoittaja väitti.
Mitenköhän taas kävi niin että Tapastikokselta unohtui kokototuus?
Kommunistinen niksmannilähdesivu noille tiedoille on: http://www.motorsportsetc.com/champs/le_mans.htmEikö tuo ford GT:iin tullut tekniikka lolan kautta?
- ,sillä
mutta.. kirjoitti:
Eikö tuo ford GT:iin tullut tekniikka lolan kautta?
Ford nimenomaan tarvitsi kestävää ja voimakasta moottoria,jolloin katseet käännettiin FORDin USA-linjan V8-koneisiin. Kuten Corvettekin on hallinnut arvostetuinta GT1-luokkaa tuplavoitoillaan. Puhumattakaan kirkkaasta ylivoimasta varttimailiradoilla,niillä joilla maailman voimakkaimmat ja nopeimmat autot ajavat,sellaiset jotka kiihtyvät 400 metrin matkalla 550 km/h nopeuksiin alle 4,5 sekunnissa. Silloin tarvitaan puhdasta suorituskykyä moottoririlta.
- siitä että Ford
,sillä kirjoitti:
Ford nimenomaan tarvitsi kestävää ja voimakasta moottoria,jolloin katseet käännettiin FORDin USA-linjan V8-koneisiin. Kuten Corvettekin on hallinnut arvostetuinta GT1-luokkaa tuplavoitoillaan. Puhumattakaan kirkkaasta ylivoimasta varttimailiradoilla,niillä joilla maailman voimakkaimmat ja nopeimmat autot ajavat,sellaiset jotka kiihtyvät 400 metrin matkalla 550 km/h nopeuksiin alle 4,5 sekunnissa. Silloin tarvitaan puhdasta suorituskykyä moottoririlta.
tarvitsi käyttökelpoisen kisa-auton joka myös pysyisi radalla, joten Ferrarin käännettyä selkänsä rahvaanomaiselle pikkuautovalmistaja Fordille, kääntyivät amerikkalaisinsinöörit brittien puoleen.
"Lotus was already a Ford partner for their Indy 500 project. Ford executives already doubted the ability of Lotus to handle this new project. Colin Chapman probably had similar views as he asked a high price for his contribution and insisted that the car should be named Lotus and not Ford, an attitude that can be viewed as polite refusal.
The Lola proposal was chosen, since Lola had used a Ford V8 engine in their mid-engined Lola Mk 6 (also known as Lola GT). It was one of the most advanced racing cars of the time, and made a noted performance in Le Mans 1962, even if the car didn't finish. However, Broadley agreed on a short-term personal contribution to the project without involving Lola cars.
The agreement with Lola cars manager Eric Broadley included a one year collaboration between Ford and Broadley and the sale of the two Lola Mk 6 chassis built to Ford. To form the development team, Ford also hired the already ex-Aston Martin team manager John Wyer. Ford Motor Co. engineer Roy Lunn was sent to England. Lunn had designed the mid-engined Mustang 1 concept car powered by a 1.7 L V4. Despite the small engine of the Mustang 1, Lunn was the only Dearborn's engineer to have some experience with a mid-engined car.
Broadley, Lunn and Wyer began working on the new car at Lola Factory in Bromley. At the end of 1963 the team moved to Slough, England near Heathrow airport. Ford established a new subsidiary under the direction of Wyer, Ford Advanced Vehicles Ltd to manage the project.
The first chassis built by Abbey Panels of Coventry was delivered on March 16, 1963. The first "Ford GT" the GT/101 was unveiled in England on April 1st and soon after exhibited in New York.
The car was powered by the 4.2 L Fairline engine with a Colotti transaxle, the same power plant was used by the Lola GT and the single-seater Lotus 29 that came in a highly controversial second at the Indy 500 in 1963. (A DOHC head design was used in later years at Indy. It won in 1965 in the Lotus 38.)
The Ford GT was first raced in May 1964 at the Nürburgring 1000 km race and later at the 24 Hours of Le Mans, and was not very successful with all three cars retiring."
Lähde: http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_GT40 - ei välttämättä
näistä on kirjoitti:
Detroitin veekasi?
2006 3 Frank BIELA (GER) / Emanuele PIRRO (ITA) / Marco WERNER (GER) Audi R10 diesel
2005 3 Tom KRISTENSEN (DEN) / J.J. LEHTO (FIN) / Marco WERNER (GER) Audi R8
2004 5 Seiji ARA (JAP) / Rinaldo CAPELLO (ITA) / Tom KRISTENSEN (DEN) Audi R8
2002 1 Frank BIELA (GER) / Tom KRISTENSEN (DEN) / Emanuele PIRRO (ITA) Audi R8
2001 1 Frank BIELA (GER) / Tom KRISTENSEN (DEN) / Emanuele PIRRO (ITA) Audi R8
2000 8 Frank BIELA (GER) / Tom KRISTENSEN (DEN) / Emanuele PIRRO (ITA) Audi R8
1998 26 Laurent AIELLO (FRA) / Allan McNISH (GBR) / Stephane ORTELLI (FRA) Porsche 911 GT1-98
1997 7 Michele ALBORETO (ITA) / Stefan JOHANSSON (SWE) / Tom KRISTENSEN (DEN) TWR Porsche WSC95
1996 7 Davy JONES (USA) / Manuel REUTER (GER) / Alex WURZ (AUT) Joest Porsche WSC95
1987 17 Derek BELL (GBR) / Al HOLBERT (USA) / Hans-Joachim STUCK (GER) Porsche 962C
1986 1 Derek BELL (GBR) / Al HOLBERT (USA) / Hans-Joachim STUCK (GER) Porsche 962C
1985 7 Paolo BARILLA (ITA) / Klaus LUDWIG (GER) / John "WINTER" (GER) Porsche 956B
1984 7 Klaus LUDWIG (GER) / Henri PESCAROLO (FRA) Porsche 956B
1983 3 Hurley HAYWOOD (USA) / Al HOLBERT (USA) / Vern SCHUPPAN (AUS) Porsche 956
1982 1 Derek BELL (GBR) / Jacky ICKX (BEL) Porsche 956
1981 11 Derek BELL (GBR) / Jacky ICKX (BEL) Porsche 936/81
1974 7 Gerard LARROUSSE (FRA) / Henri PESCAROLO (FRA) Matra-Simca MS670B
1973 77 Gerard LARROUSSE (FRA) / Henri PESCAROLO (FRA) Matra-Simca MS670B
1972 15 Graham HILL (GBR) / Henri PESCAROLO (FRA) Matra-Simca MS670
1964 20 Jean GUICHET (FRA) / Nino VACCARELLA (ITA) Ferrari 275P
1963 21 Lorenzo BANDINI (ITA) / Ludovico SCARFIOTTI (ITA) Ferrari 250P
1962 6 Olivier GENDEBIEN (BEL) / Phil HILL (USA) Ferrari 330LM
1961 10 Olivier GENDEBIEN (BEL) / Phil HILL (USA) Ferrari 250TR 61
1960 11 Paul FRERE (BEL) / Olivier GENDEBIEN (BEL) Ferrari 250TR 59/60
1957 3 Ivor BUEB (GBR) / Ron FLOCKHART (GBR) Jaguar D-type
1956 4 Ron FLOCKHART (GBR) / Ninian SANDERSON (GBR) Jaguar D-type
1955 6 Ivor BUEB / Mike HAWTHORN (GBR) Jaguar D-type
1934 9 Luigi CHINETTI (ITA) / Philippe ETANCELIN (FRA) Alfa Romeo 8C-2300
1933 11 Tazio NUVOLARI (ITA) / Raymond SOMMER (ITA) Alfa Romeo 8C-2300
1932 8 Luigi CHINETTI (ITA) / Raymond SOMMER (FRA) Alfa Romeo 8C-2300
1931 16 Tim BIRKIN (GBR) / Earl HOWE (GBR) Alfa Romeo 8C-2300
1930 4 Woolf BARNATO (GBR) / Glen KIDSTON (GBR) Bentley Speed 6
1929 1 Woolf BARNATO (GBR) / Tim BIRKIN (GBR) Bentley Speed 6
1928 4 Woolf BARNATO (GBR) / Bernard RUBIN (GBR) Bentley 4.4
1927 3 John BENJAFIELD (GBR) / Sammy DAVIS (GBR) Bentley 3-litre Sport
Vai oliko kyse kenties tästä:
1969 6 Jacky ICKX (BEL) / Jackie OLIVER (GBR) Ford GT40
1968 9 Lucien BIANCHI (BEL) / Pedro RODRIGUEZ (MEX) Ford GT40
1967 1 A.J. FOYT Jr. (USA) / Dan GURNEY (USA) Ford GT Mk4
1966 2 Chris AMON (NZL) / Bruce McLAREN (NZL) Ford GT Mk2
Kyllä, myös detroittilaiskoneella on voitettu Le Mans ja vieläpä 4 kertaa peräkkäin. Hieno suoritus, muttei näytä olevan mitenkään ainutlaatuista kuten kirjoittaja väitti.
Mitenköhän taas kävi niin että Tapastikokselta unohtui kokototuus?
Kommunistinen niksmannilähdesivu noille tiedoille on: http://www.motorsportsetc.com/champs/le_mans.htm1969 6 Jacky ICKX (BEL) / Jackie OLIVER (GBR) Ford GT40
1968 9 Lucien BIANCHI (BEL) / Pedro RODRIGUEZ (MEX) Ford GT40
1967 1 A.J. FOYT Jr. (USA) / Dan GURNEY (USA) Ford GT Mk4
1966 2 Chris AMON (NZL) / Bruce McLAREN (NZL) Ford GT Mk2
Tuossahan on tarkemmin ottaen kyse kolmesta ERI automallista, ei yksi ja sama Ford GT (GT40, GT Mk4 ja GT Mk2).
Anyway, Porschella voittoja on moninkertaisesti muihin verrattuna, vieläpä ylivoimaisia. - ....
,sillä kirjoitti:
Ford nimenomaan tarvitsi kestävää ja voimakasta moottoria,jolloin katseet käännettiin FORDin USA-linjan V8-koneisiin. Kuten Corvettekin on hallinnut arvostetuinta GT1-luokkaa tuplavoitoillaan. Puhumattakaan kirkkaasta ylivoimasta varttimailiradoilla,niillä joilla maailman voimakkaimmat ja nopeimmat autot ajavat,sellaiset jotka kiihtyvät 400 metrin matkalla 550 km/h nopeuksiin alle 4,5 sekunnissa. Silloin tarvitaan puhdasta suorituskykyä moottoririlta.
Kyllä kun voimaa haetaan käännytään ihan toisten toimittajien ratkaisuihin ja näihin voi käydä tutustumassa tractor pulling -kisoissa.
- ON....
Mutta koskakohan kehitys jatkuu?????? Ajo-ominaisuudetkin on yhtä hyvät kuin puupyöräisellä hevosvankkurilla!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1472609
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541659Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1341634Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1491368- 661338
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut131180Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall2841174- 156976
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek22934Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht58889