kätten yhteenliittäminen

luminara

Eli tahtoisin tietää teidän kokemuklsianne jotka olette järjestäneet kyseisen juhlan omalta osaltanne. Millainen rituaali? mitä ohjelmaa? miten ilmoititte vieraille juhlan luonteen ja miten muun uskonnon edustaja vieraat ottivat tilanteen? varsinkin jos puolisonne on kristitty miten juhla onnistui noin kokonaisuudessaan? Itsellläni se tiedossa näillä näkymin parin vuoden sisään...

4

792

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helmikuun morsian

... on pakanahäät tulossa helmikuun alussa Imbolcin aikaan. Eli ensin virallistamme avioliiton maistraatissa ja sitten juhlimme ystävien ja sukulaisten keran, kuten muutkin. Ainoana erona on, että ennen juhlaa on pakanasiunaus, johon tulee tuo käsien yhteenliittäminen ja lisäksi muuta symboliikkaa (meille tärkeää).

Kutsuttujen joukossa on ainakin yksi jehovantodistaja ja yksi lestadiolainen sekä useita kristittyjä. Olemme päättäneet suhtautua asiaan niin, että kyseessä ovat meidän häämme, joten me saamme päätää miten niitä juhlimme. Olemme kertoneet siunauksesta etukäteen ihan niinkuin kertoisimme vihkikirkostakin - ilman sen kummempia anteeksipyytelyjä ja ihmiset ovat suhtautuneet siihen erittäin kauniisti. Meinasimme lisäksi laittaa kutsuun tekstin, jossa mainitsemme siunauksen luonteesta ja ilmoitamme, että emme pahastu mikäli toisenlaista uskoa todistavat vieraamme saapuvat paikalle vasta siunauksen jälkeen. Totesimme kuitenkin, että tuo maininta on tarpeeton - niille, joiden tiedämme suhtautuvat pakanuuteen nuivasti ilmoitamme asiasta henkilökohtaisesti.

Mieheni ei ole pakana, mutta asia on minulle hyvin tärkeä. Arvostan suuresti myös sitä, että tulevien häiden vuoksi mies lukee tälläkin hetkellä Lady Sheban Varjojen kirjaa ja on muutoinkin kiinnostunut perehtymään uskontooni.

Siunausta sinulle; muista, että häät ovat rakkauden ja elämän juhla, juhli niitä sitten kristillisesti tai pakanallisesti!

• kyselevä mieli

Olen miettinyt kun omista häistäni jäi eräitten uskontojen edustajia pois... No tuliko kaikki kutsutut teidän häihin vai oliko jonkun uskonnon raja niin jyrkkä ettei voinut osallistua?

PS: Onnea avioliitollenne!:)

• edellinen...
        kyselevä mieli kirjoitti:

Olen miettinyt kun omista häistäni jäi eräitten uskontojen edustajia pois... No tuliko kaikki kutsutut teidän häihin vai oliko jonkun uskonnon raja niin jyrkkä ettei voinut osallistua?

PS: Onnea avioliitollenne!:)

Siis et varmaan enää muista tulla maaliskuussa kertomaan, miten kävi tulivatko kaikki kutsutut?

Olisi kuitenkin hienoa kuulla pakanahäistäsi, jos sitten maaliskuussa kirjoittelet, vaikka näin hyvissä ajoin kyselinkin.

• että lähin ystäväni..
        edellinen... kirjoitti:

Siis et varmaan enää muista tulla maaliskuussa kertomaan, miten kävi tulivatko kaikki kutsutut?

Olisi kuitenkin hienoa kuulla pakanahäistäsi, jos sitten maaliskuussa kirjoittelet, vaikka näin hyvissä ajoin kyselinkin.

Pitäisi siunaamistilaisuuden.. mutta kun kysyin häneltä hän kuulosti varsin negatiiviselta.. Ajatuksemme oli että maistraatissa virallistetaan ja lähimmäisten kanssa siunataan.

Nyt en sitten tiedäkkään mitä tehdä. En tunne muita wiccoja johon voisin kyseisessä tehtävässä luottaa.. Ehdotuksia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      115
      5965
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4067
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3352
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2986
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2054
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2004
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1795
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      43
      1787
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe