Mistä johtuu että en saa millään sykettä huippuun. Vaikka kuinka poljen kuntopyörää niin se ei vain nouse. Nousi maksimissaan 130...vaikka olin aivan puhki kun sotkin sitä minkä jaksoin.
Alkaa aivan huolestuttamaan että missä mennään.
Vai voisiko olla tuossa sykemittarissa vikaa?
Maksimisyke
7
745
Vastaukset
- Kysyjä.,.
Luin että maksimisyke tippuu kun vanhenee. Tästä voisi päätellä että olisin todella vanha...mutta olen vain 20-vuotias....
Pitäisikö mennä lääkäriin? - ei näytä
oikeaa sykettä. Vaikee kuvitella, että pulssi ei nousis tuon korkeammalle.
- Hoitsuli
Sykemittari voi tietysti olla viallinen, mutta mikäli se kunnossa ja todellakin poljit itsesi maksimaaliseen rasitukseen, ei ole normaalia, että 20-vuotiaalla jää maksimisyke tuolle tasolle. Yksilöllisiä eroja toki on, mutta sinun iässäsi yleisen maksimisykkeen ollessa n. 200 ei se noin matalalle pitäisi jäädä.
Joissain harvinaisissa sydäntaudeissa oireena voi olla, ettei maksimaalinen syke nouse normalin iän edellyttämälle tasolle (mm. eräs johtumihäiriö nimeltään synnynnäinen pitkä qt -oireyhtymä), mutta toki on varmasti monia muitakin syitä.
Sinuna ehkä testaisin toisen mittarin kanssa ja mikäli edelleen samaa, voisi olla paikallaan käydä juttelemassa lääkärin kanssa. - Kysyjä.,.
Hoitsuli kirjoitti:
Sykemittari voi tietysti olla viallinen, mutta mikäli se kunnossa ja todellakin poljit itsesi maksimaaliseen rasitukseen, ei ole normaalia, että 20-vuotiaalla jää maksimisyke tuolle tasolle. Yksilöllisiä eroja toki on, mutta sinun iässäsi yleisen maksimisykkeen ollessa n. 200 ei se noin matalalle pitäisi jäädä.
Joissain harvinaisissa sydäntaudeissa oireena voi olla, ettei maksimaalinen syke nouse normalin iän edellyttämälle tasolle (mm. eräs johtumihäiriö nimeltään synnynnäinen pitkä qt -oireyhtymä), mutta toki on varmasti monia muitakin syitä.
Sinuna ehkä testaisin toisen mittarin kanssa ja mikäli edelleen samaa, voisi olla paikallaan käydä juttelemassa lääkärin kanssa.En le vielä testannus toista sykemittaria. Mutta en voi uskoa että tuo voisi olla rikki koska on aivan uusi. Voisiko olla niin että kuntopyörällä syke ei vain nouse niin korkeaksi?
Luin tuosta qt-oireyhtymästä. Aika kauhia tauti koska äkkikuolema voi tulla koska vain. Alkoi pelottamaan että minulla todella voisi olla se, koska minulla on myös sydämmessä sivuääni ja luin että qt-potilailla on usein sivuäänijä.
Minulla on myös todella huono kunto. Voisiko olla että jos kunto on niin huono kuin voi olla, niin syke ei sen takiakaan nousisi? Usein huimaa kun pelaan tennistä tai jotain muuta lajia.
Yritin tänä aamuna sitä sykettä myös saada nousemaan, mutta en onnistunut. - Alkup.Kirjoittaja
Kysyjä.,. kirjoitti:
En le vielä testannus toista sykemittaria. Mutta en voi uskoa että tuo voisi olla rikki koska on aivan uusi. Voisiko olla niin että kuntopyörällä syke ei vain nouse niin korkeaksi?
Luin tuosta qt-oireyhtymästä. Aika kauhia tauti koska äkkikuolema voi tulla koska vain. Alkoi pelottamaan että minulla todella voisi olla se, koska minulla on myös sydämmessä sivuääni ja luin että qt-potilailla on usein sivuäänijä.
Minulla on myös todella huono kunto. Voisiko olla että jos kunto on niin huono kuin voi olla, niin syke ei sen takiakaan nousisi? Usein huimaa kun pelaan tennistä tai jotain muuta lajia.
Yritin tänä aamuna sitä sykettä myös saada nousemaan, mutta en onnistunut.Vieläkin vastausta odottelen...en tiedä oikein että mitä minun pitäisi tehdä...?
- qwertyasd
Alkup.Kirjoittaja kirjoitti:
Vieläkin vastausta odottelen...en tiedä oikein että mitä minun pitäisi tehdä...?
Ei tuu mieleesi, että sykkeen voi mitata valtimosta, esim ranne, kaula, jalka. Lisäksi tarvitset kellon. Jos et osaa kertolaskua, niin mittaa kokonaisen minuutin aikana tapahtuneet sykähdykset, tällöin pärjäät digitaalikellollakin, kun minuuttinumero vaihtuu, niin aloita laskeminen kun se numero vaihtuu uudelleen niin lopeta ja siinä on sykkeesi arvo.
- Hoitsuli
Sinuna mittaisin sykkeesi toisella sykemittarilla tai manuaalisesti heti treenin jälkeen (treenin aikana aika hankalaa). Kyllähän huonokuntoisella (kuten itseäsi kuvasit) kuntopyörällä ajokin pitäisi sykettä nostaa, mutta kokeilepa sitten lähteä vaikka lenkille hölkäten tai salilla juoksumatolla...kyllä sykkeen pitäisi nousta ja mitä huonompi kunto on, sitä nopeammin ja myös palautuminen (eli sykkeen lasku lepotasolle) on hitaampaa.
Tuo pitkä qt -oireyhtymä on tosi harvinainen ja siinä ensioireina yleensä tajunnanmenetyskohtaukset (johtuvat äkillisistä kammioperäisista rytmihäiriöistä), joten ei se varmaankaan kohdallasi nyt ensimmäinen mieleentuleva vaihtoehto ole, mutta kannattaa toki lääkärillä käydä, jos noilla muillakaan em. konsteilla et saa sykettäsi nousemaan.
Toki kannattaa muistaa, että me kaikki olemme yksilöitä ja toisilla maksimisykekin saattaa olla matalampi, mutta sinulla tuo kyllä aika matala....Mutta kokeile noita muita keinoja ja infoilepa täällä saitko sykettä nostettua :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 952006
- 571939
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351