Tyhmiä mutta mulle tärkeitä kysymyksiä.

kirska

Haluaisin lähteä prahaan keväällä. Kertokaapa mulle nyt käytännössä miten ja mistä olette varanneet hotellin. Kyseessä ei siis ole mikään valmismatka. En ole koskaan ollut omatoimimatkalla joten jokainen pienikin neuvo on tärkeä, ettei sitten tule perillä tule yllätystä. Eli kun kattelen tuolta netistä niitä hotellihuoneita, onko kyseessä hinta / huone vai hinta / henkilö? (olis kyllä aika kallis per henkilö hinnalla). Tarviiko luottokortti tietoja syötellä ( en haluaisi). Kertokaa nyt silleen rehellisesti ja mitenkään haukkumatta kaikkia hyviä neuvoja. Kertokaa myös mielipiteenne suomalaisten matkatoimistojen esim. tjäreborg pelkkä hotelli vaihtoehdosta, kannattaako mieluummin tilata jostain muualta.Niin ja sitten hyviä linkkejä mistä saa hyvin varattua hotellihuoneen. Kiitos etukäteen ja toivottavasti saan paljon hyviä neuvoja.

17

3966

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käynyt
      • tebis

        hei!
        olen myös ensi kertaa suunnittelemassa0menossa prahaan ens keväänä ja olen ajtellut varata meille netistä lennot ja hotellin...ehkä...itse olen katsellut lähinnä ebookers.com sivuilta lentoja ja hotelleja, tuntuu hyvältä kun niiden hinnoissa on kaikki verot yms. maksut
        Luottokorttia joutuu kyllä käyttämään.
        Lähdetään ens viikolla käymään tallinassa ja varasin nyt sitten tuon ebookersin kautta hotellin (viru), katsotaan miten homma pelaa..rahat meni jo tililtä (visa) ja hotellivoucherkin tulostettu....vähän jänskättää, mutta eiköhän kaikki mee ok...oli jotenki turvallista kokeilla ebookersia kun mennään vaan muutamaks päiväks tallinaan tohon viereen... (ja paikka on tuttu)


    • eilen kotiin prahasta

      Kannattaa vertailla hotellien hintoja eri nettisivuilla (ebookers, supersaver, octopustravel ym.), hinnoissa on tosiaan eroja. Tultiin tosiaan eilen prahasta ja varasin hotellin www.bookings.net -sivulta, josta mielestäni löysin edullisimmat hinnat. Luottokorttia täytyy kyllä käyttää, mutta huone maksetaan sitten kyllä vasta paikan päällä. Hinnat on huoneen hintoja. Voin ihan suositella Galileo hotellia, just remontoitu, rauhallinen ja hyvät liikenneyhteydet vanhaan kaupunkiin ja kyllä sinne ja takaisin ihan käveleekin.

      • tebis

        hei...utelen, että onko henk.koht.kokemuksia mahdollisesti useistakin..eli ebookers, supersaver jne.? Eli ovatko luotettavia kaikinpuolin? kiitos,jos vaivaudut vastaamaan "tyhmään" kysymykseen!


    • kirska

      Kauheesti vaihtoehtoja hotelleissa, miten noista kaikista osaa päättää mitä haluaa :o)
      tebis sanoi että oli laskutettu visalta etukäteen , mutta toinen että vasta hotellissa maksu.Haluaisin itsekin maksaa jälkikäteen hotellissa. Mitä muita maksuja kuin verot pitää ottaa huomioon huoneen hintaa seuratessa? Kerropa tebis miten sujui tallinnan matka, sitten kun reissusta palaat.

      • tebis

        jep,tulen kertomaan miten meni...reilun viikon päästä!

        niin...siis maksoin sen hotelin visalla netissä ja sitten menin katsomaan netistä omaa tiliäni (ja sieltä se summa oli heti lähtenyt...kuten siis asiaan kuului)
        Mihin tarvitsee visaa´/luottokorttia, jos maksaa vasta paikan päällä (siis ottavat varalta kortinnumeron...?ja jos et menekkään, veloittavat sitten vai? )
        Ebookers oli siitä hyvä, että kun vähän sähelsin varauksen kanssa, heille pystyi vaivattomasti laittaa emailia (jätin soittopyynnön/yht.ottopyynnön netin kautta) ja meni noin 2 tuntia ja sietä soitettiin selvällä suomenkielellä...Tuntui tosi hyvältä (ja sitä kautta luotettavalta, että ainakin asiakaspalvelu toimi!

        Täyttypä itsekkin tutustua noihin muihinkin vaihtoehtoihin, vaikka just tota ebookersia on kovasti suositeltu....


      • maksaminen / varaaminen
        tebis kirjoitti:

        jep,tulen kertomaan miten meni...reilun viikon päästä!

        niin...siis maksoin sen hotelin visalla netissä ja sitten menin katsomaan netistä omaa tiliäni (ja sieltä se summa oli heti lähtenyt...kuten siis asiaan kuului)
        Mihin tarvitsee visaa´/luottokorttia, jos maksaa vasta paikan päällä (siis ottavat varalta kortinnumeron...?ja jos et menekkään, veloittavat sitten vai? )
        Ebookers oli siitä hyvä, että kun vähän sähelsin varauksen kanssa, heille pystyi vaivattomasti laittaa emailia (jätin soittopyynnön/yht.ottopyynnön netin kautta) ja meni noin 2 tuntia ja sietä soitettiin selvällä suomenkielellä...Tuntui tosi hyvältä (ja sitä kautta luotettavalta, että ainakin asiakaspalvelu toimi!

        Täyttypä itsekkin tutustua noihin muihinkin vaihtoehtoihin, vaikka just tota ebookersia on kovasti suositeltu....

        Visalla netissä voidaan majoitus varata, jolloin (riippuen hieman hotellin ja palvelun tarjoajan ehdoista) huone pidetään asiakkaalle varattuna, vaikka hän ei tulisikaan ilmoitettuna aikana. Jos asiakas ei ilmesty paikalle ollenkaan, veloitetaan ensimmäinen yö.
        Toinen tapa, jota myös jonkin verran käytetään, on se että veloitus menee heti. Tällaisessa tapauksessa saa yleensä kaikkein parhaimman hinnan.

        Varasin Suomessa kesällä Radisson hotelleja, ja halvimman hinnan ehtona oli juuri, että korttia veloitetaan heti.

        Mikäli kortilla ei varausta taata tai huonetta veloiteta samantien, en välttämättä luottaisi siihen, että huone sitten lopulta löytyy, kun sinne hotelliin tullaan.


      • Käynyt
        maksaminen / varaaminen kirjoitti:

        Visalla netissä voidaan majoitus varata, jolloin (riippuen hieman hotellin ja palvelun tarjoajan ehdoista) huone pidetään asiakkaalle varattuna, vaikka hän ei tulisikaan ilmoitettuna aikana. Jos asiakas ei ilmesty paikalle ollenkaan, veloitetaan ensimmäinen yö.
        Toinen tapa, jota myös jonkin verran käytetään, on se että veloitus menee heti. Tällaisessa tapauksessa saa yleensä kaikkein parhaimman hinnan.

        Varasin Suomessa kesällä Radisson hotelleja, ja halvimman hinnan ehtona oli juuri, että korttia veloitetaan heti.

        Mikäli kortilla ei varausta taata tai huonetta veloiteta samantien, en välttämättä luottaisi siihen, että huone sitten lopulta löytyy, kun sinne hotelliin tullaan.

        Itse olen neljä kertaa varannut majoituksen Prahasta suoraan majoitusliikkeistä, varmistamatta luottokortilla. Joka kerta varaus on ollut ok. Sitä paitsi, jos niin ikävästi kävisikin, että varauksessa jotain häikkää olísi (tämä voisi tapahtua yhtä hyvin luottokorttivarauksissa), Praha on pullollaan hotelleja, pensionaatteja yms. Kadulle ei Prahassa tarvitse milloinkaan jäädä.


      • varauksista
        Käynyt kirjoitti:

        Itse olen neljä kertaa varannut majoituksen Prahasta suoraan majoitusliikkeistä, varmistamatta luottokortilla. Joka kerta varaus on ollut ok. Sitä paitsi, jos niin ikävästi kävisikin, että varauksessa jotain häikkää olísi (tämä voisi tapahtua yhtä hyvin luottokorttivarauksissa), Praha on pullollaan hotelleja, pensionaatteja yms. Kadulle ei Prahassa tarvitse milloinkaan jäädä.

        Varmaan homma toimiikin yleensä hyvin, mutta kun matkaa perheen kanssa, mukana vielä kotieläimiä ja auto, niin ovelta-ovelle-kysely vapaan sopivankokoisen huoneen perässä ei kiinnosta.
        Siksi siis tuo korttitakaus tuntuu hyvältä idealta. Olen minäkin joskus varannut pelkästään soittamalla huoneita ympäri Eurooppaa, ja enimmäkseen ongelmitta.
        Viimeisin ongelma oli itseasiassa Suomessa, jossa puhelimella tehtyä varausta ei löytynytkä-än (liekö huoneet myyty paremmalle asiakkaalle), ja jouduimme porukkamme kanssa leirintäalueelle.


      • tebis
        varauksista kirjoitti:

        Varmaan homma toimiikin yleensä hyvin, mutta kun matkaa perheen kanssa, mukana vielä kotieläimiä ja auto, niin ovelta-ovelle-kysely vapaan sopivankokoisen huoneen perässä ei kiinnosta.
        Siksi siis tuo korttitakaus tuntuu hyvältä idealta. Olen minäkin joskus varannut pelkästään soittamalla huoneita ympäri Eurooppaa, ja enimmäkseen ongelmitta.
        Viimeisin ongelma oli itseasiassa Suomessa, jossa puhelimella tehtyä varausta ei löytynytkä-än (liekö huoneet myyty paremmalle asiakkaalle), ja jouduimme porukkamme kanssa leirintäalueelle.

        kiitos kaikille vastauksista ja vinkeistä!


      • kirska
        tebis kirjoitti:

        kiitos kaikille vastauksista ja vinkeistä!

        kattelin tossa aamusella ebookersin sivuja ja tuntu ihan hyvältä. valinnan varaa on tosi paljon. nyt kun ollaan menossa miehen kanssa kahdestaan ( synttäri yllätys, ei tosin tiedä asiasta mitään) niin voi lähteäkin pienellä "riskillä" reissuun, muksujen kanssa ei uskaltais...
        kertokaa hyviä kivoja hotelli vinkkejä, näin kahdestaan matkaan pääseville ;o)


      • säästömatkailija
        kirska kirjoitti:

        kattelin tossa aamusella ebookersin sivuja ja tuntu ihan hyvältä. valinnan varaa on tosi paljon. nyt kun ollaan menossa miehen kanssa kahdestaan ( synttäri yllätys, ei tosin tiedä asiasta mitään) niin voi lähteäkin pienellä "riskillä" reissuun, muksujen kanssa ei uskaltais...
        kertokaa hyviä kivoja hotelli vinkkejä, näin kahdestaan matkaan pääseville ;o)

        Sivuilta http://www.hotelsprague.cz/ löytyy paljon vaihtoehtoja ja hyvät esittelyt kohteista. (Huom! vrk-hinnoissa on sekä per huone- että per nenä-hintoja.)

        Olen käynyt kaksi kertaa Prahassa ja matkustan puoliskoni kanssa aina omatoimisesti. Lennot joko Chech Airlines tai Finnair (usein tarjouksia). Hotellin tasolla ei ole niin väliä, mutta minimivaatimuksena on oma vessa. Hostelleista ja huoneistoista löytyy aivan mahtavia vaihtoehtoja hotelleille. (Kannattaa siis katsoa erityisesti em. sivuilta noi apartments, guest houses ja hostels..) Aamiaisesta ei mitään väliä: hintataso on niin edullinen. Tärkeämpää on hyvä sijainti: tänä keväänä olimme käytännöllisesti katsoen keskustassa, kansallisteatterin vieressä, tarjoushintainen kerrostaloasunto 34/euroa/yö (siis yhteensä kahdelta). Jos ei keskusta onnaa, niin sitten jostain metroaseman tai bussipysäkin vierestä (lentoasemaltahan on jo ostettu viikon matkakortti..)


      • tebis

        Kirsika (ja muutkin toki...)
        palattiin viikko sitten tallinnasta...varasin eka kerran hotellin ebookersilta!(olimme virussa) kaikki toimi kuten pitikin, ei ollut mitään ongelmia!Tällä kokemuksella uskalla käyttää ebookersia jatkossakin....


      • kirska
        tebis kirjoitti:

        Kirsika (ja muutkin toki...)
        palattiin viikko sitten tallinnasta...varasin eka kerran hotellin ebookersilta!(olimme virussa) kaikki toimi kuten pitikin, ei ollut mitään ongelmia!Tällä kokemuksella uskalla käyttää ebookersia jatkossakin....

        Kiitos! mä en malttais millään ootella kevättä ja nimenomaan huhtikuuta...


    • rohkee

      Mä kävin viime viikolla tallinnassa ja eka katoin googlesta vuokra loma asunnot tallinnassa ja sitten soitin eräseen osuvaan,maksoi 80 euroo yö,ja meitä oli kolme henkilöö,ja paikka oli hyvä vanhassa kaupungissa vasta remontoitu,aivan ihana kämppä,olohuone makkari keittiö kylppärissä poreallas ja silleen.meinaan kans lähtee prahaan ensi vuonna ja teen samoin,,,paikan päällä maksetaan,,,joillekkin voi myös lähettää sähköpostii...tein Riikan matkan samanlailla eikä ole ongelmii ollut

      • kirska

        Kaveri kertoi olleensa prahassa, tyyliin "lähetäänkö huomena!?". No lähtivät sitten ja olivat lentokentällä katselleet ilmeisesti jostain taulusta sopivaa majapaikkaa, jolloin oli joku mies tullu kauppaamaan asuntoa muutamaks päiväks. Oli jopa kuskannu sinne ja takasin lentokentälle lähtöpäivänä.. hintaa en muista mitä sanoi siitä maksaneen, mutta sen muistan että halpa oli.Mutta tää kävis rohkeille, multa sitä ei löydy.


    • .com

      löytyy hyvin. Itse oltiin 4 huoneen ja keittiön kaupunkiasunnossa, josta maksoimme 20 €/henkilö. Kahden hengen huone pitäis irrota jotain 40-50€. Sillä saa jo ihan hyvän huoneen aamupalalla. Metrot kulkee tosi hyvin ja on turvallisia, joten metroreitin varrelta vois katella huoneita vähän kauempaakin keskustasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4895
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3096
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1797
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1187
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe