Nyrkkeilyn

aloittaminen?

Olisin kiinnostunut aloittamaan nyrkkeilyn, mutten oikein tiedä missä ja miten. Asun vantaala ja olen katsonut netistä, että tikkurilassa olisi pari seuraa tarjolla. Olen vm. 88 tyttö, järjestetäänkö alkeiskursseja kuinka hyvin? Mitäs sitten nämä kurssin suurinpiirtein maksaisivat? :> En ole eläessäni koskaan kokeillutkaan nyrkkeilyä.

11

4598

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pro boxing

Tikkurilassa tosiaan on Tapanilan Erä -nyrkkeilyseura ja kantsii mennä vaan harjoituksiinsa, niin loppu selviää salilla.

• ...

"Tikkurilassa tosiaan on Tapanilan Erä -nyrkkeilyseura ja kantsii mennä vaan harjoituksiinsa, niin loppu selviää salilla."

Käsittääkseni Tapanilan Erän-nyrkkeily seura, treenaa Tapanilan erällä, eikä tikkurilassa =DDD

Mutta tikkurilan urheilutalolla, on ainakin Ylätikkurilan kipinä, jonka laji valikoimaan kuuluu nyrkkeily.

• ...
        ... kirjoitti:

"Tikkurilassa tosiaan on Tapanilan Erä -nyrkkeilyseura ja kantsii mennä vaan harjoituksiinsa, niin loppu selviää salilla."

Käsittääkseni Tapanilan Erän-nyrkkeily seura, treenaa Tapanilan erällä, eikä tikkurilassa =DDD

Mutta tikkurilan urheilutalolla, on ainakin Ylätikkurilan kipinä, jonka laji valikoimaan kuuluu nyrkkeily.

http://y-tk.sporttisaitti.com/harjoitusryhmat/nyrkkeily/

• xxxxx

• xxxxxx
        xxxxx kirjoitti:

tässä myös linkki tapanilan erälle: www.tapenyrkk.com

psst, Eva Wahlström bongattu pariin otteeseen tapanilan urheiluhallista treenaamassa ;)

• sinnekö?
        xxxxx kirjoitti:

tässä myös linkki tapanilan erälle: www.tapenyrkk.com

treenaillut siellä? Minkälainen on meininki, eli ilmapiiri noin yleensä? Onko opetus kuinka yksilökohtaista, vai annetaanko harrastajien vaan räimiä säkkiä? Sparrataanko, ja jos, niin korjataanko tässäkin virheitä, vai onko homma ns. kaverin kanssa kehään hanskat kädessä-meininkiä? Kuinka paljon ns. oikeaan nyrkkeilytekniikkaan (väistöt, torjunnat, kontraukset ym.) käytetään aikaa treeneissä?

Toisin sanoen, voiko Tapanilan erällä oikeasti oppia nyrkkeilemään ilman kilpailullisia tavotteita? Olen myös kiinnostunut, mikäli toiminta vastaa omia odotuksia harrastajana.

• _-Mii-_
        sinnekö? kirjoitti:

treenaillut siellä? Minkälainen on meininki, eli ilmapiiri noin yleensä? Onko opetus kuinka yksilökohtaista, vai annetaanko harrastajien vaan räimiä säkkiä? Sparrataanko, ja jos, niin korjataanko tässäkin virheitä, vai onko homma ns. kaverin kanssa kehään hanskat kädessä-meininkiä? Kuinka paljon ns. oikeaan nyrkkeilytekniikkaan (väistöt, torjunnat, kontraukset ym.) käytetään aikaa treeneissä?

Toisin sanoen, voiko Tapanilan erällä oikeasti oppia nyrkkeilemään ilman kilpailullisia tavotteita? Olen myös kiinnostunut, mikäli toiminta vastaa omia odotuksia harrastajana.

Heips,

Meikäläinen treenailee Erällä. Aloitin viime keväänä Leppävaarassa eräässä kuntoilukeskuksessa ja välimatkojen opetuksen "laadun" takia vaihdoin Erälle. Eli en siis mennyt alkeiskurssille, vaan siitä seuraavalle peruskurssille.
        Jänskätti mennä sinne, koska melkeinpä kaikki muut tunsivat toisiaan jo hieman entuudestaan / olivat olleet samalla alkeiskurssilla siellä. Mutta yllättävän hyvin sopeuduin sekaan. Ilmapiiri on tosi jees, eikä haittaa vaikkei heti tajuaisikaan esim että mitä siinä harjoituksessa nyt pitikään tehdä. Aiemassa paikassa kun katsottiin aina pitkin nenänvartta jos et heti tajunnut / osannut tiettyä juttua. Opetus on tasoltaan hyvää, opettaja kiertää kaikkien kohdalla katsomassa miten sujuu ja korjaa virheet. Ainakin meikäläisellä on paljon tekniikkavirheitä, johtuen ihan siitä että kerkesin muutaman kuukauden ajan mätkimään omaan tahtiin ilman että kukaan edes kertoi miten sen homman pitäisi oikeasti mennä. Eli siellä ei korjattu virheitä..
        Sparrausta on käsittääkseni vaan kilpanyrkkeilytreeneissä, eli ei tosiaan meidän huvin vuoksi käyvien kanssa.
        Tuo peruskurssi (alkeiskurssista seuraava kurssi) on ihan puhtaasti tekniikkaa harjoittava kurssi. Eli tekniikkaan keskitytään paljon :) Sitten tuon kurssin jälkeen voi jatkaa jatkoryhmässä, jossa sitten mennään nopeammalla tahdilla eikä enää niin paljoa jankata tekniikoita.
        Kyllä mä ainakin olen oppinut paljon tässä parissa kuukaudessa, ja mielestäni hinta-laatu -suhde on erittäin hyvä.

Eli sekaan vaan jahka uudet kurssit taas alkavat :)

• mukaan haluava
        sinnekö? kirjoitti:

Onko kenelläkään kokemuksia tästä seurasta samaan tyyliin kuin edellinen kirjoittaja kyseli Tapanilan Erästä?

• _-Mii-_
        mukaan haluava kirjoitti:

Onko kenelläkään kokemuksia tästä seurasta samaan tyyliin kuin edellinen kirjoittaja kyseli Tapanilan Erästä?

Hmmh. Sun kantsii varmaan kysellä asiasta / hakea keskusteluista tuolta: www.pakkotoisto.com -> Foorumi. Varmaan enemmän kävijöitä kuin täällä palstalla :)

• joku...
        mukaan haluava kirjoitti:

Moi,
        Mä käyn viipurin nyrkkeiliöissä ja oon ollu tosi tyytyväinen. Sieltä löytyy varmasti jokaiselle sopiva ryhmä. Alottelijoille (nuorille) on nyrkkeilykoulu. Naisille naisten kunto boxing, edistyneemmille kokkupolvien ryhmä mukana naisia ja miehiä (13- n.50 vuotiaita) ja lisäksi vielä kilpanyrkkeilijöiden harjoitukset. Ilmapiiri on rento ja uudet otetaan mielellään vastaan. Myös tällä salilla olen Eevan nähnyt treenavan useasti :P Rohkeesti vaan meiliä jollekkin valmentajista ja kertoo omat tavotteet ja kokemukset niin sopiva ryhmä löytyy. Mukavia treeni hetkiä kaikille! :)

http://www.viipurinnyrkkeilijat.fi/

• unknown

Joo mäkin olin kiinnostunu just samasta asiasta... :D Oisko sulla tietoa siitä ett onks näil tiksin seuroilla jotain kotisivuja tai vastaavaa... tai jotai mihin ottaa yhteyttä tai hakea tietoa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      99
      7893
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5627
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      275
      4891
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4863
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      76
      3637
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      51
      2869
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      63
      2615
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2478
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2412
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2294
    Aihe