Lievä PPP?

Psoriasis lievä on

Olen katsellut kuvia PPP:stä Ihon aika lehdestä ja aprikoinut jo pidemmän aikaa että voisiko minulla olla PPP? Jalkapohjiini ilmestyy välillä kummallisia 'näppyjä' aivan kuin niiden sisällä olisi tumma pieni tikku ja nestettä. Puristaessa 'rakkula' paranee ja hilseilee. Ei mielestäni ole jalkasientä tms. kun paranee itsestää pois. Välillä 'näppyjä' on varpaiden välissäkin jokunen. Jalat kuivuvat ja halkeilevat helposti. Käsiin taas tulee kohtia joissa iho ohenee lähes veresnahalle ja paranee sitten välillä. Kokemuksia kaipaisin PPP:stä ja sen oireista. Miten alkanut ym.? Miten todettu?

5

1760

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onkin...

mene näyttään tohtorille tai saat todella ikuisen vaivan.Mulla ollu yli 6v ja edelleen lirissä ku ootin liian kauan.Jalkapohjat oli vaan pelkkää vereshalkeamaa ku menin lekurille ja sitteki tein itse diaknoosin ku lääkäri luki oireta vihkosestaan ääneen ja sanoin stop,toi kuvaa mun oireita. Sama juttu ollu jo yli 10v sormissa mut ku sitä ei lueta ku ei oo kämmenessä. Mulla psori geeniperimänä...mut oireet tullu vasta yli 30,kuten isälleniki.Suosittelen hoitoa alkuvaiheessa, eikä liian myöhään kuten itte menin,ei ollu enää suurtakaan apua.

• ppp.....

kokemusta 10v. Tätä kun ei voi ehkäistä alkuvaiheessa eikä myöhemminkään. Täytyy vain totutella sen kanssa olemaan. On siihen olemassa joitain laitoshoitoja jotka hetken lievittää.
        Itse pärjäilen ihan mukavasti. Kesäisin joudun käyttämään jonkun verran duoderm-lappuja. Lämpö on haitaksi. Nyt ilmojen viilennettyä on tilanne ihan hyvä.
        Vaikuttaa siltä, että vuosien saatossa on ongelma vähentynyt. Tupakkaa vedän edelleen vaan prenkun käyttö on huomattavasti vähentynyt. Kaljaa en hörpi enää ollenkaan. Se saattais olla syy vaivan lieventymiseen. Myös yleiskuntoa olen kohennellut.

Kaikenlaisia temppuja olen kokeillut. Sanovat UV-valon auttavan, mutta kun siinä lampussa on paljon IR:ää ei se mitään vaikutta. Taitaa vain pahentaa.
        Hyvä konsti on antaa kylmää. Teräksiseen "janopoksiin" pakkasnestettä ja pakastimeen. Sillä kun jalkapohjia käsittelee, niin kummasti ärtyisyyttä rauhoittaa.
        Kyllä se siitä. Tsemppiä!

• ppp.......

alkaa kunhan ensin on vetänyt parikymmentä vuotta röökii. Siinä ppp:ssä tulee jalkapohjiin pusteleita/rakkuloita jotka sisältävät nestettä. Se on valkosolujen lisääntyneen aineenvaihdunnan tuotetta. Joskus niitä tulee myös kämmeniin.
      Ihotautilääkäri kyllä hoksaa mistä on kyse.
      Tuo sinun kuvaama oire ei vaikuta ppp:ltä.
      Jos kerran on kuiva iho niin voidetta vaan. Kantapäitten halkeilua voi estää siten, että muutaman minuutin liottaa lämpöisessä, kuivaa ja viilaa kevyesti pois mikä lähtee. Niitä viiloja tai mitä raspeja lienee saa ainakin instrusta ja taitaapi olla myös markettien kempparihyllyssä. Voiteena vois käyttää Ceralan, Lipolan tai jotain kosteuttavaa. Ei tarvii olla reseptikamaa. Erioil kelpaa myös. Tuosta käsivaivasta en tiedä. Teetkö jotain sellaista duunia, jossa iho rasittuu liikaa?

• Nivelpsoria ei pitäisi olla

Työ ei vaikuta, se ei rasita. Tupakan polttoon tämän yhdistäisin. Olen huvipolttanut jo yli 20 vuotta, eli silloin kun otan alkoholia. Nyt elämän tilanne on sellainen että tupakoinnit ovat jääneet pariin hassuun kertaan vuodessa ja tuntuu että oireita tulee juuri tupakointikertojen jälkeen.

Lähinnä ihmettelen muita outoja särkyjäni joita esiintyy esimerkiksi rintalastassa, nivelpsoria ei pitäisi olla, mutta miten sekin pätevästi diagnosoidaan..

• sapho-oire
        Nivelpsoria ei pitäisi olla kirjoitti:

Työ ei vaikuta, se ei rasita. Tupakan polttoon tämän yhdistäisin. Olen huvipolttanut jo yli 20 vuotta, eli silloin kun otan alkoholia. Nyt elämän tilanne on sellainen että tupakoinnit ovat jääneet pariin hassuun kertaan vuodessa ja tuntuu että oireita tulee juuri tupakointikertojen jälkeen.

Lähinnä ihmettelen muita outoja särkyjäni joita esiintyy esimerkiksi rintalastassa, nivelpsoria ei pitäisi olla, mutta miten sekin pätevästi diagnosoidaan..

Sinä,jolla kipuja rintalastassa:googleta sapho-oireyhtymä ja sapho-syndrome

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5240
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      2499
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      268
      2416
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2359
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1704
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      219
      1488
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      53
      1092
    8. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      13
      1043
    9. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      90
      1036
    10. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66