Niin, tuota, talvi tullee ja hieman tuossa viikonloppuna katastin, missä mallissa on seinillä roikkuvat sähköpatterit. Noh tietenkin samassa kunnossa kuin keväällä eli vielä oli silloin yksi talvi selvitty.
Mutta, mutta asiaan. Pitäisi vaihtaa:
a. yksi patteri 1200W olohuoneesta, kun ilmeisesti
termostaatti sanoi ittensä irti. Malli Enston Tupa -taso. Eli tähän löytyy uusi patteri melkostas helposti ja on kiinni sähkössä (seinärasiassa) tuommosella laattakytkennällä, joka on kätevä aina irroittaa mm. jos tekee perusteellisempaa seinän siivousta ja haluaa irroittaa koko patterin irti seinästä. Eli ihmettelen saakos tuollaisen vaihdoksen tehdä itse, jos käy hankkimassa uuden vastaavan patterin ja kun ei nyt sentään ole noita sähköasentajan papereita?? (Vai pitäiskö itse Liliuksen tulla asentaa, hih??) ja
b. kyllä myö vmon kanssa on tultu siihen lopputulemaan, jotta saa nuo muutkin vanhemmat patterit huutia eli erimallisia vuosien varrelta seiniin roikuskelemmaan kertyneitä pattereita vaihdettaisiin n. viitisen kappaletta saman tien. Tässä vaihdossa on vaikempaa niin, että nuo sähköliitynnät on erilaisia, osa on Nöbö osa jotain muuta merkkiä (ainakin näöltä päätellen) ja kiinnitystapa sähköjohtoihin/seinän sähkörasiaan hieman vaihtelee.
Mutta, mutta (ennekuin kutsun Liluksen paikalle) saako niitä sillai edes harkita itse laittaa? Käsittäkseni, kun tuon Enston Tupa -lämmittimet hankkii, niin mukana tulee se seinärasia, johon vedetyt sähköpiuhat yhdistetään ja siinä rasiassa on sitten se lattapistoke, johon patterin johto työnnetään. Jotenkin tuntuu melko simppeliltä, esim. lampunvaihdon sokeripaloissa tuota samaa hommaa harjoitellaan (eikä meillä sitäkään Lilius ole ollut tekemässä!!).
Mitä mieltä?
Sähköpattereiden vaihto - minä ite?
4
1183
Vastaukset
- Juuso
Mietin itse samaa viime keväänä ja jätin vaihtamatta kun aloin tarkemmin tutkimaan millainen johtoviidakko sen liittimen sisältä löytyi. Varmaan olisi selvinnyt mahdollisesti yrityksen ja erehdyksen kautta mikä on mitäki. Parempi varmaan jättää ammattilaisen hommaksi. Ei se kauaa turaa niiden muutaman patterin kanssa ts. ei ei varmaan kovin kalliiksi tule.
- voi itsekkin
vaitaa, sitä vartenhan se liitin on. Muihin ota mies avuksi.
- sähömies
Sähössä kulukoo kolome johtoa: nolla, vaihe ja suojamaa. Näitä ei poropeukalokaan pysty kytkemään väärin!! Yleismittari vielä avuksi, niin avot onnistuu sähköpatterin vaihdot! Itselläni meni varastosta sököksi patteri, jonka vaihdoin (tietysti itse) autotallin toiseen täsmälleen samanlaiseen patteriin. Ei voi olla niin vaikeata!
- huoltaja
sähömies kirjoitti:
Sähössä kulukoo kolome johtoa: nolla, vaihe ja suojamaa. Näitä ei poropeukalokaan pysty kytkemään väärin!! Yleismittari vielä avuksi, niin avot onnistuu sähköpatterin vaihdot! Itselläni meni varastosta sököksi patteri, jonka vaihdoin (tietysti itse) autotallin toiseen täsmälleen samanlaiseen patteriin. Ei voi olla niin vaikeata!
Mistä näitä kaikkien alojen erikoisasintuntijoita piisaa.Sähkötyöt on luvanvaraista työtä.USKOKAA JO.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1572558Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482377Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1021072- 64901
- 65839
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274717Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18717Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85710Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait203680Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22658