Kävin tänään koeistumassa Skoda Roomsterin. Ihmettelen, että joku tuossa alhaalla kertoi, että Roomster on iso. Minusta siinä ainoa iso on tavaratila ja matkustamon puolella katon korkeus. Muilta osin matkustamo on todella pieni jopa minun mittaiselle, eli vain 170cm kaverille. Varsinkin takapenkkitilat olivat suorastaan surkeat aikuiselle. Takana jalkatilaa on näennäisen paljon, mutta se on tehty laittamalla penkin selkänoja luonnottoman pystyyn asentoon sekä lyhentämällä penkin reisiosan tukea. Penkin selkänojakin oli niin lyhyt/matala, että minullakin otti hartiat kiinni ala-asennossa oleviin niskatukiin.
Minua pidemmät kaverit valittivat paikanpäällä näyttelyssä autossa sisällä istuessaa, että etupenkin korkeussäädöstä huolimatta katto laskeutuu tuulilasin kohdalla sen verran alas, että haittaa näkökenttää.
En edes viitsinyt lähteä koeajolle, koska sisätilat osoittautuivat pettymykseksi.
Roomster sopii parhaimmillaan kahdelle hengelle, joilla on paljon kuljetettavaa tavaraa tai perheelle, jolla on alle 10-vuotiaita lapsia. Vanhemmat eivät kyllä Roomsterin takapenkillä viihdt.
Skoda Roomsterista
10
5231
Vastaukset
- Roomster for an idiot
Opel on jokaisessa testissä osoittautunut paremmaksi hinta-/laatusuhteeltaan. Ja nämä testit ovat testejä, joissa mainosrahoilla ei ole merkitystä.
Eli kysynkin: Miksi ostaa Roomster, kun jopa halvemmalla saa parempaa hintalaatua?- isoiskä.
Sinulta jäi asia kertomattaa,
onko tapana huutaakin vain lapsille että
"hulluja ootte ja tyhmiä" ja häipyä ?
Olisit kertonut
-missä jokaisessa tertissä?
-mikä opel on kyseessä?
Mikä on se halvempi ja parempi.
? Meriva tarkoitit ?
ei säilytä hintaansa,
mantiellä tuuli kuljettaa
kaupungissa huono näkyväisyys etupilareiden ja kolmioikkunoiden vuoksi.
- tila-auto olekaan
Ihan vaan tiedoksi, että Roomster on pieni tila-auto. Ei siis minkään Safiran, Touranin ym. kilpailija.
Käykää katsomassa todelliset kilpailijat ja sen jälkeen voi aloittaa uuden ketjun...- t.h.
Todellisia kilpailijoita ovat saman hintaluokan autot, eli vajaat 20.000 e. Joku Touran taitaa olla 1,75 x 20.000 e.
- viia
t.h. kirjoitti:
Todellisia kilpailijoita ovat saman hintaluokan autot, eli vajaat 20.000 e. Joku Touran taitaa olla 1,75 x 20.000 e.
on samaa kokoluokaa, ulkomitoiltaan, luulen. Ja hinnaltaankin. Näkyvyys ulos oli parempi kuin Roomsterissa. Takapenkillä en ole itse ollut, mutta isoja mummoja muutama istui tyytyväisinä, ja pääsivät hyvin sisään.
Minä olen siis parimetrinen, jolle Roomsterin tuuliasin yäreuna tulee aivan liian alas.
- roomsterin,.,.,.
1.4 tdi..no auto muiden joukossa..sivupalkki oli ainut mikä todella häiritsi,ei kyllä nähnyt muuten kuin kurkkimalla,se kyllä peitti näkökentän kokonaan.
ehkä juuri mun mittaselle palkki sattu just "kohdalleen"!!(170cm pituus)
joo..halvalla varmaan menee polttoainekuluissa,jos nyt sitä katsoo.ja ei tota oikeen voi kyllä tila-autoksi sanoa,takapenkit on lapsille mitotettu!
yleiarvosanan annan 7.5!!- ja pidin
Kävin myös ajamassa 1,4 TDI -koneella varustetun version. Minua (178-senttistä) ei mikään palkki häirinnyt. Ainoa asia, joka häiritsi, oli äänekkyys. Ajettavuus oli kokoluokkaan nähden mainio. Tilaa oli mielestäni auton ulkomittoihin nähden tosi hyvin ja etupenkillä oli miellyttävä istua. Takapenkki on mitoitettu lähinnä pikkuihmisille. Esim. 2 aikuista 1-2 alle 10-vuotiasta autoon sopii hyvin ja lisäksi tilaa on tavarioillekin. 1,4-litrainen diesel vääntää ihan kivasti, mutta kiihdytyksissä ja moottoritienopeuksissa tehon vähyys tulee esille. Mutta jos ei kaipaa mitään tykkiä, niin on varmasti järkevä ja varsinkin taloudellinen niin kulutukseltaan kuin vakuutusmaksuiltaankin.
- parempi taloudellisuus
ja pidin kirjoitti:
Kävin myös ajamassa 1,4 TDI -koneella varustetun version. Minua (178-senttistä) ei mikään palkki häirinnyt. Ainoa asia, joka häiritsi, oli äänekkyys. Ajettavuus oli kokoluokkaan nähden mainio. Tilaa oli mielestäni auton ulkomittoihin nähden tosi hyvin ja etupenkillä oli miellyttävä istua. Takapenkki on mitoitettu lähinnä pikkuihmisille. Esim. 2 aikuista 1-2 alle 10-vuotiasta autoon sopii hyvin ja lisäksi tilaa on tavarioillekin. 1,4-litrainen diesel vääntää ihan kivasti, mutta kiihdytyksissä ja moottoritienopeuksissa tehon vähyys tulee esille. Mutta jos ei kaipaa mitään tykkiä, niin on varmasti järkevä ja varsinkin taloudellinen niin kulutukseltaan kuin vakuutusmaksuiltaankin.
Jos ja kun hiilidioksidipäästöihin perustuva käyttömksu tulee autoihin, tuollaisen pienen mutta käyttöön riittävän moottorin valinnut voi onnitella itseään. Mainittu päästö riippuu suoraan bensankulutuksesta ja pieni moottori kuluttaa muutenkin vähemmän kuin "ylimitoitettu", kun kuorma ja vauhti ovat samoja.
- Roomster
on varmaankin tarkoitettu paa-asiassa kahdelle ja tilapaisemmin viidelle, ja tarkea tila on korkean tavarankuljetusmahdollisuus. Siihenhan kaikissa vastaavissa tyypeissa merkista riippumatta pyritaan. On vahan hassua ajatella sen kuittaavan perhekayton tarpeita samaan tyyliin kuin vaikka Octavia farmari.
- Perhekäytön tarpeita
Roomster ei kykene toimittamaan?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683219
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753087Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682952On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662631Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251667Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181659- 351655
- 591576