Ala-asteen

opettajasta!

Lapseni kertoi tänään kuinka opettaja oli uhannut jättää koko luokan jälki-istuntoon vaikka viiteen saakka jos haluaa. Syy: muutama oppilas toistuvasti jättänyt kotitehtävät tekemättä. Tunnilla ei sitten saanut puhua enää yhtään mitään eikä opettaja opettanut lainkaan. Oli ns. v*ttumainen.
Voiko opettaja todellakin rankaista koko luokkaa jos joku oppilas jättää läksyjään tekemättä?
Tämä opettaja muutenkin käyttäytyy hieman sopimattomasti ja kuulemma korottaa ääntään ja käyttäytyy hieman pelottavasti, lapseni mukaan.
Olisiko aihetta ottaa yhteyttä koululle tai tähän opettajaan ja kertoa näistä asioista ihan suoraan?
Täytynee laittaa pojalle eväät tästä lähtien jos koulupäivä venyykin jo viiteen. Pitkä päivä 10 vuotiaalle!

27

2635

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilkeä OPE !

jos töistä aikuinen on poissa juopottelun tai muun selittämättömän syyn takia ja saa potkut niin työkavereiden ei tarvi siitä kärsiä. Ehkä jossain hetkellisesti työmäärä lisääntyy, mutta uusi etsitään tilalle. Kaikkille potkut peraatteella ei tulisi mitään enää siitä työpaikasta.
      Mutta se teidän koulun ope on tosiaan ääliö jos tuollaisia uhkailee, tulee mieleen vanhanaikainen kärttyisä ope "vanhapiika" joita näkee elokuvissa, ei taineet he vanhanaikaiset opetkaan kaikkia jälki istuntoon laittaa jos eräät käyttäytyi sopimattomasti tai jätti läksyt tekemättä. On lapseni koulussa myös yks pelottava "hullu" ope. Miksi hakeutuvat open ammattiin kun eivät jaksa sietää koululaisia. Valita koulutoimistoon, sehän on kaikkien lasten pelottelua! Vai onko se joku muu taho jolle teet valituksen.

• ajattelin että

nyt on hyvä kun miesopettaja pitää kuria. Lapset ei uskalla riehua ym.
        Rajansa kaikella kuitenkin, henkinen väkivalta voi olla pahempaa. Jos käsiksi käy niin se on jo toinen juttu!

• on..

niinhän se menee, ei nulikat muuten opi!

• perustuu

vain lapsen erinäisiin kertomuksiin opettajasta, eikä aloituksentekijä
      ota yhteyttä kouluun?

Opettajat odottavat yhteistyötä kotien kanssa ja
      yksi vaan valittaa täällä netissä?
      Soita kouluun ja selvitä opettajan (reksin ja kuraattorin) kanssa
      totuuspohjat tapahtumista.

• että valitin!

Pitää pysyä vitsilinjalla jatkossa!

Opettajat voisivat itse miettiä että mitä puuhaavat luokassa. Nimittäin lapset osaavat kertoa asioista kotona. Annankin jatkossa kännykän pojalle mukaan kouluun jos se päivä venyy muiden oppilaiden aiheuttamien unohdusten vuoksi turhan pitkäksi. Tosin taisi olla tuokin perätön uhkaus koska äijällä on varmaan kova kiire päästä hermojaan rauhoittelemaan kotia!!

• olet kuullut
        että valitin! kirjoitti:

Pitää pysyä vitsilinjalla jatkossa!

Opettajat voisivat itse miettiä että mitä puuhaavat luokassa. Nimittäin lapset osaavat kertoa asioista kotona. Annankin jatkossa kännykän pojalle mukaan kouluun jos se päivä venyy muiden oppilaiden aiheuttamien unohdusten vuoksi turhan pitkäksi. Tosin taisi olla tuokin perätön uhkaus koska äijällä on varmaan kova kiire päästä hermojaan rauhoittelemaan kotia!!

Olet kuullut vain toisen osapuolen eli soita opettajalle ihan suoraan ja kysyt asiaa eli ei mitään rehtoreita.
        Lapsen kertoma voi joskus olla väritetty..
        Meillä ainakin tiukka opettaja ja minä olen tyytyväinen, että kannustaa lapset tekemään tehtävänsä.
        Se mitä lapset oppii jo koulussa vaikuttaa loppuelään todella paljon.
        Esim jos oppii jättämään tehtävät tekemättä ala-asteella, niin viimeistään lukiossa huomaa ettei sillä pärjääkään kun ei ole pohjat kunnossa.

Minun mielestäni tuolla ala-asteella luodaan pohja, että onko lapsi isona matalapalkkainen vaiko se hyvin menestyvä oma-aloitteinen..

Vanhempien onkin todella hyvä olla kiinnostunut kouluasioista ja puuttua niihin, mutta ei ehkä sillä lailla kuin aloittaja aikoi eli laittaa kännykkä taskuun;)

• selvittää mitkä

ne kellonajat on millon koulun pitää loppua? vai onko niit olemassakaan!!

• sulla

taitaa olla alkoholi ongelma

• Ei ole

edes mielenterveysongelmia niin kuin sinulla!

• ien

opettaja kiinni ja kidutetaan sitä nokkosenlehvillä,niin eiköhän opi!

• Tai laitetaan se köysiin koivuun kiinni ja pakotetaan kuuntelemaan koko Viktor Klimenkon tuotanto läpi niin johan oppii.

• ...

koulusta on kyse? Kiinnostaisi vain tietää, koska minunkin lapseni on kertonut hänen korottavan ääntään vähän liikaa ym.

• tästä...

kirjoittelusta täällä?

Aika outoa on, ettei oteta kouluun yhteyttä ja
        jutella asioita selväksi?

Tuollasesta juoruamisesta ja kuulopuheista ei
        hyvä seuraa. Se on nähty ennenkin.

• lapseltasi tarkemmin

mitä koulussa tapahtuu?? itse pyydän aina kertomaan tapahtuiko koulussa jotain erilaista, oliko riitoja ja miten opettaja käyttäytyi! useinhan lapset eivät kerro mitään koulupäivän tapahtumista.
        joku pienikin asia voi olla jollekin lapselle suuri asia.
        koulun vaihtokaan ei olisi suljettu vaihtoehto, mutta aivan viimeinen ratkaisu. eipä näitä koulujakaan kovin monia ole!

• Kummin kaima

Miten voit kysellä koulua ja sitten kerrot lapsesi kertoneen "hänen" korottavan ääntään?????????????????

Siis kenen korottavan äänensä jos edes koulun sijainti ei ole selvillä, hei haloo!

Anteeksi kun puutuin ketjuun. Kummallista.

• paska koulu

ei epäilystäkään!!

• itä vai länsi puolella

kaupunkia?
      Ainakin täällä lännessä on erään opettajan otteet aika villejä.

• läksynne!

No voi herranjestas sentään. Onpa "ilkeää" Patistakaa vanhemmat lapsianne, että TEKEVÄT he kotiläksynne! Ei tarvitse jäädä jälki-istuntoon.

• niin siellä

rankaistaan niitäkin jotka tekevät ne hemmetin läksynsä!
        yhden kerran jos MINUN lapseni jää jälki-istuntoon toisen oppilaan takia ni se on oksat poikki sen jälkeen!
        ja jos MINUN lapsellani ei ole tehtävät tehtynä niin ei siitä pidä muitten lapsia rankaista!
        JÄRKI KÄYTTÖÖN!!

• YHTEYTTÄ
        niin siellä kirjoitti:

rankaistaan niitäkin jotka tekevät ne hemmetin läksynsä!
        yhden kerran jos MINUN lapseni jää jälki-istuntoon toisen oppilaan takia ni se on oksat poikki sen jälkeen!
        ja jos MINUN lapsellani ei ole tehtävät tehtynä niin ei siitä pidä muitten lapsia rankaista!
        JÄRKI KÄYTTÖÖN!!

KOULUUN ÄLÄKÄ JAUHA PASKAA TÄÄLLÄ!

NÄKÖJÄÄN VALEHTELET ITSE TAI PENTUSI VALEHTELEE,
        KUN EI ASIAAN TULE SELVYYTTÄ?

Kas noin, menikö huutamalla perille?

Tuskin.

Opettajillakin (yllätys yllätys) on lain mukaan oikeus tehdä
        rikosilmoitus mustamaalaamisesta. Että siltä pohjalta homma etenee.

• ja sitten
        YHTEYTTÄ kirjoitti:

KOULUUN ÄLÄKÄ JAUHA PASKAA TÄÄLLÄ!

NÄKÖJÄÄN VALEHTELET ITSE TAI PENTUSI VALEHTELEE,
        KUN EI ASIAAN TULE SELVYYTTÄ?

Kas noin, menikö huutamalla perille?

Tuskin.

Opettajillakin (yllätys yllätys) on lain mukaan oikeus tehdä
        rikosilmoitus mustamaalaamisesta. Että siltä pohjalta homma etenee.

hutkitaan! taidat olla itse opettaja kun käy noin hermon päälle!
        tottahan se kismittää kun oppilaat kertovatkin kotona näitä asioita!
        opettajaksi ei kaikki todellakaan sovi, miten lie läpäisevätkin kaikki testit. huijaamalla tietenkin!
        vielä tuosta mustaamaalaamisesta kiinnostaisi kysyä että ketäköhän on maalattu mustaksi?

• Hupsiskeikkaa
        ja sitten kirjoitti:

hutkitaan! taidat olla itse opettaja kun käy noin hermon päälle!
        tottahan se kismittää kun oppilaat kertovatkin kotona näitä asioita!
        opettajaksi ei kaikki todellakaan sovi, miten lie läpäisevätkin kaikki testit. huijaamalla tietenkin!
        vielä tuosta mustaamaalaamisesta kiinnostaisi kysyä että ketäköhän on maalattu mustaksi?

Ihmetyttää kyllä täällä valittelu, jos ei ole kanttia ottaa selvää koulusta suoraan, miten juttu menikään. Aikuiset ihmiset: mihin se peräänkuulutettu kodin ja koulun välinen yhteistyö on heivattu? Kyllä lapset osaa suurentelemisen taidon!

Jos kotona moititaan opettajaa (syyttä/syystä), ei lapsikullat voi sanoa että aprillia, suutuin vaan opelle. Fiksuja tenavat ovat, ne pikku padat korvineen, ei kai käy vastaan väittäminen.
        :) :)

• jallajallajalla

se on sitä kollektiivistä rangaistusta, yks mokaa kaikki kärsii, ehkäpä siitä sit syntyy muun kärsivän yhteisön painostuksesta ja muilutuksesta semmonen pieni muutos tapoihin ettei enää tarvi rangaistuksista kärsiä, tuttua touhua ainakin armeijassa, se on hyvä jos ala-asteella jo opetetaan tavoille kunnolla

• kyllä

..kun ope ei saa ees ääntään korottaa enää. lapset ja teinithän hyppii silmille jos koittaa olla vaan sellane ihana, myötäilevä ope. valitettavast joskus on tehtävä noin, ehkä sit joskus oppivat käyttäytymään...nykyään on ihan perseestä kyl kun opettajia ei pidetä enää minään, eikä opet sais ees kurittaa sanallisesti. btw en oo itekkä kun parikymppinen mut kyllä ärsyttää.

• ei se kiva ole kun

lapsi rupee vihaamaan opettajaansa ja ei enää halua edes lähteä kouluun! jotain rajaa. itse muistaa kyllä kun oli epämiellyttäviä uskovaisia opettajia ni ei kiinnostanu pätkääkään opiskella. sitten kun oli lupsakan mukava opettaja ni oli kyl mukavaa ja numerotkin oli parempia!
        tiedä sitten miten ne opet osais ottaa semmoisen sopivan tasaisen linjan että oisvat vähän molempia!!

• perkules.

jukulauta

• johtajajoppari

Kyseiselle opelle kunniamerkki ja lisää palkkaa. paskahousukakarat kuriin, on jämpti jumaliste

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      193
      1392
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      903
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      862
    4. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      52
      781
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      758
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      253
      657
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      321
      616
    8. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      605
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      599
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      584
    Aihe