Nissan Cherry turbo

Toni tiikeri

Liikahtaa muuten yllättävän hyvin!

15

4071

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cherry GTT

      Alkaa tuntumaan aika löysältä. Pitää ruveta porttailemaan kanavia yms... siis kevväämmällä

      • Toni tiikeri

        Paljonkos tehoja aiot saada ulos chrrystäs?
        Onko kukaan Suomessa viritelly turbo cherryä oikein tosissaan?


      • Cherry GTT
        Toni tiikeri kirjoitti:

        Paljonkos tehoja aiot saada ulos chrrystäs?
        Onko kukaan Suomessa viritelly turbo cherryä oikein tosissaan?

        Onko kukaan viritelly tosissaan, mutta ainakin ruotsissa on eräs tyyppi viritellyt ajokkinsa kiihtymään 0-100km/h 4.3s ja 1/4 maili 12.49s loppunopeudella 152 km/h. Ihmetyttää vaan se vehje kun se on vakio tietokoneella ja ilman ilokaasuvirityksiä... Potentiaaliahan tuossa on virittämiseen, koska on elektroninen ruisku jne.


    • Pelle

      ..niin ei teidän tarvi jäädä kuuntelemaan kun muut nauraa...

      • Cherry GTT

        Mitenniin nauraisivat?


      • SR
        Cherry GTT kirjoitti:

        Mitenniin nauraisivat?

        Kyllä turbo cherry on lähes vakionakin niin nopea että aika moni on joutunut katsomaan takavaloja :)
        Mun autossa ei vielä ole muuta viritystä kuin kone käyty läpi, isompi turbo, 2.5" putkisto ja ahto nostettu 1.0 baariin.
        Kesäksi olis tulossa mittatilaus cooleri, isommat suuttimet ym. 200 hv on mentävä rikki :)
        Ruotsin HotWok cherry on jo aika äreä mutta paljon olis siinäkin vielä paranneltavaa. Kustannukset tietysti nousee huimasti ku aletaan hommaan kunnon ruiskua ym.


      • Cherry GTT
        SR kirjoitti:

        Kyllä turbo cherry on lähes vakionakin niin nopea että aika moni on joutunut katsomaan takavaloja :)
        Mun autossa ei vielä ole muuta viritystä kuin kone käyty läpi, isompi turbo, 2.5" putkisto ja ahto nostettu 1.0 baariin.
        Kesäksi olis tulossa mittatilaus cooleri, isommat suuttimet ym. 200 hv on mentävä rikki :)
        Ruotsin HotWok cherry on jo aika äreä mutta paljon olis siinäkin vielä paranneltavaa. Kustannukset tietysti nousee huimasti ku aletaan hommaan kunnon ruiskua ym.

        Mulla on tällä hetkellä vakio kun katsastuskin on tulossa kohta... Välijäähdytin on kesäisin ja yritin syksyllä nostaa paineita (nyt 0,5-0,6 bar) niin eipä noussutkaan. Ilmeisesti hukkaportissa jotain toimintahäikkää. Putkisto on 2". Viime talvena rakensin moottorin normaali E15 padasta. Nyt olis tiedossa Haltecin systeemit mutta hinnasta ei olla vielä keskusteltu. Jos rahavarat sallivat jossakin välissä niin vakioahdin lentää pitkän matkan päähän ja tilalle isompaa. Tästä lähdetään...


      • SR
        Cherry GTT kirjoitti:

        Mulla on tällä hetkellä vakio kun katsastuskin on tulossa kohta... Välijäähdytin on kesäisin ja yritin syksyllä nostaa paineita (nyt 0,5-0,6 bar) niin eipä noussutkaan. Ilmeisesti hukkaportissa jotain toimintahäikkää. Putkisto on 2". Viime talvena rakensin moottorin normaali E15 padasta. Nyt olis tiedossa Haltecin systeemit mutta hinnasta ei olla vielä keskusteltu. Jos rahavarat sallivat jossakin välissä niin vakioahdin lentää pitkän matkan päähän ja tilalle isompaa. Tästä lähdetään...

        Mun mielestä turbo cherry on otollinen kohde rakentaa todellinen sleepperi!
        Omassa kotterossa olen pitänyt ulkonäön vakiona. Suorituskykyä olis tarkoitus parannella niin paljon kuin on mahdollista järkevällä budjetilla.
        Ajattelin pysyä tuossa vakio ruiskussa ja sytkässä koska luulisin että niilläkin pääsee melko pitkälle.
        Kilpa-autossa mulla on Hestec ja ohjelmoitavan ruiskun edut ovat käyneet kyllä selväksi mutta cherry on ihan hauskanpito laite ja siksi mahdollisimman halvalla paljon tehoa.
        Kesällä pitää käydä kokeilemassa jossain tapahtumassa varttimailia niin näkee onko viritykset onnistuneet. Tavoitteeksi rohkeasti 13 s. aika :)


      • Et15
        SR kirjoitti:

        Kyllä turbo cherry on lähes vakionakin niin nopea että aika moni on joutunut katsomaan takavaloja :)
        Mun autossa ei vielä ole muuta viritystä kuin kone käyty läpi, isompi turbo, 2.5" putkisto ja ahto nostettu 1.0 baariin.
        Kesäksi olis tulossa mittatilaus cooleri, isommat suuttimet ym. 200 hv on mentävä rikki :)
        Ruotsin HotWok cherry on jo aika äreä mutta paljon olis siinäkin vielä paranneltavaa. Kustannukset tietysti nousee huimasti ku aletaan hommaan kunnon ruiskua ym.

        sais virilastua tai vastaavaa tälläseen vai voiko bensanpaineita säätää vakioruiskusta jostain?kuppipenkit eteen kiinostas myös..
        oisko tommosesta s13:en orkkis coolerista kokemuksia tekeekö sillä mtn vai kannattaako teettää??
        onko normaali kaasari 1.5 ja tässä koneessa samat männät ja turbossa siis lyhysemmät kiertokanget,että saadaan matalampi puristussuhde vai?mitähän noi vakiomännät kestäs paineita?
        Myös australian poijat on onnistunu "suht" hyvin näitten virittelyssä
        www.n12turbo.com


      • Cherry GTT
        Et15 kirjoitti:

        sais virilastua tai vastaavaa tälläseen vai voiko bensanpaineita säätää vakioruiskusta jostain?kuppipenkit eteen kiinostas myös..
        oisko tommosesta s13:en orkkis coolerista kokemuksia tekeekö sillä mtn vai kannattaako teettää??
        onko normaali kaasari 1.5 ja tässä koneessa samat männät ja turbossa siis lyhysemmät kiertokanget,että saadaan matalampi puristussuhde vai?mitähän noi vakiomännät kestäs paineita?
        Myös australian poijat on onnistunu "suht" hyvin näitten virittelyssä
        www.n12turbo.com

        Virilastuja on aika hankala saada. Kiertokanget ovat todellakin lyhyemmät. Vakiomännät kestänee jotain 1 bar, edellyttäen että cooleri on asennettu. Jonkun Suzuki moottoripyörän männät kuulemma käyvät suoraan, olisko ollu 1000R ja niitähän löytyisi takona... Siellä n12turbo.comissa oli vertailua noista coolereista, että vähän sen mukaankin vois semmosta suunnitella.


      • mikko
        Cherry GTT kirjoitti:

        Mulla on tällä hetkellä vakio kun katsastuskin on tulossa kohta... Välijäähdytin on kesäisin ja yritin syksyllä nostaa paineita (nyt 0,5-0,6 bar) niin eipä noussutkaan. Ilmeisesti hukkaportissa jotain toimintahäikkää. Putkisto on 2". Viime talvena rakensin moottorin normaali E15 padasta. Nyt olis tiedossa Haltecin systeemit mutta hinnasta ei olla vielä keskusteltu. Jos rahavarat sallivat jossakin välissä niin vakioahdin lentää pitkän matkan päähän ja tilalle isompaa. Tästä lähdetään...

        Cherry GTT:

        Mitä tuolle vakio E15 padalle on tehty kun se muutettiin turbolle?
        onko tbo:n männät ja veivit?
        laita yhteystietoja niin katellaan lisää


    • Jarski

      Eihän tollanen vakio turbo kiihdy ku just ja just 9sek...ja kaveril oli 0,9 ahdot cossun ahdin cooleri...ja just mentiin 7,9sek..MOPO!

      • SR

        Joo...nopeus on niin suhteellista. Liikenteessä tommonen vähän piristelty turbo kirsikka on nopeampi kuin useimmat muut tiellä liikkujat.
        Mun kisa-auto kiihtyy 0-100kmh 1,7 sekuntia ja 0-250 kmh 8 s. Silti turbo cherry tuntuu ihan kivan ripeältä.
        Ei ton cherryn hauskuus perustu mihinkään mielettömään kiihtyvyyteen vaan ennemminkin siihen että se on juuri cherry. Siis kaikista väheksytyin ja halveksituin automalli :) Juuri se yllätysmomentti on se mikä mua tossa laitteessa kiehtoo. Tulipahan syksyllä todettua käytännössä että esim. vakio 200 xs turbo jäi cherrylle kiihdytyksessä, eikös se ole jo jonkinmoisen urheiluauton maineessa...


    • tatsunit?

      viekää kaikki tatsunit paalattavaksi!

      • Anonyymi

        Datsuni on mun Ratsuni!!

        Jiiihhaaa....!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1183
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe