Kissalle allerginen

surua

Osaako joku lohduttaa...Tapasin kesäällä miehen, joka sanoi olevansa allerginen kissalle, tai on siis ollut ainakin ollessaan alle 10v, nyt yli 40v.
Meillä käydessään ei muuta oireita kuin se että saattaa silmissä tuntua vähän ja sekin kai silloin kun lähtee meiltä pois, tai silmä kulmat kastuu.....jota tapahtuu hänen omassa kotonaankin (sanoi että hänellä on herkät silmät)....mutta ei mitään nuhaa, tai aivasteluja ole. Meillä käydessään se on ollut max 7h.
Nyt kun hän keskutelti tulevaisuudesta, niin se ei halua muuttaa saman katon alle jossa on kissat. Minä voisin kyllä kissoista ( 2kpl ikä 7kk)luopua, mutta ei minun 14 v tyttöni.Olen kyllä sanonut että myös tupakointi pitäsi lopettaa, jos olet noin tarkka kissa allergian takia.

Voiko hänen allergia pahentua? Entä jos hankkii isomman asunnon ja eristää tietyt paikat missä ei kissat saisi olla ainakaan paljoa, lisäisi siivousta ja hankkisi ilmanpuhdistajan.
Voiko eläinallergia pahentaa atooppinen ihottumaa tai psoria.

ps. onko kellään ollut samanlaisat tilannetta, ja kuinka olette ratkaiseet, ja jos olette joutuneet luopumaan mitä lapset ovat asiasta olleet mieltä.

19

1987

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...on keksitty

      Jos miesystäväsi allergia oireet on noin lievät ja jos se kissa nyt niin kovasti häntä ärsyttää, niin käske käyttää allergiallääkkeitä. Jos hän ei suostu lääkitykseen, niin anna miehen mennä menojaan. Kyllä sun tyttö ja kissat on tärkeämpiä kuin suvaitsematon miesystäväsi. Luulisi tyttäresi ja hänen hyvinvointinsa olevan sinulle miestä tärkeämpi.

      • olen mieltä

        Mies vielä tupakoikin. Älä edes ajattele kissoista luopumista. Tyttäresi tunteet ovat varmasti tärkeimmät. Itse luopuisin hetkeäkään epäröimättä miehestä ennen kuin kissoista, vaikka ei lapsia olisikaan.
        Miksi muuten pitäisi muuttaa yhteen?


      • Saman katon alla

        Näin kissalle allergisena voin kertoa, että saman katon alla elämisestä kissan kanssa ei tule mitään, jos kerran on kissalle allerginen. Eivät siinä mitkään allergialääkkeet auta, vaan sen kissa pitää hävittää. Tulipa nyt suoraan sanottua, mutta näin se vaan on. Eipä sen miehen kannata kissan takia mitään allergialääkkeitä ruveta syömään. Eivät ne kumminkaan auttaisi ja allergia voisi paheta ja muuttua astmaksi.

        Etsi sellainen mies, joka pystyy asumaan kissojen kanssa !


      • surua
        Saman katon alla kirjoitti:

        Näin kissalle allergisena voin kertoa, että saman katon alla elämisestä kissan kanssa ei tule mitään, jos kerran on kissalle allerginen. Eivät siinä mitkään allergialääkkeet auta, vaan sen kissa pitää hävittää. Tulipa nyt suoraan sanottua, mutta näin se vaan on. Eipä sen miehen kannata kissan takia mitään allergialääkkeitä ruveta syömään. Eivät ne kumminkaan auttaisi ja allergia voisi paheta ja muuttua astmaksi.

        Etsi sellainen mies, joka pystyy asumaan kissojen kanssa !

        Ei niitä miehiä niin vain etsitä,vaan se tulee etsimättä jos on tullakseen ja varsinkin se oikea. Nyt kun hän oli täällä melkein vuorokauden, oireita ei tullut minkäänlaisia kun olin tehnyt kunnon siivouksen. Kuten itsekkin totesin ja joku muu tässä keskustelussa, että kyllä miehen täytyisi lopettaa ensiksi tupakointi, sehän altistaa myös allergiaan ja astmaan.


      • samaa mieltä

        Mäin juuri!

        Vaikkei itsellä lapsia olekaan, mutta just ymmärrän tuota lastasi täs asiassa, eiköhän se oma tytär ole ykkönen eikä mikään sulhoehdokas, jos viel röökaakin. Miten se allergia röökin kestää?


    • hille2

      Olen sitä mieltä, että kukaan, joka polttaa tupakkaa, ei voi väittää olevansa koiralle tai kissalle allerginen. Jos on varaa polttaa tupakkaa, niin ei kissa tai pari siinä enää paljoa enempää terveyttä tuhoa.

      Oikeasti allergiset ja astmaatikot eivät edes pysty olemaan pitkään kapakassa, jossa paljon tupakansavua. Minulla on tällainen kaveri, ja silti hän pystyy pitämään kissoja.

      • höpö...

        Taas huomaa ettei kirjoittajalla mitään tietoo asiasta,taitavat olla näitä vanhojapiikoja.....


      • astam888

        Olen huomannut aivan saman. Ei kukaan OIKEASTI allerginen tai astmaattinen pysty edes tupakoimaan.

        Terv. oikeasti astmaatikko


      • surua
        astam888 kirjoitti:

        Olen huomannut aivan saman. Ei kukaan OIKEASTI allerginen tai astmaattinen pysty edes tupakoimaan.

        Terv. oikeasti astmaatikko

        Tiedän paljon ihmisiä jotka ovat vetäneet röökiä monta kymmentä vuotta, vaikka on allergiaa ja astmaa. Se on vain se tapa, ja vaikea luopua pinttyneestä tavasta. Ne sitten käyttää astmapiippua ja valittavat kun kaikki paikat on tukossa.


      • surua
        höpö... kirjoitti:

        Taas huomaa ettei kirjoittajalla mitään tietoo asiasta,taitavat olla näitä vanhojapiikoja.....

        Kuinka niin vanhapiika?...Minä en ainakaan ole!


      • *Sofia*
        astam888 kirjoitti:

        Olen huomannut aivan saman. Ei kukaan OIKEASTI allerginen tai astmaattinen pysty edes tupakoimaan.

        Terv. oikeasti astmaatikko

        "Ei kukaan OIKEASTI allerginen tai astmaattinen pysty edes tupakoimaan."

        No ohhoh, ei se astma estä tupakointia. Mä tunnen tällaisia tapauksia, joilla on paha astma ja tupakointi kehoitettu lopettamaan, mutta silti röökoä palaa.

        Eli et taida tietää mistä puhut.


    • jokainen allergia yksilöllinen

      Todella vaikea sanoa mitään, jokainen allergia on yksilöllinen. Voi hyvinkin olla että allergia pahentuu, voi olla myös että se helpottuu ajan kanssa. Se selviää vain kokeilemalla. En missään tapauksessa suosittele kissoista luopumista, se olisi todella itsekästä tytärtäsi kohtaan. Minun äitini vei omat kissani pois kun olin nuori, enkä ole tähän päivään mennessä antanut tätä äidilleni anteeksi. Älä siis hyvä ihminen tee sitä, särjet lapsesi sydämen ja kai lapsesi sydän sentään tulee omia itsekkäitä tarpeitasi ennen?

      Olen seurustellut miehen kanssa vasta vähän aikaa, ethän edes tiedä tuleeko jutustanne mitään pitkällä tähtäimellä. Lisäksi suhde voi toimia aivan hyvin, vaikka ette asuisikaan yhdessä niin kauan kun lapsesi ja kissasi asuvat saman katon alla.

      • kirjoitusvirhe tuli!!

        Eh, siis viimeisessä kappaleessa piti lukea "Olet seurustellut miehen kanssa vasta vähän aikaa..." jne


        Lisäksi, voittehan kokeilla yhdessä asumista hetken aikaa, esim. kuukauden (siis niin että mies ei kutienkaan luovu omasta asunnostaan) ja katsoa miltä tilanne näyttää. Toisaalta, jos mies on jo sanonut ettei halua asua kissojen kanssa saman katon alla niin en näe asiaan mitään muuta vaihtoehtoa kuin asua erillään.

        Mutta älä huoli, suhde ei siihen erillään asumiseen kaadu jos rakkautta riittää. Itsekin seurustelin 5 vuotta erään miehen kanssa, asuimme erillämme, mukavaa oli. Vasta 5 vuoden jälkeen muutimme vihdoin yhteen. Hyvää kannattaa odottaa.


      • surua

        Täällä on paljon ihania kommenteja ollut, kiitos vain kaikille. Kissat tulee pysymään, juuri tyttönikin takia ja itsekkin niistä tykkään kovasti. Kuten tuonne ylemmäksi kirjoitinkin, nyt tämän miehen ollessa kokonaisen vuorokauden täällä, niin oireita ei tullut, ja jatkossakin tehokasta siivoamista, niin ehkä niitä oireita ei tule.


      • Killiukko
        surua kirjoitti:

        Täällä on paljon ihania kommenteja ollut, kiitos vain kaikille. Kissat tulee pysymään, juuri tyttönikin takia ja itsekkin niistä tykkään kovasti. Kuten tuonne ylemmäksi kirjoitinkin, nyt tämän miehen ollessa kokonaisen vuorokauden täällä, niin oireita ei tullut, ja jatkossakin tehokasta siivoamista, niin ehkä niitä oireita ei tule.

        Älä missään nimessä laita kissoja pihalle jonkin nipon miehen takia. Jos pystyy tupakoimaankin niin ei ole mitään kunnon allergiaa. Ilmeisesti vain inhoaa kissoja. Pidemmän päälle tulet huomaamaan että kissat ovat paljon mukavampia ja luotettavampia seuralaisia kuin ihminen.


      • Killimies
        Killiukko kirjoitti:

        Älä missään nimessä laita kissoja pihalle jonkin nipon miehen takia. Jos pystyy tupakoimaankin niin ei ole mitään kunnon allergiaa. Ilmeisesti vain inhoaa kissoja. Pidemmän päälle tulet huomaamaan että kissat ovat paljon mukavampia ja luotettavampia seuralaisia kuin ihminen.

        ...itsekin olen hiukan allerginen ja omistan kissan. Imuroin pari kertaa viikossa ja pidän kisun turkista huolta ettei hilseile ja harjaan usein niin ei ole ollut mitään oireita. Eli siivous auttaa jos se röyhtäilevä köriläs muuttaa kämppääsi.


      • surua
        Killiukko kirjoitti:

        Älä missään nimessä laita kissoja pihalle jonkin nipon miehen takia. Jos pystyy tupakoimaankin niin ei ole mitään kunnon allergiaa. Ilmeisesti vain inhoaa kissoja. Pidemmän päälle tulet huomaamaan että kissat ovat paljon mukavampia ja luotettavampia seuralaisia kuin ihminen.

        hmm...joo, olet aivan oikeassa, ja kuten kirjoitin tuolla ylempänä, että kissat jää taloon...jos hän ei tule vastaan asiassa, niin saa mies jäädä. Sitä paitsi muutaman kk tuntemisen jälkeen voi olla että alkava suhde menee karikolle....mutta kissojen kanssa suhde ainakin jatkuu.


    • logiikkaanne

      tässä kissa-allergia ja tupakointi-asiassa. Tupakka ei sisällä kissan allergeenejä-> kissalle allerginen ei saa tupakasta oireita. Appelsiinille allerginen on allerginen sitrushedelmien sisältämille allergeeneille, ei kissan/tupakan/hevosen/pölyn/kalan jne.

      Toki tupakointi on huono ja haitallinen tapa, mutta eihän kenellekään sanota, että voit asua ihan hyvin hometalossa (vaikka homeelle allerginen), koska ruokavaliosi on niin epäterveellinen l. liikaa elänrasvoja, suolaa, liian vähän vitamiineja ja kuitua...?

    • äippä

      sanoi minulle allergialääkäri.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1451
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1263
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      41
      951
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      777
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe