Matti ADHD

Kaikki nyt

Varmaan ovat havaineet, että eihän Matilla
ole koskaan ollut ns. "yläkerrassa" valot
päällä. Lehdistö ja suomen kansa sai kaikki
mitä yksi yksinkertainen poika antoi.
Ei kai hän niin tyhmä ole, että mielisairaan
norsun kanssa olisi jos ei massi olisi kunnossa
siis Mervillä. Kaikkea hyvää heille...

6

2474

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ADHD-nimiellä

      Kailotatko julki, jos jollakin on diabetes, keliakia, laktoosi, kilpirauahsen liikatuotto, sydänvika tms? Kun et itse ilmeisesti omaa neurologista dopamiiniongelmaa, ole vaiti tästä sairaudesta. Tiedän, miten mikä sairaus tahansa on vaikeaa itselleen, miksi lisäät tuskaa. Jos olet terve, ole iloinen, älä pilkkaa muita.

      Ja jos et tiedä, mitä ADHD tarkoittaa, se on välittäjäaineiden dopamiinin seuraavaan synapsiin menevä hitaus. Usein nämä ihmiset ovat erittäin lahjakkaita, älykkäitä, mutta vain tietylle alalle, mikä heitä aidosti kiinnostaa. Monasti heillä on jokin taiteellinen erityislahjakkuus, musiikki esimerkiksi.

      Oletko itse epämusikaalinen? No, ei ihme, eihän sulla olekaan adhd.

      • luettavaa

        ADD
        Kirjoittanut: ja opiskelu 12.10.2006 klo 18.22


        Jos tämä nyt on oikea palsta.. Mutta selvitän parhaillaan, olisiko itselläni tarkkaavaisuushäiriö. Kiinnostaisi tietää, onko kukaan onnistunut opiskelemaan pidemmälle moisten keskittymisvaikeuksien kanssa?
        Vastaa tähän viestiin
        Kerro kaverille tästä viestistä


        Ilmoita asiattomasta viestistä



        ei estä kouluttautumista
        Kirjoittanut: add^^ 13.10.2006 klo 17.38


        Luin äskettäin henkilöstä, joka oli opiskellut diplomi-insinööriksi ÄO:llä 166 neljässä ja puolessa vuodessa. Eli opiskelu onnistuu, mutta se teettää enemmän töitä kuin "tavallisella" ihmisellä. Lahjakkaat addit kompensoivat puutteitaan kukin omalla tavallaan. He eivät myöskään aiheuta häiriötä käyttäytymisellään. Siksi diagnoosi jää usein tekemättä.

        Henkilöllä on tunne, että on erilainen kuin muut, mutta ei osaa sanoa siihen syytä. Usein käy niin, että hoidetaan liitännäisoireita, kuten ahdistusta ja masennusta, mutta perimmäinen syy jää usein perusterveyshuollossa kartoittamatta. Tämä voi johtaa yksilön kannalta hyvin epäinhimillisiin tilanteisiin, kuten syrjäytymiseen


      • joka ei oikeasti kuulu tähä...
        luettavaa kirjoitti:

        ADD
        Kirjoittanut: ja opiskelu 12.10.2006 klo 18.22


        Jos tämä nyt on oikea palsta.. Mutta selvitän parhaillaan, olisiko itselläni tarkkaavaisuushäiriö. Kiinnostaisi tietää, onko kukaan onnistunut opiskelemaan pidemmälle moisten keskittymisvaikeuksien kanssa?
        Vastaa tähän viestiin
        Kerro kaverille tästä viestistä


        Ilmoita asiattomasta viestistä



        ei estä kouluttautumista
        Kirjoittanut: add^^ 13.10.2006 klo 17.38


        Luin äskettäin henkilöstä, joka oli opiskellut diplomi-insinööriksi ÄO:llä 166 neljässä ja puolessa vuodessa. Eli opiskelu onnistuu, mutta se teettää enemmän töitä kuin "tavallisella" ihmisellä. Lahjakkaat addit kompensoivat puutteitaan kukin omalla tavallaan. He eivät myöskään aiheuta häiriötä käyttäytymisellään. Siksi diagnoosi jää usein tekemättä.

        Henkilöllä on tunne, että on erilainen kuin muut, mutta ei osaa sanoa siihen syytä. Usein käy niin, että hoidetaan liitännäisoireita, kuten ahdistusta ja masennusta, mutta perimmäinen syy jää usein perusterveyshuollossa kartoittamatta. Tämä voi johtaa yksilön kannalta hyvin epäinhimillisiin tilanteisiin, kuten syrjäytymiseen

        ADD/ADHD

        Niitä on eri tyypisiä ja jokainen voi itse päättää kuinka vaikea ADHD Matti Nykäsellä on. Itselläni on sama "häiriö" mutta en pidä sitä missään nimessä mitenkään vakavana. Yläaste meni ihan päin P*tä sillä mua ei kiinnostanut. Sen jälkeen ryhdyin opiskelemaan sitä alaa mitä oikeastin halusin. Olin paras luokassa sillä tein ahkerasti työtä ja unohdi kokonaan että minulla on tarkkaavaisuus häiriö sillä se vähens motivaatiota. ADHD ei ole mikään este opiskelulle ja sitä ei kannata pitää "syynä" miks ei opiskele. Kaikki pystyvät jos on motivaatiota! Nyt jälkeenpäin kun on hyvä ammatti niin tiedän sen olevan totta


      • niiih
        joka ei oikeasti kuulu tähä... kirjoitti:

        ADD/ADHD

        Niitä on eri tyypisiä ja jokainen voi itse päättää kuinka vaikea ADHD Matti Nykäsellä on. Itselläni on sama "häiriö" mutta en pidä sitä missään nimessä mitenkään vakavana. Yläaste meni ihan päin P*tä sillä mua ei kiinnostanut. Sen jälkeen ryhdyin opiskelemaan sitä alaa mitä oikeastin halusin. Olin paras luokassa sillä tein ahkerasti työtä ja unohdi kokonaan että minulla on tarkkaavaisuus häiriö sillä se vähens motivaatiota. ADHD ei ole mikään este opiskelulle ja sitä ei kannata pitää "syynä" miks ei opiskele. Kaikki pystyvät jos on motivaatiota! Nyt jälkeenpäin kun on hyvä ammatti niin tiedän sen olevan totta

        Joo matista on jo uutisoitu lehdessä jos toisessakin, tuskin ketään enää kiinnostaa... ja kaikilla on oikeus tulla kuulluksi! Itselläni on se niin sanottu adhd, en syö mitään lääkkeitä tai muuta.


    • boxing 100

      Sä olet raukka niin tyhmä ettet tajua edes sitä.

      • Anonyymi

        Ns adhd on vain ominaisuus , ei sairaus.
        Aina on ollut kusipäitä ja tulee olemaan!!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1290
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1117
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      934
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      857
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      271
      798
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      715
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      19
      701
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      699
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      28
      637
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      599
    Aihe