Voiko kyseisiä öljyjä käyttää sekaisin, jos esimerkiksi 5w 30 vaihdettu ja tarvitsee lisätä..?
5w 30 ja 10w 30
4
3000
Vastaukset
- kylkylll
voi, ei mitään estettä.
- Matikainen65
Kyllähän noissa öljyissä jotain eroa on oltava, kun luokitukset noin vaihtelevat... Joku nyt tarttuu, ettei ero ole kuin kylmä- ja kuuma-viskositeetissä, mutta lisäaineillahan ne on saavutettu. Eli jos aiot eri öljyjä sekoittaa, kannattaa varautua pahimpaan. Useasti myös öljynvaihdossa vaihdettu erimerkkinen öljy on liuottanut moottoriin kertynyttä sakkaa erilailla kuin koneessa ennen ollut öljy, ja tukkinut suodattimen(tässä erilailla tarkoittaa että se on liuottanut moottorissa ollutta sakkaa, mutta muodostanut myös uutta). Tietysti 10W-40 on parempaa kuin ei öljyä lainkaan...
Jostain syystä Ford myös suosittaa käyttämään 5W-30 öljyä, ACEA A1/B1 -luokituksella... Jos tätä haluaa uhmata, siitä vaan. Itse luotan suositukseen, eikä kone ole vielä hajonnut...
- Mondeo stw
Kyselin asiaa huollon yhteydessä ( Fordin huollossa). 10 W/30 voi käyttää lisäykseen, mutta tietenkin 5W/30 on suositeltavinta. ( Ford suosittelee Mondeoihin puolisynteettistä )
- olen käyttänyt
M***netistä (ei mainos) saa edullisesti alkuperäistä "Voorttin omaa" öljyä sekä myös Motorcraftin suodattimia. Yllätyin kun kävin omaani ekan kerran hakemassa öljyä ko. liikkeestä.
"FORD Formula-E 5W30-moottoriöljy 5l (WSS-M2C913A/M2C913B). 59-0035 23.90 ???"
Suosittelen noiden käyttöä, ostopaikka omassa harkinnassa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881567
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121440- 981390
- 691250
- 1161150
- 951137
- 69961
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n256958Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37897