palo- ja pelastusopisto

???!!!

mitä mieltä olette?? ikää 21vuotta, reilut kolme vuotta työelämässä, armeijan käynyt,res.kers. kuntokokeista täydet, ja ei pääse jatkoon kun ei riitä päättötodistuksen keskiarvo??!! totta kai, oma vika ku en kouluja käynyt kunnolla.. jos keskiarvo olisi noin ysin luokkaa pääsisi samantien jatkoon vaikka ei mitään kokemusta elämästä, vaikkei sitä nyt itsellänikään ole ihmeemmin, mutta mielestäni joku vialla ja pahasti palo ja pelastusopiston pääsykokeissa... tietenki olen katkera,mutta varmasti haen uudelleen, mutta jotenkin ärsyttää nykymaailmassa kun katsotaan liika papereita, eikä miestä/naista silmiin, jos ymmärrätte..

7

3161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koulun jo käynyt

Enpä usko että pelkkä päättötodistuksen keskiarvo ratkaisee. Kyllä niissä testeissä suurin merkitys on psykologisilla testeillä.

• varmaan olet

osittain oikeassa, mutta psykologiset testit ovat vasta toisessa vaiheessa, jonne päästäkseen suoritetaan kuntotestit,katsotaan työkokemus jne... jatkoon ensimmäisestä vaiheesta pääsee 6,25 pisteellä, keskiarvosta voi jo saada 7 pistettä pelkästään!!

• tiedän
        varmaan olet kirjoitti:

osittain oikeassa, mutta psykologiset testit ovat vasta toisessa vaiheessa, jonne päästäkseen suoritetaan kuntotestit,katsotaan työkokemus jne... jatkoon ensimmäisestä vaiheesta pääsee 6,25 pisteellä, keskiarvosta voi jo saada 7 pistettä pelkästään!!

Olen hakenut kyseiseen kouluun, päässyt, käynyt ja tällähetkellä työelämässä.

• käy koulut uudelleen

Ei taida kovin vaikeeta olla käydä sitä PKta uusiks

• test

Niin, tuttu laulu. Viime testeissä joku valitti samaa, oli pääsyt juuri ja juuri jatkoon. Rupesi sitten psykologisissa tenttaamaan psykologilta vastausta miksi palomiehellä pitää olla hyvä koulutodistus, eiks riitä että on asennetta.

Kannataa varmaankin korottaa numeroitaan ettei jää enää niistä kiinni. Itse kävin pakkopullana uudestaan amiksen ja tutkintotodistuksella irtosi 5pojoa. Kannattaa panostaa kouluihin, kun niitä papereita todellakin katsotaan tässä nykymaailmassa. Ne todellakin kertoo kaverista jonkin verran, esim. opiskelumotivaatiota ja jääkö sinne vintille mitään vai puhaltaako tuuli niin lujaa läpi että vie ne vähätkin roinat mennessään. Ammatti tosiaan vaatii muutakin kuin pelkästään suuria hauiksia.

• kannattaisi tehdä?

Niin siis mikä appro tms. jolla voisi saada noita koulupisteitä lisää kannattaisi tehdä?

• sama homma mulla

Olen myös pyrkimässä opistoon. Mulla sama ongelma että amiksen paperit ei riitä. Opiskelen siis juuri turvallisuus alaa (vartijaksi) aikuiskoulutuskeskuksessa josta valmistuttuani pääsee suoraan opistolle testeihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3115
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2885
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2125
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1575
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1348
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1311
    8. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      19
      1284
    9. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe