Moi! Puhutaan paljon siitä, että sokeri tekee finnejä. Tietääkö kukaan makeutusaineiden ja finnien yhteyksistä? Voiko aspartaamin tms. syöminen lisätä finnejä?
makeutusaineet
5
2111
Vastaukset
- ei nosta verensokeria
Sokerin vaikutus finneihin liittyy verensokerin nousuun. Makeutusaineet eivät nosta verensokeria, tietenkään. Joten eivät myöskään vaikuta finneihin.
- vastauksesta.
Tuo selvensi kovasti. En ole ajatellut sitä asiaa verensokerin nousun kannalta vaan mietiskelin makeutusaineita lisäainena... Hyvä jos eivät pahenna tilannettani, tulee usein syötyä ja juotua keinotekoisia makeuttajia. Perustuuko rasvaisenkin ruoan vaikutus naamaan verensokeriin?
- ....
vastauksesta. kirjoitti:
Tuo selvensi kovasti. En ole ajatellut sitä asiaa verensokerin nousun kannalta vaan mietiskelin makeutusaineita lisäainena... Hyvä jos eivät pahenna tilannettani, tulee usein syötyä ja juotua keinotekoisia makeuttajia. Perustuuko rasvaisenkin ruoan vaikutus naamaan verensokeriin?
mulla ei makeutusaineet pahentanut naamaa, eli niin kuin se edellinen kertoi niin ne ei nosta verensokeria. Huonoa rasvaa (tyydyttyneitä rasvahappoja) kannattaa välttää (margariini, sipsit, hampurilaiset jne). Tyydyttymättömiä rasvahappoja kannattaa syödä (omega3, rypsiöljy, oliiviöljy jne). Mulla tuo on toiminut paremmin kuin lääkkeet! 3vk on siitä kun aloitin ja naamassa vain pari pikku näppyä, kipeiden, ihonalaisten paiseiden sijaan..
- kiitos!
Kukaan ei voi tietää, koska ei varmaankaan ole tutkimuksia tehty. Itse olen jättänyt makeutusaineet pois ruokavaliostani kokonaan, koska yhden huonon ja lietsaavan tutkimuksen/tutkimusten siis artikkelin mukaan aspartaamilla on vaikka mitä vaikutuksia ja toisaalta uskon tuota osittain. Miten voi olla, että teollinen tuote olisi hyväksi syödä? Ei sellainen voi olla terveellistä, jota ei ole tarkoitettu syötäväksi (=koska siinä ei ole energiaa tai se ei ole vesi, tms.).
Kun päätin tuon aspartaamin jättää pois, niin huomasin, että sitä on laitettu joka paikkaan! Sitä on light juomissa ja ruoissa sekä makeutetuissa proteiinijauheissa.
Ko. artikkeli löytyy silikonitieto.net sivulta.- kiitos!...
Lisätäkseni vielä tähän, että en ole ollut ihan niin alamaissa kuin makeutusaineita käyttäessäni. Ehkä se on luuloa sekin, mutta kuka sanoo... Sitten eräs ystäväni, joka ei syö koskaan mitään järkevää, syö paljon makeutusaineita ja on aina masentunut ja tosi alamaissa. Tietysti se johtuu myös siitä, ettei hän syö koskaan mitään järkevää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273673- 412509
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372382Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72117- 381599
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 151522
- 1311365
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2831351Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451305