Mustakumiallergia

Musta tuntuu

Puhkesi alkuvuodesta. Epikutaani testillä todettu työperäinen ammattitauti kuukausi sitte. Vakuutusyhtiön lausuntoa odotellaa. Nyt on varmaan jobin vaihto. Olin asentajana. Mitenkä teille on käyny. Onko pystyny jatkaa vanhas hommas. Mitä työtä teitte/teette. Tuli taas ongelmii paikan vaihdon jälkee. Joutuiko vaihtaa uudestaa. Joutuiko taistelee vakuutusyhtiön kanssa. Kestikö päätöksen saaminen pitkäänki. Kaikkia kokemuksia luen mielenkiinnolla kun tuota luppoaikaakin riittää sattuneesta syystä. Ja tiedän. Black Jackiä ei saa käyttää. Kuukauden aikana pari kertaa kuullu. Toki huumoriakin tarvitaan mutta asiatekstistä vois olla enempi hyötyy täs tilanteessa. Kertokaa viisaammat kokemuksia asian tiimoilta.

3

1386

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paljoakaan auta,

mutta mulla on sama juttu. Testeissä se ei näkynyt mitenkään ja lääkäri sanoi, ettei mulla ole koko allergiaa, mutta onhan se ollut jo 20 vuotta ja on edelleen. Töihin tämä asia ei ole vaikuttanut.

Musta kumi ja musta muovi aiheuttavat oireet. Jos öksähtää ko. juttuja käteensä ottamaan, niin sinä päivänä esim. kaikenväriset muovit saavat aikaan saman reaktion.

Mulla on aina mukana ohuet nahkahanskat tai jotkut muut käsineet. En koske mihinkään mustaan ilman hanskoja. Ongelman muodostavat erilaiset tuotteet, jotka ovat mustia ja niitä on käytettävä kuten tämä näppis esimerkiksi, joka osoittautui "oireettomaksi". Reaktio käsiin tulee niin nopeasti, että erilaisten tavaroiden ongelmallisuus on toisaalta helppo testata. Se on kumma, että kaikki mustat tuotteet eivät aiheuta reaktiota ja toiset tuotteet reagoivat sekunnissa. Kaikki tarpeellinen ja jokapäiväinen on kokeiltava erikseen.

Toivottavasti vakuutusyhtiö suhtautuu järkevästi. Meillä on tapaturman pohjalta kokemuksia vakuutusyhtiön touhuista ja kyllä meinas kaikki hiukset lähteä tuppoina päästä, kun väännettiin ja väännettiin. Sekä valitettiin saadusta päätöksestä ja se kannatti, koska paperit siirtyivät toiselle käsittelijälle ja hommaan suhtauduttiin vähän suotuisammin. Nyt on taas valitus menossa ja odotellaan.

• yksityöläinen

Minulle on tullut melko paha työperäinen polyuretaani (keinokumit jne.) kosketusallergia. Oireet tulivat erityisesti silmien ja suun ympärystän ohuelle iholle. Nykyään pystyn haistamalla erottamaan polyuretaanin, vinyylin ja lateksin toisistaan.

Oireet pitää täysin poissa kerran viikossa iholle levitettävä Protopic voide!

• epätoivoinen kassa

minulle tuli mustakumiallergia ja lisäksi nikkeli [kolikoista] kun työskentelin marketin kassalla ja sit alkoi
      oireilut kädet rikki ihottumasta ja levisi välillä kasvoihin, rasvasin ja pesin hyvin käsiä ja söin kuureja välillä
      kun oli niin pahana , olin myös töistä sairaslomalla vaivojeni takia. ja myöhemmin ihottuma levisi jalkoihin
      polvet ruvella sekä nilkat ,yöllä olin raapinu rikki ihon.kassapöydän hiihna oli mustaakumia ja siitä ohut pöly
      laskeutui jalkoihin aiheuttaen vaivan.kun kerroin vihdoin omistajalle epäillen kassahiihnaa hän totesi et ei siitä tuu allergiaa, en tiedä mistä niin päätteli ,kun ei tutkittu taekemmin kumia.no sit tuli myös silmäoireet
      talonlääkäri määräsi tippoja ja rasvaa, mut kaikki vaivat ovat edelleen ja kyseinen kauppa ei ole enää toiminnassa vuoteen joten jäin työttömäksi Vaivoineni.täytyiskö minun mennä uudelleen allergiakokeisiin kun viimeisistä on jo kauan kun kävin. mielestäni vaiva on työperäinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on tulevan kevään teema?

Sun kohdallasi
      Ikävä
      136
      5652
    2. Maisa Torppa

Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      4168
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      9
      1745
    4. Nainen, älä tee aloitetta, jos

Jos olet: - ylipainoinen - yksinhuoltaja - tatuoitu - tukassa on varoitusväri - sinulla on muita lävistyksiä kuin korvak
      Ikävä
      154
      1018
    5. Veronika Honkasalo(vas.)venäjän asialla

Honkasalon mukaan mukaan venäläisiä turvapaikanhakijoita kohdellaan lainvastaisesti. "Vasemmistoliiton varapuheenjohtaj
      Maailman menoa
      66
      941
    6. Persut palkitsisi verohelpotuksin röökin polton ja ryyppäämisen lopettamisesta

>> Perussuomalaiset ehdottavatkin, että haittaverojen sijaan terveellisestä elämää viettäville ihmisille voitaisii
      Maailman menoa
      136
      934
    7. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      90
      933
    8. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      84
      843
    9. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      41
      802
    10. Trump laittomien siirtolaisten kauhu.

Trump toimii ihan oikein, kun karkoittaa maassa laittomasti oleskelevat rikolliset siirtolaiset takaisin kotimaihinsa ei
      Maailman menoa
      110
      802
    Aihe