Rauhanpalkinto OK !!

capt.cöpenick

Mielestäni optimaalisesti kohdennettu.
Banladeshiläisen Muhammed Yunusin perustama Grameen Bank, köyhien pankki
hyötyy varmasti jo ennestään rikkaita vastaehdokkaita enemmän Nobelpalkinnosta.

Pankkihan myöntää mikrolainoja hyvin köyhille ihmisille.
Vastaavalla pankkitoiminnalla esim. Afrikassa on saatu hyviä tuloksia.

Nobelkomitea on tämänkertaisessa valinnassaan osunut mielestäni 99%:sti OIKEIN.!

8

415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mimmo

      mieltä. On varmaan tuloksellisempaa, kun ihmiset itse kehittävät ja löytävät ratkaisuja toimeentulonsa turvaamiseksi. En usko minkään kehitysavun tai muun vastaavan ulkopuolelta tulevan avun olevan yhtä tehokasta. Hetkellinen kriisiapu on tietenkin asia erikseen.

      Muutenkin tuntuu hyvältä, että pienikin ääni saattaa kuulua pitkälle, ja palkintoa mietittäessä on otettu huomioon myös "tavallisten ihmisten" maailma eikä päädytty siihen, joka on kuuluvimpana mediassa ja ihmisten mielissä.

    • Martti "Mara" Ahnesaarihan on varsinainen rahanvälittäjä. Hän itekin myönsi, että välitys Indonesiassa kuivui kokoon alle vuodessa.

      Edellinenhän on pikku juttu! Rahathan on saatu, eikä muusta ole väliäkään.

      Ne,jotka Ahnesaaren tuntevat, sanovat hänen tulevan rahastamaan ja ottamaan kunnian kun muut ovat tehneet työn.

      Nyt jä Ahnesaarelta sauna korjaamatta kun Nobel-palkintoa ei tullut!

      A-saaren huimat tulot eivät riitä synnyinpitäjäni Karjalohjan pienen saunan korjaamiseen.

      • näin nyt

        Tulikohan Sinulla lapsus.
        Nykyisen presidentin saunassa oli vesivahinko, ja sehän sijaitsee Karjalohjalla, siinä ihan tien varrella.
        Ahtisaarellekinko....?


    • Yykaakoo

      Ihan justiinsa kaikin puolin prikulleen samaa mieltä paitsi 1 prosentin verran eri mieltä. Valinta oli mun mielestä 100-prosenttisesti oikein. Harvinaisen oikein.

      Kai tuolle 1%:n puuttumiselle on sulla perusteet?

      • capt. cöpenick

        Sataselta tuo valinta alunperin tuntui.

        Yunus ja Grameen-pankki palkittiin sosiaalisen ja taloudellisen tasa-arvon puolesta
        tehdystä ruohonjuuritason työstä.

        Näin lehtimedia.

        Oli ilo katsella yllätyspalkinnon saaneen miehen vilpittömän iloista naamaa.


    • Pelle1Peloton

      Ihan varmasti Nobelin rauhanpalkinto meni oikeaan paikkaan. Minua vain risoo tämä meikäläisen (ja muunkin) median ennakkovöyhötys. Että peräti Eevankin piti lentää sinne Wien'iin kuuntelemaan, josko se palkinto Maralle tulisi?

      Ennen vanhaan suurimpia palkintojamme olivat joululahjat, mutta ei niistä etukäteen mitään 'kannunvalantaa' pidetty.

      • tuloerot

        kasvaneet heidän aikanaan


      • capt. cöpenick
        tuloerot kirjoitti:

        kasvaneet heidän aikanaan

        EU-alueella MA on tunnettu ja tunnustettu neuvottelija.
        Indonesian rauhanneuvotteluista on sellainen kuva, että entisenlainen pitkä sissisota
        olisi saatu lähes vähenemään. Aseitakin luovutettiin paljon pois.

        Tämäpäiväisten mediatietojen mukaan porvarillisesta leiristäkin löytyy
        mustia patoja - kylkineen. Samaten lahden takana.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      305
      782
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      589
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe