Malinois ekaksi koiraksi?

jaana_

Sopiiko. Olen aktiivinen liikkuja ja olisin valmis myös harrastamaan koiran kanssa jos vaan löytyisi
semmonen mukava yhteinen harrastus. Aluksi mietin sakemannia mutta ne ei taida kovin terveitä olla?

6

1523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seepperi

      en kyllä ole mikään mali asiantuntia mutta oman kokemukseni kyseinen rotu vaatii ohjaajaltaan aika paljon osaamista ainakin taustalla pitäisi olla asiantuntevaa porukkaa pitää muistaa myös että kyseessä ei todellakaan ole mikään kotikoira vaan erit. aktiivinen rotu joka vaatiia paljon aktivittetteja kannattaa miettiä tarkkaan oletko valmis. minusta o ilo katsoa toimivan malin työstentely.sakuisat sen verran että kyllä siltä puolelta löytyy terveitä yksilötä aivan varmasti itse päätät mistä pentusi ostat liitosta saat tietoa hyvistä kasvattajista.hyvää syksyn jatkoa.

      • lenkkikaveri

        Mali on tapakasvatettuna loistava lenkkikaveri kesällä ja talvella. Se on eloisa ja toimii tarvittaessa `turvamiehenäkin´. mali on terävä ja aika vaativakin koira, mutta sitä opettaa ja se oppii paljon ja nopeasti kunhan keinot ovat sopivat. Mali on keskimäärin varsin terve rotu. Siitä saa pitkäaikaisen kaverin ja ne paranevat vanhetessaan. Sakemannien usein liiankin raskas rakenne saattaa rikkoa elimistön. Tiedän monta sakemannia, jotka ovat jo viisi vuotiaina ikäloppuja ja monien sairauksien kuluttamia. Mali menee vielä kovaa, vaikka olisi tusina vuosia takana.


      • Sakuihminen
        lenkkikaveri kirjoitti:

        Mali on tapakasvatettuna loistava lenkkikaveri kesällä ja talvella. Se on eloisa ja toimii tarvittaessa `turvamiehenäkin´. mali on terävä ja aika vaativakin koira, mutta sitä opettaa ja se oppii paljon ja nopeasti kunhan keinot ovat sopivat. Mali on keskimäärin varsin terve rotu. Siitä saa pitkäaikaisen kaverin ja ne paranevat vanhetessaan. Sakemannien usein liiankin raskas rakenne saattaa rikkoa elimistön. Tiedän monta sakemannia, jotka ovat jo viisi vuotiaina ikäloppuja ja monien sairauksien kuluttamia. Mali menee vielä kovaa, vaikka olisi tusina vuosia takana.

        Johan kehtaattekin höpöttää,molemmissa roduissa(niinkuin kaikissa muissakin) on takuu varmasti heikkoa/sairaita yksilöitä.

        Molemmissa hyviä ja huonoja puolia,itse olen sakun kaveriksi valinnut ja valintaani en kadu enkä malinoissiin vaihtais ikinä.


      • jälkeä
        Sakuihminen kirjoitti:

        Johan kehtaattekin höpöttää,molemmissa roduissa(niinkuin kaikissa muissakin) on takuu varmasti heikkoa/sairaita yksilöitä.

        Molemmissa hyviä ja huonoja puolia,itse olen sakun kaveriksi valinnut ja valintaani en kadu enkä malinoissiin vaihtais ikinä.

        Vaikka nyt on malikka, niin voisin ihan hyvin ajaa sakullakin jälkeä. Tunnen monta erittäin mukavaa sakua. Mutta tunnen myös monta todella lahjakasta malia. Ei syytä roturasismiin. Molemmat koiria ja hyvin lähellä toisiaan. Ei juuri väliä kumman hampaissa on. Tällä hetkellä malikka taitaa olla varmempi sijoitus ainakin jos haluat menestyä kovissa PK-lajeissa. Suojelussa malikka on ylivoimainen. Mutta Sakuistakin alkaa löytää pitkän mustan kauden jälkeen taas työkykyisiä (eli ei lättäperseitä) elukoita ja se on hyvä asia. Eiks vaan.


      • k saku
        jälkeä kirjoitti:

        Vaikka nyt on malikka, niin voisin ihan hyvin ajaa sakullakin jälkeä. Tunnen monta erittäin mukavaa sakua. Mutta tunnen myös monta todella lahjakasta malia. Ei syytä roturasismiin. Molemmat koiria ja hyvin lähellä toisiaan. Ei juuri väliä kumman hampaissa on. Tällä hetkellä malikka taitaa olla varmempi sijoitus ainakin jos haluat menestyä kovissa PK-lajeissa. Suojelussa malikka on ylivoimainen. Mutta Sakuistakin alkaa löytää pitkän mustan kauden jälkeen taas työkykyisiä (eli ei lättäperseitä) elukoita ja se on hyvä asia. Eiks vaan.

        kommentoisin tähän väitteeseen että jos haluat suojelussa menestyä niin malikka olis ylivoimainen... tässä taitaa kirjoitta joku joka ei ole puolueeton! koska sakuista on suojeluun samalla tavalla kun maleista. mali on toki jossain määrin nopeampi. ja jos kyseessä on näyttöpuolen saku niin ei olekaan puru hommiin yleensä. mutta käyttö puolen sakuista on!


    • hjtdu

      oletko aikuinen? Jos olet niin ei sitä sitten mikään estä, mutta jos olet lapsi niin EI!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5634
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2496
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1977
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      59
      1725
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      10
      1281
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe