AUKkiin vai ei?

En ymmärrä

Jotkut täällä olevista keskutelijoista haluaa AUKKiin ja toiset taas yrittävät välttää sen. Osaisiko joku kertoa että kannattaako tuonne AUKkiin oikeasti pyrkiä? Minkä sotilasarvon sieltä saa jos sen käy?

16

4227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keeeeee

      alikersantiksi sieltä tullaan. Mutta mietis nyt kaveri ihan itse, haluatko viettää kokonaisen vuoden paskassa ryömien kun voisit senkin ajan ihan oikeasti kehittää itseäsi tai tehdä jotain muuta hyödyllistä?

      • pitempään kuin varusmies

        palvelus, mutta heijastuu koko elämään.
        Tämä on niitä tilaisuuksia jotka voi käyttää vain kerran, oli se sitten mitä tahansa niin et voi tietää etukäteen.

        Työnhakemisessa Aukista on aina pieni etu, koska se on osoittanut sen että olet jo ainakin yhden kerran ylentynyt massasta ja ollut muita parempi.
        Itseään ehtii kehittämään kyllä koko loppuelämän, siitä on turha meuhkata, suurin osa porukasta kehittää itseään vain katsomalla tv:tä ja juomalla kaljaa.

        Kun on tilaisuus, niin se on käytettävä. Mene jos pääset.


      • jepariX
        pitempään kuin varusmies kirjoitti:

        palvelus, mutta heijastuu koko elämään.
        Tämä on niitä tilaisuuksia jotka voi käyttää vain kerran, oli se sitten mitä tahansa niin et voi tietää etukäteen.

        Työnhakemisessa Aukista on aina pieni etu, koska se on osoittanut sen että olet jo ainakin yhden kerran ylentynyt massasta ja ollut muita parempi.
        Itseään ehtii kehittämään kyllä koko loppuelämän, siitä on turha meuhkata, suurin osa porukasta kehittää itseään vain katsomalla tv:tä ja juomalla kaljaa.

        Kun on tilaisuus, niin se on käytettävä. Mene jos pääset.

        Ja pskat!


      • mooottooripyörää
        pitempään kuin varusmies kirjoitti:

        palvelus, mutta heijastuu koko elämään.
        Tämä on niitä tilaisuuksia jotka voi käyttää vain kerran, oli se sitten mitä tahansa niin et voi tietää etukäteen.

        Työnhakemisessa Aukista on aina pieni etu, koska se on osoittanut sen että olet jo ainakin yhden kerran ylentynyt massasta ja ollut muita parempi.
        Itseään ehtii kehittämään kyllä koko loppuelämän, siitä on turha meuhkata, suurin osa porukasta kehittää itseään vain katsomalla tv:tä ja juomalla kaljaa.

        Kun on tilaisuus, niin se on käytettävä. Mene jos pääset.

        6 kk pitempään! Siinä ajassa voi ihan työmarkkinoitakin ajatellen tehdä tooosi paljon hyödyllisempiä asioita.

        Ja miten niin erottunut massasta? Sinnehän menee porukkaa kuin pipoa (1/3)

        Ja vai että ollut muita 'parempi'? Itse sain oikein taistella etten joutunut aukkiin, enkä ollut ainut.


        Mutta aloittajalle, mene toki jos haluat. Ei siitä kyllä mitään hyötyä tule olemaan mutta ei kai sillä sitten niin väliäkään ole


      • laskuvarjojääkäri.
        mooottooripyörää kirjoitti:

        6 kk pitempään! Siinä ajassa voi ihan työmarkkinoitakin ajatellen tehdä tooosi paljon hyödyllisempiä asioita.

        Ja miten niin erottunut massasta? Sinnehän menee porukkaa kuin pipoa (1/3)

        Ja vai että ollut muita 'parempi'? Itse sain oikein taistella etten joutunut aukkiin, enkä ollut ainut.


        Mutta aloittajalle, mene toki jos haluat. Ei siitä kyllä mitään hyötyä tule olemaan mutta ei kai sillä sitten niin väliäkään ole

        Onhan se niin, että Auk:sta saa hyvinkin kätevää johtajakoulutusta ja sielä kehittyy ihmisenä. Oppii johtamiskykyä ja oma luonne kasvaa siinä samalla. Toki kaikki ei ole johtajatyyppejä, mutta kuten aikaisemmin mainittiin, niin se mahdollisuus tarjotaan kerran. Ja voi sieltä myös Kersanttina kotiutua.

        Itse suosittelen lämpimästi Aukkia. Kyllähän se intti aluksi tuntuu varmasti masentavalta, mutta Aukkiin kun pääset, niin homma alkaa muuttua enemmän kiinnostavaksi ja sielä on ihan oikeasti hauskaa =)


      • paskaa puhuvat
        mooottooripyörää kirjoitti:

        6 kk pitempään! Siinä ajassa voi ihan työmarkkinoitakin ajatellen tehdä tooosi paljon hyödyllisempiä asioita.

        Ja miten niin erottunut massasta? Sinnehän menee porukkaa kuin pipoa (1/3)

        Ja vai että ollut muita 'parempi'? Itse sain oikein taistella etten joutunut aukkiin, enkä ollut ainut.


        Mutta aloittajalle, mene toki jos haluat. Ei siitä kyllä mitään hyötyä tule olemaan mutta ei kai sillä sitten niin väliäkään ole

        "Itse sain oikein taistella etten joutunut aukkiin, enkä ollut ainut."

        Näitä näkee ja kuule aina silloin tällöin. Parhaat aina välttävät aukin ja huonommat pääsevät sitten niiden tilalle. Paskan vitut, säälittävää selittelyä sille ettei itse päässyt.


      • ylpeärivisotilass
        paskaa puhuvat kirjoitti:

        "Itse sain oikein taistella etten joutunut aukkiin, enkä ollut ainut."

        Näitä näkee ja kuule aina silloin tällöin. Parhaat aina välttävät aukin ja huonommat pääsevät sitten niiden tilalle. Paskan vitut, säälittävää selittelyä sille ettei itse päässyt.

        mutta kun sinne ihan oikeasti pääsee kaikki jotka haluavat


      • res alik
        ylpeärivisotilass kirjoitti:

        mutta kun sinne ihan oikeasti pääsee kaikki jotka haluavat

        Ainakin silloin kauan sitten kun meikäläinen palveli erot oli hyvin suuret eri saapumiserien ja palveluspaikkojen välillä sen suhteen, kuinka paljon AUKkiin oli tunkua vai ei. Meillä ainakin ihmisiä jäi "rannalle ruikuttamaan", vaikka eihän sitä kukaan uskalla tunnustaa palvelustovereille muuten kuin korkeintaan sivulauseessa murahtaen.

        Ei AUKin käyminen mitään onnea ja menestystä elämässä takaa. Mutta sellainen ajattelutapa, jossa kaikesta pitäisi aina päästä mahdollisimman helpolla ja pelkästään omaa hetkellistä mielihyvää tavoitellen, ei ole kovin järkevä elämänasenne.


      • ------------
        mooottooripyörää kirjoitti:

        6 kk pitempään! Siinä ajassa voi ihan työmarkkinoitakin ajatellen tehdä tooosi paljon hyödyllisempiä asioita.

        Ja miten niin erottunut massasta? Sinnehän menee porukkaa kuin pipoa (1/3)

        Ja vai että ollut muita 'parempi'? Itse sain oikein taistella etten joutunut aukkiin, enkä ollut ainut.


        Mutta aloittajalle, mene toki jos haluat. Ei siitä kyllä mitään hyötyä tule olemaan mutta ei kai sillä sitten niin väliäkään ole

        Jos jotain parempaa työpaikkaa hakee kolme samanvertaista hakijaa mutta niistä vain yksi on käynyt aukin tai rukin niin sekin voi ratkaista.


      • en mikää super sotilas ollu...
        res alik kirjoitti:

        Ainakin silloin kauan sitten kun meikäläinen palveli erot oli hyvin suuret eri saapumiserien ja palveluspaikkojen välillä sen suhteen, kuinka paljon AUKkiin oli tunkua vai ei. Meillä ainakin ihmisiä jäi "rannalle ruikuttamaan", vaikka eihän sitä kukaan uskalla tunnustaa palvelustovereille muuten kuin korkeintaan sivulauseessa murahtaen.

        Ei AUKin käyminen mitään onnea ja menestystä elämässä takaa. Mutta sellainen ajattelutapa, jossa kaikesta pitäisi aina päästä mahdollisimman helpolla ja pelkästään omaa hetkellistä mielihyvää tavoitellen, ei ole kovin järkevä elämänasenne.

        Minua painostettiin kovasti aukkiin, mutta valitsin korkeakoulun pääsykokeet, kyseiseisenä kertana myös pääsin sisään. Mitään en menettänyt ja sain, minkä halusin, silti en väheksy aliupseerikoulua, jokainentehköön sen, mistä pitää ja sopii hänelle parhaiten.


      • ihmetteväinen
        ylpeärivisotilass kirjoitti:

        mutta kun sinne ihan oikeasti pääsee kaikki jotka haluavat

        Eipäs näytä pääsevän vaikka haluais.


    • Draw

      pois vaan, helvetin hauskaa siellä ainakin on.
      Ja asennetta, ainakin jollain puolella.

    • mäkkaiverip

      Sanoisin että hae jos koet että tulet hyötymään koulutuksesta tulevaisuudessa. (menet poliisiksi haluat räjäyttäjänpaperit, e-kortin yms. yms.)

    • Näin vain on

      Moni sanoo haluavansa välttää aukin ihan vain siksi, ettei menetä kasvoja, kun ei sinne oikeasti pääsisikään. AUKin puuttuminen on ensisijaisesti este valinnalle useisiin virkoihin ja työtehtäviin.

      Arvostettu erikois-auk (esim. tietotekniikka) on sitten ihan oma lukunsa. Sinne pääseminen on lähes mahdotonta keskiverto taistelijan näkökulmasta.

      • Taistelusandaali

        En ymmärrä, et miksi ihmeessä jotkut karsastaa AUK:ia henkeen ja vereen ja sitten vielä nimittää au-oppilaita kasoiksi ynnä muiksi. Itse olin tunkemassa jalkaa AUK:in oven rakoon heti ensimmäisestä palveluspäivästä lähtien ja nyt sinne lopulta pääsinkin.

        Oma asenne on se, että mikäs tässä nyt on ollessa? Vuosi valtion hellässä huomassa ilmaisine vaatteineen, ruokineen, majoituksineen, kuljetuksineen. Vastineeksi vaaditaan vain hieman rankkaa sotilaskoulutusta ja lopuksi pääsee koulimaan uutta saapumiserää syväjohtamisen periaatteilla. Sitten kun aikanaan lähden, onpahan johtajakoulutus taustalla.

        Sitäpaitsi niistä aamuista: Kantahenkilökunnallahan ne suurimmat kasat on, että niiden rinnalla 362 tuntuu lähinnä naurettavalta - ja turhanpäiväiset kuittailut säälittäviltä.


      • Reservin johtaja...
        Taistelusandaali kirjoitti:

        En ymmärrä, et miksi ihmeessä jotkut karsastaa AUK:ia henkeen ja vereen ja sitten vielä nimittää au-oppilaita kasoiksi ynnä muiksi. Itse olin tunkemassa jalkaa AUK:in oven rakoon heti ensimmäisestä palveluspäivästä lähtien ja nyt sinne lopulta pääsinkin.

        Oma asenne on se, että mikäs tässä nyt on ollessa? Vuosi valtion hellässä huomassa ilmaisine vaatteineen, ruokineen, majoituksineen, kuljetuksineen. Vastineeksi vaaditaan vain hieman rankkaa sotilaskoulutusta ja lopuksi pääsee koulimaan uutta saapumiserää syväjohtamisen periaatteilla. Sitten kun aikanaan lähden, onpahan johtajakoulutus taustalla.

        Sitäpaitsi niistä aamuista: Kantahenkilökunnallahan ne suurimmat kasat on, että niiden rinnalla 362 tuntuu lähinnä naurettavalta - ja turhanpäiväiset kuittailut säälittäviltä.

        ...kun on salaa haaveillut AUK-tasoisesta varusmieskouluksesta, mutta ei kuulu siihen parhaaseen kolmannekseen, joka sinne pääsee.

        Sitten pitää uskotella muille, että on vain tyytyväinen tulokseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      424
      2962
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      100
      2286
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      349
      1996
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1903
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1757
    6. 158
      1212
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1207
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      96
      1144
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1052
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      927
    Aihe