Kuoleman jälkeen tulee THE END. Elikkä ei yhtään mitään. Mutta eipä siitä tarvitse enää murehtia, kun on kuollut.
Kuoleman jälkeen
39
698
Vastaukset
- Marcel
Mikäli haluat, että kuolemasi jälkeen ei tule mitään... niin myös tapahtuu. Kuolemanjälkeistä elämää nimittäin ohjataan ajatuksen voimalla. Toiset ajattelevat taivasta ja toiset helvettiä ja se tapahtuu mitä ajattelet..
Miksi siis ihmeessä haluat, ettei kuolemasi jälkeen ole mitään, kun voisit saada ihan mitä haluat? Come on... Miekkonen!!!- Mies 55.7
... kokemus itselläni kyllä viittaa vahvasti aloittajan olevan oikeassa, eli kuoleman jälkeen ei ole mitään.
Minulla oli vuosi sitten 4 sydänpysähdystä vuorokauden sisällä tapaturmasta johtuen. Huolimatta siitä, että pysähdykset olivat lyhyitä n. 15 sek kerrallaan, niin silti kaikki hävisi olemasta joka kerta. Eli kun aivoista verenkierto pysähtyi, lakkasivat aivot toimimasta muutamassa sekunnissa, joten jatkuva verenkierto aivoissa on välttämätöntä, jotta aivotoimintaa olisi olemassa ja jos ei ole aivotoimintaa ei voi kokea tai tuntea yhtään mitään. Paljon kuulee juttuja joissa lähellä kuolemaa olleet kertovat aika huimista kokemuksistaan.
Jotta jotain voidaan kokea, niin aivojen täytyy saada uutta verta jatkuvasti, joten heillä ei sydän ole ainakaan pysähtynyt kokonaan.
Mielestäni voisi verrata sydämmen pysähtymisen vaikutusta ja tietokoneen sähkönsyötön katkaisua siinähän prosessori pysähtyy välittömästi, jolloin kaikki ohjelmat lakkaavat toimimasta.
En pelkää kuolemaa sen enempää kuin ennenkään, vaikka en usko olevan mitään elämää kuoleman jäleen, siis minun itseni kokemaa elämää. Tietysti olen vaikuttanut enemmän tai vähemmän lähipiirissä eläviin ihmisiin ja omissa lapsissa vaikutus on myös biologista, joten kuolemani jälkeen elän kuolemani jälkeen hieman kanssaihmisissä. Se onkin juuri oikeastaan sitä kuolemanjälkeistä elämää.
- Ateisti
Näin on ja näin tulee aina olemaan vaikka kuinka joku hihhuli höpöttäisi omiaan.
- zjzjk
Energiahan ei katoa mihinkään, se jatkaa olemassa oloaan. Mihin menee mieli/tietoisuus -energia?
zjzjk kirjoitti:
Energiahan ei katoa mihinkään, se jatkaa olemassa oloaan. Mihin menee mieli/tietoisuus -energia?
Kuolema on kyllä iso asia, ja tässä kaikessa mitä teemme ei välttämättä ole mitään järkeä, kuolema on varmaan helpotus ja sinne haluaa mennä kun sen kohtaa, maanpäällä oleminen puolestaan taitaa olla se helvetti välillä, mutta kuolema on se yliluonnollinen ja taianomainen asia, mitä emme koskaan oikein tajua mikä se on, siksi kaikki professorit sun muu lääketiede joka yrittää selittää että kaikki asiat on selitettävissä ovat väärässä.
- <<<<
zjzjk kirjoitti:
Energiahan ei katoa mihinkään, se jatkaa olemassa oloaan. Mihin menee mieli/tietoisuus -energia?
Ei kai minnekään, ihminen saattaa sairastua henkisesti ja muuttua ihan eri ihmiseksi.
Hän saattaa dementoitua ja menettää ajan ja paikan tajunsa, pahimmillaan on kävelevä ruumis ilman muistoja, ilman mitään.
Hänelläkin on ollut tietoisuus, minne se joutui kun ihminen on kuitenkin elossa.
Ihmisten on vaikea hyväksyä että heidän elämänsä ja tietoisuutensa saattaa päättyä kuolemassa. Kai siitä lohtua saa, ihan hyvältä tuntusi vielä nähdä kuolleita rakkaitaan. Mutta sen näkee sitten jos näkee... - <<<<
temetos18 kirjoitti:
Kuolema on kyllä iso asia, ja tässä kaikessa mitä teemme ei välttämättä ole mitään järkeä, kuolema on varmaan helpotus ja sinne haluaa mennä kun sen kohtaa, maanpäällä oleminen puolestaan taitaa olla se helvetti välillä, mutta kuolema on se yliluonnollinen ja taianomainen asia, mitä emme koskaan oikein tajua mikä se on, siksi kaikki professorit sun muu lääketiede joka yrittää selittää että kaikki asiat on selitettävissä ovat väärässä.
Sururuharha: harha-aistimus, jossa vainaja ilmestyy surevalle läheiselle.
Se on todella yleistä, psykiatrit pitävät sitä lähes luonnollisena reaktiona. Itselleni ei tuollaisia harhakuvitelmia ole tullut vaikka olenkin surrut lohduttomasti.
- on antanut
luodulleen ihmiselle vapauden valita, valitseeko hänen ilmoituksensa, rakkautensa, Jeesuksen uhrikuoleman syntien sovituksena, jolloin hän on vapaa siitä tuomiosta joka kohtaa jumalatonta; saa itse kärsiä iankaikkisesti, kun ei tehnyt sovintoa elämän aikana Jumalan kanssa.
Armo on tarjolla.väärennettiin uuteen testamenttiin 400-luvulla.
Kreikan sana aion,eooni tai aionious tarkoittaa 'aikaa' tai 'ajallista' ei iänkaikkisuutta.
Oikea käännös olisi syklistä sykliin, kuten mm.cyber geronimo tällä palstalla kirjoitti.
Roomalaisille yksi aion oli sata vuotta. Keski-aika oli eooni, vanha-aika oli eooni.- paikkojasi
MarkkuP kirjoitti:
väärennettiin uuteen testamenttiin 400-luvulla.
Kreikan sana aion,eooni tai aionious tarkoittaa 'aikaa' tai 'ajallista' ei iänkaikkisuutta.
Oikea käännös olisi syklistä sykliin, kuten mm.cyber geronimo tällä palstalla kirjoitti.
Roomalaisille yksi aion oli sata vuotta. Keski-aika oli eooni, vanha-aika oli eooni.Jos vielä mainitset edes yhden Uuden Testamentin paikan, jossa "väärennys" olisi tehty.
Niin ei tarvitsisi epäillä itseäsi väärentäjäksi! - ohkaiset jutut
paikkojasi kirjoitti:
Jos vielä mainitset edes yhden Uuden Testamentin paikan, jossa "väärennys" olisi tehty.
Niin ei tarvitsisi epäillä itseäsi väärentäjäksi!Ei tuo aioonikko tunne asiaansa. Ja aiheensakin on niin tuhannen kaluttu ja koluttu.
Mitään väärennöksiä ei tietenkään ole tehty. Ja Raamatun aikamääreitä kannattaa katsoa Raamatusta itsestään. Raamattu antaa aikamääreiden verkoston, josta on turha kenenkään kotitekoisen amatöörin tulla esittelemään mitään nokkeluuksia. Raamatun aikamääreet lienevät niitä eniten tutkittuja asioita, joten ei riitä, että osaa kirjoittaa pari riviä johonkin keskusteluun. Pitäisi käydä tähänastista tutkimusperinnettä vastaan ja sehän ei kannata. Kun ei siinä kotikonsteilla pärjää! ohkaiset jutut kirjoitti:
Ei tuo aioonikko tunne asiaansa. Ja aiheensakin on niin tuhannen kaluttu ja koluttu.
Mitään väärennöksiä ei tietenkään ole tehty. Ja Raamatun aikamääreitä kannattaa katsoa Raamatusta itsestään. Raamattu antaa aikamääreiden verkoston, josta on turha kenenkään kotitekoisen amatöörin tulla esittelemään mitään nokkeluuksia. Raamatun aikamääreet lienevät niitä eniten tutkittuja asioita, joten ei riitä, että osaa kirjoittaa pari riviä johonkin keskusteluun. Pitäisi käydä tähänastista tutkimusperinnettä vastaan ja sehän ei kannata. Kun ei siinä kotikonsteilla pärjää!uusi testamentti on monien murhien, kiristysten, pannaanjulistusten ja kirkkofiaskojen aikaansaannos.
Esimerkiksi piispa Eusebios kirjoitti koko uuden testamentin uusiksi. Hän oli yksi pahimmista apostoli-isien kirjoitusten turmelijoista.
Mitä tapahtuikaan Efeson ryövärisynodissa?
Keisari Konstantinus pakotti maallisin pakkokeinoin piispat hyväksymään uuden testamentin kanonin.
On erehdys luulla, että kirkolla oli heti Paavalin ajan jälkeen valmis kirjojen kokoelma. Vielä satoja vuosia Jeesuksen ja Paavalin ajan jälkeen maallistinut kirkko hylkäsi ja sensuroi kirjoituksia, joita se piti opillisesti epäterveinä tai vahingollisina kansan tietää.MarkkuP kirjoitti:
uusi testamentti on monien murhien, kiristysten, pannaanjulistusten ja kirkkofiaskojen aikaansaannos.
Esimerkiksi piispa Eusebios kirjoitti koko uuden testamentin uusiksi. Hän oli yksi pahimmista apostoli-isien kirjoitusten turmelijoista.
Mitä tapahtuikaan Efeson ryövärisynodissa?
Keisari Konstantinus pakotti maallisin pakkokeinoin piispat hyväksymään uuden testamentin kanonin.
On erehdys luulla, että kirkolla oli heti Paavalin ajan jälkeen valmis kirjojen kokoelma. Vielä satoja vuosia Jeesuksen ja Paavalin ajan jälkeen maallistinut kirkko hylkäsi ja sensuroi kirjoituksia, joita se piti opillisesti epäterveinä tai vahingollisina kansan tietää.Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat.
MarkkuP kirjoitti:
Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat.
sanan AIONIOUS tai EON käyttö uudessa testamentissa.
UT:ssa sanotaan, että hänelle, joka tekee syntiä henkeä vastaan, ei anneta anteeksi tässä eikä toisessa 'eoonissa', siis ei tässä maailmassa eikä tulevassa.
EIhän voitu kääntää: hänelle ei anneta anteeksi tässä eikä tulevassa iänkaikkisuudessa.
Vertauksessa kylväjästä sanotaan, että tämän 'eonin' huolet tukahduttivat jotkut siemenet, mikä on oikein käännetty elämän huoliksi. Tässäkään ei voi olla kysymys iänkaikkisuudesta.
Vertauksessa lusteesta nisun seassa Kristus sanoo, että elonaika on tämän 'eoonin' loppu, siis tämän ajan tai maailman loppu. Tässäkään se ei voi merkitä iänkaikkisuutta.
Tässä kohdassa käytetään sanaa 'eooni' vielä kahdesti ajallisuuden merkityksessä.
Muutamia kohtia apostolien kirjeistä..
"Älkää mukautuko tietämättömyytenne 'eoonin' mukaan."
"Me emme puhu tämän 'eoonin' viisautta emmekä tämän 'eoonin' valtiasten, vaan Jumalan salattua viisautta, jonka Jumala on edeltä määrännyt ennen kaikkia 'eooneja'.
Näitä kohtia on paljon muitakin uudessa testamentissa. Tästä huomaa ettei sama "EOONI" merkitse iänkaikkisuutta, vaan rajoitettua aikakautta.
Nyt on kuitenkin käytetty samaa sanaa niissä kohdin, joissa puhutaan näkymättömän maailman rangaistuksista.
Kuinka kääntäjillä oli oikeus kääntää sana "AION", jota muissa yhteykisissä käytetään 'ajan' ja 'ajallisen' merkityksessä tarkoittamaan IKUISUUTTA juuri niissä jakeissa, joissa puhutaan helvetin rangaistuksista.
Huomaa selvästi, että tässä ovat takana ne kirkkokunnat, joille oli mieleen kuvata Jumala ikuisesti rankaisevana hirviönä.- merkityksiä
MarkkuP kirjoitti:
sanan AIONIOUS tai EON käyttö uudessa testamentissa.
UT:ssa sanotaan, että hänelle, joka tekee syntiä henkeä vastaan, ei anneta anteeksi tässä eikä toisessa 'eoonissa', siis ei tässä maailmassa eikä tulevassa.
EIhän voitu kääntää: hänelle ei anneta anteeksi tässä eikä tulevassa iänkaikkisuudessa.
Vertauksessa kylväjästä sanotaan, että tämän 'eonin' huolet tukahduttivat jotkut siemenet, mikä on oikein käännetty elämän huoliksi. Tässäkään ei voi olla kysymys iänkaikkisuudesta.
Vertauksessa lusteesta nisun seassa Kristus sanoo, että elonaika on tämän 'eoonin' loppu, siis tämän ajan tai maailman loppu. Tässäkään se ei voi merkitä iänkaikkisuutta.
Tässä kohdassa käytetään sanaa 'eooni' vielä kahdesti ajallisuuden merkityksessä.
Muutamia kohtia apostolien kirjeistä..
"Älkää mukautuko tietämättömyytenne 'eoonin' mukaan."
"Me emme puhu tämän 'eoonin' viisautta emmekä tämän 'eoonin' valtiasten, vaan Jumalan salattua viisautta, jonka Jumala on edeltä määrännyt ennen kaikkia 'eooneja'.
Näitä kohtia on paljon muitakin uudessa testamentissa. Tästä huomaa ettei sama "EOONI" merkitse iänkaikkisuutta, vaan rajoitettua aikakautta.
Nyt on kuitenkin käytetty samaa sanaa niissä kohdin, joissa puhutaan näkymättömän maailman rangaistuksista.
Kuinka kääntäjillä oli oikeus kääntää sana "AION", jota muissa yhteykisissä käytetään 'ajan' ja 'ajallisen' merkityksessä tarkoittamaan IKUISUUTTA juuri niissä jakeissa, joissa puhutaan helvetin rangaistuksista.
Huomaa selvästi, että tässä ovat takana ne kirkkokunnat, joille oli mieleen kuvata Jumala ikuisesti rankaisevana hirviönä.> UT:ssa sanotaan, että hänelle, joka tekee syntiä henkeä vastaan, ei anneta anteeksi tässä eikä toisessa 'eoonissa', siis ei tässä maailmassa eikä tulevassa. <
No eipä sanota. Vaan kreikaksi sanotaan näin: "ei tässä aionissa eikä mellonti = one-being-about (one-impending) = tulevassa ajassa." Ei siinä käytetä molemmissa samaa eon -sanaa. Eli käännös on ihan oikein näin:
"Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa." Matt.12:32
Thayer's Greek Lexicon:
— aionios (ahee-o'-nee-os)
merkitys:
1) without beginning and end, that which always has been and always will be
2) without beginning
3) without end, never to cease, everlasting
"Mutta jos sinun kätesi tai jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; parempi on sinulle, että käsipuolena tai jalkapuolena pääset elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat kädet tai molemmat jalat tallella, heitetään iankaikkiseen tuleen." Matt. 18:8
"Ja katso, eräs mies tuli ja sanoi hänelle: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tekemän, että minä saisin iankaikkisen elämän?" Matt. 19:16
"Ja jokainen, joka on luopunut taloista tai veljistä tai sisarista tai isästä tai äidistä tai lapsista tai pelloista minun nimeni tähden, on saava monin verroin takaisin ja perivä iankaikkisen elämän." Matt. 19:29
"Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä." Matt. 25:41
"Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." Matt. 25:46
"mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin." Mark.3:29
"Ja hänen sieltä tielle mennessään juoksi muuan hänen luoksensa, polvistui hänen eteensä ja kysyi häneltä: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?" Mark.10:17
"ja joka ei saisi satakertaisesti: nyt tässä ajassa taloja ja veljiä ja sisaria ja äitejä ja lapsia ja peltoja, vainojen keskellä, ja tulevassa maailmassa iankaikkista elämää." Mark.10:30
"Ja minä näin lentävän keskitaivaalla erään toisen enkelin, jolla oli iankaikkinen evankeliumi julistettavana maan päällä asuvaisille, kaikille kansanheimoille ja sukukunnille ja kielille ja kansoille." Ilm.14:6
— proskairos (pros'-kahee-ros)
merkitys:
1) for a season
2) enduring only for a while
3) temporary
"Näkyväiset ovat ajallisia (proskairos), mutta näkymättömät iankaikkisia (aionios)." 2.Kor. 4:18
"Ja nämä menevät pois iankaikkiseen (aionios) rangaistukseen(kolasis), mutta vanhurskaat iankaikkiseen (aionios) elämään." Matt. 25:46
Aionios tarkoittaa iankaikkista. Jos rangaistus olisi aikakauden kestävä, siinä olisi jokin muu sana, koska kyllä Jeesuksessa elämä on iankaikkista, ei aikakauden kestävää.
_ _ _
"Raamatun eräs luotettavimmista sanakirjoista Strong's konkordanssi antaa sanoille 'aion' ja 'aionios' seuraavanlaisia merkityksiä:
aion ahee-ohn’; from the same as 104; properly, an age; by extension, perpetuity (also past); by implication, the world; specially (Jewish) a Messianic period (present or future):—age, course, eternal, (for) ever(-more), [n-]ever, (beginning of the, while the) world (began, without end). aionios ahee-o’-nee-os; from 165; perpetual (also used of past time, or past and future as well):— eternal, for ever, everlasting, world (began)."
http://koti.phnet.fi/petripaavola/universalismi.html merkityksiä kirjoitti:
> UT:ssa sanotaan, että hänelle, joka tekee syntiä henkeä vastaan, ei anneta anteeksi tässä eikä toisessa 'eoonissa', siis ei tässä maailmassa eikä tulevassa. <
No eipä sanota. Vaan kreikaksi sanotaan näin: "ei tässä aionissa eikä mellonti = one-being-about (one-impending) = tulevassa ajassa." Ei siinä käytetä molemmissa samaa eon -sanaa. Eli käännös on ihan oikein näin:
"Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa." Matt.12:32
Thayer's Greek Lexicon:
— aionios (ahee-o'-nee-os)
merkitys:
1) without beginning and end, that which always has been and always will be
2) without beginning
3) without end, never to cease, everlasting
"Mutta jos sinun kätesi tai jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; parempi on sinulle, että käsipuolena tai jalkapuolena pääset elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat kädet tai molemmat jalat tallella, heitetään iankaikkiseen tuleen." Matt. 18:8
"Ja katso, eräs mies tuli ja sanoi hänelle: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tekemän, että minä saisin iankaikkisen elämän?" Matt. 19:16
"Ja jokainen, joka on luopunut taloista tai veljistä tai sisarista tai isästä tai äidistä tai lapsista tai pelloista minun nimeni tähden, on saava monin verroin takaisin ja perivä iankaikkisen elämän." Matt. 19:29
"Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä." Matt. 25:41
"Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." Matt. 25:46
"mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin." Mark.3:29
"Ja hänen sieltä tielle mennessään juoksi muuan hänen luoksensa, polvistui hänen eteensä ja kysyi häneltä: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?" Mark.10:17
"ja joka ei saisi satakertaisesti: nyt tässä ajassa taloja ja veljiä ja sisaria ja äitejä ja lapsia ja peltoja, vainojen keskellä, ja tulevassa maailmassa iankaikkista elämää." Mark.10:30
"Ja minä näin lentävän keskitaivaalla erään toisen enkelin, jolla oli iankaikkinen evankeliumi julistettavana maan päällä asuvaisille, kaikille kansanheimoille ja sukukunnille ja kielille ja kansoille." Ilm.14:6
— proskairos (pros'-kahee-ros)
merkitys:
1) for a season
2) enduring only for a while
3) temporary
"Näkyväiset ovat ajallisia (proskairos), mutta näkymättömät iankaikkisia (aionios)." 2.Kor. 4:18
"Ja nämä menevät pois iankaikkiseen (aionios) rangaistukseen(kolasis), mutta vanhurskaat iankaikkiseen (aionios) elämään." Matt. 25:46
Aionios tarkoittaa iankaikkista. Jos rangaistus olisi aikakauden kestävä, siinä olisi jokin muu sana, koska kyllä Jeesuksessa elämä on iankaikkista, ei aikakauden kestävää.
_ _ _
"Raamatun eräs luotettavimmista sanakirjoista Strong's konkordanssi antaa sanoille 'aion' ja 'aionios' seuraavanlaisia merkityksiä:
aion ahee-ohn’; from the same as 104; properly, an age; by extension, perpetuity (also past); by implication, the world; specially (Jewish) a Messianic period (present or future):—age, course, eternal, (for) ever(-more), [n-]ever, (beginning of the, while the) world (began, without end). aionios ahee-o’-nee-os; from 165; perpetual (also used of past time, or past and future as well):— eternal, for ever, everlasting, world (began)."
http://koti.phnet.fi/petripaavola/universalismi.htmlsanoa 'ajalliseen' tuleen. Sillä rangaistuskin on vain aionin(aikakauden) kestävää.
- merkityksiä
MarkkuP kirjoitti:
sanoa 'ajalliseen' tuleen. Sillä rangaistuskin on vain aionin(aikakauden) kestävää.
Joo joo, mutta kun ei sanota. Käytetään samaa sanaa, aionios, iankaikkinen.
Jos rangaistus(kin?) on aikakauden kestävä, niin silloin myös elämä Jeesuksessa olisi aikakauden kestävä. Tohditko väittää vielä niin?
- gybo-g-gero
Elämä on kaikenkattava aihe, sitä on myös tämän ja seuraavan välissä olevan aika.
Yksi tärkeä osa-alue on se mitä itseasiassa, eli kuolemassa tapahtuu.
Kuolemaa voisi kuvata jatkuvana tapahtumana, jossa ei ole mitään uutta. Elämä on emansoitunut lukemattomia kertoja ja myös nuo emansoitumiset hävineet/kuolleet samoin monta kertaa. Siis luonnollinen tapahtuma, luonnollinen kuolema --> luonnollinen tapahtuma, samoin kuin luonnollisen syntymä.
Kuolema hyvin tärkeä ja suuri muutos. Siinä rajapinnassa eletty el'm' ja tekomme, tietoisuutemme kulminoituu, siksi se on niin olellinen tapahtuma.
Kun kuolee menettää ihmisyytensä tärkeän ja oleellisen osan, eli kehollisuutensa, kehollisuuden mahdollisuudet ja mahdottomuudet. Jäljelle jää 'jokin' joka ei ole enää määriteltävissä ihmiseksi, on "olento" pelkkänä mielenä joka määrittyy aivan erilailla kuin hävinnyt mielikeho. Se voi olla ja on pelottavaa että outoa, ehkä surullistakin, mutta toisaalla vapauttavaa, kun huomaa ettei mieli kuole vaan jatkaa.
Merkityksellinen, vilpitön ja mahdollisimman myöntenen elämä määrittää kuolemanpelkoa vähemmän kuin päinvastainen vaikkapa itsekäs ja piittaamaton elämä. Samoin kuin elämänsä hallitseminen, eli itsemäärittely johtaa hyvään s i s ä i s e e n elämään(ei välttämättä tässä maailmassa ulkoiseen) voi myös tämä johtaa kuolemassa sellaiseen hallintaan ja päätöksiin, valintoihin jotka johtavat arvokkaaseen ratkaisuun ja hallintaan mitä tulee itse ratkaisevaan kuolon hetkeen.
Kuolemaa voi siis pitää myönteisenä("parempi kuolinpäivä kuin syntymäpäivä") ja pyhänä asiana koska rajapinnassa ollaan inventaariopaikalla, mutta myös oivalluksen paikassa kehollisuuden tuolle puolen.
Luultavasti tuo hetki jolloin tietoinen kuoleminen antaa mahdollisuuksiaan on melko lyhyt, ehkä vain muutamia tunteja tai päiviä?
On valoprosessi-->kirkasvalo/"ydinräjähdys", jossa kehon sisällä tapahtuva hengen ja lihan eroaminen aiheuttaa fyysisiä ilmiöitä, jotka tietoinen voi havaita tarkkailijana(yleensä tavallinen kuoleva on tajuton), jos on ollut/on tietoisuuden harjoittaja. Mieli reagoi ja havaitsee dualistisuuden vaikka itse mieli, eli me onkin rajaton se muistaa egon jossa asui ja vieraili ja voi jopa kiinnittyä siihen peroonaan tietyin seurauksin.
Shokkihan se on kuin mieli/tietoisuus, joka syntyessään kehittää itselleen sikössä luut ja kehollisuuden, joutuu yhtäkkiä erilleen tutusta rakennelmastaan. Tuollaisen shokin takia me unohdamme edelliset ole m a s s a olomme.
Kun lopullinen hyväksijättö kauniille, rujolle tai "ihan millaiselle vain" keholle tapahtuu luovutaan tuon kehon tunnetiloista iloineen, suruineen päivineen ja joudutaan avaruuden laajuksiin,,eri taajuuksiin. Otteen iroittaminen kaikesta menneestä perhesiteineen, muistoineen, tuskineen ja iloineen on viimeinen tehtävä sillä saralla. Kun "tulemme ulos" pitää muistaa että on kuollut, olla siinä tilassa tietoinen että voisi sulautua koko universumiin, tai oikeammin ja tarkemmin ehkä Elämään("Jumala"). Jos edellisen emansinoitumisen "jälki"("arpi") on vahva, tunnemme rajattomuudestamme huolimatta sen vaikutuksen edelleen. Lopulta kuitenkin muutumme kokonaan vapaiksi ja rajattomiksi, siis luonnostaan, jos emme pelkää vaikka emme ole enää minkään "sisällä". On se huimaa kun mikään ei ole enää määriteltävissä, siis 'kaukana ei ole kaunkana tai lähellä ei ole lähellä, eikä kähee ole käheetä, sillä Kaikki vain on.
Suhteellistahan kaikki materiassa on. Mieli/tietoisuus voi olla hyttysen, tai sinivalaan sisällä, tai olla olematta ja silti tuo biologinen konstrukito liikkuu, syö ja elää, mutta tiedottomana, mitä tulee korkeampaan tiedollisuuteen. Maallinen koko ja olemus ovat epäolennaisia, oikeastaan ainoastaan mieli/tietoisuus on totta(vaikka useasti se "nukkuu keskustassamme") ja tämä totuus kulminoituu nimenomaan fyysisen kuolemassa.
Kuolemassa tietoisuus muistaa ja ymmärtää kaikkia asioita, sitä tajuaa olvansa osa todellista ääretön totuuden ilmentymää ja on täysin vapaa, ilman mitään rajoituksia, ja voi jopa visualisoida itsensä missä ja miksi tahansa. On se, on se pojaaat ja tytöt hyvin erityislaatuinen hetki.
Lopulta menneet emansinoutumiset kaikki katoavat ja yhtyminen/laventuminen "Ei mihinkään" eli Yhteen on täydellistä ja näin taas olemme Alku-Kaikki.olevasi kuollut, eikä elämän jälkeen ole kuin tyhjyys niin koet sen. Aionista olen luullut sen olevan aika, jota ei ole tarkkaan määritelty.
Koska olen saanut kokea henk.m. olemassa olon uskon siihen ja sen että kun siirryn minulle pidetään tupaantuliais juhlat.
Vasta sen jälkeen alkaa aika jolloin teen sovitustyötä.
Mutta mietityttää, entä jos ei tiedä mikä on väärin, niin miksi siitä rangaistaisiin.maagikko kirjoitti:
olevasi kuollut, eikä elämän jälkeen ole kuin tyhjyys niin koet sen. Aionista olen luullut sen olevan aika, jota ei ole tarkkaan määritelty.
Koska olen saanut kokea henk.m. olemassa olon uskon siihen ja sen että kun siirryn minulle pidetään tupaantuliais juhlat.
Vasta sen jälkeen alkaa aika jolloin teen sovitustyötä.
Mutta mietityttää, entä jos ei tiedä mikä on väärin, niin miksi siitä rangaistaisiin.Aion tarkoittaa 'aikaa' tai 'ajallista' ,'aikakautta' taikka tarkkaan määrittämätöntä aikaa.
Mm.Pekka Ervast totesi saman asian aikoinaan.
Jokaisen ajattelevan ihmisen kannattaa miettiä miksi tämä aikaa tarkoittava laatusana on käännetty näin väärin uudessa testamentissa?
Vaikka eräille palstalaisille onkin mieleen sytytellä iänkaikkisen helvetin liekkejä, ei ut:sta löydy ikuiselle helvetille minkäänlaista tukea.
Sanoja voidaan aina asetella, vaikkei niissä olisikaan mitään järkeä.MarkkuP kirjoitti:
Aion tarkoittaa 'aikaa' tai 'ajallista' ,'aikakautta' taikka tarkkaan määrittämätöntä aikaa.
Mm.Pekka Ervast totesi saman asian aikoinaan.
Jokaisen ajattelevan ihmisen kannattaa miettiä miksi tämä aikaa tarkoittava laatusana on käännetty näin väärin uudessa testamentissa?
Vaikka eräille palstalaisille onkin mieleen sytytellä iänkaikkisen helvetin liekkejä, ei ut:sta löydy ikuiselle helvetille minkäänlaista tukea.
Sanoja voidaan aina asetella, vaikkei niissä olisikaan mitään järkeä.arvoisia kirjoja ovat Pekka Ervastin teos:Jeesus Kristus maailman vapahtaja sekä Levin:Jeesuksen Kristuksen henkinen evankeliumi.
- gybo-g-gero
maagikko kirjoitti:
olevasi kuollut, eikä elämän jälkeen ole kuin tyhjyys niin koet sen. Aionista olen luullut sen olevan aika, jota ei ole tarkkaan määritelty.
Koska olen saanut kokea henk.m. olemassa olon uskon siihen ja sen että kun siirryn minulle pidetään tupaantuliais juhlat.
Vasta sen jälkeen alkaa aika jolloin teen sovitustyötä.
Mutta mietityttää, entä jos ei tiedä mikä on väärin, niin miksi siitä rangaistaisiin.Aijoonit ovat syklisyyksiä(myös 'avaruus'), eivät siis Raamatun nyky-tulkinta-käännösten ikuisuus tai iankaikkisuus kuten väärin on käännetty. Tuo aijonisuus mahtuu kyllä elämän kiertokulun faktoihin, se on yhtenä pilarina myös jälleensyntymäideassa.
>>> Mutta mietityttää, entä jos ei tiedä mikä on väärin, niin miksi siitä rangaistaisiin. - Aritta
gybo-g-gero kirjoitti:
Aijoonit ovat syklisyyksiä(myös 'avaruus'), eivät siis Raamatun nyky-tulkinta-käännösten ikuisuus tai iankaikkisuus kuten väärin on käännetty. Tuo aijonisuus mahtuu kyllä elämän kiertokulun faktoihin, se on yhtenä pilarina myös jälleensyntymäideassa.
>>> Mutta mietityttää, entä jos ei tiedä mikä on väärin, niin miksi siitä rangaistaisiin.että Pyhää Henkeä vasten tehty synti jää ilman anteeksiantoa tarkoittaa se sitä että sitä minkä olemme tehneet kanssaihmisillemme ei Jumala anna anteeksi vaan meidän on itse sovitettava tekomme näille ihmisille. Joko pyydettävä anteeksi tai sitten jotenkin käytännössä sovitettava kaikki.
- skeidaa
MarkkuP kirjoitti:
arvoisia kirjoja ovat Pekka Ervastin teos:Jeesus Kristus maailman vapahtaja sekä Levin:Jeesuksen Kristuksen henkinen evankeliumi.
Hörhökirjoja hyväuskoisille. Noihin saa menemään koko elämänsäkin. Mutta totuutta ei niistä löydä, vaikka hakisi.
- gybo-g-gero
Aritta kirjoitti:
että Pyhää Henkeä vasten tehty synti jää ilman anteeksiantoa tarkoittaa se sitä että sitä minkä olemme tehneet kanssaihmisillemme ei Jumala anna anteeksi vaan meidän on itse sovitettava tekomme näille ihmisille. Joko pyydettävä anteeksi tai sitten jotenkin käytännössä sovitettava kaikki.
Käsitän Pyhän Hengen ja Pyhän Hengen loukkauksen lähinnä Itsenä(Kristus meissä/ei siis jeesus) ja siten Itsensä kieltämisen syntinä jota ei saa anteeksi.
Lähimmäisille tekemämme pahat teot teemme kyllä tavallaan Itselleme, sillä olemme samasta alkulähteestä, eli tuo ajatuksesi istuu kyllä mainiosti tähän.
Käsitän kuitenkn maallisissa teoissa karman olevan sovitettavissa katumuksen ja sitä myötä muuttumisen ja positiivisempien ajatusten, sanojen ja tekojen kautta. Kristus-Logos, eli Kaiken ("Jumala")antama apu meille "saatanoille", eli langenneille "siruille/tietoisuuksille" tulee minusta juuri tässä kuvaan. Sillä jos emme Kokonaisuuden "armoa" ja kutsua takaisin materiamattomuuteen ja privaattimattomuuteen eli Alku-tilaamme hyväksy, jonka halu ja oikeustaju juuri tiedon ja rakkauden avaavan Kritus-Logoksen avulla saapuu, maksamme kaikki tekomme viimeistä centtiä myöden itse. - Aritta
gybo-g-gero kirjoitti:
Käsitän Pyhän Hengen ja Pyhän Hengen loukkauksen lähinnä Itsenä(Kristus meissä/ei siis jeesus) ja siten Itsensä kieltämisen syntinä jota ei saa anteeksi.
Lähimmäisille tekemämme pahat teot teemme kyllä tavallaan Itselleme, sillä olemme samasta alkulähteestä, eli tuo ajatuksesi istuu kyllä mainiosti tähän.
Käsitän kuitenkn maallisissa teoissa karman olevan sovitettavissa katumuksen ja sitä myötä muuttumisen ja positiivisempien ajatusten, sanojen ja tekojen kautta. Kristus-Logos, eli Kaiken ("Jumala")antama apu meille "saatanoille", eli langenneille "siruille/tietoisuuksille" tulee minusta juuri tässä kuvaan. Sillä jos emme Kokonaisuuden "armoa" ja kutsua takaisin materiamattomuuteen ja privaattimattomuuteen eli Alku-tilaamme hyväksy, jonka halu ja oikeustaju juuri tiedon ja rakkauden avaavan Kritus-Logoksen avulla saapuu, maksamme kaikki tekomme viimeistä centtiä myöden itse.on myös Kristus muissa ihmisissä.
- gybo-g-gero
Aritta kirjoitti:
on myös Kristus muissa ihmisissä.
Vartus, tää on aika outoa, ei anna lyhýen tekstini loppua tulla noissa poistamissani tulla esiin ulos, onkohan henget asialla ;D. Yritän kohta uudestaan.
- gybo-g-gero
Aritta kirjoitti:
on myös Kristus muissa ihmisissä.
Niin mitä olinkaan selittämässä, ai niin. Siis olet oikeassa, mutta asiaan liittyy pieni nyanssi, jonka haluan tuoda(estelyistä huolimatta ;P) esiin.
Pyhä Henki, eli Alkuperäisin tähän biologiseen ja materialiseen kontekstiin alunperin k u u l u m a t o n osa on Itse. Tuon Itsen kieltäminen minkä tahansa, vaikkapa tässä geississä kehollisuuden painostuksesta, viettelystä tai muusta järjettömästä syystä johtuen, esimerkiksi menemällä materialistiseen maailmaan mukaan, tarkoittaa Itsen kieltämistä. Tälläinen toiminta maailman (joka on "paholaisen") ehdoilla, eli tyyliin; "syö tai tule syödyksi, nai tai menetä tulevaisuutesi(geenistösi)" merkitsee Itsen hukkumista ja häviämistä biologialle, eli Henki häviää tällöin materialle.
Olen sitä mieltä, että jos "lihan sääntöihin" yritetään sekoittaa Hengen periaatteita inflaatio, eli katastrooffi kohtaa kumpaakin puolta, ne eivät vain sovi yhteen. Skenaariossa mm.- evolutinen biologinen kehitys häriintyy Hengen periaatteita noudatettaessa ja toisaalta myös Hengen maailma saa vastaavasti maallisia piirteitä, you know. - Aritta
gybo-g-gero kirjoitti:
Niin mitä olinkaan selittämässä, ai niin. Siis olet oikeassa, mutta asiaan liittyy pieni nyanssi, jonka haluan tuoda(estelyistä huolimatta ;P) esiin.
Pyhä Henki, eli Alkuperäisin tähän biologiseen ja materialiseen kontekstiin alunperin k u u l u m a t o n osa on Itse. Tuon Itsen kieltäminen minkä tahansa, vaikkapa tässä geississä kehollisuuden painostuksesta, viettelystä tai muusta järjettömästä syystä johtuen, esimerkiksi menemällä materialistiseen maailmaan mukaan, tarkoittaa Itsen kieltämistä. Tälläinen toiminta maailman (joka on "paholaisen") ehdoilla, eli tyyliin; "syö tai tule syödyksi, nai tai menetä tulevaisuutesi(geenistösi)" merkitsee Itsen hukkumista ja häviämistä biologialle, eli Henki häviää tällöin materialle.
Olen sitä mieltä, että jos "lihan sääntöihin" yritetään sekoittaa Hengen periaatteita inflaatio, eli katastrooffi kohtaa kumpaakin puolta, ne eivät vain sovi yhteen. Skenaariossa mm.- evolutinen biologinen kehitys häriintyy Hengen periaatteita noudatettaessa ja toisaalta myös Hengen maailma saa vastaavasti maallisia piirteitä, you know.Tarkoitatko että on pyhän hengen ihminen ja fyysinen ihminen? Että nämä ovat kaksi eri juttua? Toisaalta tajuan kyllä mitä tarkoitat. Liha elää omaa elämäänsä (ego) eikä halua hengen neuvovan ja sekoilevan sen elämään koska silloin liha kuolee, häviää ja jää vain henki.
Vai? :-) - gybo-g-gero
Aritta kirjoitti:
Tarkoitatko että on pyhän hengen ihminen ja fyysinen ihminen? Että nämä ovat kaksi eri juttua? Toisaalta tajuan kyllä mitä tarkoitat. Liha elää omaa elämäänsä (ego) eikä halua hengen neuvovan ja sekoilevan sen elämään koska silloin liha kuolee, häviää ja jää vain henki.
Vai? :-)Niin, ajattele mitä tapahtuu kun "taivaallisia" Hengen hedelmin periaatteita, eli rakkautta, elämän iloa, oikeudenmukaisuutta sovelletaan ja sekoitetaan 'lihan' raadolliseen maailmaan mm. teho-hoidoissa. Mitä tuo pohjiltaan hengen hedelmien soveltaminen tieteen kautta saa aikaan? Faktallisesti epä-kelvomman 'lihan' elämän mahdollisuuden. Sairaita pidetään hengissä, epä-kelvot yksilöt saavat mahdollisuuden elämään, jota ei luonnonmukaisesti olisi tullut ja ollut,, ja mitä se käytännössä merkitsee, lajin rappiota epä-kelvon "lihan" lisääntyessä ja monistaessa huonoja geenejään.
Mitä vastaavasti merkitsee kun Hengen maailmaan sekoitetaan "lihan" ideoita? Se merkitsee rappiota Hengen täydellisyydestä.
Se merkitsee mm. uskontoja, joiden tavoitteet ovat lopulta lihallisia taivain ja materialistisine toive-unineen, tai vastavuoroisesti pelkoja helvetteineen. Se merkitse politiikan jatkettta, eli kauniita sanoja lainaten hengen hedelmien ideoita, mutta käytännössä kyse on vain ja ainoastaan petoksesta, jolla tavoitellaan maallista valtaa ja sen kautta nautintoja.
Pyhä on Pyhää, ei siis voi istua kahdella tuolilla, kuten sananlasku viisaasti tiivistää. - Opastettu
gybo-g-gero kirjoitti:
Niin, ajattele mitä tapahtuu kun "taivaallisia" Hengen hedelmin periaatteita, eli rakkautta, elämän iloa, oikeudenmukaisuutta sovelletaan ja sekoitetaan 'lihan' raadolliseen maailmaan mm. teho-hoidoissa. Mitä tuo pohjiltaan hengen hedelmien soveltaminen tieteen kautta saa aikaan? Faktallisesti epä-kelvomman 'lihan' elämän mahdollisuuden. Sairaita pidetään hengissä, epä-kelvot yksilöt saavat mahdollisuuden elämään, jota ei luonnonmukaisesti olisi tullut ja ollut,, ja mitä se käytännössä merkitsee, lajin rappiota epä-kelvon "lihan" lisääntyessä ja monistaessa huonoja geenejään.
Mitä vastaavasti merkitsee kun Hengen maailmaan sekoitetaan "lihan" ideoita? Se merkitsee rappiota Hengen täydellisyydestä.
Se merkitsee mm. uskontoja, joiden tavoitteet ovat lopulta lihallisia taivain ja materialistisine toive-unineen, tai vastavuoroisesti pelkoja helvetteineen. Se merkitse politiikan jatkettta, eli kauniita sanoja lainaten hengen hedelmien ideoita, mutta käytännössä kyse on vain ja ainoastaan petoksesta, jolla tavoitellaan maallista valtaa ja sen kautta nautintoja.
Pyhä on Pyhää, ei siis voi istua kahdella tuolilla, kuten sananlasku viisaasti tiivistää.opastettuna vaeltaa henkimaailmassa, siellä minne isät ovat menneet. Uso tai elä.
Mutta minä olen viraillut siellä oppaani saattamana monet eri kerrat ja tavannut edesmenneitä omaisiani ja
tuttavia ja puhunut heidän kanssaan. - Aritta
gybo-g-gero kirjoitti:
Niin, ajattele mitä tapahtuu kun "taivaallisia" Hengen hedelmin periaatteita, eli rakkautta, elämän iloa, oikeudenmukaisuutta sovelletaan ja sekoitetaan 'lihan' raadolliseen maailmaan mm. teho-hoidoissa. Mitä tuo pohjiltaan hengen hedelmien soveltaminen tieteen kautta saa aikaan? Faktallisesti epä-kelvomman 'lihan' elämän mahdollisuuden. Sairaita pidetään hengissä, epä-kelvot yksilöt saavat mahdollisuuden elämään, jota ei luonnonmukaisesti olisi tullut ja ollut,, ja mitä se käytännössä merkitsee, lajin rappiota epä-kelvon "lihan" lisääntyessä ja monistaessa huonoja geenejään.
Mitä vastaavasti merkitsee kun Hengen maailmaan sekoitetaan "lihan" ideoita? Se merkitsee rappiota Hengen täydellisyydestä.
Se merkitsee mm. uskontoja, joiden tavoitteet ovat lopulta lihallisia taivain ja materialistisine toive-unineen, tai vastavuoroisesti pelkoja helvetteineen. Se merkitse politiikan jatkettta, eli kauniita sanoja lainaten hengen hedelmien ideoita, mutta käytännössä kyse on vain ja ainoastaan petoksesta, jolla tavoitellaan maallista valtaa ja sen kautta nautintoja.
Pyhä on Pyhää, ei siis voi istua kahdella tuolilla, kuten sananlasku viisaasti tiivistää.Voihan sen noinkin ajatella. :-)
- kokija
MarkkuP kirjoitti:
arvoisia kirjoja ovat Pekka Ervastin teos:Jeesus Kristus maailman vapahtaja sekä Levin:Jeesuksen Kristuksen henkinen evankeliumi.
On saatavilla myös kokonainen romppu halvalla Ison Een tekstejä. Niissä kuvastuu sydämellinen, lempeä ja kiltti ihminen, joka ajattelee hyvää kanssakulkijoista.
- j.j.j.j.j.
Opastettu kirjoitti:
opastettuna vaeltaa henkimaailmassa, siellä minne isät ovat menneet. Uso tai elä.
Mutta minä olen viraillut siellä oppaani saattamana monet eri kerrat ja tavannut edesmenneitä omaisiani ja
tuttavia ja puhunut heidän kanssaan.Nimim. Opastettu, sinua on eksytetty tai sitten vain provoilet. Tietosi ei ole Kristinuskon mukaista.
- Aritta
Opastettu kirjoitti:
opastettuna vaeltaa henkimaailmassa, siellä minne isät ovat menneet. Uso tai elä.
Mutta minä olen viraillut siellä oppaani saattamana monet eri kerrat ja tavannut edesmenneitä omaisiani ja
tuttavia ja puhunut heidän kanssaan.Kaikki voivat.
- samantekevää
kokija kirjoitti:
On saatavilla myös kokonainen romppu halvalla Ison Een tekstejä. Niissä kuvastuu sydämellinen, lempeä ja kiltti ihminen, joka ajattelee hyvää kanssakulkijoista.
Tulkinnanvaraista lempeyttä ja kiltteyttä. Ja valhetta se ei tee totuudeksi.
- Eurojumppi
Kuoleman jälkeen kosahtaa koko juttu silmille, jos ei ole tehnyt sovintoa Jumalan kanssa.
- knowingg
Pyhä kolminaisuus, ruumis, mieli ja sielu miksikä sitä ikinä kutsutaan, fyysinen kehomme, mieli, mielemme/ajatuksemme on aivojen tuottama, ego, siihen vaikuttaa kaikki ympärillämme olevat asiat, maailmankuvamme on kasvattanut meistä mitä nyt olemme, tietoisuus, hiljainen minämme on mahdollista löytää, uskonnoissa, tuhansia vuosia sitten ym tästä oltiin jo tietoisia, ja kun tämä tila koetaan esim buddhalaisuudessa puhutaan "valaistumisesta" maailmankuva muuttuu täysin, näin käy hyvänä esimerkkinä kuolemanrajakokemuksissa, ihminen tietää olevansa jotain muutakin kuin kone jota mieli ohjailee, ja kuolemassa, fyysinen keho jää taakse ja jäljelle jää loputon, yksi ja sama tietoisuus, olemus, ja mitä se on ei kai voi kuin kokemalla kokea.
- itekseen
knowingg kirjoitti:
Pyhä kolminaisuus, ruumis, mieli ja sielu miksikä sitä ikinä kutsutaan, fyysinen kehomme, mieli, mielemme/ajatuksemme on aivojen tuottama, ego, siihen vaikuttaa kaikki ympärillämme olevat asiat, maailmankuvamme on kasvattanut meistä mitä nyt olemme, tietoisuus, hiljainen minämme on mahdollista löytää, uskonnoissa, tuhansia vuosia sitten ym tästä oltiin jo tietoisia, ja kun tämä tila koetaan esim buddhalaisuudessa puhutaan "valaistumisesta" maailmankuva muuttuu täysin, näin käy hyvänä esimerkkinä kuolemanrajakokemuksissa, ihminen tietää olevansa jotain muutakin kuin kone jota mieli ohjailee, ja kuolemassa, fyysinen keho jää taakse ja jäljelle jää loputon, yksi ja sama tietoisuus, olemus, ja mitä se on ei kai voi kuin kokemalla kokea.
Referoisitko ihan itse oman tekstisi, ettei muiden tarvitse.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1483299
Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau592638Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.302080- 1301667
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?831514- 771498
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3651445- 911150
- 891115
On tullut aika lukita kaupunginjohtajan ovi, ja hlö pihalle
Ei kahta eikä yhtäkään selitystä, ylimielisyys on kääntyi varomattomuudeksi, ja kaupungin jo ennestään kuihtuva talou1951086