Aloittelijaa

askarruttaa

useitakin kysymyksiä, tässä yksi:
Voiko takarenkaan vaihtaa eteen jos eturengas on kulunut loppuun ja takarenkaassa on vielä pintaa ja muutoin koon puolesta on passeli? Olen pähkäillyt asiaa ja miettinyt että eikös silloin pyörä kulje paljon kovempaa kun on kaksi vetävää pyörää.Kun molemmat renkaat on takarenkaita ja takarengas on se vetävä rengas niin vauhti ja vääntö pitäisi olla kaksinkertainen?

12

1485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuri

      menee. Jos vielä takana on pelkkä takaratas ,niin pito on tosi hyvä ensi liukkailla.

    • sen on oltava

      Joo ja kun hommaat vielä pari takarengasta lisää
      ja asennat toisen eteen ja toisen taka, niin
      sulla on maailman ensimmäinen nelivetoinen
      moottoripyörä

    • maisteri

      Kyllä sen voi, mutta välittömästi kun takarenkaan asentaa eteen, tulee siitä eturengas.
      Olen usein tätä miettinyt ja myös koittanut mutta toisinpäin, siis siirtänyt eturenkaan taakse ja heti siitä on tullut takarengas, vaikka onkin eturengas. Eturenkaan ja takarenkaan erottaa vain siitä, että eturengasta pidetään edessä, kun taas takarengas on takana, oli se sitten eturengas tai takarengas.
      Sitäpaitsi rengastehtaan edustajan mukaan takarengas tykkää siitä, kun sitä pidetään takana ja eturengas taas on onnellinen saadessaan olla eturengas, eikä takarengas.

      • sanottuna

        Kaikkia vetäviä pyöriä ei kannata asentaa eteen,varsinkin jos pyörä on pelkästään takavetoinen.
        Takavetoisen pyörän ongelma on siinä,ettei pitoa saada riittävästi jos kummatkin vetävät pyörät ovat edessä.


      • mutta mutta...
        sanottuna kirjoitti:

        Kaikkia vetäviä pyöriä ei kannata asentaa eteen,varsinkin jos pyörä on pelkästään takavetoinen.
        Takavetoisen pyörän ongelma on siinä,ettei pitoa saada riittävästi jos kummatkin vetävät pyörät ovat edessä.

        tuota, vetävä pyörä etteen ja työntävä taakse. Sen takia moottorpyörässä ei ol perräytysvaihdettakkaan, kun ne on eri sortin renkuloita.


    • Jos etupyörän laittaa taakse on huomattava että puörästä tulee silloin takaa ohjaava ja vaatii siten trukkikortin.

      • Boxeri

        Näyttäs sille, että useammalta on jäänyt aamu-ja iltalääkkeet ottamatta.


    • ..mutta kaikki te kiinnitätte huomionne yhden ongelman ratkaisemiseen niin ettette huomaa toista, vakavampaa:

      Sehän ajaa ulos ensimmäisessä kurvissa ku ei oo yhtään eturengasta jolla vois kääntää :)

      • Auto

        Sulla on hauska esittely galleriassa! Mikä toi prätkä on merkiltään ja malliltaan?


      • Auto kirjoitti:

        Sulla on hauska esittely galleriassa! Mikä toi prätkä on merkiltään ja malliltaan?

        SUZUKIhan se on, GS125, vuosimalli 1973.

        Ostin sen keväällä opettelupyöräksi kun 250-kuutioisia ei ollu saatavissa, ja hyvin se on tehtävänsä hoitanu, nyt etsin isompaa koska ajaminen rupesi tuntumaan mukavalta (sen jälkeen kun rupesin opettelemaan vastaohjausta).

        Se on yhä täydessä ajokunnossa ehkä takarengas poislukien, ja sen saa niin vähällä ku kehtaa tarjota (siis ma vain kerron että se on myynnissä, mutta en suinkaan kauppaa sitä tässä koska kapuppapalstat on erikseen ;) )


      • Auto
        JU1PP1 kirjoitti:

        SUZUKIhan se on, GS125, vuosimalli 1973.

        Ostin sen keväällä opettelupyöräksi kun 250-kuutioisia ei ollu saatavissa, ja hyvin se on tehtävänsä hoitanu, nyt etsin isompaa koska ajaminen rupesi tuntumaan mukavalta (sen jälkeen kun rupesin opettelemaan vastaohjausta).

        Se on yhä täydessä ajokunnossa ehkä takarengas poislukien, ja sen saa niin vähällä ku kehtaa tarjota (siis ma vain kerron että se on myynnissä, mutta en suinkaan kauppaa sitä tässä koska kapuppapalstat on erikseen ;) )

        ... se näytti tutulta, mutta koska logotekstit puuttuivat niin en ollut varma. Mulla oli samanlainen 80-90-lukujen vaihteessa. Sähköstartti ja vaihteen numeronäyttö sekä pienen yksipyttyisen nelitahtisen sympaattinen käyntiääni.


      • vuosimallia
        JU1PP1 kirjoitti:

        SUZUKIhan se on, GS125, vuosimalli 1973.

        Ostin sen keväällä opettelupyöräksi kun 250-kuutioisia ei ollu saatavissa, ja hyvin se on tehtävänsä hoitanu, nyt etsin isompaa koska ajaminen rupesi tuntumaan mukavalta (sen jälkeen kun rupesin opettelemaan vastaohjausta).

        Se on yhä täydessä ajokunnossa ehkä takarengas poislukien, ja sen saa niin vähällä ku kehtaa tarjota (siis ma vain kerron että se on myynnissä, mutta en suinkaan kauppaa sitä tässä koska kapuppapalstat on erikseen ;) )

        1983 onko edes sun....?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      76
      590
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe