Mielestäni optimaalisesti kohdennettu.
Banladeshiläisen Muhammed Yunusin perustama Grameen Bank, köyhien pankki
hyötyy varmasti jo ennestään rikkaita vastaehdokkaita enemmän Nobelpalkinnosta.
Pankkihan myöntää mikrolainoja hyvin köyhille ihmisille.
Vastaavalla pankkitoiminnalla esim. Afrikassa on saatu hyviä tuloksia.
Nobelkomitea on tämänkertaisessa valinnassaan osunut mielestäni 99%:sti OIKEIN.!
Rauhanpalkinto OK !!
8
415
Vastaukset
- mimmo
mieltä. On varmaan tuloksellisempaa, kun ihmiset itse kehittävät ja löytävät ratkaisuja toimeentulonsa turvaamiseksi. En usko minkään kehitysavun tai muun vastaavan ulkopuolelta tulevan avun olevan yhtä tehokasta. Hetkellinen kriisiapu on tietenkin asia erikseen.
Muutenkin tuntuu hyvältä, että pienikin ääni saattaa kuulua pitkälle, ja palkintoa mietittäessä on otettu huomioon myös "tavallisten ihmisten" maailma eikä päädytty siihen, joka on kuuluvimpana mediassa ja ihmisten mielissä. Martti "Mara" Ahnesaarihan on varsinainen rahanvälittäjä. Hän itekin myönsi, että välitys Indonesiassa kuivui kokoon alle vuodessa.
Edellinenhän on pikku juttu! Rahathan on saatu, eikä muusta ole väliäkään.
Ne,jotka Ahnesaaren tuntevat, sanovat hänen tulevan rahastamaan ja ottamaan kunnian kun muut ovat tehneet työn.
Nyt jä Ahnesaarelta sauna korjaamatta kun Nobel-palkintoa ei tullut!
A-saaren huimat tulot eivät riitä synnyinpitäjäni Karjalohjan pienen saunan korjaamiseen.- näin nyt
Tulikohan Sinulla lapsus.
Nykyisen presidentin saunassa oli vesivahinko, ja sehän sijaitsee Karjalohjalla, siinä ihan tien varrella.
Ahtisaarellekinko....?
- Yykaakoo
Ihan justiinsa kaikin puolin prikulleen samaa mieltä paitsi 1 prosentin verran eri mieltä. Valinta oli mun mielestä 100-prosenttisesti oikein. Harvinaisen oikein.
Kai tuolle 1%:n puuttumiselle on sulla perusteet?- capt. cöpenick
Sataselta tuo valinta alunperin tuntui.
Yunus ja Grameen-pankki palkittiin sosiaalisen ja taloudellisen tasa-arvon puolesta
tehdystä ruohonjuuritason työstä.
Näin lehtimedia.
Oli ilo katsella yllätyspalkinnon saaneen miehen vilpittömän iloista naamaa.
- Pelle1Peloton
Ihan varmasti Nobelin rauhanpalkinto meni oikeaan paikkaan. Minua vain risoo tämä meikäläisen (ja muunkin) median ennakkovöyhötys. Että peräti Eevankin piti lentää sinne Wien'iin kuuntelemaan, josko se palkinto Maralle tulisi?
Ennen vanhaan suurimpia palkintojamme olivat joululahjat, mutta ei niistä etukäteen mitään 'kannunvalantaa' pidetty.- tuloerot
kasvaneet heidän aikanaan
- capt. cöpenick
tuloerot kirjoitti:
kasvaneet heidän aikanaan
EU-alueella MA on tunnettu ja tunnustettu neuvottelija.
Indonesian rauhanneuvotteluista on sellainen kuva, että entisenlainen pitkä sissisota
olisi saatu lähes vähenemään. Aseitakin luovutettiin paljon pois.
Tämäpäiväisten mediatietojen mukaan porvarillisesta leiristäkin löytyy
mustia patoja - kylkineen. Samaten lahden takana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201091- 136979
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten305782Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48589- 75514