kalareseptejä raskaana oleville!

ku ei muute tuu syötyä

kertokaas te kotikokit jokka tiiätte jonkun hyvän reseptin kalalle jota siis tietenkin voi raskaana ollessa syödä, sillä olen näitä ei kalaa-ihmisiä ja nt kuitenkin haluisin ees yrittää syödä kalaa... et jos joku tietää vaan niin kiitos!!

13

4176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • +tiipi+

Itse olen ainakin tykännyt ihan vaan paistaa uunissa (pannullakin onnistuu, mutta uunissa tulee vähemmän rasvaista) valmiita seitipaloja. Niitä löytyy kuorrutettuna ja ilman kuorrutusta varmastikin joka kaupan pakastealtaasta.

Kalan kaveriksi sitten vaikka pottumuusia ja salaattia, niin a´vot! Hyvää tulee ja helposti :D

• :o)

Kaupan liha/kalatiskiltä marinoituja lohimedaljonkeja pari-kolme kpl, ne uunivuokaan, seuraksi herkkusieniä ja kermaa vuokaan ihan reilusti, ja sitten vaan uuniin. Paistoaikaa en nyt muista mutta kyllähän se kala n. puolessa tunnissa kypsyy. Ja sit perunamuusin kanssa! NAM! :)

• ennemmin

lohifilee ja tehdä siitä itse medaljongit. Kalatiskillä ne maksaa puolet enemmän kuin filee. Medaljongit tosi helppoja tehdä itse. :)

• .......................
        ennemmin kirjoitti:

lohifilee ja tehdä siitä itse medaljongit. Kalatiskillä ne maksaa puolet enemmän kuin filee. Medaljongit tosi helppoja tehdä itse. :)

No jos on ihan peukalo keskellä kämmentä kuten mulla, niin ostan mieluummin ne valmiit medaljongit koska sit jää ostamatta jos tiedän että ite pitää jotain alkaa värkkäämään. :D Mut tietty jos vaan taitoa ja aikaa ja energiaa riittää niin mikäs siinä, voihan ne itekkin tehdä!

• .......

ahvenfileitä pannulla paistettuna, kermaa päälle ja pikku haudutus...nam, muusin kans hyvää. Niin ja maustaa ne tarvii ensin, ihan suolalla ja pippurilla. Ja toinen et tee kermaperunat vuokaan, heitä uuniin puoleks tunniks (200 astetta), samalla nahallinen kirjolohifile maustuun (suola, pippuri, sitruunamehu ja tilli), kun perunat ollu uunissa puol tuntii, niin kala päälle nahka ylöspäin ja vielä puol tuntii. Sit se nahka lähtee ihan helposti irti kun on kypsää.

• mamma1982

Mä söisin kalaa vaikka aina ja helppo kalaohje tulee tässä:

Osta kirjolohi filee ja laita uunivuokaan tms. Pinnalle laita kalamauste, suolaa, (kuivattua tilliä) ja sit creme bonjourin valkosipuli-yrtti creme. (on niitä uusia pyöreän muotosia creme bonjour juttuja vihreällä kannella)
      ja sitten uuniin. aivan taivaallisen hyvää!

Lisäkkeeksi tälle voit tehdä vaikka rösti perunoita.
      Raasta perunat raakana ja lisää raasteeseen hieman ruokaöljyä (ja suolaa). Paista pannulla pieninä ns. pihveinä. Tulee tosi nopsaa ja ihan tajuttoman hyviä.

• Äippä06

aina uuni seitiä eli vuokaan seitipalat ja päälle juustoraastetta ja ruokakermaa.mausteena suola,mustapippuri ja curry-öljy seos.hyvää on pottumuusin kanssa.

• slurps!!

kiitti tosi paljo vinkeistä, vaik en oo mikään kummoosempi kalan syöjä, nää kuullosti kaikki niin hyviltä et vesi herahti vähän kielelle.. pakko kokeilla! kiiti vielä kaikille, ja lisää reseptejä saa tulla!!

• laitan

lohifileen paistopussiin,ripottelen päälle suolaa ja sitruunapippuria,uuniin 200 astetta ja puolituntia. Seuraksi keitettyjä perunoita ja "tillipussisoosi".

• kalaruoan ystävä

on myös leivitetty kuha, siika tai ahven file, eli kasta fileet kananmunaan, sen jälkeen vehnäjauho-korppujauho seokseen, johon on mausteet sekoitettuna valmiiksi, eli suolaa, sitr. pippuria, aromat-maustetta ja hiukan valkopippuria.
      Paista kullanruskeaksi ja hyvää on esim. perunamuusin ja tilli-valkokastikkeen kera.

• Vappumami

kuha ja made kuuluvat sisävesien suuriin petokaloihin ja niitä ei niin suositella raskauden aikana.

• askdasdxx

Vähän oli lohipainotteisia nuo reseptit. Tässä lisäksi silakka ja siikaa.

Savusilakat: savusilakoita kaupasta, keitettyjä perunoita ja kermaviilikastiketta. Kermaviikiin sinappia, tilliä, valkopippuria, inkivääri etc mausteeksi. Savusilakat syödään sormin: pää poikki, nahka pois ja fileet irti selkäpuolelta sormella keskiruotoa pitkin.

Paistetut silakat: kokonaiset silakat puhkotaan (= vedetään suolet ulos)ja huuhdellaan juoksevalla vedellä tai ostetaan silakkafileitä. Puoleen kiloon silakoita lautaselle desi ruisjauhoja joihin sekoitetaan teelusikka tai kaksi suolaa ja 1/2 tl valkopippuria. Kalat pyöritellään jauhoissa (tarttuu kosteaan kalaan, ei tarvita munaa) ja paistetaan pannulla noin viisi minuuttia. (Kala on kypsää kun liha on valkoista ja selkäevä irtoaa helposti) Fileet kannatta laittaa pihveiksi kaksi filettä nahkapuolet ulospäin, väliin mausteita, kastaa nahkapuolet jauhoissa. Pihvit voi paistaa pannulla tai uunissa.

Ruodoton siikakeitto puolenkilon siiasta. Huuhdotaan kala, leikataan pää ja evät pois, laitetaan isoon kattilaan ja kylmää vettä niin että peittyy, lisätään laakerinlehti ja 5 valkopippuria, pala selleriä, 2* 3 cm, porkkana paloiteltuna ja kokonainen sipuli. Kuumennetaan hitaasti, kuoritaan vahtoa pois ja keitetään 15 min. Nostetaan kala lautaselle, siivilöidään liemi. Lisätään liemeen 3-4 perunaa paloiteltuna, porkkana, 10 cm purjoa renkaina tai pieni sipuli pilkottuna. Keitetään perunat kypsiksi. Lämpimästä kalasta nypitään liha erikseen ja lisätään keittoon. Maustetaan suolalla, voilla, kermalla ja tillillä tai mistä sitten pitääkin. Keittoa voi toki tehdä kirjolohesta, mateesta tai keittää liemen pikkukaloista ja ruodoista ja lisätä filekuutiot valmiiseen keittoon loppuvaiheessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      370
      2878
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1569
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1380
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      13
      1101
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      1017
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      28
      988
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      943
    8. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      918
    9. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      908
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      849
    Aihe