elämää muualla?

-...-

Ihmettelen niitä jotka väittävät kivenkovina, että elämää ei voi olla missään muualla kuin maassa. Mitä järkee ny siinä mukamas olisi. Avaruus on helkutin iso paikka, joten pakkohan sinne ny jonnekkii on syntynyt jonkinlaista elämää. Siihenkin uskon, että on olemassa monia eri avaruuksia eri ulottuvuuksissa. Eihän muunlainen elämä edes välttämättä tarvitse happea (kuten jotkut väittävät).

8

575

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja kaiken

lisäksi onhan maanki päällä jotai ihme bakteereja jotka elää esim ydinsäteilys, jotkut elää hirveäs pakkases, yks syö kiveä ymymym.. ei elämä tarkota et se on sidottu tälläseen muotoon me immeiset ollaan täälä telluksellä hulluna heilumas.

• AdvocateusDiaboli

Enpä ole juurikaan törmännyt henkilöihin, jotka väittäisivät, että elämää ei voi ollaa muualla. Väiteen täytyy perustua uskonnolliseen vakaumukseen, koska mitään edes teoreettista sen suuntaista näyttöä ei ole. Olisi todella ihmeellistä, jos avaruudessa maapallo olisi ainut paikka jolle on kehittynyt elämää. Ja jos on elämää on, on myös mahdollista, että muuallakin evoluutio on kehittänyt älyn. Varmuutta emme vaan ole vielä saaneet.

• ???

Niinpä. Onneksi nämä "maa on ainoa" tyyppiset väittämät ovat kovaa vauhtia kuolemassa sukupuuttoon, ainakin sivistyneissä maissa. Jos elämän olemassaolo olisi niin mahdotonta avaruudessa kuin jotkut väittävät, ei meitäkään olisi olemassa.

• c: c: C: ( :

sanottu siellä takana.

• jou jou

, mää muualla! KYLLÄ, silloin kun en ole täällä, olen muualla.

• elämää.

muuvalle.Pysy täällä.

• Kyse ei ole pelkästään siitä missä elämää voi olla, vaan että missä elämä voi kehittyä älykkääksi ja kehittyykö se teknisesti kehittyneeksi. Bakteerejahan on löydetty muiltakin aurinkokuntamme planeetoilta, on siis jo osoitettu että elämää on muualla, mutta onko älyllistä?

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001147&posting=22000000014133335
      Tuossa on asiasta ja olen kirjoittanut aiheesta monta muutakin kertaa ja käyty parempiakin keskusteluja.

• kerro lähde

Antarktiksen meteorisa (kotoisin luultvasti Marsista) luultiin löydetyn bakteritoiminnan aikaansaamia muutoksia, mutta löytö on myöhemmin osoittautunut vähintään kyseenalaiseksi. Jos sulla on faktaa väiteesi todistekksi, niin olen hyvin kiinnostunut lähteestä
        Kiitos.
        (Jäi kirjautumatta: AD edesmennyt VK)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1659
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1578
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      13
      1373
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      341
      1329
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1265
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1028
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      991
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      939
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      921
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      836
    Aihe