En tiedä onko tästä jo keskusteltu, jos on niin sori. Sain luettua viimeisimmän potterin jokunen aika sitten ja ajattelin, että josko harry potter itse olisi voldemortin viimeinen hiernyrkki. Voldemort olisi jakanut sielunsa seitsemään osaan, joka on maksimi jonka ruumis kestää ja siksi se pahis ns. hajosi. Näin potter "kuulee" voldemortin tunteita, koska on osa sitä. En tiedä..miltä kuulostaa? Onko ihan päin mäntyä?
idea siitä, että medaljongin varastaja olisi siriuksen veli regulus on kiehtova...
tHarry Potter hiernyrkki?
9
931
Vastaukset
Sinä iltana kun Voldemort tappoi Lilyn ja Jamesin hän siirsi osan voimistaan Harryyn. Hän oli voinut tehdä siinä yhteydessä Harrysta itselleen hirnyrkin. Harrylla on mahdollisuus kuolla viimeisessä kirjassa jos hän on hirnyrkki.
Nimi R.A.M viittaa Regulus Alphard Mustaan. Olen 90% sitä mieltä.- morgana
Niin, oliko regulus pikku-vai isoveli? Eikös se tyyppi ole kuollut? Kääntyikö regulus voldemortia vastaan ja siksi sai avada kevadrasta päin näköä? jotakin sellaista muistelisin aikaisemmista kirjoista?
- marlapää
morgana kirjoitti:
Niin, oliko regulus pikku-vai isoveli? Eikös se tyyppi ole kuollut? Kääntyikö regulus voldemortia vastaan ja siksi sai avada kevadrasta päin näköä? jotakin sellaista muistelisin aikaisemmista kirjoista?
minäkin muistelisin näin käyneen. Rowlingista ei kuitenkaan ikinä tiedä. Kieltämättä nykyisistä mainituista hahmoista Regulus taitaa ola ainoa jonka nimikirjaimet täsmäävät.
Onkohan jaana Kaparilla ollut oikeus tiedustella kirjailijalta nimikirjaimiin liittyviä asioita? - morgana
marlapää kirjoitti:
minäkin muistelisin näin käyneen. Rowlingista ei kuitenkaan ikinä tiedä. Kieltämättä nykyisistä mainituista hahmoista Regulus taitaa ola ainoa jonka nimikirjaimet täsmäävät.
Onkohan jaana Kaparilla ollut oikeus tiedustella kirjailijalta nimikirjaimiin liittyviä asioita?tuo onkin hyvä kysymys... jos regulus ei olekaan medaljongin varastanut henkilö, silloin suomennos on väärin... tai ehkä kapari on vain arvannut henkilön... tiedä häntä...
- Hennukka-Liinukka
morgana kirjoitti:
tuo onkin hyvä kysymys... jos regulus ei olekaan medaljongin varastanut henkilö, silloin suomennos on väärin... tai ehkä kapari on vain arvannut henkilön... tiedä häntä...
siis Kapari (ja kaikkien maiden kääntäjät) on mielestäni saanut vastauksen tähän kysymykseen ja on sen tiedon pohjalta suomentanut ne kirjaimet kirjaan. On siis hyvinkin paljon mahdollista että kyseessä olisi Regulus.
JA sekin vielä lisää todennäköisyyttä, koska Regulus oli kuolonsyöjä ja hän on siis voinut nähdä tämän hirnyrkin kätköpaikan ollessaan vielä pimeän puolella. morgana kirjoitti:
tuo onkin hyvä kysymys... jos regulus ei olekaan medaljongin varastanut henkilö, silloin suomennos on väärin... tai ehkä kapari on vain arvannut henkilön... tiedä häntä...
on itse tarkistanut Rowlingilta asian. Minäkin uskon että R.A.M. on Regulus A. Musta, mutta sitä minä en usko, että Harry olisi hirnyrkki. Se ei minusta vain voi olla mahdollista, koska Dumbledore olisi takuulla huomannut asian.
- morgana
tanzu84 kirjoitti:
on itse tarkistanut Rowlingilta asian. Minäkin uskon että R.A.M. on Regulus A. Musta, mutta sitä minä en usko, että Harry olisi hirnyrkki. Se ei minusta vain voi olla mahdollista, koska Dumbledore olisi takuulla huomannut asian.
miksei potter voisi olla hirnyrkki... jos dumbledore olisikin huomannut asian, muttei voinut asialle mitään. hirnyrkit pitää tuhota ja tuskinpa dumbledore olisi harrya "tuhonnut" vaikka olisikin huomannut. Toisaalta voldemort ei voisi kuolla, ennen kuin kaikki hirnyrkit on tuhottu, tällöin harrynkin pitäisi kuolla ennen kuin voldemort voi kuolla... se on pulma... en haluaisi harryn kuolevan, vaikka niin ehkä väistämättä käy...
morgana kirjoitti:
miksei potter voisi olla hirnyrkki... jos dumbledore olisikin huomannut asian, muttei voinut asialle mitään. hirnyrkit pitää tuhota ja tuskinpa dumbledore olisi harrya "tuhonnut" vaikka olisikin huomannut. Toisaalta voldemort ei voisi kuolla, ennen kuin kaikki hirnyrkit on tuhottu, tällöin harrynkin pitäisi kuolla ennen kuin voldemort voi kuolla... se on pulma... en haluaisi harryn kuolevan, vaikka niin ehkä väistämättä käy...
Harry olisi hirnyrkki niin miksi Voldemort yrittää sitten tappaa koko ajan Harrya? Tuskin hän omaa hirnyrkkiään haluaa tuhota. Ja siihen että Harrysta olisi tullut vahingossa hirnyrkki, minä en usko, koska eihän Voldemort ehtinyt lausua hirnyrkin luovaa loitsua yritäessään tappaa Harrya silloin kun Harry oli vauva.
- Marlapää
tanzu84 kirjoitti:
Harry olisi hirnyrkki niin miksi Voldemort yrittää sitten tappaa koko ajan Harrya? Tuskin hän omaa hirnyrkkiään haluaa tuhota. Ja siihen että Harrysta olisi tullut vahingossa hirnyrkki, minä en usko, koska eihän Voldemort ehtinyt lausua hirnyrkin luovaa loitsua yritäessään tappaa Harrya silloin kun Harry oli vauva.
"Harry olisi hirnyrkki niin miksi Voldemort yrittää sitten tappaa koko ajan Harrya"
Hyvä pointti. Ja tyyppi pitää tappaa ensin, ja sitten vasta voi luoda hirnyrkin, joten jos harrysta olisi tehty hirnyrkki, se olisi pitänyt tehdä luultavasti harryn äidin kuolemasta, ei harryn murhayritysestä. Eikä hirnyrkkiä voi mielestäni luoda vahingossa, kun se vaatii vähintään loitsun tjn.
Enivei, mikäli HARRY olisi hirnyrkki, kyllähän silloinkin voldemprtin tappaminen olisi teoriassa mahdollista: eka tapetaan voldemort ruumiineen ja sitten ittensä. Tai molemmat yhtä aikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791756
- 108987
- 94874
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19683- 51655
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41567Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164523Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä24475Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466