Kuullema olis laitettava holkit akseleihin jotka menee laipasta rumpuun. On liikaa klappia. Saako niitä holkkeja valmiina ja joutuuko laipoissa koneistamaan. Minkälainen se homma on?
Harmaan Fergun
14
2946
Vastaukset
- olazaball
jarruista en tiedä, mutta onko sinulla ollut ongelmia kytkimen kanssa, ei irroita, monesti joutuu olemaan pitemmänkin aikaa pohjasssa, säätövara on lopussa...
- jarru............
ongelmaa kytkimen kanssa.
Oletko joutunut säätämään sytysennakkoa. Kun ei löydy mitään merkkiä hihnapyörästä. Korvakuulolla vain.... - menee
jarru............ kirjoitti:
ongelmaa kytkimen kanssa.
Oletko joutunut säätämään sytysennakkoa. Kun ei löydy mitään merkkiä hihnapyörästä. Korvakuulolla vain....aivan "hakoteille" .
Siitä jarruista :
- itse homma ei ole kovin vaikea , ruuvit voi olla tiukalla .
Homma menee näin :
1 takapyörät pois
2 jarrurumpu kengät irti
Tämän jälkeen irroitat tämän väljän käyttöakselin , se on toisesta päästä kiinni pienessä vipuvarressa ruuveilla , mutta siellä on myös kiilapala -älä hukkaa sitä !
Tämän jälkeen jarrukilven ruuvit , muistaakseni pitäisi vetoakselin pää pitäisi mahtua menemään jarrukilven läpi ?
Sitten vain jarrukilven ja em. käyttöakselin kanssa lähimmälle pajalle/verstalle holkkia suunnittelemaan .
Kytkimestä :
- luultavasti kytkinakselin urissa epäpuhtauksia ( likaista rasvaa /ruostetta tms.)
Paras keino , jos aikaa ja viitseliäisyyttä on ja kone on muutenkin hyväkuntoinen: - katkaisemaan traktori kytkimen kohdalta tutkimaan mahdollisesti itse kytkimen painelevy jouset ja painelaakeri ja käyttövivusto .
Tämä homma tässä traktorissa suhteellisen helppo , mutta kannattaa tehdä kunnolla .
Tuohon sytysennakon säätöön en osaa neuvoa -sori !
Ei ollut koskaan tarvetta . - Nythän saatiin palstalle
menee kirjoitti:
aivan "hakoteille" .
Siitä jarruista :
- itse homma ei ole kovin vaikea , ruuvit voi olla tiukalla .
Homma menee näin :
1 takapyörät pois
2 jarrurumpu kengät irti
Tämän jälkeen irroitat tämän väljän käyttöakselin , se on toisesta päästä kiinni pienessä vipuvarressa ruuveilla , mutta siellä on myös kiilapala -älä hukkaa sitä !
Tämän jälkeen jarrukilven ruuvit , muistaakseni pitäisi vetoakselin pää pitäisi mahtua menemään jarrukilven läpi ?
Sitten vain jarrukilven ja em. käyttöakselin kanssa lähimmälle pajalle/verstalle holkkia suunnittelemaan .
Kytkimestä :
- luultavasti kytkinakselin urissa epäpuhtauksia ( likaista rasvaa /ruostetta tms.)
Paras keino , jos aikaa ja viitseliäisyyttä on ja kone on muutenkin hyväkuntoinen: - katkaisemaan traktori kytkimen kohdalta tutkimaan mahdollisesti itse kytkimen painelevy jouset ja painelaakeri ja käyttövivusto .
Tämä homma tässä traktorissa suhteellisen helppo , mutta kannattaa tehdä kunnolla .
Tuohon sytysennakon säätöön en osaa neuvoa -sori !
Ei ollut koskaan tarvetta .ihan asiantuntija, joten kaikki harmaan fergun omistajat kysymyksiä heittämään.
Kysymys No:3
Nostovarret ei pysy ylhäällä, valuu hiljalleen alas. Kiinnoistaa tietää onko se systeemi hydraulinen vai mekaaninen. Mielessä on ollut vaihtaa perän öljyt kun taitaa olla alkuperäinen aine. Se ei näytä yhtään öljyltä. Harmaata mönjää. Miten on. Pitääkö öljy vaihtaa ja mitä ainetta sinne kuuluu laittaa ja paljonko menee.
Kysymys No:4
Ei koske varsinaista traktoria vaan sen peräkärryä. Kun ostin romiksesta puimakoneen taka-akselin ja pitäis hitsata siihen rautaa väliin jotta sais siihen lisää leveyttä. Siinä akselissa pyörät harittaa kohti taivasta. Pitäisköhän se rauta hitsata "vinoon" jotta pyörät tulee suoraan.
On lähdettävä ruokakauppaan. Pysyhän palstalla. Varmaankin tulee jotain muutakin mieleen. - menee
Nythän saatiin palstalle kirjoitti:
ihan asiantuntija, joten kaikki harmaan fergun omistajat kysymyksiä heittämään.
Kysymys No:3
Nostovarret ei pysy ylhäällä, valuu hiljalleen alas. Kiinnoistaa tietää onko se systeemi hydraulinen vai mekaaninen. Mielessä on ollut vaihtaa perän öljyt kun taitaa olla alkuperäinen aine. Se ei näytä yhtään öljyltä. Harmaata mönjää. Miten on. Pitääkö öljy vaihtaa ja mitä ainetta sinne kuuluu laittaa ja paljonko menee.
Kysymys No:4
Ei koske varsinaista traktoria vaan sen peräkärryä. Kun ostin romiksesta puimakoneen taka-akselin ja pitäis hitsata siihen rautaa väliin jotta sais siihen lisää leveyttä. Siinä akselissa pyörät harittaa kohti taivasta. Pitäisköhän se rauta hitsata "vinoon" jotta pyörät tulee suoraan.
On lähdettävä ruokakauppaan. Pysyhän palstalla. Varmaankin tulee jotain muutakin mieleen.3. - Nostovarsien lasku , koneen sammutuksen jälkeen on tämän merkin ominaisuus vanhemmissa , ei vika ! Kannattaa katsoa mihin pysäköi.
Harmaa öljy taitaa olla vesipitoista ....
Vaihd. 10-30W moottoriöljyä ja pese hydraulikka suodatin .
4. - Kylläpä ostin hankalan akselin projekti-kohteeksi :)
.....tuoppa sixback samalla....niin mietitään asiaa. - jarru.......
menee kirjoitti:
3. - Nostovarsien lasku , koneen sammutuksen jälkeen on tämän merkin ominaisuus vanhemmissa , ei vika ! Kannattaa katsoa mihin pysäköi.
Harmaa öljy taitaa olla vesipitoista ....
Vaihd. 10-30W moottoriöljyä ja pese hydraulikka suodatin .
4. - Kylläpä ostin hankalan akselin projekti-kohteeksi :)
.....tuoppa sixback samalla....niin mietitään asiaa.Kävin kaupassa vaan en ostanut keissiä. En hörpi kaljaa. On se kaameeta myrkkyä. Kohtapuoleen pistäydyn lahden takana ja tuon valkeeta. Se on aitoa ainetta. Siitä kun ottaa neuvoa antavia niin homma kuin homma onnistuu.
Perän hydraulisuodatin ? missä on ?
Kysymys No: 5
Olen kerran avannut jarrun kun näkyi öljyvuoto. Se vuoto tuskin on korjaantunut puhdistuksella. Varmaankin pitäis tiiviste vaihtaa. Kun kerran joudun holkit laittamaan olis hyvä korjata mahdollinen öljyvuoto samalla. Molemmissa pyörissä. Minkälainen homma. Tarvitaanko jotain erikoistyökaluja. Mistä tiivisteitä saa.
Kysymys No: 6
Pyörän mutterien aukaisu. Jos yrittää silmukka-avaimella ja moskalla kuuluu vain naps, ja avain on poikki. Samoin käy hylsyn vääntimelle. Tehoaisko Bilteman mutterinväännin. Siinä satsissa on myös 27mm hylsy. Hintakin taitaa olla halvempi kuin joku ammattikäyttöön tarkoitettu silmukkaavain.
Kysymys No. 7
Hm... täytyypä miettiä. Jotain on vaan ei nyt tule mieleen...... - ..menee *hik*
jarru....... kirjoitti:
Kävin kaupassa vaan en ostanut keissiä. En hörpi kaljaa. On se kaameeta myrkkyä. Kohtapuoleen pistäydyn lahden takana ja tuon valkeeta. Se on aitoa ainetta. Siitä kun ottaa neuvoa antavia niin homma kuin homma onnistuu.
Perän hydraulisuodatin ? missä on ?
Kysymys No: 5
Olen kerran avannut jarrun kun näkyi öljyvuoto. Se vuoto tuskin on korjaantunut puhdistuksella. Varmaankin pitäis tiiviste vaihtaa. Kun kerran joudun holkit laittamaan olis hyvä korjata mahdollinen öljyvuoto samalla. Molemmissa pyörissä. Minkälainen homma. Tarvitaanko jotain erikoistyökaluja. Mistä tiivisteitä saa.
Kysymys No: 6
Pyörän mutterien aukaisu. Jos yrittää silmukka-avaimella ja moskalla kuuluu vain naps, ja avain on poikki. Samoin käy hylsyn vääntimelle. Tehoaisko Bilteman mutterinväännin. Siinä satsissa on myös 27mm hylsy. Hintakin taitaa olla halvempi kuin joku ammattikäyttöön tarkoitettu silmukkaavain.
Kysymys No. 7
Hm... täytyypä miettiä. Jotain on vaan ei nyt tule mieleen......Plörinäksi .......
Niin se hydraulikka suodatin on nostolaite pumpun alla - näkyy vaihdelaatikon/perän alla kolmion muotoinen kansi , joka kolmella pultilla kiinni .
sssothetaapa pienhet kluuurp aaaa...hik samperi me ni näpäinmistöhle ¤%¤&(=u - jarru....
..menee *hik* kirjoitti:
Plörinäksi .......
Niin se hydraulikka suodatin on nostolaite pumpun alla - näkyy vaihdelaatikon/perän alla kolmion muotoinen kansi , joka kolmella pultilla kiinni .
sssothetaapa pienhet kluuurp aaaa...hik samperi me ni näpäinmistöhle ¤%¤&(=uTänään on lokakuun neljästoista päivä ja vuosi 2006. Kello näyttää 15.18.
- monta
jarru.... kirjoitti:
Tänään on lokakuun neljästoista päivä ja vuosi 2006. Kello näyttää 15.18.
päivää kesään ?
- jarru....
monta kirjoitti:
päivää kesään ?
Heitähän diapamia naamaan, Jeesaa vapinaan. Osuu sormi näppäimille.
- Katsos
Fergun omistaminen on merkki erittäin itsetuhoisesta ihmisestä. Itsemurhan teko jarruttomalla traktorilla on helpompaa.
Fergunismi on samaa lajia kuin saabismi, tarkennettuna turbosaabismi. Eli mielisairaus.
Jos jollain henkilöllä on saab ja ferguson pihassa, niin toivo on menetetty.
Fergusonilla ajo aiheuttaa myös karvojen kasvua kämmeniin ja näkö saattaa heikentyä pidemmän käytön seurauksena- Jarru....
Kierän saabit kaukaa.
- onkin
jo pihas joten toivo on heitetty..
- MF-Huoltomies
Kokeileppas,jos olet ensin säätänyt jarrun,vaihtaa
jarrukitkapinnat,saa niittikiinnitteisiä vaihtopintoja tarvikkeena ja varmista ettei peräöljyä vuoda jarruihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324591Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152558Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252405Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su532288- 321787
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321611Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731486- 661294
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?491248- 821241