Kertokaa mitä seuraavat lauseet ovat japaniksi, mutta kaikkea ei tarviste kertoa:
- Minä Rakastan Sinua
- Nimeni on...
- Miten Menee?
- Kuinka Vanha Olet?
- Sinä Olet Ihana
- Olen Pahin Painajaisesi...
- Olen Tyhmä
Watashi Wa Suteki Desu! ;D
Japania Osaavat Auttakaa!
10
1304
Vastaukset
- olisi
Minä Rakastan Sinua = Aishiteru
Nimeni on... =Watashi wa (nimi tähän) desu.
Olen tyhmä = Watashi wa baka desu. - Sakur.a
Kannattaa kysyä sieltä japani palstalta. Siellä saattaa monet osata vastata sun kaikkiin kysymyksiin:)
- tässä....
Minä rakastan sinua = natisuta hetekata
- käännän
Minä Rakastan Sinua -> omae ga suki/daisuki, daisuki, suki, anata o suki, kimi ga suki, aishiteiru (itseasiassa en ole varma onko se ga, wa vai wo)
- Nimeni on... -> ore no namae wa... boku no namae wa... watashi no namae wa...
- Miten Menee? -> Genki? Genki desu ka? Ogenki desu ka? Genki kai?
- Kuinka Vanha Olet? -> omae/anata/kimi ikutsu (desu ka/da)?
- Sinä Olet Ihana -> omae/kimi/anata wa suteki da/desu/na no.
- Olen Pahin Painajaisesi... -> ore wa omae no aku da, watashi/boku wa kimi no ichiban warui yume da/sa (ok, myönnän etten tiedä tätä :D)
- Olen Tyhmä -> ore/boku/watashi baka/aho desu/da
Valitsee vaan jonkun. Ore ja boku on miesten käyttämiä "minä"-muotoja.
Käänsin huvin vuoksi.
Toi yläpuolella kirjottanu tyyppi tuosta "rakastan"-kohdasta yrittää huijata.- harakka*
Olkaapa sitten varovaisia sen kanssa, että missä mitäkin pronomineja käytätte.
Voi olla hassun kuuloista, jos vaikka pikkutytöt käyttävät näitä ore/omae-"äijäsanoja".
- o.O?
mitä toi suteki tarkottaa?
- uppeee
Omae wa suteki da. Olet upea. Voi myös olla "hyvännäköinen"
- ^-^
uppeee kirjoitti:
Omae wa suteki da. Olet upea. Voi myös olla "hyvännäköinen"
kiitoksia ^^
- Mimi,
Minä rakastan sinua - Kimi wo aishiteru.
きみ を あいしてる.
Ajattelin nyt tuosta vielä yhden version heittää, kun ei sitä näytä olevan mainittu vielä. - Zorro desu.
ぞっろゎすへれ
Zorro Was Here
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1795747Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä452662- 1562232
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161759Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne321536- 821394
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1621337Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241301Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321243Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.109997