-04 Avessa ei ollutkaan niin yksinkertaista xenonpolttimon vaihto, kuin luulin. Ajattelin säästää ja vaihtaa vain vänkärin puolen (joka pimeni) lampun toisin kuin H4:set, jotka vaihdoin yleensä samalla kertaa molemmat.
No, purin katteita ja katselin vaihto-operaatiota. Lampun tausta on niin ahdas, ettei saa käännettyä suojakopan kantta auki. Edessä on mm. tuulilasin pesunesteen säiliön täyttöputki.
Mites paljon joudun purkamaan autoa, ennen kuin saan polttimon vaihdettua? Pääseekö auton alta paremmin käsiksi?
Luulin aiemmin, että joidenkin automerkkien lampunvaihdon ongelmat ovat pelkkää legendaa... ;)
Apuja?
-K
Aven ajovalopolttimon vaihtoon apua
10
7719
Vastaukset
- Onko?
Toyotalla on 3v takuu ja sen puitteissa polttimet vaihdetaan ilmaiseksi, sen jälkeen sitten vaihto kustannetaan omasta pussista, sulla ei tietty ole enää takuu voimassa....Tää on näitä nykyautojen vittumaisia puolia.
- Aven ongelma
Kyllä lampunvaihto on erityisesti Aven ongelma. Siinähän lamppujen vaihtaminen ja yleensäkin huoltaminen on tehty todella vaikeaksi ja sikamaisen kalliiksi. Älkää ostako autoja, joihin ei edes polttimoa voi itse vaihtaa. Se on paras lääke ongelmaan.
- - MOK -
Aven ongelma kirjoitti:
Kyllä lampunvaihto on erityisesti Aven ongelma. Siinähän lamppujen vaihtaminen ja yleensäkin huoltaminen on tehty todella vaikeaksi ja sikamaisen kalliiksi. Älkää ostako autoja, joihin ei edes polttimoa voi itse vaihtaa. Se on paras lääke ongelmaan.
... "erityisesti aven ongelma" ole. Tuossa on pihassa eräs vierastakin merkkiä oleva auto, eikä ole helppoa polttimoiden vaihto siinäkään...
- Vierestä kattonu
Nyt vaan sitte runttaat sitä pissapojan täyttöputkee niin paljo taaksepäin ku menee. Sit pitäis lampun vaihto onnistua (ainakin H7:n).
- Kahimooni
, koska kansi kääntyy saranoilla ilmeisesti. Xenon pitäisi siis vaihtaa. Takuu lienee 3v tai 100 000 km, joka on täysi.
Pissapojan säiliö taitaa olla puhki, joten sekin täytyy hitsauttaa kuntoon. Madalletun alustan etuja, että rotvallin reuna pyyhkäisee puskurin alareunaa kohtuullisen helposti.
Samalla säiliön ittotuksen yhteydessä voisi polttimon vaihtaa. Täytynee ottaa ainakin puskuri irti, jollei sitten alakautta pääse siihen säiliöön käsiksi.
Edelleen saa antaa vinkkejä.
-K
- vaihtaa itse?
Olin käsittänyt, että xenon-polttimoiden vaihto on jotenkin erilaista kuin tavallisten (ainakin myyjä kertoi mulle, että ne pitää vaihtaa huollossa). Onko siinä mitään muuta ero tavalliseen kuin hinta (ja voi saada suuren sähköiskun polttimoista, jos vielä virta päällä)? Mulla on helmikuusta 2006 ollut avensis ja siinä on xenonit, joten paljonko olet ajanut noilla xenoneilla ennen kuin menee vaihtoon? Jos vuosiamllisi on 2004, niin olettaisin kyllä ilman muuta xenon-valojen menevän takuuseen, jos näin nopeasti meni.
- lklk
Olen vaihtanut,mutta vain tavallisia lamppuja.
Ei ole kovin vaikeaa,ainakaan minun mielestä.
Tosin volvo V50 on helppo vaihtaa kun lamppu kääntyy sivulle. - viettelemällä
ei väkisin vaan viettelemällä,
kyllä mahtuu kunhan heiluttelee, löytyy sopiva asento.
hyvä taskulamppu on aina hyvä kaikkien autojen lampunvaihdossa ja pienet kätöset.
Olen ajatellut että
kuinkahan se kävisi lapsilta 10v ikäisiltä. - ...
Saako Avensiksesta umpion helposti irti? Ja siten että suuntaus säilyy?
Pyöreälamppuisessa Corollassa irrotin vain pari pulttia ja irrotin koko umpion. Sitten koko systeemi takaisin kiinni ja asettui samalle paikalle automaattisesti kuin ennen irrotusta.- Kahimooni
Saihan sen polttimon lopulta vaihdettua, mutta lujille se otti. Kädet on aika kipeät. Kansi piti ottaa vääntelemällä ja taivuttelemalla irti. Takaisin saaminenkin oli melkoisen vaikeaa.
Homma otti 2-2,5 tuntia... Pikahuollossa vaihdan seuraavan kerran. Ei tuota ole ilmeisesti tarkoitettu tee-se-itse -hommiksi.
-K
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712963
- 462564
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322225- 792138
- 951956
- 321702
- 121536
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171487Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?271302Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil191195