En tahdo millään päästä aamuisin ajoissa ylös. Unirytmini on luonnostaan kovin myöhäinen. Menen nukkumaan kahden aikaan ja nousen siinä 11 aikoihin. Tahtoisin kovasti herätä aikaisemmin että päivä olisi pitempi. Ajattelin että auttaisikohan tuommoinen kirkasvalo -lamppu ajastimeen kytkettynä? Onko kellään kokemuksia tästä? Tai olisiko jotain muita vinkkejä miten unirytmiä saisi käännettyä taaksepäin. Ongelma on siis sängystä nousemisen vaikeus, joten kahvit, suihkut yms. ei auta. Herätyskello soi, mutta nukahdan heti uudestaan. Jos laitan kellon kauemmaksi sängystä, olen niin väsynyt että noustuani laittamaan sen pois rojahdan heti sängylle ja nukahdan uudestaan. Ei riitä tahdon voima. Lisäksi koen tälläisen liian nopean sängystä nousun ahdistavaksi.
En etsi mitään "kidutuskeinoa" tyyliin ämpäri jäävettä päähän, vaan keinoa millä voisin herätä tuskattomasti ajoissa ja pirteänä. 11aikaan nousen kyllä helposti ja pirteänä. Olen myös väkisin koittanut kääntää unirytmiä esim. valvomalla yhden yön, mutta korjattu rytmi venyy nopeasti takaisin.
Kirkasvalo herätyskellona
13
12348
Vastaukset
- että näin
Vanha kunnon Dexedrine poistaa aaumväsymyksen.
- aloittaja
se on? Joku piriste vai?
- ------------------------
aloittaja kirjoitti:
se on? Joku piriste vai?
Sitä se on.
- aloittaja
------------------------ kirjoitti:
Sitä se on.
Sen kyllä uskon että se auttais. Taidan kuitenkin jättää väliin...
- herättäjä'
Mulla on ollut jo vuosia kirkas pöytälamppu ajastimella herättäjänä. Paremmin herättää kun tavalliset kellot.
- aloittaja
siis kokeilla. Idean sain alunperin kun aloin miettimään että valoon herääminenhän on ollut ihmiselle muinoin ainoa herätyskeino. Auringonnousu siis.
- Nimetön
aloittaja kirjoitti:
siis kokeilla. Idean sain alunperin kun aloin miettimään että valoon herääminenhän on ollut ihmiselle muinoin ainoa herätyskeino. Auringonnousu siis.
Mulla on sama ongelma ku sulla,ei millään pystyis aamu 7 heräämään. Nyt kesällä oon nukkunu joskus verhot auki ja joskus kiinni, heti huomaa eron! Auringon säteisiin herään aikaisin ja pirteänä, harmi vain kun talvella tuo ei paista.. Siksipä tilasin tänään kirkasvalolampun! ;)
- opiskelija-.-.
Mulla on kans vähän samantyyppisiä ongelmia, et unirytmi ei oikein kunnossa... Oon kuullu sellasesta herätyskellosta, jossa on kirkasvalolamppu ja jossa voi valita jonkun luonnon äänen (esim. lintujen laulu) herätys ääneks... En vaan oo löytäny sellasta mistään. Olisko kellään tietoa, mistä sellasen vois saada???
- löytyy
Prismoista esimerkiks. Just äsken hain semmosen. Alkany väsyttämää kokoajan niin rajusti ku on pimeetä ilmaa.
- kirkastunut herääjä
Tällaisella herätyskelloon yhdistetyllä kirkasvaloratkaisulla olen herännyt virkeänä jo jonkin aikaa
http://www.superkauppa.fi/kirkasvalo-heratyskello.html
Kun kello vielä herättää mukavan lempeällä aallokon äänellä, niin voi kuvitella heräävänsa etelästä meren rannalta :-)- HUjrad
Tosi hauskoja juttuja muutenkin tuolla Superkaupassa, mutta tuossa kellossa on se ongelma, että mua ainakin harmittaisi, kun unelmoisin etelän meristä, ja sitten heräisinkin täältä pakkasesta.
- Pete1973
Kokeile Valkeen korvakirkasvaloa esim. puoli tuntia heräämisen jälkeen tai saman verran ennen nukkumaanmenoa. Mulle tehos. Hinta aika kallis EUR 185 (www.valkee.com) mutta haukkuu hintansa.
- Eleuterokokk
kirkasvalosta.
Venäjänjuuri saattaa auttaa, mutta ihan se Venäjällä tehty etanolillain uutettu neste. Sen sijaan espanjalainen vesiliukseen tehty venäjänjuuri on pituisuudeltaan olematon. Tätä espanjalaista tuotetta myydään Suomessa terveyskaupoissa. Virosta saa apteekeista käsikauppatuotteena.tätä laadukasta ainetta. Alle viiden euron hintaan.
Joillekin kyseinen tuote saatta aiheuttaa ettei nukahda. yhtä helposti kuin normaalisti. Niin siinä varoitellaan. Toisaalta minuun se vaikuttaa siten, että kun kello soi, niin en ihmettele, että pitäisikö nousta ylös? vaan nousen ylös reippaasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803