vinkkejä tarjoiluun

neitoihminen

Kaipaisin jotain kivoja ideoita ja vinkkejä pikkujoulutarjoiluun. Helppoja snackseja lähinnä, mutta jouluisia! Tilaisuus on ihan kaveripiirissä ja osittain myös juhlava... Keksin kyllä itsekin glögin, joulutortut, piparti ja pähkinät sun muut, mutta onko kellään mitään kivoja uusia vinkkejä? Silakat ja graavilohi mielellään vähemmälle ;)

11

2431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehdottaja

      vaikka hammastikkuihin prinssinakkeja,lihapullia (taikka broilerpullia, kalapullia, pieniä cocktailpullia), kurkkua, paprikaa, viinirypäleitä, sinihomejuustoa (tai muuta juustoa), ananaspaloja, persikanpaloja, yms. mitä ikinä keksitkin.

      toisena voisi olla helppoja suolatikkuja, suolakaloja, jne.

      sitten voisi olla suolakeksejä erilaisilla tuorejuustovaihtoehdoilla, ja ruskeita pipareita ja sinihomejuustoa. mielestäni rainbown suolakeksit ovat parempia kuin muiden, niissä on paljon suolaa. samoin vaikka tucin suolakeksit, joita saa paprikan- ja pippurinmakuisina, vaihtelua siis niihinkin.

      toivottavasti saat edes hitusen apua :)

    • juustosuu

      mutta ah niin hyvää eli juustotarjotin.
      Voi tietysti järjestää nyyttikestityyppisestikin. Silloin ei tule itselle niin paljon rahanmenoa.

      Kannattaa ostaa jotain ei-tavallisia-juustoja eli ei mitään perus emmentalia tms., vaan vähän erilaisempia ja parempia mitä ei tule arkena syötyä.

      Lisäksi pipareita (hyvää homejuuston kanssa), voileipäkeksejä, viinirypäleitä, omenoita, mandariinejä sekä punaviiniä.

      • neitoihminen

        Kyllähän minä juustot ja muut perustarjoilut keksin itsekin, juhlia on tullut järjestettyä enemmän ja vähemmän...

        Kaipailin vain joulusempia vinkkejä tarjoiluun!! Eli naposteltavia jotka ovat todellakin jouluisia!!!


      • juustosuu
        neitoihminen kirjoitti:

        Kyllähän minä juustot ja muut perustarjoilut keksin itsekin, juhlia on tullut järjestettyä enemmän ja vähemmän...

        Kaipailin vain joulusempia vinkkejä tarjoiluun!! Eli naposteltavia jotka ovat todellakin jouluisia!!!

        kuuluu ainakin meillä joulun herkkuihin. Ja näin olen kuullut olevan monella muullakin.
        Jos se ei ole sinun joulutarjottaviin, niin eipä sitten. Älä tarjoile juustoa.

        Vaihtoehdot jouluruokien osalta ovat aika vähissä jos perinteiset ei kelpaa ja peruskekkeriruokaa et halua tarjota.

        Jos olet juhlia niin paljon järjestänyt, niin osaat varmaan yhdistellä ja luoda siten uusia tarjottavia.


      • juustosuu edelleen
        juustosuu kirjoitti:

        kuuluu ainakin meillä joulun herkkuihin. Ja näin olen kuullut olevan monella muullakin.
        Jos se ei ole sinun joulutarjottaviin, niin eipä sitten. Älä tarjoile juustoa.

        Vaihtoehdot jouluruokien osalta ovat aika vähissä jos perinteiset ei kelpaa ja peruskekkeriruokaa et halua tarjota.

        Jos olet juhlia niin paljon järjestänyt, niin osaat varmaan yhdistellä ja luoda siten uusia tarjottavia.

        Niin ja jos kalakaan ei maistu niin vähemmän on vaihtoehtoja. Kalasta kun sais paljon kaikkea. On muutakin kuin silakat ja graavilohi. Lohi on hyvää monessa eri muodossa!


      • neitoihminen
        juustosuu edelleen kirjoitti:

        Niin ja jos kalakaan ei maistu niin vähemmän on vaihtoehtoja. Kalasta kun sais paljon kaikkea. On muutakin kuin silakat ja graavilohi. Lohi on hyvää monessa eri muodossa!

        En hae mitään erityistä, kokeilin vain tuleeko mitään kivoja vinkkejä vastaan. Kyllä minä aina yhden tarjoilun saan järjestettyä ei se siitä ole kiinni. Ajattelin vain että jos jotain uusia jänniä ja kivoja ajatuksia tulee esiin niin se on vain mukavaa!


    • kindemuna

      Tämä ehdoktus nyt ei ole kovinkaan jouluinen, mutta niitä onkin vaikea keksiä.. Itse ajattelin laittaa tarjolle ruokaisia salaatteja, kuten kana-, feta- tai taonnikalasalaattia tai sitten jotain vähän erikoisempia pähkinä tai hunajamelonisalaattia.

    • Emmi.K

      Itse ajattelin laittaa ehkä suolaisia tuulihattuja tai sitten suolaista piirakkaa.Meinaan tuo piirakka on kyllä mennyt juhlissa kuin juhlissakin.Täytteet voivat olla aivan simppeleitä,kuten jauhelihaa,punasipulia ja pekonia tai vaikka tonnikalaa ja katkarapuja.Ja siihen päällinen;juustoraastetta,bonjour tuorejuustoa,ruokakerma ja 2munaa.Hyvää tulee,nam :) Ja tietysti piirakkapohja kannattaa ostaa valmiina,ellei halua itse leipoa,mutta helpommalla pääsee kun ostaa valmiin pohjan :)

      • Emmi.K

        Ja yksi mikä niin teet bageleita.Ostat valmiita bageleita ja täytteeksi laitat salamia,kurkkupikkelssiä,juustoraastetta ja aurajuustoa tai toinen vaihtoehto; tonnikalaa,juustoraastetta,kurkkupikkelssiä,katkarapuja.Tein näitä yhtiin juhliin ja tuli todella hyviä!Helppoja ja nopeita tehdä :)


    • Jussixxl

      Pienen toimiston peruspikkujoulusetti - toimii joka vuosi- meillä tuskin muilla:

      Meillä on keittiössä työpaikalla uuni - jossa viikolla pannaan pikkuinen kinkku paistumaan - tämä virittää tunnelmaan jo ennen varsinaista lauantaista pikkujoulua, mahtavat tuoksut.

      Pikkujoululauantaina iltapäivällä katamme porukalla pöydän astiat valmiiksi ja tuomme tilaan tarvittavat lisukkeet (kossupullo snapseiksi ja glogiä terästämään, muutama pullo viiniä ruoan kanssa tai oluset, porkkana- ja lanttulaatikot).

      Syömingit ja juomingit aloitamme sitten jo klo 16.00 - koska jatkoille lähdetään heti syötyä iltayhdeksältä - ei mitään väkinäistä ohjelmaa sillä puolisot yms. ovat jatkopaikassa odotamassa - toisinaan jännittämässäkin missä kunnossa ne juhlijat tulee ja loppuilta yhdessä puolisoiden kanssa juhlintaa...

    • suolapalaa

      Teepä suolaisia tortillarullia. Kaupasta ostat paketin (8kpl) tortillalevyjä. Tortillalevylle levität haluamaasi tuorejuustoa esim. kreikkalainen valkosipuli tai pippurinen, päälle salaatin lehti, seuraavaksi jotain leikkelettä esim. pippurinen kalkkunaleike, ohuen ohut naudanpaisti tms. Käärit tiukalle rullalle ja leikkaat pötkön kolmeen osaan. Tosi hyviä ja helppotekoisia. Vaihtoehtoja on monia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10300
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4563
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3104
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1889
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe