Miten sammakot talvehtivat

shusannah

Mietimme kaverin kanssa tätä kysymystä, ja kun kumpikaan ei tiennyt, eikä myöskään muut kaverit osanneet antaa meille vastausta. Päätin sitten kysyä tätä kautta. Miten sammakot talvehtivat?

9

1041

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pätee

kuin käärmeisiinkin.Maakolossa,minne routa ei ylety.

• Jänkäkoira

Järvenpohjan mudasssa, lähteessä. Sellaisissa vesipaikoissa, jotka eivät jäädy pohjia myöten.

• talvehtivat
        Jänkäkoira kirjoitti:

Järvenpohjan mudasssa, lähteessä. Sellaisissa vesipaikoissa, jotka eivät jäädy pohjia myöten.

Tekevän vielä yhpärilleen jonkunlaisen limapussin.Olen nähnyt pilkillä ollessani sammakon pohjassa ja sillä oli niinkuin kortsu ympärillä.

• talvehtivat
        talvehtivat kirjoitti:

Tekevän vielä yhpärilleen jonkunlaisen limapussin.Olen nähnyt pilkillä ollessani sammakon pohjassa ja sillä oli niinkuin kortsu ympärillä.

Puutarhasta löytää sammakon usein keväällä kuloheinästä. Joskus on tullut kulotettua aikaisin heinää ja sammakko lähtenyt siitä pakoon. Kerran vedin vaan haravalla lehtiä ja paljastui niiden alta.

• sammakot
        talvehtivat kirjoitti:

Puutarhasta löytää sammakon usein keväällä kuloheinästä. Joskus on tullut kulotettua aikaisin heinää ja sammakko lähtenyt siitä pakoon. Kerran vedin vaan haravalla lehtiä ja paljastui niiden alta.

ihan tavallisesti talvehtivai maan ja kivien koloissa.Ihan missä vaan missä luulevat elävänsä talven yli.Ruotsissa juuri laskettiin jotain lajia suuret määrät kiviraunioitten keskelle,meren läheisyyteen.Ihmettelin vähän kun tekivät sen syksyllä,mutta tuntuivat kyllä tietävän mitä tekevät.Ovat kuulemma sitten keväällä jo sukukypsiä.

• maalla
        sammakot kirjoitti:

ihan tavallisesti talvehtivai maan ja kivien koloissa.Ihan missä vaan missä luulevat elävänsä talven yli.Ruotsissa juuri laskettiin jotain lajia suuret määrät kiviraunioitten keskelle,meren läheisyyteen.Ihmettelin vähän kun tekivät sen syksyllä,mutta tuntuivat kyllä tietävän mitä tekevät.Ovat kuulemma sitten keväällä jo sukukypsiä.

Kuten vastauksista ilmenee, ne voivat talvehtia sekö veden alla että maankoloissa ja karikkeen alla.

• RÖH

Lukuisien havaintojeni perusteella Suomalaiset sammakot talvehtivat eri turistikohteissa etelässä, missä neitosten suudelmat silloin tällöin loihtivat niissä olevan prinssin esiin sillä seuraamuksella, että unohtuu kotitalon emäntä, karja ja 12 kakaraa tukiaisjuhlinnan humussa.

• Anonyymi

En ymmärrä tuota lausetta "sammakko talvehtii vesien pohjissa". Eikö se siis hengitä lainkaan vai miten tuo homma toimii?

• Anonyymi

Eikö ne mee etelään?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      5
      2452
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      919
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe