Mustakumiallergia

Musta tuntuu

Puhkesi alkuvuodesta. Epikutaani testillä todettu työperäinen ammattitauti kuukausi sitte. Vakuutusyhtiön lausuntoa odotellaa. Nyt on varmaan jobin vaihto. Olin asentajana. Mitenkä teille on käyny. Onko pystyny jatkaa vanhas hommas. Mitä työtä teitte/teette. Tuli taas ongelmii paikan vaihdon jälkee. Joutuiko vaihtaa uudestaa. Joutuiko taistelee vakuutusyhtiön kanssa. Kestikö päätöksen saaminen pitkäänki. Kaikkia kokemuksia luen mielenkiinnolla kun tuota luppoaikaakin riittää sattuneesta syystä. Ja tiedän. Black Jackiä ei saa käyttää. Kuukauden aikana pari kertaa kuullu. Toki huumoriakin tarvitaan mutta asiatekstistä vois olla enempi hyötyy täs tilanteessa. Kertokaa viisaammat kokemuksia asian tiimoilta.

3

1336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paljoakaan auta,

      mutta mulla on sama juttu. Testeissä se ei näkynyt mitenkään ja lääkäri sanoi, ettei mulla ole koko allergiaa, mutta onhan se ollut jo 20 vuotta ja on edelleen. Töihin tämä asia ei ole vaikuttanut.

      Musta kumi ja musta muovi aiheuttavat oireet. Jos öksähtää ko. juttuja käteensä ottamaan, niin sinä päivänä esim. kaikenväriset muovit saavat aikaan saman reaktion.

      Mulla on aina mukana ohuet nahkahanskat tai jotkut muut käsineet. En koske mihinkään mustaan ilman hanskoja. Ongelman muodostavat erilaiset tuotteet, jotka ovat mustia ja niitä on käytettävä kuten tämä näppis esimerkiksi, joka osoittautui "oireettomaksi". Reaktio käsiin tulee niin nopeasti, että erilaisten tavaroiden ongelmallisuus on toisaalta helppo testata. Se on kumma, että kaikki mustat tuotteet eivät aiheuta reaktiota ja toiset tuotteet reagoivat sekunnissa. Kaikki tarpeellinen ja jokapäiväinen on kokeiltava erikseen.

      Toivottavasti vakuutusyhtiö suhtautuu järkevästi. Meillä on tapaturman pohjalta kokemuksia vakuutusyhtiön touhuista ja kyllä meinas kaikki hiukset lähteä tuppoina päästä, kun väännettiin ja väännettiin. Sekä valitettiin saadusta päätöksestä ja se kannatti, koska paperit siirtyivät toiselle käsittelijälle ja hommaan suhtauduttiin vähän suotuisammin. Nyt on taas valitus menossa ja odotellaan.

    • yksityöläinen

      Minulle on tullut melko paha työperäinen polyuretaani (keinokumit jne.) kosketusallergia. Oireet tulivat erityisesti silmien ja suun ympärystän ohuelle iholle. Nykyään pystyn haistamalla erottamaan polyuretaanin, vinyylin ja lateksin toisistaan.

      Oireet pitää täysin poissa kerran viikossa iholle levitettävä Protopic voide!

    • epätoivoinen kassa

      minulle tuli mustakumiallergia ja lisäksi nikkeli [kolikoista] kun työskentelin marketin kassalla ja sit alkoi
      oireilut kädet rikki ihottumasta ja levisi välillä kasvoihin, rasvasin ja pesin hyvin käsiä ja söin kuureja välillä
      kun oli niin pahana , olin myös töistä sairaslomalla vaivojeni takia. ja myöhemmin ihottuma levisi jalkoihin
      polvet ruvella sekä nilkat ,yöllä olin raapinu rikki ihon.kassapöydän hiihna oli mustaakumia ja siitä ohut pöly
      laskeutui jalkoihin aiheuttaen vaivan.kun kerroin vihdoin omistajalle epäillen kassahiihnaa hän totesi et ei siitä tuu allergiaa, en tiedä mistä niin päätteli ,kun ei tutkittu taekemmin kumia.no sit tuli myös silmäoireet
      talonlääkäri määräsi tippoja ja rasvaa, mut kaikki vaivat ovat edelleen ja kyseinen kauppa ei ole enää toiminnassa vuoteen joten jäin työttömäksi Vaivoineni.täytyiskö minun mennä uudelleen allergiakokeisiin kun viimeisistä on jo kauan kun kävin. mielestäni vaiva on työperäinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5564
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2486
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1967
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      56
      1704
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe