Väkivaltaa ei voi poistaa jääkiekkopelistä, koska pelin idea muuttuis sillon täysin.
Joten otteluihin ikärajaksi 18v. koska väkivalta ei ole sopivaa lasten silmille, ei elokuvissa eikä varsinkaan livenä jäähallissa.
Lyhyesti, K18
33
1042
Vastaukset
- lapset pois katsomosta!
Samalla ehdotan, että nyrkkitappelut kannattajien kesken sallittaisiin. Mikäs olisikaan mukavampaa, kun antaa joukolla turpaan vastustajajoukkueen kannattajille. Jees kunnon K18-meiningiä ja ilotytöt mukaan myös tapahtumaan. Oikein hyvä idea!
- ne,
Ainoat alaikäset joita haalliin päästetään olis ne persepaljaana olevat 14-16vuotiaat tytöt viuhkoineen..
- t,mau joka on ässäfani! se...
VOI VITUN PUUPÄÄT!
HALOO JOS 5 VUOTIAAT PIKKUPOJAT ITSE PELAAVAT LÄTKÄÄ JA SEURA LAHJOITTAA VAPAALIPUT NIIN TOTTA KAI SINNE MENNÄÄN!
ONNEKSI NÄIDEN IT-NÖRTTI IHMISTEN VAATIMUKSET EIVÄT MENE LÄPI!
HANKKIKAA ELÄMÄ!- IT-NÖRTTI
Yritin kerran hankkia elämän netanttilasta, mutta tuote oli loppu.
- lapsosista?
Olisitko ylpeä pojastas jos hänestä tulis joku Nielikäisen kaltainen älykkö?
- 5-vuotiaat
ihan samanlaista lätkää kuin aikuiset, vai tuleeko väkivalta mukaan vasta myöhemmin?
- ITTES
Mietippä sitä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- heh
http://video.google.com/videoplay?docid=353208567394505949&q=hockey fight
näyttääkö tuo väkivallalta? - t.mau joka on ässäfani
mun kaverit ja mun isä ja koko tuttava piiri nauraa tommosille pelleille!!
mä oon käynyt kattomassa 3 vuotiaasta asti jääkiekkoa ja ymmärtäkää tämä!
(olen silti hyviä arvosanoja ilman vaikeuksia oleva 14 vuotias poika joka ei käytä väkivaltaa missään muodossa!
itse asiassa en tunne ketään joka hakkaisi ihmisiä kadulla huvikseen tai en ole edes kuullut kuin muutamia tapauksia ja nekin ovat näitä jotka ovat olleet (humalatilassa)!
me hankitaan tänne nickerssoneita ihan sama mitä
läski heinäluoma
TYHMÄ SAARELA
TAI MUUT ILMAN ELÄMÄÄ OLEVAT RILLI-LIISAT JOTKA PUHUVAT JÄÄKIEKOSTA PASKAA VAIKKA (EIVÄT TAJUA SIITÄ HEVOSEN KUSTAKAAN)!
JOS EI OLISI NIELIKÄISIÄ TAI HELENIUKSIA NIIN SM-LIIGAN YLEISÖMÄÄRÄT OLISIVAT TODELLA MURHEELLISET!
JA JOUDUTTAISI ISONTAMAAN ULKOMAALAISPELAAJIEN MÄÄRÄÄ SM-LIIGASSA JA NÄIN OMAT JUNNUT EIVÄT SAISI PELIAIKAA PASKAAKAAN!
TE TÄSSÄ OLETTE (HUONOA ESMIMERKKIÄ ANTAVIA AIKUISIA) TEILLE NAURETAAN YMPÄRI SUOMEA JA LUULETTE OLEVANNE JOTAKIN!
JOS SM-LIIGASTA TEHDÄÄN ÄMMÄLIIGA NIIN JÄTÄN JÄÄKIEKKOPELIT KOKOONAAN JA NIIN MONI MUUKIN!
HÄVETKÄÄ! ISOT IHMISET!
TOIVON SUURESTI ETTÄ HEINÄLUOMA JA SAARELA JA KUMPPANIT SAAVAT ISOT SAKOT JA VAROITUKSET VIRKAVALLALTA!
EI NE TÄTÄ MUUTEN TEE VAAN HALUAVAT LISÄÄ JULKISUUTTA JA PASKAN PÄÄNSÄ LEHDEN ETUKANTEEN!
EIVÄT NE RAUKAT VAAN TAJUA ETTÄ SAAVAT ENEMMÄN PASKAA NISKAANSA KUIN KEHUJA!
NAURATTAA TOMMONEN!- nakke nakuttaja
jääkiekkoa ei saa muuttaa1
hävetkää jo isot ihmiset. - juuri näin
oikein...
ärsyttää kun ihmiset puhuu lajista josta ei tiedä.. mut äijjä on selkeesti asian tasalla..
ja ruudun veljekset on hyviä esimerkkejä... kaikilla lukion päättötodistuksen keskiarvo yli yhdeksän!! ehkä jopa parempi kuin heinäluoman tai missi saarelan.. pojat pelaa kaukalossa kovaa joka kuuluu peliin.. mutta kaukalon ulkopuolella kaikki ovat todellisia herrasmiehiä.. (ikävää että mikko ruudun ura loppui..)
ja nickerson ja muut väriläiskät tuovat sm-liigaan lisää kiinnostavuutta.. - totta.
Mutta painoit varmaan vahingossa CAPS Lock nappia kesken mielikuvituksellisen tarinas.
Pyytäisitkö iskää tai äiskää selittään miten saat takas ne pienet kirjaimet, jääkiekkoilevalta pojalta se tuskin onnistuu ilman apua.
- t.mau
kuningas!
Kyllä jääkiekko on urheilua ja sitä kautta pelaajat ovat hyviä esikuvia nuorille. Ei kannata vetää johtopäätöksiä lajin väkivaltaisuudesta yksittäisten tapausten johdosta. Siten osoittaa vain tietämättömyytensä.
Kannattaa muuten ajatella jääkiekon, yhteiskunnan ja poliitikkojen suhteita. SM-liiga on käytännössä liikeyritys. Se pärjää jokseenkin mainiosti ilman yhteiskunnan tukeakin. Sen sijaan nuorisotyötä tekevät alasarjojen joukkueet tarvitsevat tukensa, sillä omin varoin nämä ei jäähalleja rakenna. Juniorisarjoissa väkivalta ja tappeleminen ei ole ongelma. Sitä paitsi siihen ei poliitikkoja haluta puuttuakaan, koska siitä ei saa irtopisteitä.
Poliitikkojen olisi myös hyvä miettiä, että kannattaako liigakiekkoa mennä arvostelemaan. Vaalit on tulossa ja jääkiekko sattuu olemaan Suomen suosituin urheilulaji. SM-liiga pärjää, vaikka poliitikot eivät tappeluja hyväksyisikään. Sen sijaan kestääkö yhdenkään poliitikon menettää jääkiekkoilevan tai jääkiekkoa seuraavan väestön äänet?- -DemariTyttö
Näitä yksittäisiä väkivaltatapauksia on todella paljon, siitä osoituksena toistasataa rikosilmotusta. Eikä niistä rikosilmotuksista mikään ollu perusteettomia. Väkivalta kuuluu olennaisena osana kaukaloon.
Politikkojen kannattaa miettiä sitä että väkivaltaa vastustavien äänet on ihan yhtä hyviä kuin jääkiekkoa kannattavien äänet. Molempien ääniä ei voi saada.
Mitä mieltä sinä olet, pitäiskö väkivaltaelokuvista poistaa K18, jotta elokuviin pääsis lapset ja elokuvateatterit pärjäis siten paremmin? - Kiekko.
-DemariTyttö kirjoitti:
Näitä yksittäisiä väkivaltatapauksia on todella paljon, siitä osoituksena toistasataa rikosilmotusta. Eikä niistä rikosilmotuksista mikään ollu perusteettomia. Väkivalta kuuluu olennaisena osana kaukaloon.
Politikkojen kannattaa miettiä sitä että väkivaltaa vastustavien äänet on ihan yhtä hyviä kuin jääkiekkoa kannattavien äänet. Molempien ääniä ei voi saada.
Mitä mieltä sinä olet, pitäiskö väkivaltaelokuvista poistaa K18, jotta elokuviin pääsis lapset ja elokuvateatterit pärjäis siten paremmin?Kiitos Heinäluoman.
- äänen
Kiekko. kirjoitti:
Kiitos Heinäluoman.
Joten tilanne on 1-1
- Wallu.
äänen kirjoitti:
Joten tilanne on 1-1
2-1 Kokoomus.
- järkevä äänestäjä
Wallu. kirjoitti:
2-1 Kokoomus.
Kokoomuslaiset ovat yleensä vain turhia julkkiksia. Onneksi lapset ei saa äänestää, muuten meillä olisi vain kokoomuslaisia entisiä missejä ja urheilijoita poliitikkoina, joilla ei ole älyllisesti mitään annettavaa. Kuinka kävi muuten edellisen kokoomuslaisen pääministerin, kuinka kauan sai olla pääministeri? 2-2. EZ
- missi?
järkevä äänestäjä kirjoitti:
Kokoomuslaiset ovat yleensä vain turhia julkkiksia. Onneksi lapset ei saa äänestää, muuten meillä olisi vain kokoomuslaisia entisiä missejä ja urheilijoita poliitikkoina, joilla ei ole älyllisesti mitään annettavaa. Kuinka kävi muuten edellisen kokoomuslaisen pääministerin, kuinka kauan sai olla pääministeri? 2-2. EZ
Harri Holkeri tai muuten istua enemmän kuin 2 minuuttia, ettei vaan ollu 4vuotta
-DemariTyttö kirjoitti:
Mitä mieltä sinä olet, pitäiskö väkivaltaelokuvista poistaa K18, jotta elokuviin pääsis lapset ja elokuvateatterit pärjäis siten paremmin?Toistasataa rikosilmoitusta? Tästä en ole kuullutkaan.
Itse olen seurannut jääkiekkoa paikan päällä sellaiset 30 vuotta. Tästä ajasta viimeiset 10 vuotta kausikorttilaisena, jolloin olen nähnyt kyseisenä aikana kaikki Kärppien pelit. Olen nähnyt tänä aikana yhden tappelun. Voin siis tosiaan sanoa kyseessä olevan yksittäisen tapahtuman.
En kannata väkivaltaa, enkä kaipaa tappeluja kaukaloon. Onneksi oma suosikkijoukkueeni ei ole profiloitunut tällä sektorilla. On syytä myös muistaa, että jääkiekossa säännöt kieltävät tappelut yksiselitteisesti ja tappeluista seuraa pelaajille aina rangaistukset.
Tappeluilla on silti kannattajansa, se on pakko myöntää. Tappelut ja tappelijat tuovat lisää katsojia otteluihin. Tästäkin on selvät näytöt ja tämä tiedetään liigassa varsin yleisesti. Itse en tappelijoita kaukaloon kaipaa ja olen viihtynyt hallissa mainiosti, vaikken tappeluja olekaan nähnyt. Silti ymmärrän ja myöskin hyväksyn tappelut osana ottelutapahtumia.
Kaukaloväkivalta ei ole Suomen ongelmista niitä pahimpia. Tietysti siitä saa olla huolissaan jos se on lisääntymään päin, että ollaanko silloin oikealla tiellä. Jos poliisilla on aikaa tutkia kaukalotappeluja, niin ainakin minä tulkitsen asian niin, että poliisin määrärahat ovat runsaanpuoleiset, koska aikaa on tutkia asioita, jotka eivät ole todellisia ongelmia. Tämä siis aikana, jolloin kulttuuriministerin mies uhkaa pahoinpidellä vaimonsa ministerikolleegan.
Ymmärränhän minä, että meitä holhotaan ja varsinkin demarit kovin mielellään asettaa lakeja ja asetuksia meille kansalaisille kaiken mahdollisen hyvän nimissä. Silti, järjenkäyttö on sallituua.- kaukalossa
järkevä äänestäjä kirjoitti:
Pitäsköhän sinu äänestää edelleen SDP:tä kun et tunnu tietävän poliikasta mitään.
- puhuttiinko tässä minusta? ei!
kaukalossa kirjoitti:
Pitäsköhän sinu äänestää edelleen SDP:tä kun et tunnu tietävän poliikasta mitään.
Taas näitä laatukeskustelijoita, jotka menevät suoraan henkilökohtaisuuksiin, kun argumentit loppuvat muuten kesken.
- viimesen 10v ajalta
rosewater kirjoitti:
Toistasataa rikosilmoitusta? Tästä en ole kuullutkaan.
Itse olen seurannut jääkiekkoa paikan päällä sellaiset 30 vuotta. Tästä ajasta viimeiset 10 vuotta kausikorttilaisena, jolloin olen nähnyt kyseisenä aikana kaikki Kärppien pelit. Olen nähnyt tänä aikana yhden tappelun. Voin siis tosiaan sanoa kyseessä olevan yksittäisen tapahtuman.
En kannata väkivaltaa, enkä kaipaa tappeluja kaukaloon. Onneksi oma suosikkijoukkueeni ei ole profiloitunut tällä sektorilla. On syytä myös muistaa, että jääkiekossa säännöt kieltävät tappelut yksiselitteisesti ja tappeluista seuraa pelaajille aina rangaistukset.
Tappeluilla on silti kannattajansa, se on pakko myöntää. Tappelut ja tappelijat tuovat lisää katsojia otteluihin. Tästäkin on selvät näytöt ja tämä tiedetään liigassa varsin yleisesti. Itse en tappelijoita kaukaloon kaipaa ja olen viihtynyt hallissa mainiosti, vaikken tappeluja olekaan nähnyt. Silti ymmärrän ja myöskin hyväksyn tappelut osana ottelutapahtumia.
Kaukaloväkivalta ei ole Suomen ongelmista niitä pahimpia. Tietysti siitä saa olla huolissaan jos se on lisääntymään päin, että ollaanko silloin oikealla tiellä. Jos poliisilla on aikaa tutkia kaukalotappeluja, niin ainakin minä tulkitsen asian niin, että poliisin määrärahat ovat runsaanpuoleiset, koska aikaa on tutkia asioita, jotka eivät ole todellisia ongelmia. Tämä siis aikana, jolloin kulttuuriministerin mies uhkaa pahoinpidellä vaimonsa ministerikolleegan.
Ymmärränhän minä, että meitä holhotaan ja varsinkin demarit kovin mielellään asettaa lakeja ja asetuksia meille kansalaisille kaiken mahdollisen hyvän nimissä. Silti, järjenkäyttö on sallituua.Tähän asti kaukalotappelusta ei ole tullu minkäänlaista rangaistusta kiekkoilijalle, toivottavasti tästä eteempäin poliisit hoitaa tehtävänsä.
Kapakkatappelusta saa yleensä vähintään ehdonalaista, kaukalotappelu on vielä pahempi juttu, kun katsomossa on myös lapsia (toistaseksi).
- t.mau joka on ässäfani
tuskin on itse edes luistellut koulunliikunta tunneilla!
TAPPELUT ON JÄÄKIEKON TAITO! - t.mau joka on ässäfani
MUTTA JOS TÄYTYY JOKU IKÄRAJA VETÄÄ NIIN SE ON
12 SILLÄ SIITÄ YLÖSPÄIN LAPSET TAJUAVAT MITÄ NUO SEDÄT TEKEE!
SAMATEN KUN KATSOO ELOKUVIA NIIN VARMASTI YLI 12 VUOTIAS TIETÄÄ ETTÄ SE ON VAIN ELOKUVAA!
18 ON IHAN PASKA EHDOTUS! JOS NIIN KÄY NIIN SUURIA MIELENOSOITUKSIA TULLAAN NÄKEMÄÄN JA SE SUKUPOLVI JOKA SEN AIHEUTTAA EI SAA MINULTA YHTÄÄN PISTETTÄ VAAN ISOT MIINUKSET JA KOHTELEN SELLAISIA IHMISIÄ MITEN PITÄÄKIN!
12 ON HYVÄ IKÄRAJA!- skygo
jos ikäraja otettaisiin käyttöön niin sitten 12v korkeintaan mutta henkilökohtaisesti en pidä ajatuksesta tippaakaan. EI IKÄRAJAAAA.
- t,mau joka on ässäfani! se...
skygo kirjoitti:
jos ikäraja otettaisiin käyttöön niin sitten 12v korkeintaan mutta henkilökohtaisesti en pidä ajatuksesta tippaakaan. EI IKÄRAJAAAA.
MUUTEN NÄIDEN JÄÄKIEKON VÄKIVALLASTA VALITTAVIEN OLISI IKÄVÄ TULLA HALILLE KUN KAIKKI TUIJOTTAVAT JA VAATIVAT PÄÄTÄ VADILLE!
NIELIKÄISEN KUULUSTELU OLI IHAN NAURETTAVAA SIIS NÄMÄ ERÄÄT IHMISET OVAT NIIN SAAKELIN TYHMIÄ ETTÄ OIKEIN HÄVETTÄÄ!
RINGETTE ON ERIASIA KUIN JÄÄKIEKKO! - lätkään
t,mau joka on ässäfani! se... kirjoitti:
MUUTEN NÄIDEN JÄÄKIEKON VÄKIVALLASTA VALITTAVIEN OLISI IKÄVÄ TULLA HALILLE KUN KAIKKI TUIJOTTAVAT JA VAATIVAT PÄÄTÄ VADILLE!
NIELIKÄISEN KUULUSTELU OLI IHAN NAURETTAVAA SIIS NÄMÄ ERÄÄT IHMISET OVAT NIIN SAAKELIN TYHMIÄ ETTÄ OIKEIN HÄVETTÄÄ!
RINGETTE ON ERIASIA KUIN JÄÄKIEKKO!Väkivaltaa ei voi poistaa jääkiekkopelistä, koska pelin idea muuttuis sillon täysin.
Joten otteluihin ikärajaksi 18v. koska väkivalta ei ole sopivaa lasten silmille, ei elokuvissa eikä varsinkaan livenä jäähallissa. - t.mau joka on ässäfani!
lätkään kirjoitti:
Väkivaltaa ei voi poistaa jääkiekkopelistä, koska pelin idea muuttuis sillon täysin.
Joten otteluihin ikärajaksi 18v. koska väkivalta ei ole sopivaa lasten silmille, ei elokuvissa eikä varsinkaan livenä jäähallissa.voisitteko lopettaa tuon jääkiekon väkivallasta puhumisesta!
12 on oikea ikäraja ja tuskin sitä ikärajaa edes tulee!
tulisi nimittäin aika pitkä viikonloppu ja monet nuoret varmasti sortuisivat alkoholiin!
painukaa jo honoluluun sekin vitun kukkahattutädit tai haastan teidät oikeuteen paskan puhumisesta!
HEINÄLUOMA JA SDP EIVÄT SAA ÄÄNIÄ ENÄÄN MINULTA!
SIIRRYYN KOKOOMUKSEN PUOLELLE JA KANNATAN NIINISTÖÄ JOKA TAJUAA LÄTLÄSTÄ EDES JOTAIN!
- ehyman
..käy juniori sarjoille? Pitääkö niihinki laittaa ikärajat, ettei esim. A-junnuissa alle 18-vuotiaat saa pelata, kun niissä peleissä tapellaan?
- t.mau joka on ässäfani!
annetaan näiden eräiden pölkkypäiden esim.luunmurskaajan ja Demaritytön puhua paskaa vaikka eivät tajua tästä jääkiekosta paskaakaan!
- todellaskaan.
Jääkiekko vain siistitään lapsille sopivaksi viihteeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367569Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361843Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251840- 911603
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791525Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104968- 49900
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28800- 31749
- 241717