toimiiko, moottorisellainen kuulemma ihan paska!
Ostin Vire 7 moottorin!
Bilteman alipaine öljynvaihtopumppu
16
17300
Vastaukset
- Ketä kiinnostaa?
Ei ketään!
- tuota näkemystäsi
Monissa purjeveneissä öljynvaihto on aika hankala ja sottainen operaatio, eikö tuo pumppu voisi helpottaa juttua?
???????
- perhepurkkari
ainakin paremmin kuin sellainen injektioruiskua muistuttava imupumppu. Vähän hankalaa se silti on kun pitäisi saada letkut ja täyttöastia pysymään mahdollisimman alhaalla imun tehoistamiseksi.
- Sw27
Oletko koskaan edes nähnyt alipaineella toimivaa öljypumppua. Minulla on sellainen ollut muutaman vuoden ja olen siihen erittäin tyytyväinen. Sillä voi imeä myös muita nesteitä kuin öljyä,toisin kuin sähköpumpulla. Ostin pumppuni muuten biltemasta.
Jos tarkoitat Bilteman 12V pumppu, -älä osta!
Ei toimi kunnolla ja vuotaa siieltä sun täältä.
Kuitenkin hyvä vaihtoehto on se runsas 5 litran käsipumppu joka Biltema myy. Toiminut minulla jo 5 vuotta ja tippaakaan ei valu ei toivottuun paikkaan...- JH.
Tuon Bilteman pumpattava 5 litran alipainepumppu on minulla toiminut oikein hyvin mm. Volvo-Penta MD5:n ja MD2040:n öljynvaihtoon. Ajat moottorin hieman lämpimäksi, että öljy juoksee kunnolla, niin öljyn pois imeminen on sellainen 5..10 min. juttu. Jos öljy on kylmää, joutuu odottelemaan aika kauan.
Mittatikun reiän (MD5) tai imuyhteen (MD2040) kautta tyhjennys on siistiä, ja öljy jää kanisteriin, josta sen voi sitten sopivassa paikassa kaataa pois.
Ainoa pikku hankaluus on imuletkujen jäykkyys: ne pitää vetää kohtuullisen isolla kaarella.
Olen samaa vehjettä käyttänyt pari kertaa auton öljynvaihdossa ja jäähdytysnesteen tyhjennyksessä sun muussa.
Hintansa arvoinen värkki.- 16179761
Tuo bilteman 5 litran alipainepönttö olisi varmaan hyvä siinäkin mielessä, että öljyt jää siine säiliöön. Onko säiliön tyhjentäminen hankalaa, tarviiko ruuvata kansi irti?
- Öljykuski
16179761 kirjoitti:
Tuo bilteman 5 litran alipainepönttö olisi varmaan hyvä siinäkin mielessä, että öljyt jää siine säiliöön. Onko säiliön tyhjentäminen hankalaa, tarviiko ruuvata kansi irti?
Laita täysinäinen jäteöljylasti alipainesäiliössään auton takakonttiin ja vie se ongelmajäteasemalle. Perillä huomaat takakonttisi olevan mustan jäteöljyn peittämä. Näin minulle kävi.
- 23
jos tuon alipaineella toimivan laitteen kanssa sotkee paikkoja. Laite on toiminnaltaan yksinkertainen, tehokas ja kätevä. Jos hiukankaan ajattelee mitä tekee niin ei voi epäonnistua. Hakkaa mennen tullen jokamieskäyttöön tarkoitetut öljyn tai melkein minkä muunkin nesteen tyhjentämisen tarkoitetut laitteet. Bilteman laite on toiminut moitteetta jo vuosikausia ja luultavasti muutkin samalla periaatteella toimivat tyhjentimet ovat samanveroisia joskin ehkä kalliimpia.
- Pirkka.
Osta käsin pumpattava. Vie vähän tilaa. Bilteman alipainemalli on todella iso pömpeli.
Öljyn tulee aina olla lämmintä, muutoin sen pumppaaminen kaikilla pumpuilla on tuskan takana. Jos et voi enää ajaa konetta lämpimäksi, laita auton sisätilalämmitin puhaltamaan öyjypohja kuumaksi.- 12v että alipaineella
Olen vaihtanut kivutta kohta 20 vuoden ajan isosta dieselistä kaikki tarvittavat näillä Bilteman vehkeillä.
12v malliin olen laittanut letkuihin muoviset nippusiteet ja vuodot ja irtoilut jäivät siihen.
- knh
Voit imeä Bilteman pumpulla vaikka itseltäsi. Vire7 on 2-tahtikone, siinä öljyä ei vaihdeta, vaan sitä kaadetaan pensan joukkoon. Suunnanvaihtokytkimen 7 desiä vaihtuu helpoiten ilman pumppua.
- Av
Aivan surkea vehje, vuotaa ja letkut meni poikki kun oaketista otti. En rupea tilkkimään mitenkään koska ei ole edes tuon 20€ arvoinen. Takasin menee...
- kakkaa kädessä
Alipaine toimii, 12V:n tupakansytkärivärkki on *aska.
Molemmat omistavana, allekirjoitan tämän. Alipainepumpussa voisi olla pitemmät letkut. - hauskaa vitsiäsi!
Eihän 2-tahtisessa 7hv Vire-moottorissa tarvita öljynvaihtopumppua! 2-t öljy sekotetaan bensaan.
Se bilteman öljynvaihtopumppu on muuten virheinvestointi. Tavallinen messinkinen öljypumppu on kestävin ja luotettavin. Köyhän kannattaa ostaa kerralla hyvä!- A33
Sellainen jossa on kumiset päädyt. Ne turpoavat öljyn vaikutuksesta ja vuotavat seuraavalla kerralla. Ovat siis kertakäyttösiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1478803Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492579Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282377- 432371
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1941813- 971807
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231693Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä361199Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61126