elämää muualla?

-...-

Ihmettelen niitä jotka väittävät kivenkovina, että elämää ei voi olla missään muualla kuin maassa. Mitä järkee ny siinä mukamas olisi. Avaruus on helkutin iso paikka, joten pakkohan sinne ny jonnekkii on syntynyt jonkinlaista elämää. Siihenkin uskon, että on olemassa monia eri avaruuksia eri ulottuvuuksissa. Eihän muunlainen elämä edes välttämättä tarvitse happea (kuten jotkut väittävät).

8

578

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja kaiken

lisäksi onhan maanki päällä jotai ihme bakteereja jotka elää esim ydinsäteilys, jotkut elää hirveäs pakkases, yks syö kiveä ymymym.. ei elämä tarkota et se on sidottu tälläseen muotoon me immeiset ollaan täälä telluksellä hulluna heilumas.

• AdvocateusDiaboli

Enpä ole juurikaan törmännyt henkilöihin, jotka väittäisivät, että elämää ei voi ollaa muualla. Väiteen täytyy perustua uskonnolliseen vakaumukseen, koska mitään edes teoreettista sen suuntaista näyttöä ei ole. Olisi todella ihmeellistä, jos avaruudessa maapallo olisi ainut paikka jolle on kehittynyt elämää. Ja jos on elämää on, on myös mahdollista, että muuallakin evoluutio on kehittänyt älyn. Varmuutta emme vaan ole vielä saaneet.

• ???

Niinpä. Onneksi nämä "maa on ainoa" tyyppiset väittämät ovat kovaa vauhtia kuolemassa sukupuuttoon, ainakin sivistyneissä maissa. Jos elämän olemassaolo olisi niin mahdotonta avaruudessa kuin jotkut väittävät, ei meitäkään olisi olemassa.

• c: c: C: ( :

sanottu siellä takana.

• jou jou

, mää muualla! KYLLÄ, silloin kun en ole täällä, olen muualla.

• elämää.

muuvalle.Pysy täällä.

• Kyse ei ole pelkästään siitä missä elämää voi olla, vaan että missä elämä voi kehittyä älykkääksi ja kehittyykö se teknisesti kehittyneeksi. Bakteerejahan on löydetty muiltakin aurinkokuntamme planeetoilta, on siis jo osoitettu että elämää on muualla, mutta onko älyllistä?

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001147&posting=22000000014133335
      Tuossa on asiasta ja olen kirjoittanut aiheesta monta muutakin kertaa ja käyty parempiakin keskusteluja.

• kerro lähde

Antarktiksen meteorisa (kotoisin luultvasti Marsista) luultiin löydetyn bakteritoiminnan aikaansaamia muutoksia, mutta löytö on myöhemmin osoittautunut vähintään kyseenalaiseksi. Jos sulla on faktaa väiteesi todistekksi, niin olen hyvin kiinnostunut lähteestä
        Kiitos.
        (Jäi kirjautumatta: AD edesmennyt VK)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      50
      3814
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3415
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2781
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2428
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1859
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1789
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      185
      1746
    8. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      385
      1448
    9. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      27
      1437
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1228
    Aihe