Olipa hauska lukea Kellokas-lehdestä Riihimäen opetustoimenjohtajan mielipiteitä Riihimäen kouluista. Tämän opetustoimenjohtajan mielestä kaikki on enemmän kuin kunnossa.
Mutta mutta. Meillähän on edelleen virassa opettaja, joka veti oppilasta turpiin vuosi sitten. Tätä pahoinpideltyä oppilasta jututin ja hän totesi, että ei tuolle lyövälle opettajalle ollut mitään tapahtunut. Ja näyttääpä hän olevan edelleen töissä eräässä koulussa. Onneksi oma lapseni ei siinä koulussa ole.
Tyttärelläni on opettajina hyviä mutta myös huonoja opettajia. Käsitykseni on että osalla opettajista ei ole pätevyyttä lainkaan, osa sentään opiskelee alaansa.
Jos olisin Riihimäen opetustoimenjohtaja en leuhkisi alaisteni ammattitaidolla, kun tilanne on kuitenkin mikä on.
Riihimäen koulut
49
3916
Vastaukset
- Huolestunut äiti
Onko joku opettaja lyönyt oppilastaan?
- 5-kymppinen
Ovatko viranomaiset tutkineet tämän turpiin vedon?
Kaikilla oppilailla on hyviä ja huonoja opettajia. Jonkun mielestä on opettajan vika, jos ei menesty hänen opettamassaan oppiaineessa. Toisen mielestä sama opettaja on paras ope, mitä koskaan on ollut.- Hutkitaan ei tutkita
Jos on virassa ei ole tutkittu. Eiköhän ole mennyt asia tutulla tyylillä hyshys.
kuulin kyllä itsekin ravintolassa ollessani että oli opettaja hutaissut poikaa turpiin välitunnilla. eiköhän tämä nyt ole kaikkien tiedossa kun välitunti oli ja silminnäkijöitäkin oli paljon. yleensä näistä tulee rikosjuttu mutta tästä ei tullut - 5-kymppinen
Hutkitaan ei tutkita kirjoitti:
Jos on virassa ei ole tutkittu. Eiköhän ole mennyt asia tutulla tyylillä hyshys.
kuulin kyllä itsekin ravintolassa ollessani että oli opettaja hutaissut poikaa turpiin välitunnilla. eiköhän tämä nyt ole kaikkien tiedossa kun välitunti oli ja silminnäkijöitäkin oli paljon. yleensä näistä tulee rikosjuttu mutta tästä ei tullutEikö lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa kukaan ole tutkinut? Olisko joku voinut estää tutkinnan?
- se menee..
..Tiedän ettei nimiä saa mainita, mutta muistaako joku Kari Jyrkisen? Niin silloin ei kai ollut viranomaisia.;)
- zdfhh
Ala vai yläkoulu?
Mitä on tapahtunut?
Ei poliisit asiaa maton alle lakaise,onkohan kukaan ollut sinne yhteydessä?Ja jos ei,niin turha sitten valittaa..
Tietenkään opettaja ei saa lapseen käydä käsiksi,mutta omani kun jokus on raivareita saanut,niin kyllä siinä aikuinenkin on ihmeissään..
Tuskin kuitenkaan kyse ollut tilanteesta,et opettaja on vaan mennyt ja lyönyt..- Tiedän jutun
yläkoulussa tapahtui
välitunti valvoja suuttui koulukiusaajalle ja veti sitä kiusaajaa turpaan.
ei siitä tehty poliisi asiaa ollenkaan.
monta ylä-asteelaista oli paikalla näkemässä sen jutun. mutta se lyöty tai hänen vanhempansa eivät sitten halunneet nostaa asiasta mitään haloota.
kova on opettajien oikeus turva. - dadgh
Tiedän jutun kirjoitti:
yläkoulussa tapahtui
välitunti valvoja suuttui koulukiusaajalle ja veti sitä kiusaajaa turpaan.
ei siitä tehty poliisi asiaa ollenkaan.
monta ylä-asteelaista oli paikalla näkemässä sen jutun. mutta se lyöty tai hänen vanhempansa eivät sitten halunneet nostaa asiasta mitään haloota.
kova on opettajien oikeus turva.Miksi vanhemmat eivät vieneet asiaa eteenpäin?
Itseasiassa painin saman kaltaisen tapauksen (siis kiusaajan) kanssa tällä hetkellä (kuvainnollisesti siis)
Yläkoulussa oleva poika hakkaa,huitoo,potkii,huutaa ja haukkuu jatkuvasti omaani ja muita oppilaita.
On kuulemma jo kertaalleen saanut neniinsä tämän syksyn aikana,mut ei tahti ole muuttunut ollenkaan.
Sama tapaus teki tätä jo alakoulussa,mut siltikän ei asiaan ole saatu mitään muutosta.
Opettajat ja rehtori ovat tietoisia asiasta,mut jos ko lapsen vanhemmat eivät tee asian eteen mitään,niin minkäs teet..= /
Säälittää muiden lapsien puolesta,onko oikein,et heitä päivittäin saa joku terrorisoida?Minusta ei.
En silti hyväksy opettajien oppilaisiin kohdistuvaa väkivaltaa,mut ymmärrän kyllä et joskus se raja tulee vastaan,ei ihan kaikkea voi opettajakaan kestää..
Itsekkin tekis mieli mennä nostamaan ko lapsi seinälle,josko sitten päivittäinen kiusaaminen loppuisi.. - äippä x4
dadgh kirjoitti:
Miksi vanhemmat eivät vieneet asiaa eteenpäin?
Itseasiassa painin saman kaltaisen tapauksen (siis kiusaajan) kanssa tällä hetkellä (kuvainnollisesti siis)
Yläkoulussa oleva poika hakkaa,huitoo,potkii,huutaa ja haukkuu jatkuvasti omaani ja muita oppilaita.
On kuulemma jo kertaalleen saanut neniinsä tämän syksyn aikana,mut ei tahti ole muuttunut ollenkaan.
Sama tapaus teki tätä jo alakoulussa,mut siltikän ei asiaan ole saatu mitään muutosta.
Opettajat ja rehtori ovat tietoisia asiasta,mut jos ko lapsen vanhemmat eivät tee asian eteen mitään,niin minkäs teet..= /
Säälittää muiden lapsien puolesta,onko oikein,et heitä päivittäin saa joku terrorisoida?Minusta ei.
En silti hyväksy opettajien oppilaisiin kohdistuvaa väkivaltaa,mut ymmärrän kyllä et joskus se raja tulee vastaan,ei ihan kaikkea voi opettajakaan kestää..
Itsekkin tekis mieli mennä nostamaan ko lapsi seinälle,josko sitten päivittäinen kiusaaminen loppuisi..kuulin työpaikalla että täällä puidaan tätä turpaan lyömistä.
oma lapsi (ei mikään puhdas pulmunen) näki tuon tapauksen. ajattelen vaan että miten ne silminnäkijät suhtautui tuohon kun opettaja löi oppilasta.
se lyöty ei varmaan siitä kärsinyt mutta ne silminnäkijät sitä jäi miettimään.
ymmärtää sen että tulee tiltti jos joku kiusaa koko ajan mutta opettaja on kuitenkin opettaja. jos oma lapsi saisi turpiinsa opettajalta niin en jättäisi juttua siihen. vaikka oppilas on kiusaaja opettaja ei saisi turvautua nyrkkiin.
johan tämä on rikos. muualla olisi opettaja jo saanut potkut vähemmästäkin. - 5-kymppinen
äippä x4 kirjoitti:
kuulin työpaikalla että täällä puidaan tätä turpaan lyömistä.
oma lapsi (ei mikään puhdas pulmunen) näki tuon tapauksen. ajattelen vaan että miten ne silminnäkijät suhtautui tuohon kun opettaja löi oppilasta.
ymmärtää sen että tulee tiltti jos joku kiusaa koko ajan mutta opettaja on kuitenkin opettaja. jos oma lapsi saisi turpiinsa opettajalta niin en jättäisi juttua siihen. vaikka oppilas on kiusaaja opettaja ei saisi turvautua nyrkkiin.
johan tämä on rikos. muualla olisi opettaja jo saanut potkut vähemmästäkin.vai tutkiiko poliisi ilman muuta tietoonsa tulleet lasten pahoinpitelyt, vaikka uhri ei rikosilmoitusta tekisikään?
- kyllä
äippä x4 kirjoitti:
johan tämä on rikos. muualla olisi opettaja jo saanut potkut vähemmästäkin.On se vähän huonoa esimerkkiä nuorille, jos opettaja selvittää hankalat asiat lyömällä. Voi olla, että joku niistä nuorista toimii samoin tulevaisuudessa. Onhan se varmaan hermoja raastavaa olla näiden vapaan kasvatusten tulosten kanssa päivittäin, mutta lyöminen ei ole missään olosuhteissa sallittua.
- koulussa
äippä x4 kirjoitti:
johan tämä on rikos. muualla olisi opettaja jo saanut potkut vähemmästäkin.kyseinen turpiinveto tapahtui???
- saat kuria
kyllä kirjoitti:
On se vähän huonoa esimerkkiä nuorille, jos opettaja selvittää hankalat asiat lyömällä. Voi olla, että joku niistä nuorista toimii samoin tulevaisuudessa. Onhan se varmaan hermoja raastavaa olla näiden vapaan kasvatusten tulosten kanssa päivittäin, mutta lyöminen ei ole missään olosuhteissa sallittua.
jos sinulla ei ole auktoriteettia. Jotkin lapset eivät vain osaa käyttäytyä. Se voi johtua monesta asiasta. Opettajilla ei nykyään ole minkäänlaisia oikeuksia. Haluaisin tosiaan tietää, miten selviäisit kuukaudesta vaikka kasiluokkalaisten opettajana. Jos sinulla on jokin uusi mullistava tekniikka hiljentää metelöitsijät tai lopettaa kiusaaminen, kerro siitä OK.
- tapahtui
koulussa kirjoitti:
kyseinen turpiinveto tapahtui???
nimiä turha mainita kai
- Kouluavustaja
tapahtui kirjoitti:
nimiä turha mainita kai
Turpaanveto asia haudattiin koska esimiehet päättivät tehdä niin. kyllä opetus lautakunta asiasta tietää myös
- 5-kymppinen
Kouluavustaja kirjoitti:
Turpaanveto asia haudattiin koska esimiehet päättivät tehdä niin. kyllä opetus lautakunta asiasta tietää myös
Jos kerran olet nähnyt tuollaisen tapauksen, niin miksi et ilmoittanut siitä viranomaisille? Ei kouluviranomaiset pysty asiaa hautaamaan, jos pahoinpitelystä olisi tehty ilmoitus vaikkapa lastensuojeluviranomaisille.
Eikö lainkuuliaisen kansalaisen kuuluisi tässäkin asiassa noudattaa annettuja lakeja ja muita määräyksiä?
Ei kukaan esimies eikä mikään organisaatio pysty hautaamaan tuollaista väitettyä pahoinpitelyä. - asiasta
Kouluavustaja kirjoitti:
koko kylä, mutta vaikenee?
Mitä siellä koulussa on todella tapahtunut ja mikä koulu on mahdollisesti ollut kyseessä? Joku aiempi kirjoittaja kirjoitti koulukiusaajasta, mutta kukaan koko tapahtumaketju olisi mielenkiintoista tietää.
Onko todella myös niin, että asiasta on vuosi aikaa ja nyt vasta siitä puhutaan??? - luuriin ja soittaa
5-kymppinen kirjoitti:
Jos kerran olet nähnyt tuollaisen tapauksen, niin miksi et ilmoittanut siitä viranomaisille? Ei kouluviranomaiset pysty asiaa hautaamaan, jos pahoinpitelystä olisi tehty ilmoitus vaikkapa lastensuojeluviranomaisille.
Eikö lainkuuliaisen kansalaisen kuuluisi tässäkin asiassa noudattaa annettuja lakeja ja muita määräyksiä?
Ei kukaan esimies eikä mikään organisaatio pysty hautaamaan tuollaista väitettyä pahoinpitelyä.lautakunnan pj:lle.
tarina on tosi. ja se lakaistiin maton alle - 5-kymppinen
luuriin ja soittaa kirjoitti:
lautakunnan pj:lle.
tarina on tosi. ja se lakaistiin maton alleKirjoittelet tänne kymmenillä eri nimimerkeillä, ja esität väitteitä. Voisit käyttää oikeaa nimeäsi, jos kerran olet niin varma asiastasi. Tai edes yhtä nimimerkkiä.
Lautakuntien puheenjohtajat ja jäsenet eivät saa keskustella eivätkä antaa tietoja käsiteltävinä olleista tai käsiteltäviksi tulevista asioista. - Mies vasemmalta
asiasta kirjoitti:
Mitä siellä koulussa on todella tapahtunut ja mikä koulu on mahdollisesti ollut kyseessä? Joku aiempi kirjoittaja kirjoitti koulukiusaajasta, mutta kukaan koko tapahtumaketju olisi mielenkiintoista tietää.
Onko todella myös niin, että asiasta on vuosi aikaa ja nyt vasta siitä puhutaan???Jos opettaja käy käsiksi köyhän/työttömän lapseen, asia lakaistaan maton alle.
Jos opettaja käy käsiksi rikkaan/silmäätekevän lapseen, opettaja lähtee virasta kuin leppäkeihäs.
Nyt turpaanvedetty oli huonoista oloista oleva erityisoppilas. Eikös ole aivan loogista kurittaa tällaista nyrkillä? - kun kysymys on
5-kymppinen kirjoitti:
Kirjoittelet tänne kymmenillä eri nimimerkeillä, ja esität väitteitä. Voisit käyttää oikeaa nimeäsi, jos kerran olet niin varma asiastasi. Tai edes yhtä nimimerkkiä.
Lautakuntien puheenjohtajat ja jäsenet eivät saa keskustella eivätkä antaa tietoja käsiteltävinä olleista tai käsiteltäviksi tulevista asioista.kouluasiasta. Se, mikä minä olen, ei liity tähän hakkaamistapaukseen. Minulla ei ole mitään velvollisuutta käyttää täällä tiettyä nimeä tai nimimerkkiä.
Sen sijaan opettajilla on velvollisuus kasvattaa lapsia ilman väkivaltaa.
Ja opetusalan esimiehillä on velvollisuus panna väkivaltainen opettaja pois virasta.
Tätä keskustelua ei kannata kääntää keskustelijoihin vaan niihin, joita tämä keskustelu todellisuudessa koskee. - adha
Mies vasemmalta kirjoitti:
Jos opettaja käy käsiksi köyhän/työttömän lapseen, asia lakaistaan maton alle.
Jos opettaja käy käsiksi rikkaan/silmäätekevän lapseen, opettaja lähtee virasta kuin leppäkeihäs.
Nyt turpaanvedetty oli huonoista oloista oleva erityisoppilas. Eikös ole aivan loogista kurittaa tällaista nyrkillä?Olet noinkin varma asiasta,niin soitappa jonnekkin korkeammalle taholle..
Tai joku muu kuka tietää faktat ym tapauksesta.
Kyllä kaupunginjohtajallakin "esimiehensä" on..
Miksi asiasta ei ole heti nostettu haloota?
Näin minä ainakin olisin tehnyt jos oma lapseni olisi uhrina ollut..Tai tutun lapsi..
Itsekkin olette syyllistyneet salailuun,koska ette ole tiedoistanne huolimatta puuttuneet asioihin..Mut sehän ei ole teidän tehtävänne,puolustaa lapsia siis..eihän? - Mies vasemmalta
adha kirjoitti:
Olet noinkin varma asiasta,niin soitappa jonnekkin korkeammalle taholle..
Tai joku muu kuka tietää faktat ym tapauksesta.
Kyllä kaupunginjohtajallakin "esimiehensä" on..
Miksi asiasta ei ole heti nostettu haloota?
Näin minä ainakin olisin tehnyt jos oma lapseni olisi uhrina ollut..Tai tutun lapsi..
Itsekkin olette syyllistyneet salailuun,koska ette ole tiedoistanne huolimatta puuttuneet asioihin..Mut sehän ei ole teidän tehtävänne,puolustaa lapsia siis..eihän?Olen kyllä soittanut asiasta puolelle jos toisellekin. Mutta olen poliittisesti epäkorrekti ihminen, joten minun sanomiseni opetustoimessa (tai kaupungintalossa yleensäkään) eivät aiheuta mitään liikettä.
Minulle kerrottiin vajaa vuosi sitten, että pahoinpitelyasia on hoidossa. Mutta ihmettelen edelleen, että ao. opettaja näkyy olevan vieläkin samassa koulussa töissä. Olen kuullut, että muissa kunnissa pahoinpitelevä opettaja irtisanotaan välittömästi.
Olin koko jutun unohtanut jo. Luettuani opetustoimenjohtajan imartelevat sanat koulujen ammattitaitoisesta henkilökunnasta pistäydyin uteliaisuuttani tuon pahoinpitelykoulun sivuilla. Huomasin, että mitään kovin kummallista rangaistusta turpaanvetänyt opettaja ei ollut saanut, koska oli edelleen töissä koulussa.
Kaipa meidän opetustoimenjohtajallamme on tähänkin jokin erittäin väkevä selitys. Hänenä en kuitenkaan enää lehtien palstoilla esittelisi riihimäkeläisen opetustoimen ammattitaitoista henkilöstöä. Varsinkin, kun jokainen tietää Riihimäen opettajien pätevyysprosentin.
Opetustoimenjohtaja tietää itsekin varsin hyvin, ettei kouluihin edes yritetä aina löytää päteviä opettajia. Muun muassa tänä syksynä perustettuun maahanmuuttajaluokkaan ei opettajaa edes etsitty.
Kaipa köyhät ja surkeat maahanmuuttajalapset eivät koulutettua opettajaa tarvitse, vaikka Hämeenlinnasta näitä koulutettuja opettajia valmistuu jatkuvalla syötöllä.
Kaupungissamme eritaustaiset lapset saavat kouluissa erilaisen kohtelun. - adha
Olen kyllä soittanut asiasta puolelle jos toisellekin. Mutta olen poliittisesti epäkorrekti ihminen, joten minun sanomiseni opetustoimessa (tai kaupungintalossa yleensäkään) eivät aiheuta mitään liikettä.
Minulle kerrottiin vajaa vuosi sitten, että pahoinpitelyasia on hoidossa. Mutta ihmettelen edelleen, että ao. opettaja näkyy olevan vieläkin samassa koulussa töissä. Olen kuullut, että muissa kunnissa pahoinpitelevä opettaja irtisanotaan välittömästi.
Olin koko jutun unohtanut jo. Luettuani opetustoimenjohtajan imartelevat sanat koulujen ammattitaitoisesta henkilökunnasta pistäydyin uteliaisuuttani tuon pahoinpitelykoulun sivuilla. Huomasin, että mitään kovin kummallista rangaistusta turpaanvetänyt opettaja ei ollut saanut, koska oli edelleen töissä koulussa.
Kaipa meidän opetustoimenjohtajallamme on tähänkin jokin erittäin väkevä selitys. Hänenä en kuitenkaan enää lehtien palstoilla esittelisi riihimäkeläisen opetustoimen ammattitaitoista henkilöstöä. Varsinkin, kun jokainen tietää Riihimäen opettajien pätevyysprosentin.
Opetustoimenjohtaja tietää itsekin varsin hyvin, ettei kouluihin edes yritetä aina löytää päteviä opettajia. Muun muassa tänä syksynä perustettuun maahanmuuttajaluokkaan ei opettajaa edes etsitty.
Kaipa köyhät ja surkeat maahanmuuttajalapset eivät koulutettua opettajaa tarvitse, vaikka Hämeenlinnasta näitä koulutettuja opettajia valmistuu jatkuvalla syötöllä.
Kaupungissamme eritaustaiset lapset saavat kouluissa erilaisen kohtelun.Poliisille?
Sosiaalivirastoon?
Lastensuojeluviranomaisille?
Iltasanomiin?
Seiskaan? - 5-kymppinen
kun kysymys on kirjoitti:
kouluasiasta. Se, mikä minä olen, ei liity tähän hakkaamistapaukseen. Minulla ei ole mitään velvollisuutta käyttää täällä tiettyä nimeä tai nimimerkkiä.
Sen sijaan opettajilla on velvollisuus kasvattaa lapsia ilman väkivaltaa.
Ja opetusalan esimiehillä on velvollisuus panna väkivaltainen opettaja pois virasta.
Tätä keskustelua ei kannata kääntää keskustelijoihin vaan niihin, joita tämä keskustelu todellisuudessa koskee.Miksi kannattaa tänne kirjoitella juoruja? Eikö olisi järkevämpää viedä asia viranomaisten hoitoon, eikä ammuskella pusikoista epämääräisiä syytöksiä.
Jos paikalliset viranomaiset eivät hoida tehtäviään, voi ilmiannon tehdä myös valtakunnan tason viranomaisille. Silloin eivät paikalliset viranhaltijat ja luottamushenkilöt voi painaa asiaa villaisella.
Tietenkin kuka tahansa voi kirjoittaa kuinka monella nimimerkillä tahansa. Ne vaan paljastuvat aika helposti saman ihmisen tekeleiksi. - 5-kymppinen
asiasta kirjoitti:
Onko todella myös niin, että asiasta on vuosi aikaa ja nyt vasta siitä puhutaan???Kuinka on mahdollista, että tämäkin asia on vuosikausia vaiettu, vaikka sen "tietää" kymmenet ihmiset?
Yleensähän se jostain vuotaa julkisuuteen. - vuodesta
5-kymppinen kirjoitti:
Kuinka on mahdollista, että tämäkin asia on vuosikausia vaiettu, vaikka sen "tietää" kymmenet ihmiset?
Yleensähän se jostain vuotaa julkisuuteen.ymmärtääkseni. Ei vuosikausista.
- vasemmalta
Olen kyllä soittanut asiasta puolelle jos toisellekin. Mutta olen poliittisesti epäkorrekti ihminen, joten minun sanomiseni opetustoimessa (tai kaupungintalossa yleensäkään) eivät aiheuta mitään liikettä.
Kaupungissamme eritaustaiset lapset saavat kouluissa erilaisen kohtelun.Taidat tuntea koulukiusaajan, joka tuli kiusatuksi. Mutta, mikä mahtaa olla tämä koulu jonka nettisivuilla kävit??? Ei opettaja eikä oppilas saa turvautua missään tilanteessa väkivaltaan.
Oliko oppilas millä vuosiluokalla kun tämä tapahtui? - 5-kymppinen
vuodesta kirjoitti:
ymmärtääkseni. Ei vuosikausista.
Asiat eivät pysy salassa vuottakaan, jos ne tapahtuvat jossain koulussa. Kun Riihimäellä jotain tuollaista tapahtuisi, on se seuraavalla viikolla tiedossa maan muissakin kouluissa.
Eihän ne viranomaiset ja opettajat pysty kaikkia oppilaita saati heidän vanhempiaan vaientamaan.
Joten edelleen se näyttää olevan vain perätöntä juorua, mitä täällä levitellään. - turpasauna
5-kymppinen kirjoitti:
Asiat eivät pysy salassa vuottakaan, jos ne tapahtuvat jossain koulussa. Kun Riihimäellä jotain tuollaista tapahtuisi, on se seuraavalla viikolla tiedossa maan muissakin kouluissa.
Eihän ne viranomaiset ja opettajat pysty kaikkia oppilaita saati heidän vanhempiaan vaientamaan.
Joten edelleen se näyttää olevan vain perätöntä juorua, mitä täällä levitellään.Tai vahvasti, hyvin vahvasti liioiteltua...
Turpaan vedosta ei ole kyse, fyysisestä koskemattomuudesta toki.
Opettaja saanut kirjallisen varoituksen.
Asia loppuunkäsitelty. - oikeutta!
turpasauna kirjoitti:
Tai vahvasti, hyvin vahvasti liioiteltua...
Asia loppuunkäsitelty.Jos poliisi saisi tietää, tulisi syyte pahoinpitelystä, koska näitä asioita ei hoida rehtori tai lautakunta, vaan poliisi.
- mitä siellä tapahtui
oikeutta! kirjoitti:
Jos poliisi saisi tietää, tulisi syyte pahoinpitelystä, koska näitä asioita ei hoida rehtori tai lautakunta, vaan poliisi.
Vedettiinkö turpaan asian varsinaisessa merkityksessä? Vai ottiko opettaja oppilaasta kiinni? Läimäytti avokämmenellä? Tuntuisi kummalliselta, jos opettaja olisi todella "vetänyt turpaan" oppilasta ja asia vaiettaisiin. Jotenkin epäilen, että on tapahtunut jotain lievempää ja siksi asiasta ei ole noussut sen isompaa meteliä.
- 5-kymppinen
mitä siellä tapahtui kirjoitti:
Vedettiinkö turpaan asian varsinaisessa merkityksessä? Vai ottiko opettaja oppilaasta kiinni? Läimäytti avokämmenellä? Tuntuisi kummalliselta, jos opettaja olisi todella "vetänyt turpaan" oppilasta ja asia vaiettaisiin. Jotenkin epäilen, että on tapahtunut jotain lievempää ja siksi asiasta ei ole noussut sen isompaa meteliä.
Muistan omilta kouluajoiltani tapauksia oppilaiden ja opettajien käytöksestä.
Kun luokkaan kuului huutoa ja melua jostain toisesta luokasta, oli seuraavalla välitunnilla paljon uteliaita. Muiden luokkien oppilaat tunsivat huutaneen opettajan äänen, ja kysyivät hänen tunnillaan olleilta kavereiltaan mitä siellä oikein tapahtui.
Ja sitten alkoivat toinen toistaan hurjemmat tarinat. Milloin opettaja oli roikottanut jotain oppilasta luokan ikkunasta pitäen häntä jaloista kiinni, milloin oppilas oli saanut karttakepistä takamuksilleen koko luokan nähden tai milloin opettaja oli pessyt jonkun suun saippualla jne.
Sitten oppilaat alkoivat "muistelemaan", että mun isosisko on sanonut, että sillä opettajalla on jo kaksi varoitusta, ja nyt tulee ihan varmaan kolmas ja se erotetaan koulusta.
Koskaan ei kukaan oppilas näyttänyt jälkiä opettajien väitetyistä lyönneistä kädellä, nyrkillä tai karttakepillä. Eikä ketään opettajaa erotettu.
Sitten asia oli unohdettu, kun kello soi ja tunti alkoi. Edellisellä tunnilla "riehunut, huutanut ja pahoinpidellyt" opettaja opetti ja oppilaat opiskelivat. - Asiasta tietävä
turpasauna kirjoitti:
Asia loppuunkäsitelty.Opettaja löi oppilasta.
Annettiin kirjallinen varoitus.
Amen. - Henkilöt tunteva
Asiasta tietävä kirjoitti:
Opettaja löi oppilasta.
Annettiin kirjallinen varoitus.
Amen.Älkää jauhako asiasta täällä. Koko asia on käsitelty heti tapahtumien jälkeen.
- asiasta:
turpasauna kirjoitti:
Asia loppuunkäsitelty.Opettaja ei lyönyt naamaan vaan muualle. Turpaanvetämisestä ei ole siis kysymys.
- Näin meillä
Hyvinkäällä on virassa opettaja, joka on jopa tuomittu väkivaltarikoksesta. Tervetuloa meille tutustumaan!
Hyvä suurkunta tästä tulee. Ei tarvitse ainakaan vallanpitäjien muuttua.- tutustumiskierroksen
aloittaa? Alkaa vaikuttaa mielenkiintoiselle.
- 5-kymppinen
tämä opettaja kahmii itselleen kunnanjohtajan viran vaikka väkivalloin?
- kahden koululaisen vanhempi
5-kymppinen kirjoitti:
tämä opettaja kahmii itselleen kunnanjohtajan viran vaikka väkivalloin?
Kyllä on turvallinen olo elää täällä Riihimäki-Hyvinkää talousalueella jos lapsia on. kun saataisiinkin nuo opettajat kunnanjohtajaksi. Nyt ovat koulussa töissä lapsia lyömässä. Mitä haittaisi jos kunnanjohtaja löisi välillä aikuisia ihmisiä turpaan. Mutta kun lapsia ei saisi lyödä vaikka miten pinna olisi kireällä.
- 5-kymppinen
kahden koululaisen vanhempi kirjoitti:
Kyllä on turvallinen olo elää täällä Riihimäki-Hyvinkää talousalueella jos lapsia on. kun saataisiinkin nuo opettajat kunnanjohtajaksi. Nyt ovat koulussa töissä lapsia lyömässä. Mitä haittaisi jos kunnanjohtaja löisi välillä aikuisia ihmisiä turpaan. Mutta kun lapsia ei saisi lyödä vaikka miten pinna olisi kireällä.
Ei aikuisiakaan saa lyödä, vaikka pinna olisi miten tiukalla.
- on tekopyhä
5-kymppinen kirjoitti:
Ei aikuisiakaan saa lyödä, vaikka pinna olisi miten tiukalla.
Eikö. Miksi poliisi sitten pamputti minua?
- 5-kymppinen
on tekopyhä kirjoitti:
Eikö. Miksi poliisi sitten pamputti minua?
hän vain testasi, että onko uusi pamppu hyvä ja tehokas?
- Työtön (paha) opettaja
5-kymppinen kirjoitti:
Tämä ei nyt yhtään liity asiaan, mutta sanonpa nyt kuitenkin.
Väkivallasta en tiedä mitään, mutta joitakin hassuja detaljeja Riihimäen koulutoimessa on. Yksi hassuimmista on se, että meillä on sangen paljon epäpäteviä opettajia töissä, vaikka esim. päteviä aineenopettajia on kortistossa aika hirveän paljon.
Oman työttömyyteni tässä kaupungissa ymmärrän, se on laadultaan itseaiheutettua. Mutta sitä en ymmärrä, että mm. englantia ja reaaliaineita yläkouluissa opettavat muodollisesti epäpätevät ihmiset samaan aikaan, kun ammattijärjestömme lehdessä koulutetut aineenopettajat valittavat työttömyyttään. (Eivätkä nämä pätevät työkkäriopettajat tietenkään mitään reaalisäästöjä tuo, koska he saavat valtion pussista sellaiset 1500 euroa/kk FOR NOTHING.)
Tämä sietämätön tilanne ei voi johtua mistään muusta kuin kaupungin säästötoimenpiteistä. Koska epäpätevälle maksetaan vähemmän palkkaa kuin pätevälle, päteviä makuutetaan kortistossa ja epäpätevät tekee duunit. (Ja valtio maksaa työkkärikulut, ei Riihimäen kaupunki...eräänlaista hölmöläisen peitto -symboliikkaa havaittavissa...)
Säästötkin ymmärrän, kun kaupungin visiot&strategiat tunnen. Mutta jotain rajoitusta, päättäjät: jos säästätte palkkaamalla epäpäteviä opettajiksi, niin älkää kultanapperot yhtäaikaa kehuskelko sillä, että henkilöstö on pätevää ja koulutettua.
Mielestäni yksi suuri riksulainen ongelma on se, että boss-tyypit eivät aina pysy totuudessa. Kyllä kansa rahapulan ja hämäläisen nepotismin ymmärtää, mutta silmitöntä totuudenkiertoa on vaikea sulattaa.
Kun _totuus_ on se, että opettajan työt jaellaan ilman minkäännäköisiä hakuproseduureja yo-tyttösille ja insseille, niin sen totuuden voisi ihan vapaasti artikuloida. Miksi valehdella, että henkilöstö on koulutettua, kun se ei ole?
Ja tästä viestistä minut tunnistaa, of course. Mutta terkut vain kaikille tutuille! Ja lohduksi koulutoimenjohtajalle: kyllä ne muutkin kunnat tätä tekee. Eli pakkohan tän on olla oikein, nicht wahr?
Terkuin,
Money for nothing - pätemätönepäpätevä
Työtön (paha) opettaja kirjoitti:
Tämä ei nyt yhtään liity asiaan, mutta sanonpa nyt kuitenkin.
Väkivallasta en tiedä mitään, mutta joitakin hassuja detaljeja Riihimäen koulutoimessa on. Yksi hassuimmista on se, että meillä on sangen paljon epäpäteviä opettajia töissä, vaikka esim. päteviä aineenopettajia on kortistossa aika hirveän paljon.
Oman työttömyyteni tässä kaupungissa ymmärrän, se on laadultaan itseaiheutettua. Mutta sitä en ymmärrä, että mm. englantia ja reaaliaineita yläkouluissa opettavat muodollisesti epäpätevät ihmiset samaan aikaan, kun ammattijärjestömme lehdessä koulutetut aineenopettajat valittavat työttömyyttään. (Eivätkä nämä pätevät työkkäriopettajat tietenkään mitään reaalisäästöjä tuo, koska he saavat valtion pussista sellaiset 1500 euroa/kk FOR NOTHING.)
Tämä sietämätön tilanne ei voi johtua mistään muusta kuin kaupungin säästötoimenpiteistä. Koska epäpätevälle maksetaan vähemmän palkkaa kuin pätevälle, päteviä makuutetaan kortistossa ja epäpätevät tekee duunit. (Ja valtio maksaa työkkärikulut, ei Riihimäen kaupunki...eräänlaista hölmöläisen peitto -symboliikkaa havaittavissa...)
Säästötkin ymmärrän, kun kaupungin visiot&strategiat tunnen. Mutta jotain rajoitusta, päättäjät: jos säästätte palkkaamalla epäpäteviä opettajiksi, niin älkää kultanapperot yhtäaikaa kehuskelko sillä, että henkilöstö on pätevää ja koulutettua.
Mielestäni yksi suuri riksulainen ongelma on se, että boss-tyypit eivät aina pysy totuudessa. Kyllä kansa rahapulan ja hämäläisen nepotismin ymmärtää, mutta silmitöntä totuudenkiertoa on vaikea sulattaa.
Kun _totuus_ on se, että opettajan työt jaellaan ilman minkäännäköisiä hakuproseduureja yo-tyttösille ja insseille, niin sen totuuden voisi ihan vapaasti artikuloida. Miksi valehdella, että henkilöstö on koulutettua, kun se ei ole?
Ja tästä viestistä minut tunnistaa, of course. Mutta terkut vain kaikille tutuille! Ja lohduksi koulutoimenjohtajalle: kyllä ne muutkin kunnat tätä tekee. Eli pakkohan tän on olla oikein, nicht wahr?
Terkuin,
Money for nothingHyvä hk:
Insinööri osaa kaiken! eli kouluavustajasta rehtoriin, kaikki työ menee...
ps. saako lähettää terveisiä?
ps.2 mulla on läski olo... - Mullakin on läski olo
pätemätönepäpätevä kirjoitti:
Hyvä hk:
Insinööri osaa kaiken! eli kouluavustajasta rehtoriin, kaikki työ menee...
ps. saako lähettää terveisiä?
ps.2 mulla on läski olo...Okei, se inssi oli paha...
- Paha opettajatar
Mullakin on läski olo kirjoitti:
Okei, se inssi oli paha...
Olen minäkin tämän lyömisjutun kuullut, sekä teeman että variaatiot. Aika moneksi on juttu muuntunut matkan varrella.
Tässä kaupungissa ei hirveän moni asia pysy salassa.
Aina joku puhuu ohi suunsa.
hk - Eine Lehrerin
5-kymppinen kirjoitti:
No, johan ne Eputkin laulaa: "Systeemivartio se poliisin on työ. Poliisi hippejä pampulla lyö."
- ............
Eipä sillä santakulliolla oo hommat oikeen ollu kokoaikana hanskassa
Kyselkääs forsalaisilt siitä ovat onnellisia ku santis pääsi riksun koulupääliköks
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195983
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263764- 822607
- 392131
- 331912
- 451878
- 1071775
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331488