suunnittelen 200 m2 kaksikerroksista ok-taloa: julkisivun piiri n. 50 jm korkeus n. 7,5 m
Tiili 85 syvyys ja korkeus 60 mm leveys vakio
mitä maksaa tiilet, laastit, muuraus
hinta arvio saisi sisältää kaiken (telineet, siirrot yms)
julkisivumuurauksen
11
3393
Vastaukset
- viitsinyt
Kannattaisko kuitenkin kysyä joltain yritykseltä ennen kuin täältä?
- yritykseltä
ei ole vielä vaan kuvia, lasken karkeaa budjettia,
on varmaan joku tiiliverhouksen tehnyt ja osaa antaa karkean arvion
- MaKu
Meillä julkisivu juuri muurattu. Tiilen hinta rahteineen 0,5-0,6 e/kpl. Harmaa muurauslaasti noin 80 €/tonni, kulunki 1 kg per tiili. Tiiliä menee 47-50 kpl/m2. Muuraustyö Oulun alueella urakka 0,26 e/kpl työnantajakulut (x 1,6). Apumies 12 €/t työnantajakulut (x 1,6). Telineet n. 20 e/vrk tuonti/vienti (300 €). Aikaa mennee 2 muurarilla 3-4 vkoa riippuen seinän helppoudesta ja apumiesten määrästä (joutoaika). 2 muuraria tarvitsee 2-3 apumiestä. Yksi muurari tarvii 1-2 apumiestä. Telineiksi ei haki -telinettä vaan esim. Plettac (Telinerami). Lisäksi vähän kuumasinkittyä 6 mm harjaterästä (100-200 e) ja kuumasinkittyjä aukonylityskulmapeltejä (12 €/m). Koolauksen etäisyydestä (olettaen puurunko) riippuen tiiliseinän sidonta koolaukseen joko haponkestävin tiiliverhousnauloin (40-60 €/100 kpl) tai ihan vain 5 tuuman kuumasinkityillä nauloilla. Lisäksi itseliimautuva huopa sokkelin päälle (n. 2 €/m) Eiköhän näillä laske ne kulut aika hyvin. Toinen vaihtoehto on ostettu muurauspalvelu jolloin työ telineiden kera on noin 40-50 €/m2.
- Kiitos MaKu
Kiitos seikkaperäisestä vastauksesta.
Teitkö itse jälkilaskelman, tuliko mikä
kokonaishinta sis. kaikki
ja mikä oli kokonaishinta ilman lastia ja tiiliä
(vertaan 40 -50 € hintaa työstä "avaimet käteen" / palkaamalla itse ja maksamalla palkan ja sivukulut) - MaKu
Kiitos MaKu kirjoitti:
Kiitos seikkaperäisestä vastauksesta.
Teitkö itse jälkilaskelman, tuliko mikä
kokonaishinta sis. kaikki
ja mikä oli kokonaishinta ilman lastia ja tiiliä
(vertaan 40 -50 € hintaa työstä "avaimet käteen" / palkaamalla itse ja maksamalla palkan ja sivukulut)..erikseen julkisivutöiden osalta. Meillä muurattu noin 22 000 kiveä talon runkoon ja julkisivuun, kantaviin ja osin puhtaaksimuurattuihin väliseiniin sekä märkätilan seiniin sekä hormiin.
- mistä tiilestä runko ?
MaKu kirjoitti:
..erikseen julkisivutöiden osalta. Meillä muurattu noin 22 000 kiveä talon runkoon ja julkisivuun, kantaviin ja osin puhtaaksimuurattuihin väliseiniin sekä märkätilan seiniin sekä hormiin.
tuliko tehtyä runko tecrasta (roilo isompi) vai poltetusta punaisesta reikätiilestä vai kahista ?
paljonko villaa väliin ?
mietin itse betoni / tiilirunkoa
kiittäen tiedosta - MaKu
mistä tiilestä runko ? kirjoitti:
tuliko tehtyä runko tecrasta (roilo isompi) vai poltetusta punaisesta reikätiilestä vai kahista ?
paljonko villaa väliin ?
mietin itse betoni / tiilirunkoa
kiittäen tiedostaSähköt ja muut muurari laittoi muurauksen aikana paikalleen ns. roilotiiliin tai ihan vain pätkimällä tiiltä pienemmäksi muurarin kirveellä
Itse mietin aikoinan myös betonielementtirunkoa, itse villoittamista ja tiilijulkisivua, mutta elementit tulivat aivan liian kalliiksi vaikka olikin ns. talviajan hinta. Elementtien hinnat OKT:hen luultavasti vaihtelee aikalailla betonifirmojen työkuorman mukaan (kaikki eivät edes kiinnostuneita tarjoamaan OKT-elementtejä). Eristettä 150 mm 50 mm tuulensuojaeriste. - rungosta vielä
MaKu kirjoitti:
Sähköt ja muut muurari laittoi muurauksen aikana paikalleen ns. roilotiiliin tai ihan vain pätkimällä tiiltä pienemmäksi muurarin kirveellä
Itse mietin aikoinan myös betonielementtirunkoa, itse villoittamista ja tiilijulkisivua, mutta elementit tulivat aivan liian kalliiksi vaikka olikin ns. talviajan hinta. Elementtien hinnat OKT:hen luultavasti vaihtelee aikalailla betonifirmojen työkuorman mukaan (kaikki eivät edes kiinnostuneita tarjoamaan OKT-elementtejä). Eristettä 150 mm 50 mm tuulensuojaeriste.itse mietin käsin siirrettäviä paikallaanvalu- muotteja betonirunkoon tai lujan/lammin 150 mm valuharkkoa
varmasti kaikki hyviä = oikeita KIVI-talon runkoja - Pena.
Jos tiilellä toteuttevan julkisivun kustannus on suurin piirtein samaa luokkaa kuin tasoitepinnan , minä ainakin pidän tiiltä arvokkaampana ja pitkäikäisempänä.
- jeesmies
Pena. kirjoitti:
Jos tiilellä toteuttevan julkisivun kustannus on suurin piirtein samaa luokkaa kuin tasoitepinnan , minä ainakin pidän tiiltä arvokkaampana ja pitkäikäisempänä.
Tehtiin muutama Tiilitalo 2 luokan tiilestä ja päälle ruiskutettiin kuultorappaus. Mageen näkönen;)
- Julkisivu
jeesmies kirjoitti:
Tehtiin muutama Tiilitalo 2 luokan tiilestä ja päälle ruiskutettiin kuultorappaus. Mageen näkönen;)
Kuulostaa mielenkiintoiselta, mutta onko hurjan hintaista? Tuskin sopii jos on osittain puuverhoustakin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1058227- 1105743
- 555211
- 2895196
- 783831
- 583031
- 662747
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222548Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452491