Dani Pedrosa ja HRC

Turo--Inkeri

Tänään nähtiin, mitä saadaan aikaiseksi, kun motogp-sirkuksen kaksi suurinta aasia, Dani "Torpedrosa" ja Honda Racing lyövät "viisaat" päänsä yhteen.

HRC:tä on kiittäminen siitä, että he märissä päiväunissaan jääräpäisesti aina vain kuvittelivat, että Pedrosalla olisi mitään jakoa Rossin nykyistä draivia vastaan. Eivätkä sitten saaneet aikaiseksi minkäänlaista konsensusta sen enempää tiimin kuin kuskienkaan välille, miten parhaimmillaan 51 pisteen johtoa pitäisi puolustaa.. ei siis välttämättä suorilla tallimääräyksillä, mutta kuitenkin jonkinlaisella YHTEISPELILLÄ. Repsol Honda Teamin nimestä joutaa hyvin ottaa tuon viimeisen sanan pois!

Pedroa taas on kiittäminen yhdestä lähivuosikymmenten idioottimaisimmista tempuista kilparadalla. Ulos ajaminen on huono veto. Toisen kilvanajajan vieminen mukanaan on huonompi. Luulisi, että oman tallikaverinsa "kolaaminen" olisi kaikista huonoin, mutta kyllä kyseinen suoritus siinä tilanteessa, missä MM-taisto oli tänä aamuna, varmastikin vie voiton kaikesta! Ja vielä kierroksella 5, kun ratkaisujen paikat olivat vielä kaukana. Lähes ylimaallisen aivoton ratkaisu. Suunnilleen tuota samaa - kurvin sisäänajossa älyttömille ajolinjoille tunkemista - kyseinen tyyppi tosin on harrastanut jo paljon aiemminkin, muutama kisa sittenhän Haydenin nahkapuvussa oli hänen eturenkaastaan peräisin olleet mustat jäljet, olkapäästä pohkeeseen! On muuten todella ironista, että Rossi torpedoi itsensä ja Melandrin ulos aivan samalla periaatteella Motegissa -05.

Hayden oli (aivan aiheestakin) kuumana kuin hellankoukku, en tiedä miten hillitsi itsensä, mutta Pedrosa olisi ansainnut kunnon turpasaunan.

Mahtaa Rossia naurattaa, kun HRC tarjoaa hänelle kolmatta perättäistä Yamaha-mestaruutta hopeatarjottimella.

Tuntuu pahalta Haydenin puolesta, hän olisi varmasti tarjonnut Rossille kunnon vastuksen tänään. Ja kaikkien motogp-fanien puolesta, koska luvassa ollut kutkuttava lopullinen "showdown" - finaaliin Valenciassa tasapistein tai ainakin lähelle sitä, lässähti aika pahasti. Mutta Hondan puolesta ei kyllä tunnu pahalta, viime kädessä syy tähän on heidän röyhkeän ylimielinen asenteensa, ja nyt on taas luvassa lunta tupaan herra 46:n toimesta. Sitä saavat, mitä tilasivat.

12

1604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • daria_69

      Tallikaverusten kolarointi eilen oli niin uskomaton juttu että ei tiedä pitäiskö tässä itkee vai nauraa. Oispa ollu hauska olla kärpäsenä katossa kun Hayden & Pedrosa selvittelivät välejään. ;)

      On käsittämätöntä, että mestaruudesta taisteleva kuljettaja laitetaan ensinnäkin testaamaan uutta, ilmeisen surkeaa, kytkintä kisasta toiseen ja sitten lähdetään viimeisiin, ratkaiseviin kisoihin ilman minkäänlaista taktiikkaa. Todella epäammattimaista toimintaa HRC:n puolelta, alkaa epäilyttämään että onko tässä joku salaliitto takana vai mistä mahtaa kiikastaa. Kannattais ottaa mallia Yamahalta, mitä yhteispeli tarkottaa käytännössä.

      Niinpä niin, kaikki on mahdollista moottoriurheilussa- paitsi se että joku muu kuin Rossi voittaa maailmanmestaruuden. Monta maailmanmestaruutta Vale on voittanu puhtaasti omin avuin mutta tänä vuonna siitä on turha puhua. "Jännittävää" Valencian kisaa odotellessa..

      • Turo--Inkeri

        "Monta maailmanmestaruutta Vale on voittanu puhtaasti omin avuin mutta tänä vuonna siitä on turha puhua."

        Tuosta kyllä olen hieman eri mieltä. Vaikka HRC tosiaan on ryssinyt hommat pahimmalla mahdollisella tavalla, ja siten aika pitkälti päästänyt Rossin takaisin peliin.

        MUTTA, onhan onnetar varsinkin alkukaudesta pyllistellyt Valelle oikein urakalla:
        - Jerez: Toni Elias takakonttiin, ja kaatuminen ekassa mutkassa (2 MM-pistettä);
        - Le Mans: Konerikko & keskeytys, kun oli jo rökittänyt kaikki, mm. Pedrosan ja karannut monen sekunnin johtoon;
        - Shanghai: Eturenkaan rikkoutuminen ja keskeytys (ei liene tapahtunut ko. lajissa miesmuistiin);
        - LagunaSeca: Takarenkaan loppuminen ennen aikojaan vielä lisäksi konerikko.

        Eli NELJÄ kisaa (maksimissaan 100 pistettä, vaikka tuskin olisi voittanut noista jokaista), joista tuli yhteensä 2 pistettä, ja syyt olivat pitkälti täysin pois Rossin omista käsistä. Haydenilla oli eilen paska munkki, muttei tuo ole vielä mitään Valen tämänvuotiseen epäonneen verrattuna.

        Pikemminkin näkisin asian niin, ettei Hayden olisi ollut uhkaamassa Rossia näin pahasti ilman noita tapahtumia. Ja onhan Rossi ajanut upeasti taas heti sen jälkeen, kun Jammu alkoi saada "pakettinsa" jotenkin uudestaan nippuun.

        Huomasitkos eilenkin, vaikka Rossille oli jo viestitetty aikaa sitten, että pahin kilpailija on ulkona, hän halusi silti ajaa voitosta, ei tyytyä kakkossijaan (vaikkakin siihen oli lopulta tyytyminen)? Juuri tuo asenne, että on valmis riskeeraamaan kaiken voiton eteen, on pitkälti tehnyt Rossista niin menestyneen kuljettajan, ja suuren yleisön suosikin. Muistuttaa esim. Kevin Schwantzia, jolta löytyi samanlaista puristusta ja uskallusta tiukoissa paikoissa.

        Ei minun mielestäni mene väärään osoitteeseen, voitti mestaruuden sitten Rossi tai Hayden.. tosin HRC:lle en sitä soisi, tämän vertaansa vailla olevan pelleilyn jälkeen lähinnä jonkun AASI-palkinnon voisin heille suoda!


      • daria_69
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        "Monta maailmanmestaruutta Vale on voittanu puhtaasti omin avuin mutta tänä vuonna siitä on turha puhua."

        Tuosta kyllä olen hieman eri mieltä. Vaikka HRC tosiaan on ryssinyt hommat pahimmalla mahdollisella tavalla, ja siten aika pitkälti päästänyt Rossin takaisin peliin.

        MUTTA, onhan onnetar varsinkin alkukaudesta pyllistellyt Valelle oikein urakalla:
        - Jerez: Toni Elias takakonttiin, ja kaatuminen ekassa mutkassa (2 MM-pistettä);
        - Le Mans: Konerikko & keskeytys, kun oli jo rökittänyt kaikki, mm. Pedrosan ja karannut monen sekunnin johtoon;
        - Shanghai: Eturenkaan rikkoutuminen ja keskeytys (ei liene tapahtunut ko. lajissa miesmuistiin);
        - LagunaSeca: Takarenkaan loppuminen ennen aikojaan vielä lisäksi konerikko.

        Eli NELJÄ kisaa (maksimissaan 100 pistettä, vaikka tuskin olisi voittanut noista jokaista), joista tuli yhteensä 2 pistettä, ja syyt olivat pitkälti täysin pois Rossin omista käsistä. Haydenilla oli eilen paska munkki, muttei tuo ole vielä mitään Valen tämänvuotiseen epäonneen verrattuna.

        Pikemminkin näkisin asian niin, ettei Hayden olisi ollut uhkaamassa Rossia näin pahasti ilman noita tapahtumia. Ja onhan Rossi ajanut upeasti taas heti sen jälkeen, kun Jammu alkoi saada "pakettinsa" jotenkin uudestaan nippuun.

        Huomasitkos eilenkin, vaikka Rossille oli jo viestitetty aikaa sitten, että pahin kilpailija on ulkona, hän halusi silti ajaa voitosta, ei tyytyä kakkossijaan (vaikkakin siihen oli lopulta tyytyminen)? Juuri tuo asenne, että on valmis riskeeraamaan kaiken voiton eteen, on pitkälti tehnyt Rossista niin menestyneen kuljettajan, ja suuren yleisön suosikin. Muistuttaa esim. Kevin Schwantzia, jolta löytyi samanlaista puristusta ja uskallusta tiukoissa paikoissa.

        Ei minun mielestäni mene väärään osoitteeseen, voitti mestaruuden sitten Rossi tai Hayden.. tosin HRC:lle en sitä soisi, tämän vertaansa vailla olevan pelleilyn jälkeen lähinnä jonkun AASI-palkinnon voisin heille suoda!

        Totta, Valella oli epäonnea alkukaudesta enemmän kuin muutamana viime kautena yhteensä.. hieman ehkä kärjistin kun mainitsin että tänä vuonna on turha puhua omin avuin voittamisesta. Alkukaudesta onnetar oli Nickyn puolella, loppukaudesta Valen puolella. Mutta eihän se mestaruus toki pelkästään tuurilla ratkea.. Mulla voi olla hieman puolueellinen näkemys asiasta. ;) Saas nähdä miten päätöskisassa käy, mutta jos käy niin että mestaruus ratkeaa viimesellä kierroksella niin oon varma että Vale sen vie. Vaikka Nicky onkin suosikkini niin pitää myöntää että ei se (tai kukaan muukaan tällä hetkellä ajavista kuskeista) pysty yhtä häikäiseviin suorituksiin kuin Vale.. Varsinkaan kun on paljon paineita. Ainahan sitä voi toivoa..


      • Turo--Inkeri
        daria_69 kirjoitti:

        Totta, Valella oli epäonnea alkukaudesta enemmän kuin muutamana viime kautena yhteensä.. hieman ehkä kärjistin kun mainitsin että tänä vuonna on turha puhua omin avuin voittamisesta. Alkukaudesta onnetar oli Nickyn puolella, loppukaudesta Valen puolella. Mutta eihän se mestaruus toki pelkästään tuurilla ratkea.. Mulla voi olla hieman puolueellinen näkemys asiasta. ;) Saas nähdä miten päätöskisassa käy, mutta jos käy niin että mestaruus ratkeaa viimesellä kierroksella niin oon varma että Vale sen vie. Vaikka Nicky onkin suosikkini niin pitää myöntää että ei se (tai kukaan muukaan tällä hetkellä ajavista kuskeista) pysty yhtä häikäiseviin suorituksiin kuin Vale.. Varsinkaan kun on paljon paineita. Ainahan sitä voi toivoa..

        itsekin olen sitä mieltä, että Hayden olisi tarjonnut Rossille tosi kovan vastuksen eilen. Molemmilla Jammuillahan oli sitäpaitsi ongelmia kisan puolivälin jälkeen, en ole kuullut miksi mutta veikkaan jotain renkaiden kulumiseen liittyvää, lämpötila oli yli 10 astetta alhaisempi kuin lauantaina. Hayden oli kuulemma vieläpä liikkeellä hard-takarenkaalla, eli olisi todennäköisesti ollut vahva loppukierroksilla. Rossi taas ajaa silloin kovaa vaikka kumisilla pelastusrenkailla, jos tarve on.. varmasti luvassa olisi ollut vielä x kertaa huimempi kisa ilman pikku espanjalaisen isoa virhettä.

        Minulle on henkilökohtaisesti aivan sama, kumpi sen lopulta vie, molemmat tavallaan ansaitsisivat sen, mutta vain toinen voi voittaa.. kantani ratkaisee puhtaasti se, etten halua Hondan/HRC:n ylimielisten aivokääpiöiden voittavan, joten siksi Vale/Yamaha.


      • Ago.
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        "Monta maailmanmestaruutta Vale on voittanu puhtaasti omin avuin mutta tänä vuonna siitä on turha puhua."

        Tuosta kyllä olen hieman eri mieltä. Vaikka HRC tosiaan on ryssinyt hommat pahimmalla mahdollisella tavalla, ja siten aika pitkälti päästänyt Rossin takaisin peliin.

        MUTTA, onhan onnetar varsinkin alkukaudesta pyllistellyt Valelle oikein urakalla:
        - Jerez: Toni Elias takakonttiin, ja kaatuminen ekassa mutkassa (2 MM-pistettä);
        - Le Mans: Konerikko & keskeytys, kun oli jo rökittänyt kaikki, mm. Pedrosan ja karannut monen sekunnin johtoon;
        - Shanghai: Eturenkaan rikkoutuminen ja keskeytys (ei liene tapahtunut ko. lajissa miesmuistiin);
        - LagunaSeca: Takarenkaan loppuminen ennen aikojaan vielä lisäksi konerikko.

        Eli NELJÄ kisaa (maksimissaan 100 pistettä, vaikka tuskin olisi voittanut noista jokaista), joista tuli yhteensä 2 pistettä, ja syyt olivat pitkälti täysin pois Rossin omista käsistä. Haydenilla oli eilen paska munkki, muttei tuo ole vielä mitään Valen tämänvuotiseen epäonneen verrattuna.

        Pikemminkin näkisin asian niin, ettei Hayden olisi ollut uhkaamassa Rossia näin pahasti ilman noita tapahtumia. Ja onhan Rossi ajanut upeasti taas heti sen jälkeen, kun Jammu alkoi saada "pakettinsa" jotenkin uudestaan nippuun.

        Huomasitkos eilenkin, vaikka Rossille oli jo viestitetty aikaa sitten, että pahin kilpailija on ulkona, hän halusi silti ajaa voitosta, ei tyytyä kakkossijaan (vaikkakin siihen oli lopulta tyytyminen)? Juuri tuo asenne, että on valmis riskeeraamaan kaiken voiton eteen, on pitkälti tehnyt Rossista niin menestyneen kuljettajan, ja suuren yleisön suosikin. Muistuttaa esim. Kevin Schwantzia, jolta löytyi samanlaista puristusta ja uskallusta tiukoissa paikoissa.

        Ei minun mielestäni mene väärään osoitteeseen, voitti mestaruuden sitten Rossi tai Hayden.. tosin HRC:lle en sitä soisi, tämän vertaansa vailla olevan pelleilyn jälkeen lähinnä jonkun AASI-palkinnon voisin heille suoda!

        "Muistuttaa esim. Kevin Schwantzia, jolta löytyi samanlaista puristusta ja uskallusta tiukoissa paikoissa."

        Kevin Schwantz on lähinnä vitsi ja surku hupaisa
        yhden säkä mestaruuden urallaan lahjaksi saanut kuski. Ei olisi edes yhtä lahja mestaruutta
        sällillä jos ei Wayne Rainey olisi viimeisessä kisassa kaatunut kohtalokkain seurauksin.


      • Turo--Inkeri
        Ago. kirjoitti:

        "Muistuttaa esim. Kevin Schwantzia, jolta löytyi samanlaista puristusta ja uskallusta tiukoissa paikoissa."

        Kevin Schwantz on lähinnä vitsi ja surku hupaisa
        yhden säkä mestaruuden urallaan lahjaksi saanut kuski. Ei olisi edes yhtä lahja mestaruutta
        sällillä jos ei Wayne Rainey olisi viimeisessä kisassa kaatunut kohtalokkain seurauksin.

        ...kun Schwantz oli niin säälittävä, niin hänen kilpanumeronsa on jäädytetty motogp:ssä???

        Entä ajoiko Assenin ikuisesti rikkomatta jääneen kierrosenkan v.1991 (joka oli siis yhä voimassa 2003, kun enkat meni uusiksi radan muutosten myötä) ihan sillä, että oli vaan niin SÄÄLITTÄVÄ?? Kelaappa, kuinka SÄÄLITTÄVÄN vähän nuo vehkeet kehittyvät joka vuosi, mitä kertoo se jos kierrosenkkasi pysyy toistakymmentä vuotta?

        Schwantz oli huipulla sellaisena aikana, jolloin ko. sarjassa ajoi ennenäkemättömän monia huippunimiä samaan aikaan (tyyliin Lawson, Rainey, Doohan, Gardner, Mamola), ja onkin väitetty että v.1989-91 mestaruudet olisivat sarjan historian tiukimmin kilpailtuja.

        Mahdoitkohan olla edes syntynyt silloin.

        Mamolakaan ei koskaan voittanut mestaruutta, mutta on silti vitun kova ukko laskemaan.


      • Turo--Inkeri
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        ...kun Schwantz oli niin säälittävä, niin hänen kilpanumeronsa on jäädytetty motogp:ssä???

        Entä ajoiko Assenin ikuisesti rikkomatta jääneen kierrosenkan v.1991 (joka oli siis yhä voimassa 2003, kun enkat meni uusiksi radan muutosten myötä) ihan sillä, että oli vaan niin SÄÄLITTÄVÄ?? Kelaappa, kuinka SÄÄLITTÄVÄN vähän nuo vehkeet kehittyvät joka vuosi, mitä kertoo se jos kierrosenkkasi pysyy toistakymmentä vuotta?

        Schwantz oli huipulla sellaisena aikana, jolloin ko. sarjassa ajoi ennenäkemättömän monia huippunimiä samaan aikaan (tyyliin Lawson, Rainey, Doohan, Gardner, Mamola), ja onkin väitetty että v.1989-91 mestaruudet olisivat sarjan historian tiukimmin kilpailtuja.

        Mahdoitkohan olla edes syntynyt silloin.

        Mamolakaan ei koskaan voittanut mestaruutta, mutta on silti vitun kova ukko laskemaan.

        sanoi lopetettuaan uransa, että hän oli vähällä ripustaa hanskat naulaan jo 1995, koska Schwantz ei ollut enää kehissä. Oli kuulemma tasan ainoa kuski, joka siinä vaiheessa enää tarjosi hänelle kunnon vastusta!
        Että sellainen mies on Revvin´Kevin...!!


      • Ago.
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        ...kun Schwantz oli niin säälittävä, niin hänen kilpanumeronsa on jäädytetty motogp:ssä???

        Entä ajoiko Assenin ikuisesti rikkomatta jääneen kierrosenkan v.1991 (joka oli siis yhä voimassa 2003, kun enkat meni uusiksi radan muutosten myötä) ihan sillä, että oli vaan niin SÄÄLITTÄVÄ?? Kelaappa, kuinka SÄÄLITTÄVÄN vähän nuo vehkeet kehittyvät joka vuosi, mitä kertoo se jos kierrosenkkasi pysyy toistakymmentä vuotta?

        Schwantz oli huipulla sellaisena aikana, jolloin ko. sarjassa ajoi ennenäkemättömän monia huippunimiä samaan aikaan (tyyliin Lawson, Rainey, Doohan, Gardner, Mamola), ja onkin väitetty että v.1989-91 mestaruudet olisivat sarjan historian tiukimmin kilpailtuja.

        Mahdoitkohan olla edes syntynyt silloin.

        Mamolakaan ei koskaan voittanut mestaruutta, mutta on silti vitun kova ukko laskemaan.

        Randy Mamola ei myöskään koskaan voittanut mestaruutta eikä edes kovin montaa kisaakaan urallaan eli Randy on samaa kastia Schwantzin kanssa. Emmä tiedä susta mutta itse ei paljoa
        ikuiset kakkoset ja kolmoset kuten Schwantz ja Mamola paljoa kiinnosta enkä heitä arvosta pätkän vertaa. Wayne Rainey on oma suosikkini Doohanista en ole myöskään pitänyt koskaan. Doohan rupesi pärjäämään vasta kuin Rainey oli halvaantunut vyötäröstä alaspain onnettomuudessa Misanossa.
        Rainey oli matkalla neljänteen peräkkäiseen maailman mestaruuteen johtaessaan sarjaa ja ollessaan kisan johdossa Misanossa vuonna 1993
        kunnes tapahtui kohtalokas kaatuminen ja Schwantz
        sai ainoan mestaruutensä eli Schwantz on säkämestari. Samaten Doohan rupesi voittamaan mestaruuksia vasta kuin Rainey oli poissa kuvioista. Muistan tuon Misanon kisan vieläkin
        hyvin se kaatuminen oli suhteellisen vaarattoman näköinen silti seuraukset olivat Raineylle kohtalokkaat.


      • Turo--Inkeri
        Ago. kirjoitti:

        Randy Mamola ei myöskään koskaan voittanut mestaruutta eikä edes kovin montaa kisaakaan urallaan eli Randy on samaa kastia Schwantzin kanssa. Emmä tiedä susta mutta itse ei paljoa
        ikuiset kakkoset ja kolmoset kuten Schwantz ja Mamola paljoa kiinnosta enkä heitä arvosta pätkän vertaa. Wayne Rainey on oma suosikkini Doohanista en ole myöskään pitänyt koskaan. Doohan rupesi pärjäämään vasta kuin Rainey oli halvaantunut vyötäröstä alaspain onnettomuudessa Misanossa.
        Rainey oli matkalla neljänteen peräkkäiseen maailman mestaruuteen johtaessaan sarjaa ja ollessaan kisan johdossa Misanossa vuonna 1993
        kunnes tapahtui kohtalokas kaatuminen ja Schwantz
        sai ainoan mestaruutensä eli Schwantz on säkämestari. Samaten Doohan rupesi voittamaan mestaruuksia vasta kuin Rainey oli poissa kuvioista. Muistan tuon Misanon kisan vieläkin
        hyvin se kaatuminen oli suhteellisen vaarattoman näköinen silti seuraukset olivat Raineylle kohtalokkaat.

        Sinulla toki on, kuten minullakin.

        Itse en voi alkuunkaan käsittää, että jos on kerran seurannut GrandPrix-kisoja tuohon aikaan (80/90-lukujen taitteessa), miten ei arvosta Schwantzia tai Mamolaa.

        Esimerkiksi Schwantzin ajotyyli oli erittäin näyttävä, ja hän halusi aina vain ja ainoastaan voittaa. Tämä todennäköisesti maksoi hänelle terveytensä ohella jokusen maailmanmestaruuden, sillä Suzuki, jolla hän ajoi, ei ollut aivan parhaiden kilpailijoiden Jammujen/Hondien tasolla (otitko muuten tätä ollenkaan huomioon jaellessasi "säkämestareiden" titteleitä??) ja hän ylitti sen "limitin" aika monesti. Monien ns.asiantuntijoiden mielestä on ihan päivänselvä tosiasia, että Schwantz ajoi huonommalla pyörällä kuin esim. Rainey tai Doohan. Schwantzin asenne teki silti hänestä erään kaikkien aikojen suurimmista yleisön suosikeista.

        Itse arvostan myös Mamolan 4 kakkossijaa korkeammalle kuin vaikkapa tämän vuoden maailmanmestaruuden, sillä ne ajettiin sellaisina aikoina, jolloin pyörät olivat 500-kuutioisia kaksitahtihirviöitä, jotka sylkivät kuskit selästään maata kiertävälle radalla pienimmästäkin virheestä, ja tosiaan, kuten sanottu, tuohon samaan aikaan sarjassa oli 5-6 aivan tasaväkistä huippu-ukkoa, joista jokainen pystyi kamppailemaan maailmanmestaruudesta. Ei millään pahalla nykykuskeja kohtaan, mutta nyt ei tilanne ole ollenkaan samanlainen. Ilman Rossin alkukauden teknisiä vaikeuksia ja epäonnea peli olisi ollut taas selvä jo pari kisaa sitten.

        Nykyään laji voi vaikuttaa kovalta menolta, mutta on silti paljon kesympää kuin noina aikoina. Myös monet radat olivat todella vaarallisia vielä tuolloin. Puolet nykyisistä kuskeista viettäisi puolet kaudesta lasaretissa, jos ajaisivat tuon ajan vehkeillä, kaatuilevathan jotkut urakalla vieläkin, vaikka on luistonestot ja kaikki vipstaakit.

        Koeta pitää mielessäsi sekin, että on kyse MAAILMANmestaruudesta, ja sen voi voittaa vain tasan 1 henkilö per sarja per vuosi. Se on juuri tuo vastuksen kovuus, mikä nostaa nuo Schwantzin ja Mamolan suoritukset paljon kovemmalle tasolle. Esimerkiksi Doohanilla (tarkoitan hänen voittoputkensa auettua) ja Rossilla ei ole ollut likimainkaan niin montaa aivan maailman kärkiluokan kuskia asettumassa samaan aikaan samalle viivalle.

        Tätähän Doohan jopa tuskaili itsekin uransa huippuaikaan, sanoen että Schwantzin, Raineyn ja kumppaneiden kanssa vedettiin aina lähtövaloista ruutulipulle 110% vauhdilla, ja karkuun ei voinut päästää, sillä kiinni et enää saanut, kun myöhemmin hänelle riitti muutama kierros täysillä karatakseen koko muulta porukalta.

        Pelkkä mestaruuksien lukumäärä ei mielestäni kerro lainkaan koko totuutta.


      • esa.s

        kuulin että Hayden oli kylmän rauhallisesti käynyt vetäsemässä Petroosaa nekkuun. Noh. Eipä siitä julkisuuteen mitään tullut. Meikkiä ja tummat lasit silmille.

        HRC ideologiahan on se että Honda tekee voittamattoman pyörän ja heillä on vain tavoite vallata 3 ensimmäistä palkintopallia. Kuljettajalle eivät juuri anna arvoa. Jos kuitenkin joku kuljettajista on parempi testaamaan, kilpailemaan tai analysoimaan, annetaan hänelle tehtävä saattaa uusi osa kilpailukuntoon, jonka jälkeen kaikki tieto jaetaan kaikkien muiden HRC kuljettajien kesken. Jopa HRC:n ulkopuoliset Hondat saavat tuon teknologian käyttöönsä. HRC ei juhli persoonia , eikä "Rosseja". On vain kuljettaja-robotteja joita käskee mahtava kasvoton honda-koneisto.
        Hondalle oli yhden tekevää kuka voitttaa. Pedrosa vai Hayden.
        Rossi on varikon veijari joka pitää hauskaa ja nauttii ajamisesta. Hän heittää huulta ja nauttii yön pimeydestä pikkutunneille. Oli mahtava nähdä Rossin nauttivan jälleen ajamisesta kun hän uskalsi lähteä Yamahalle.
        Vaikka Jeremy Burgess oli aluksi jopa kieltäytynyt lähtemästä Rossin mukana, Vale päätti jättää yksin kaiken taakseen ja hypätä tuntemattomaan.
        NOh... Rossin hymyhän levisi kun Burgess viimeinkin ilmoitti lähtevänsä messiin Yamahalle..ja samalla lähti mekaanikkojakin iso liuta...

        ..Ja toivottavasti ensi vuonna tuuri kääntyy ja HRC saa jälleen haistella jammun pakokaasuja perästä päin...

        Rossi-fani


      • esko
        Ago. kirjoitti:

        Randy Mamola ei myöskään koskaan voittanut mestaruutta eikä edes kovin montaa kisaakaan urallaan eli Randy on samaa kastia Schwantzin kanssa. Emmä tiedä susta mutta itse ei paljoa
        ikuiset kakkoset ja kolmoset kuten Schwantz ja Mamola paljoa kiinnosta enkä heitä arvosta pätkän vertaa. Wayne Rainey on oma suosikkini Doohanista en ole myöskään pitänyt koskaan. Doohan rupesi pärjäämään vasta kuin Rainey oli halvaantunut vyötäröstä alaspain onnettomuudessa Misanossa.
        Rainey oli matkalla neljänteen peräkkäiseen maailman mestaruuteen johtaessaan sarjaa ja ollessaan kisan johdossa Misanossa vuonna 1993
        kunnes tapahtui kohtalokas kaatuminen ja Schwantz
        sai ainoan mestaruutensä eli Schwantz on säkämestari. Samaten Doohan rupesi voittamaan mestaruuksia vasta kuin Rainey oli poissa kuvioista. Muistan tuon Misanon kisan vieläkin
        hyvin se kaatuminen oli suhteellisen vaarattoman näköinen silti seuraukset olivat Raineylle kohtalokkaat.

        Oliko se 91 vai 92 kun Doohan johti ylivoimaisesti sarjaa, mutta Assenin (?) kaato melkein vei toisen jalan. Palasi viimeiseen kisaan, mutta hävisi mestaruuden Raineylle.


      • GXSR
        Ago. kirjoitti:

        Randy Mamola ei myöskään koskaan voittanut mestaruutta eikä edes kovin montaa kisaakaan urallaan eli Randy on samaa kastia Schwantzin kanssa. Emmä tiedä susta mutta itse ei paljoa
        ikuiset kakkoset ja kolmoset kuten Schwantz ja Mamola paljoa kiinnosta enkä heitä arvosta pätkän vertaa. Wayne Rainey on oma suosikkini Doohanista en ole myöskään pitänyt koskaan. Doohan rupesi pärjäämään vasta kuin Rainey oli halvaantunut vyötäröstä alaspain onnettomuudessa Misanossa.
        Rainey oli matkalla neljänteen peräkkäiseen maailman mestaruuteen johtaessaan sarjaa ja ollessaan kisan johdossa Misanossa vuonna 1993
        kunnes tapahtui kohtalokas kaatuminen ja Schwantz
        sai ainoan mestaruutensä eli Schwantz on säkämestari. Samaten Doohan rupesi voittamaan mestaruuksia vasta kuin Rainey oli poissa kuvioista. Muistan tuon Misanon kisan vieläkin
        hyvin se kaatuminen oli suhteellisen vaarattoman näköinen silti seuraukset olivat Raineylle kohtalokkaat.

        Oli myös 2. maailmansodan aikaisissa huippu hävittäjissä ja loistavia lentoominaisuuksia joita tekijämiehet käyttivät ja hallitsivat omilla lentotaidoillaan . Samat koneet olivat tappolaitteita kokemattomille lentäjille joilla oli puutteelinen lentotaito ! 500cc 2-tahti raaserit eivät antaneet paljoa anteeksi jos käytit kaasua varomattomasti, teho joka tuli korkealla ja kapealla alueella vaati tekijämiehiä joita oli Kevin , Randy , Waynet , Sito , Eddie , Mike , Sarron( en muistanut etunimeä )ym.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe